Πέμπτη, Απριλίου 07, 2005

H «εβραϊκή μύτη» και ο αντισημιτισμός

Πριν από δύο χρόνια συμμετείχα ως ομιλητής σε κάποια εκδήλωση με θέμα τις «εικόνες του Άλλου». Είχα ετοιμάσει κάτι για την ιστορία του αντισημιτισμού στην Ευρώπη. Για τη διαφορά ανάμεσα στον θρησκευτικό, τον βιολογικό και τον σύγχρονο πολιτισμικό αντισημιτισμό. Γιατί ο αντισημιτισμός αποτελεί προπαντός μια βαριά ευρωπαϊκή κληρονομιά. Εδώ διαμορφώθηκε, μεταμορφώθηκε, έγινε μύθος για την παγκόσμια συνωμοσία των Εβραίων, «κίτρινο αστέρι», Άουσβιτς... Κάποια στιγμή, μετά την εκδήλωση, με πλησιάζει μια κυρία και μου ψιθυρίζει με συνωμοτικό ύφος: «Συγχαρητήρια, αν και έχω κάποιες αντιρρήσεις... Πάντως εγώ το κατάλαβα ότι είστε Εβραίος». Και χωρίς να μου αφήσει κανένα περιθώριο να την διαψεύσω, πρόσθεσε: «Από τη μύτη σας». Αυτά είπε και απομακρύνθηκε... (διάβασε όλο το άρθρο εδώ)
ΤΑ ΝΕΑ , 25/01/2005

1 σχόλιο:

kkk είπε...

Έχω και εγώ μια μυτάρα...

Κάποτε παλιά, πολύ παλία, σε μια μυθική χώρα, ήμουν φοιτητής σε κάποιο εξ ίσου μυθικό πανεπιστήμιο, που είχε πολλούς Εβραίους φοιτητές.

Ένα απόγευμα, είχαν βγει παγανιά να ψαρέψουν πελατεία για κάποια θρησκευτική οργάνωσή τους, και βλέποντάς με κατάλαβαν οτι έχουν σίγουρο πελάτη. Με πλησίασαν, εκεί που καθόμουν με τους φίλους μου, κωλοφασιστόμουτρα διαλεχτά, ένας και ένας.

- "Με συγχωρείτε, είστε Εβραίος;"

Εγω του την είχα στημμένη

- "Όχι, είμαι λευκός..."

Οι φίλοι μου κουνούσαν συγκαταβατικά τα κεφάλια.

Έ, ρε, μ****ια που μας έδερνε τότε! Ευτύχώς, μιλάω για ΠΟΛΥ παλιά.

======

Πιο πρόσφατα, ένας Τούρκος φίλος μου λέει:

- "Πώ, πώ αν ήσουν στην Τουρκία, με τέτοια μύτη, θα σε πέρναν 100% για Πόντιο".
Δηλαδή δεν είπε Πόντιο, είπε LAZ.
- "Ακούς και αυτήν την Λαζ μουσική" (μου αρέσουν τα Ποντιακά).

- "Και ποιοί είναι αυτοί οι Λαζ;" τον ρωτάω;

- "Α, αυτοί είναι οι πιο εθνικόφρονες που θα βρείς" μου λέει. "Είναι πιο Τούρκοι κι απ' τους Τουρκους!"

- "Κοίτα να δεις μια σύμπτωση" μουρμούρισα.

Έννοιωσα όμως μια πατριωτική ανακούφηση. Τώρα όλα είναι ξεκάθαρα. Δεν έχω Εβραϊκή μυτη, Ποντιακή είναι...