Τρίτη, Νοεμβρίου 01, 2005

«Πρόσεξε, μαμά, στο λάμδα»

Διαβάζω αυτές τις μέρες ένα πολύ τρυφερό βιβλίο-λεύκωμα, το «Νάνι, τ' άνθι των ανθώ - Ωδή στη Μητέρα» (Εκδ. Ίνδικτος) και σκέφτομαι: ιδού κάτι που «ενώνει» όλους τους πολιτισμούς: το νανούρισμα. Είναι, ξέρετε, πιο οικουμενικό και από τα μπλου τζιν. Νανούρισμα στα ελληνικά, νινούλα στα αλβανικά, νάνι νάνι στα ιταλικά, πρισπίβνα πέσεν στα βουλγάρικα, μπερσέ στα γαλλικά, κολιμπέλναγια στα ρώσικα, λιάγκεν στα ρουμάνικα κ. λπ... Οι μητέρες όλου του κόσμου νανουρίζουν τα παιδιά τους σχεδόν με τον ίδιο τρόπο. Όλες τους, λίγο ώς πολύ, καλούν τον ύπνο να έρθει και «να σύρει το μωρό στους μπαξέδες και μαζί με τη μανούλα του να κόψουν μενεξέδες». Και όλες εύχονται το καμάρι τους «να κοιμάται να μερώνει, να ξυπνά να μεγαλώνει»...
Υπάρχουν και άλλα κοινά στοιχεία στα νανουρίσματα: η αγάπη για τον εαυτό δεν έχει ως προϋπόθεση το μίσος για τους Άλλους. Από όσο γνωρίζω τουλάχιστον, δεν υπάρχει κάποιο νανούρισμα που να παροτρύνει το παιδί να μισεί αυτούς που έχουν διαφορετική καταγωγή, εθνικότητα, όνομα ή θρησκεία. Εάν οι άνθρωποι γίνονται μισαλλόδοξοι και φανατικοί όταν μεγαλώνουν, πιστεύω πως αυτό οφείλεται μάλλον σε «νανουρίσματα» αρσενικού γένους κυρίως: όπως ο εθνικισμός, ο ρατσισμός και εν γένει ο κάθε -ισμός.
Βέβαια, σήμερα, τα νανουρίσματα έχουν ξεθωριάσει. Τα προσεγγίζουμε πλέον ως τα απομεινάρια μιας προνεωτερικής και αγροτικής κοινωνίας. Φαίνεται πως οι σημερινές μητέρες δεν έχουν ούτε χρόνο ούτε υπομονή και ίσως ούτε ταλέντο να τραγουδούν νανουρίσματα. Επιπλέον, υπάρχει και η τεχνολογία: τα παιχνιδάκια, που ζαλίζουν τα παιδιά για να τα σύρουν στον ύπνο. Υπάρχουν οι κασέτες και τα CD με τα παραμύθια: κάτι είναι κι αυτό σε τελευταία ανάλυση...
Είναι πολλές οι μητρικές μορφές που βρίσκει κανείς στα κείμενα του βιβλίου. Και ανάμεσά τους και εκείνη της ξενιτεμένης μητέρας. Την έχει αποδώσει θαυμάσια ο Τηλέμαχος Κώστιας στο διήγημα «Προσοχή, μαμά, στο λάμδα». Είναι η ιστορία μιας μάνας, της Χρυσάνθης, που φέρνει τα παιδιά της στην Ελλάδα, «όπως η σκύλα που αρπάζει τα κουτάβια από τον λαιμό όταν αλλάζει κατάλυμα. Τη νύχτα, χωρίς διαβατήρια». Καθαρίζει σπίτια, σκάλες και γραφεία. Τα παιδιά της πάνε σχολείο και αλλάζουν το όνομά τους για να μην ηχούν ξενικά. Μεγαλώνουν και ξαφνικά αρχίζουν να ντρέπονται τη μητέρα τους. Την κρύβουν από τους φίλους τους, από τους δασκάλους τους: γιατί δεν θέλουν να μαθευτεί η καταγωγή τους, γιατί η μητέρα είναι ντεμοντέ: μοιάζει σαν χωριάτισσα και επιπλέον δεν ξέρει να προφέρει σωστά το λάμδα...
Ενώ εγώ αναρωτιέμαι απλώς: πώς θα ήταν άραγε το νανούρισμα μια μάνας μετανάστριας σήμερα στην Ελλάδα; Να διακινδυνεύσω κάποιους πρόχειρους στίχους; «Νάνι νάνι να, κοιμήσου κρίνε μου / νάνι νάνι να μεγαλώσεις και να μη σε ταλαιπωρήσουν / για μια άδεια παραμονής να μη σε ξευτελίζουν. / Νάνι νάνι να, ο αστυνομικός όταν μάθει την καταγωγή σου να μη γίνει θηρίο / τα παιδιά σου να μην αναγκαστούν να αλλάξουν όνομα και σχολείο. / Νάνι νάνι να ριζώσεις φεγγάρι και καμάρι μου σε αυτόν τον τόπο / να κάνεις προκοπή / να γίνεις καλός άνθρωπος σε τούτη τη ζωή. / Νάνι νάνι να, των γιασεμιών την ευωδιά, σου στρώνω και κοιμώ σε / και την αυγή χρυσό κλειδί, μου φέρνουν και ξυνπώ σε.»...
ΥΓ: Το βιβλίο «Νάνι τ' άνθι των ανθώ - Ωδή στη Μητέρα» αποτελεί έμπνευση του μουσικού Θανάση Μωραΐτη. Περιλαμβάνει δε, ένα καταπληκτικό CD με 16 νανουρίσματα που συνέθεσε ο ίδιος ο Θανάσης Μωραΐτης και τραγουδούν η Νένα Βεντσάνου, η Μαρία Δημητριάδη, η Σόνια Θεοδωρίδου και η ηθοποιός Λυδία Κονιόρδου.
ΤΑ ΝΕΑ , 01/11/2005

41 σχόλια:

Βασίλης είπε...

Όταν κανείς ακούει και βλέπει όλη την αγριάδα της καθημερινής ζωής, τους ανθρώπους στριμωγμένους στον τοίχο με χειροπέδες (!)(και συχνά δολοφονημένους πισώπλατα) γιατί τόλμησαν να περάσουν από τη μια χώρα στην άλλη, (τι το φυσικώτερο στον κόσμο) αναρωτιέται αν οι δυνάστες τους άκουσαν ποτέ το νανούρισμα της μάνας τους.
Αν και «ντόπιος» έχω δει τέτοιο μίσος απέναντι στους «ξένους», που μ' έκανε να θέλω ν' ανοίξει η γη να με καταπιεί για να μη ντρέπομαι για το ανθρώπινο είδος, στο οποίο, κακή τη μοίρα, ανήκουμε όλοι.
Μα βέβαια, και τα νανουρίσματα κι αυτές που τα τραγούδαγαν σιγά-σιγά τελειώνουν. Τώρα οι μανάδες μετατρέπονται σε «big mothers» θεωρώντας, οι δύστυχες, πως γίνονται πρόσωπα «in».

aganaktismenosellhnas είπε...

to euxaristw gia osa exoume kanei gia sas kolalvanoi toso sthn ellada alla kai sthn alvania(sxoleia,upodomes,erga) einai na diwxnete ton aksiosevasto proedro ths dhmokratias mas;alla ti na perimenei kaneis apo thn skatofora sas axaristoi,epikindynoi me epektatikes vlepseis alvanoi...krima

Synoriofylakas είπε...

Καλά είναι δυνατόν να τον επαληθεύσουν κάθε φορά τον Καπλάνι. Αρχίζω να τον ζηλεύω, γράφει «Υπάρχουν και άλλα κοινά στοιχεία στα νανουρίσματα: η αγάπη για τον εαυτό δεν έχει ως προϋπόθεση το μίσος για τους Άλλους. Από όσο γνωρίζω τουλάχιστον, δεν υπάρχει κάποιο νανούρισμα που να παροτρύνει το παιδί να μισεί αυτούς που έχουν διαφορετική καταγωγή, εθνικότητα, όνομα ή θρησκεία. Εάν οι άνθρωποι γίνονται μισαλλόδοξοι και φανατικοί όταν μεγαλώνουν, πιστεύω πως αυτό οφείλεται μάλλον σε «νανουρίσματα» αρσενικού γένους κυρίως: όπως ο εθνικισμός, ο ρατσισμός και εν γένει ο κάθε –ισμός».
Να λοιπόν το ελεεινοαγανακτισμένο δείγμα του εθνικισμού και του ρατσισμού. Αγανακτισμένε καημένε δεν σε αγάπησε η μάνα σου και δεν άκουσες ποτέ νανουρίσματα αυτό είναι το πρόβλημά σου και όχι οι Αλβανοί

aganaktismenosellhnas είπε...

re gelio upokeimeno diavase kamia efhmerida!Oso gia th mana mou me agaphse (kai h dikh sou epishs!) den eimai ratsisths aplws den katalavainw th logikh auths ths faras.apo th mia trwne pswmi edw kai einai apodektes toswn euergetimatwn ap'thn ELLADA(lefta,erga,sxoleia,upodomes,ependuseis,8eseis ergasias) kai apo thn allh anti na poun gia mia fora euxaristw GIA MIA MONO sth monadikh xwra sthon Kosmo pou tous exei agaliasei stelnoun ratsistes eksw apo to prokseneio mas sto ELLHNIKO ARGYROKASTRO kai diwxnoun ton PROEDRO MAS.Auth einai sumperifora;Oi ELLHNES ths Germanias fer8hkan me sevasmo stous Germanous kai oudepote dhmiourghsan ta provlhmata pou mas dhmiourgoun oi Alvanoi.

βασίλης είπε...

συνοριοφύλακα,
έχω την εντύπωση πως οποιαδήποτε απάντηση σε πρόσωπα που κηρύσσουν το μίσος δεν έχει κανένα απολύτως νόημα.
Παρ' ολ' αυτά νομίζω πως η ψυχαναλυτική προσέγγισή σου βάζει τα πράγματα σε τάξη, αφού το μίσος προς τον άλλο ασφαλώς ξεκινά απ' τη δική μας στέρηση.

Ας τους αφήνουμε ν' αποκαλύπτονται.

Νίκος είπε...

Παιδιά ένας κακόμοιρης είναι ο αγανακτισμένος. Ρε συ αγανακτισμένε που διαβάζεις εφημερίδες στους Αγίους Σαράντα μαζεύτηκαν οι Αλβανοί ομοϊδεάτες σου (από την ανάποδη). Και κάτι άλλο, η Ελλάδα τελειώνει στην Κακαβιά από εκεί και πέρα είναι Αλβανία. Και η Αλβανία τελειώνει στην Κακαβιά από εκεί και πέρα είναι Ελλάδα.
Είναι προφανές πως ο αγανακτισμένος είναι ένα στερημένο παιδί και μητρικά νανουρίσματα δεν άκουσε. Το μυαλό μου όμως βασανίζουν κάποιες αμφιβολίες τρελές. Μήπως είναι Αλβανός Χρυσαυγίτης και το παίζει Έλληνας Χρυσαυγίτης για να μετατρέψει το μπλογκ σε απέραντο πεδίο μάχης, ηλιθιότητας και μισαλλοδοξίας; Εξαιρετικό το άρθρο Γκαζμέτ αλλά δεν μας αφήνουν οι «πατριώτες». Εύγε

Νίκος είπε...

Για να κλείσει το θέμα που άνοιξε ο αγανακτισμένος διαβάστε το σχόλιο του ΠΟΛΥΜΙΛΗ στη σημερινή "Ε".

Διαδηλώσεις και αντιδράσεις


Εχω την αίσθηση ότι έχουμε μια τάση να διογκώνουμε κάθε μικρό ή μεγάλο επεισόδιο που γίνεται σε κάποια γειτονική χώρα και μας αφορά. Προφανώς δεν ήταν ευχάριστο φαινόμενο η διαδήλωση μιας ομάδας Τσάμηδων εκεί που θα γινόταν η συνάντηση του κ. Παπούλια με τον Αλβανό πρόεδρο. Σε κανέναν δεν αρέσει κατά τη διάρκεια μιας επίσημης συνάντησης να ανακινούνται ζητήματα που διχάζουν δύο χώρες και προκαλούν εντάσεις που μόνο αποτέλεσμα έχουν να δηλητηριάζουν το κλίμα ανάμεσα σε δύο γειτονικές χώρες.

***Θα πρέπει όμως από την άλλη πλευρά να δεχθούμε ότι σε κάθε χώρα που θέλει να λέγεται δημοκρατική, κάθε πολίτης, έστω και αν αποτελεί ακραία μειοψηφία, έχει δικαίωμα να εκφράζει με όποιο τρόπο θεωρεί πρόσφορο την άποψή του. Αν δεχθούμε αυτή την αρχή, που ας μην ξεχνάμε την εφαρμόζουμε και μεις ουκ ολίγες φορές,η αντίδραση του Προέδρου της Δημοκρατίας να ματαιώσει την επίσκεψη ήταν μάλλον υπερβολική. Ας θυμηθούμε για παράδειγμα τι γινόταν στην Αθήνα τη μέρα που είχε έρθει για επίσημη επίσκεψη ο Αμερικανός πρόεδρος Κλίντον...Με τη λογική που υιοθετήσαμε στην περίπτωση της Αλβανίας, ο Κλίντον θα έπρεπε να τα είχε μαζέψει και να φύγει άρον άρον, με ό,τι αυτό συνεπαγόταν για τις σχέσεις Ελλάδας - ΗΠΑ.

***Ανάλογη είναι και η διόγκωση που γίνεται με τις συγκεντρώσεις των περιβόητων «γκρίζων λύκων» έξω από το Πατριαρχείο. Ξέρουμε πολύ καλά ότι πρόκειται για μια μάλλον μικρή ομάδα -μερικές εκατοντάδες διαπλεκόμενοι από γνωστά παράκεντρα εξουσίας είναι- που εκτελεί διατεταγμένη υπηρεσία Κατά την ταπεινή μας γνώμη με το να τους δίνουμε υπερβολική σημασία, τους δίνουμε έδαφος για να συνεχίζουν το παιχνίδι τους. Το ξαναλέμε είτε μας αρέσει είτε όχι, όσο ακραία και να είναι μια οργάνωση, όσο και να προκαλεί, έχει δικαίωμα να διαδηλώνει ακόμα και προκαλώντας...

***Κάποια στιγμή θα πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι δεν είμαστε το κέντρο της γης, ότι δεν μπορούμε να βλέπουμε πίσω -από ακραίες έστω μορφές αντιδράσεων- καταχθόνια σχέδια, υπονομευτές των εθνικών μας συμφερόντων και πάει λέγοντας. Μας αρέσει ή όχι, στη δημοκρατία -και δεν νομίζω ότι διαφωνεί κανείς ότι μας συμφέρει σε όλες τις γειτονικές χώρες να υπάρχει δημοκρατία- έτσι παίζεται το παιχνίδι.
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 02/11/2005

cthemelis είπε...

den

cthemelis είπε...

δεν μπορώ να καταλάβω πώς απο ένα τόσο τρυφερό και γλυκόπικρο διαμαντάκι για το νανούρισμα είναι δυνατόν κάποιος να "εμπνευσθεί" και να μιλήσει για τσάμηδες και αγριάδες....
μιά που άρχισε το γενικό "πατιρντί" όμως ας προσθέσω και γω τις προκλήσεις μου. Κατ'αρχήν θεωρώ σωστή την ελληνική επίσημη στάση, δηλ. ότι δεν δέχεται να τεθεί θέμα τσάμηδων σε οποιαδήποτε ατζέντα, αντίθετα θεωρώ λάθος την στάση της επίσημης Αλβανίας να επαναφέρει το θέμα. Ομως: Δεν διάβασα μέχρι τώρα εφημερίδες, έχω την εντύπωση ότι ο Πρόεδρος απεχώρησε λόγω της διαδήλωσης. Αν πράγματι συνέβη αυτό, θεωρώ την αποχώρηση λανθασμένη στάση, θα ήταν δικαιολογημένη μόνον αν ο Πρόεδρος έκρινε ότι η προστασία προς στο πρόσωπό του απο τις αλβανικές αρχές ήταν ανεπαρκής. Αλλοιώς η αποχώρηση είναι υπερβολική, διότι υπονοεί ότι η διαδήλωση είναι "στημένη".
Επι της ουσίας του θέματος των τσάμηδων: Ο μέσος έλληνας πολίτης είναι δύσκολο να βρεί τι επιτέλους συνέβη με τους τσάμηδες. Ο λόγος είναι απλός, ότι όι έλληνες έχουμε λίγο λερωμένη την φωλίτσα μας με τους τσάμηδες. Εννοώ δηλαδή ότι η εν γένει συμπεριφορά των ελληνικών αρχών προς αυτούς ήταν εξόχως καταπιεστική. Ο Μεταξάς, σκεφθείτε, τους εκτόπιζε κατά εκατοντάδες σε ξερονήσια "προληπτικά". Η εκδίωξή τους ήταν βίαιη, ενω ακολούθησε "πλιάτσικο" των περιουσιών τους. Βεβαίως αυτό μόνον εν μέρει μπορεί να δικαιολογήσει την εν γένει προδοτική στάση των τσάμηδων. Ξέρω ότι θα εκνευρίσω πολλούς, αλλά η στάση των αλβανών προς τους βορειοηπειρώτες δεν νομίζω ότι ήταν τόσο βίαιη ή καταπιεστική, εν γένει δε υπενθυμίζω ότι και οι "κανονικοί" αλβανοί εβίωναν την ίδια περίπου καταπίεση απο το αλβανικό καθεστώς. Πάντως το θέμα των τσάμηδων το θεωρώ ιστορικά τελειωμένο και θεωρώ βλακώδη την στάση των αλβανών να το επαναφέρουν συνεχώς.
και κάτι τελευταίο: με εντυπωσιάζει το "παράπονο" πολλών ιδιαίτερα εθνικοφρόνων που απαιτούν απο τους εδω αλβανούς, στα διαλλείματα των ύβρεων σε βάρος τους, να πουν επιτέλους "ευχαριστώ ώ έλληνες!"
Γίνονται και συγκρίσεις μάλιστα με τους έλληνες μετανάστες στην γερμανία ή αμερική. Εζησα λίγα χρόνια στην γερμανία όταν έκανα μεταπτυχιακά, ο δε αδελφός μου παρέμεινε στην αμερική όταν τελείωσε εκει τις δικές του μεταπτυχιακές σπουδές εκεί. Λοιπόν: δεν γνώρισα, ούτε ο αδελφός μου, έλληνες να θέλουν να πώ "ευχαριστώ" στους γερμανούς ή αμερικάνους αντίστοιχα! Η "ανάγκη" αυτή προκύπτει, μερικές φορές κατ'εξαίρεσιν, όταν ο έλληνας αλλοτριωθεί τελείως και νοιώθει περισσότερο γερμανός ή αμερικάνος παρά έλληνας! Εν τέλει: εμείς είπαμε ποτέ "ευχαριστώ" στους αλβανούς μετανάστες γι'αυτά που μας προσέφεραν και εξακολουθούν να προσφέρουν;; Και μην ακούσω, ώ Ελληνάρες, ότι δεν τους χρωστάμε τίποτε....
φιλιά σ'όλους

artemis είπε...

Μου 'λέγαν νανουρίσματα. Εξιστορώ συχνά τις αναμνήσεις από κείνα. Κι απο τα παραμύθια...Και δεν με πείραζε αν δεν ήταν νανούρισμα, ας ήταν και ένα ήρεμο, αγαπημένο τραγούδι. Να, τώρα, άμα δω μωρό και δεν μπορεί να κοιμηθεί και κλαίει, του λέω τον "Κεμάλ"...Φάλτσα ίσως, με τρεμάμενη φωνή ίσως, άλλα όσο μπορώ πιο πλανεμένα...Έτσι, πλανεμένα να του μιλήσω για αλήθειες που ισως συναντήσει στη ζωή του...ή και στον ύπνο του.

Donnie είπε...

Piasate ta dakryvrexta xoris logo mou fainetai. Na rotiso kai ego kati giati nomizo oti kapou ta exasa? Poia sxolia,ypodomes kai erga ftaixtikan me elliniko xrima sthn alvania re paidia? Gia miso lepto diladi. Re aganaktismene...ayta ta xrimata tous ta xarise to elliniko kratos h o ellinikos laos? H mipos ta kerdisane sto elliniko loto? Poios filoksenise poion? Opos poly sosta eixe pei o kyrios Kaplani paliotera "filoksenoumenos einai aytos pou kathetai sto spiti tou allou,ksekourazetai,kalopernaei,troei tsampa,pinei tsampa,koimatai tsampa. Einai episkeptis kai os episkeptis frontizoun oloi na ton exoun sta opa opa kai na ton kanoun na niosei aneta kai na perasei omorfa ths meres tou.". H kati tetoio en pasi periptosei. Ksereis esy kapoio apo ta anotero pou na to exei zisei kanas alvanos h opoiosdipote allos metanastis? Giati ego den ksero. Mhn trelathoume diladi. Giati poly filoksenos laos thn exoume dei...kai oti mas exoun kavalisei kai emeis oi filisixoi ta ypomenoume me eygenia kai kalosynh.An sas mathane me ayta ta paramythia frontiste na ksipnisete giati tha kanete egklima an me ta idia anathrepsete kai ta paidia sas. Eleos.
Kyrie Kaplani,sygxaritiria gia to arthro sas.

aganaktismenosellhnas είπε...

TSAMHDES DEN SAS XRWSTAME TIPOTA.ESEIS MAS XRWSTATE.TOSA XRONIA EISTE EDW.PROXTES 3 ALVANOI VIASAN ENA KORITSAKI 15 XRONWN KAI ENAS ALVANOS SESHMASMENOS KLEFTHS POY EIXE RIMAKSEI POLLA SPITIA SKOTW8HKE AP'THN ASTYNOMIA.WRAIA FERONTAI STH XWRA POU TOUS DIENI PSWMI...

aganaktismenosellhnas είπε...

FILALVANOI NOMIZETE PWS EINAI MODA NA EISTE FILALVANOI? SA DE NTREPESTE LIGAKI..ETSI AGAPATE THN ELLADA MAS?

Ανώνυμος είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
Ανώνυμος είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
ellhnas είπε...

mhpws 8elete na katarghsoume kai ta e8nika mas sumvola?

www.florina.org

paei kai h makedonia...

ellada o karpazoeispraktoras...

etsi pate na mas katanthsete alla 8a xasete

Γκαζμέντ Καπλάνι είπε...

Αγαπητοί φίλοι μια φορά το έκλεισα το μπλογκ όταν μου την έπεσαν οι μπλογκοτραμπούκοι. Δεν θα το κάνω πια και θα εξαντλήσω τα όρια της ανοχής ακόμα και με τα δυο η τρία εθνικιστικά καθάρματα - ανεξαρτήτως εθνικότητας - που κάθε φορά επισκέπτονται το μπλόγκ μου. Έσβησα όμως ένα απο τα σχόλια διότι δεν θέλω το μπλογκ μου να καταντήσει σκέτος ζωολογικός κήπος. Για το κάθε τι υπάρχει ένα όριο. Κάνω έκκληση στα εθνοκαθάρματα - ανεξαρτήτως εθνικότητας - να μην χάσουν τον χρόνο τους σε αυτό το μπλογκ - γιατί ταλαιπωρείστε άδικα μισαλλόδοξα ανρθωπάκια, μαζοχιστές είστε; - και να αφήσουν ήσυχους τους υπολοίπους.

βασίλης είπε...

Αγαπητέ Γκασμέντ, δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος για να καταλάβουν και οι πιο δύσπιστοι το ποιόν και το... «ήθος» των υπανθρώπων αυτών, από το να εκθέτουμε τις ακαθαρσίες τους σε δημόσια θέα.
Όσο περισσότερο καταρρέει ο κανιβαλισμός οι κανίβαλοι , τόσο επιθετικότεροι θα γίνονται οι κανίβαλοι.
Και πάλι συγχαρητήρια για το άρθρο σου.

Donnie είπε...

Aganaktismene....les ta eksis ligo pio pano "FILALVANOI NOMIZETE PWS EINAI MODA NA EISTE FILALVANOI? SA DE NTREPESTE LIGAKI..ETSI AGAPATE THN ELLADA MAS?" Epomenos kata th gnomi sou ....to na agapame thn Ellada "mas" ...proypothetei na misoume kathe allo ethnos? Kai eidika tous Alvanous?Tha me endiefere pragmatika h apopsi sou. Den katalavaino pos h apodoxi mias pragmatikotitas prepei panta na einai to apotelesma ths aporipsis mias allis pragmatikotitas! Den mporoun na syniparksoun kai ta dyo? Apantise mou.

Synoriofylakas είπε...

Donnie, θα σε πικράνω αλλά αυτό που κάνεις είναι πολύ αφελές. Ζητάς διάλογο με έναν τύπο που το μόνο που ζητά είναι να σκοτώνει τον λόγο και την λογική. Είναι σαν να ζητάς διάλογο με ένα ναζί και να του πεις «Για εξήγησέ μου γιατί θες να κάψουμε τους Εβραίους;». Για να κάνεις διάλογο απαιτείται αυτό που ο Αριστοτέλης αποκαλούσε «κοινός τόπος»: είναι ανέφικτος ο διάλογος με κάποιον που δαγκώνει. Ίσως κάνω λάθος, λέω απλώς την άποψή μου.

Donnie είπε...

Synoriofylaka...katalavaino apolyta ayto pou les. Apo thn alli omos,synithizo na prokalo ton dialogo kai me endiaferei to ti tha mporouse na skeftei kaneis gia na mou apantisei. Sthn prokeimeni periptosi me endiaferei na matho pos akrivos apantaei kaneis se ayto pou ton rotisa. Eidika..atoma san ton aganaktismeno. Efoson kai an diathetei thn ikanotita na apantaei,na rotaei kai na kanei dialogo genikotera. An den apantisei tote poly apla den exei ayth thn ikanotita,krima gia ekeinon.Gia na to po kai kapos diaforetika....mou aresei para poly na ferno se dyskoli thesi tous allous. (elpizo oti katalavaineis akrivws ti ennow).En pasi periptosi...aganaktismene,ta pragmata einai poly pio apla apo oti nomizeis. Ego prosopika den eimai oute alvanofilos oute kai dino dekara. Gia thn akrivia..den dino dekara gia kanenos thn katagogi.Oute kai mou leei polla to na eimai ellinas. Apla etyxe.
Apo thn alli....ego xriazomai na mou peis kati sygkekrimeno,alla na mou to apodeikseis me epixirimata. Ti akrivos se peirazei me tous alvanous?
Synoriofylaka,exo thn entyposi..oti osoi dilonoun "aganaktismenoi" sthn pragmatikotita den kseroun giati einai aganaktismenoi. Apla ta exoun paiksei,kai mesa sthn diki tous paranoia tous pernei h mpala olous. Ti les?

raffinata είπε...

ξέρεις τι μου θύμισες;;;
αν και ήμουν τριών χρονών όταν αποφάσισαν οι γονείς μου να φύγουμε από την επαρχία για την πρωτεύουσα, και δεν είχα βιώματα... ωστόσο, ζώντας στο "γκέτο" των συγγενών, ζωντανοί στο κύτταρο, για να μη χαθούν στη μεγαλούπολη, μάθαινα λόγια, εκφράσεις και σουσούμια της επαρχίας που εγώ δεν είχα ζήσει!
Μου πήρε καιρό, μεγαλώνοντας, να καταλάβω ότι τις λέξεις που φοβόμουν να ξεστομίσω - μη με πουν βλαχαδερό- τις είδα διαβασμένες στα καλύτερα λογοτεχνικά βιβλία, τις άκουσα από ανθρώπους που εκτιμούσα. Κι αυτοί από κάπου φορτωμένοι θύμησες ξεκίνησαν...

cthemelis είπε...

νομίζω ότι είναι πράγματι μια σωστή παρατήρηση: το κυριώτερο χαρακτηριστικό των απανταχού φανατικών εθνικοφρόνων δεν είναι ότι νοιώθουν απλώς οτι είναι "ανώτεροι" (φτού σας) απο όλους τους άλλους, αλλά ο μόνος τρόπος για να βιώσουν αυτήν την νομιζόμενη ανωτερότητα είναι το μίσος για ΄τους άλλους και η συνακόλουθη ανάγκη τους να τους τσακίσουν, να τους εξαφανίσουν αν γίνεται.... πολλή ανασφάλεια δεν μυρίζει εδώ;

Donnie είπε...

Ma fysika cthemeli. Kapos etsi litourgoun panta ta pragmata. O anasfalis kai kompleksikos prospathei na provallei enan anotero eayto tou me to na meionei tous allous,aytous pou telos panton nomizei oti einai se thesi na tous meiosei. Giati an prokeitai gia alli katigoria anthropon ...aytwn diladi pou einai pio "eynoimenoi" apla vgazei ton skasmo kai den asxoleitai giati kserei oti se kathe periptosi paramenei ena MPAZO!!!!!!!!!!
Sygxoreste thn fraseologia mou.

Ανώνυμος είπε...

asheta pados me to periehomeno tou arthrou, afto pou mou kani ediposi ine i hrisi tis glossas apo enan xeno. An den evlepa to onoma, ehi tetia fisikotita o tropos grafis ke ine toso dokimos o logos pou den tha pigene i skepsi mu oti grafete apo xeno.

Ανώνυμος είπε...

Kurie Kapllani.

Tha ithela na sas sigxarw gia tin prosfara sas stin koinwnia mas me to komati tis douleias sas. Eiste paradeigma gia to oti mporeis na petuxeis anexartitws katagegis ki oti den mporoume na tous valoume olous sto idio tsouvali gia ola auta pou maurizoun tin eikona twn simpatriwtwn sas stin ellada.
Den 8ewrw ton eauto mou ratsisti kai zw me tin fovia mipws ginw kapote kiriws apo asximies pou panta vriskoun ton tropo na ginoun prwtes eidiseis..
Oloi zoume katw apo ton idio ilio kai 8ewrw oti itan tuxaio pia xwra gnwrisame san patrida.. o ka8enas mas 8a mporouse na eixe genni8ei alvanos, gallos, roumanos, amerikanos, ellinas,ktlp...
exw parapono omws gia kati pou exw paratirisei epanelimena sti grafi sas (an kai einai i prwti fora pou kanw sxolio). Poli swsta kanete polla sxolia gia tin asximi simperifora kapiwn ellinwn
kai gia to poso gia paradeigma stin periptwsi autou tou ar8rou to paidi mporei na talaipwri8ei kai na meiw8ei apo tis ellinikes arxes kai koinwnia.... kai pragmatika stenaxwriemai pou kai oi dikes sas eikones einai maurismenes gia ton topo pou exete san patrida twra... to nanourisma 8a mporouse na leei episis gia tin tuxi tou na megalwsei se mia politismiki koinwnia ki oti 8a tou dw8oun perissoteres pi8anotites isws apo kapou allou, oti 8a dei tin texnologia na ekselissetai stin ka8imerinotita tou ki oti sti xwra pou genni8ike auto genni8ike ki i dimokratia....
peite mou ali8eia kurie Kapplani poso eukolo einai na mporeis panta na kratas kali gnwmi gia ton "geitona" sou otan viazei ta paidia sou, klevei to spiti sou, skotwnei tous dikous sou kai kaiei ti simaia sou sto kentro tis athinas (simvan prin apo 3 peripou xronia) ????

To gnwrizw oti ola auta pou anefera ginontai ki apo ellines.. alla aksizei na simeiwsw, exontas zisei polla xronia sto ekswteriko, oti oi ellines sevonte to meros pou kanoun spiti tous ....

kala kanete kai anaferete ta asxima tis koinwnias pou zoume kai tis memwnomenes periptwseis apan8rwpias alla an lete ta tou ellina peite kai gi auton pou 8a prepei na kanei dipli prospa8eia na kratisei tin aksioprepeia tou kai tin kali tou fimi se mia xwra pou epelekse na zisei giati tou prosferei perissotera apo ekei pou itan..

Euxaristw poli gia to xrono sas na diavasete ta sxolia mou kai 8a ektimousa polu alla kai 8a me endiafere i gnwmi sas s'auta

Me ektimisi

enas paratiritis apo apostasi

filos είπε...

Kυριε Καπλανη ειμαι ενας "ρατσιστης" (καθοτι οποιος εχει αλλη αποψη απο τη δικη σας και της διαδικτυακης ομαδας σας ως ετσι χαρακτηριζεται).
Εξηγηστε μου αν εχετε την καλωσυνη τα γεγονοτα που οδηγησαν στη φυγη του Ελληνα Προεδρου της Δημοκρατιας ενος ανθρωπου που εχει κανει τοσα για την ελληνοαλβανικη φιλια;Εξηγηστε μου γιατι παρολο που στην Ελλαδα ζουν μεταναστες απο τοσες χωρες προβληματα δημιουργουνται μονο απο τους συμπατριωτες σας;(επιχειρημα δεν θεωρω την αριθμητικη υπεροχη)Εξηγηστε μου γιατι ειστε οι μονοι που δεν νιωθετε για εμας φιλια,εκτιμηση,σεβασμο;Μιλαω με μαυρους και πακιστανους και διαφαινεται ενας αλληλοσεβασμος και αλληλοεκτιμηση.Και η ειρωνεια ειναι οτι με αυτους τους λαους δεν μας δενουν αυτα που μας δενουν με εσας,δηλαδη η κοινη ιστορια.Ρατσιστης κανεις δε γεννιεται αλλα γινεται.Ειμαι εναντιον των ακραιων εκδηλωσεων μισους,μισαλλαδοξιας.Ομως οπως φαινεται και απο αυτα που γινονται στη Γαλλια το κλιμα πολωσης ειναι οξυμενο και δεν φερουν γι'αυτο απλοκλειστικο μεριδιο ευθυνης οι Γαλλοι.Εζησα στο εξωτερικο χρονια.Ενα πραγμα που εμαθα ηταν να σεβομαι και να εκτιμω τους ανθρωπους που με φιλοξενουν και που μου δινουν την ευκαιρια να ειμαι κοντα τους.Ετσι κερδισα τον σεβασμο τους και την εκτιμηση τους τα οποια παντα θα ειναι αμοιβαια.Θα χαρω να ζησω αυτη την αμοιβαιοτητα και με τους κατα Αλβανους πολιτες και συμπολιτες.

Synoriofylakas είπε...

Ρε φίλε δεν είναι εκπρόσωπος του Αλβανικού λαού (φαντάζομαι) ο Καπλάνι. Είναι Έλληνας δημοσιογράφος, αλβανικής καταγωγής, αρθογράφος της μεγαλύτερης ελληνικής εφημερίδας. Ο καθένας απαντά για τις δικές του πράξεις. Στην ναζιστική Γερμανία, στην Νότια Αφρική και στην Αλβανία του Χότζα ίσχυε η συλλογική ευθύνη και εκείνη της καταγωγής (ίσχυε κάποτε και στην Ελλάδα της εθνικοφροσύνης). Όσο για τα υπόλοιπα εσύ συνάντησες κακούς Αλβανούς εγώ το αντίθετο, τι να κάνουμε έτσι είναι η ζωή φίλε μου…
Για δες κάτι εδώ κάτω: Ξέρεις ποιος είναι ο Αλεξάκης; Είναι ένας ταλαντούχος Έλληνας που πήγε και έκανε καριέρα στην Γαλλία, που η Γαλλία του «έδωσε ψωμί» κατά την φράση σου. Πως τολμάει αυτός ο αχάριστος να βρίζει την χώρα που τον «φιλοξενεί»; Φίλε σε ικετεύω και για κάτι τελευταίο, μην μας παίζεις το θύμα της δήθεν «διαδικτυακης ομαδας» του Καπλάνι γιατί εκτός από βλαχώδες είναι ανέντιμο

Ο B. AΛEΞAKHΣ ΓIA TIΣ EΞEΓEPΣEIΣ ΣTΟ ΠAPIΣI

«Έφτιαξαν πολίτες του πουθενά!»

«Tο περίεργο δεν είναι που συμβαίνει η εξέγερση στη Γαλλία, το περίεργο είναι που άργησε τόσο», λέει ο συγγραφέας Bασίλης Aλεξάκης, μόνιμος κάτοικος Παρισιού, που χαρακτηρίζει τους Γάλλους πολιτικούς... «Λουδοβίκους»
«Αυτό που κάνει εντύπωση είναι η έκπληξη που έδειξαν οι πολιτικοί», λέει ο Βασίλης Αλεξάκης. Ο Έλληνας συγγραφέας που ζει στο Παρίσι και βλέπει από κοντά τη Γαλλία να φλέγεται. «Λες και ανακάλυψαν ξαφνικά ότι το 35%-40% των ανθρώπων αυτών είναι άνεργοι, ότι πολλοί δεν βγάζουν το σχολείο, ότι νιώθουν πως δεν έχουν καμία ελπίδα στην κοινωνία αυτή. Θα έπρεπε να το ξέρουν ότι θα συμβεί, εδώ και 20 χρόνια. Το περίεργο δεν είναι ότι συμβαίνουν αυτά που συμβαίνουν αλλά ότι άργησαν τόσο να συμβούν. Οι Γάλλοι πολιτικοί συμπεριφέρονται σαν βασιλείς Λουδοβίκοι που δεν ξέρουν σε ποια χώρα βρίσκονται. H αιτία των ταραχών έχει να κάνει με την απελπισία των εξεγερμένων και την αντίδρασή τους στις αστυνομικές προκλήσεις. Τους ζητάνε ταυτότητα κάθε 10 μέτρα. Και η κοινωνία τούς μεταχειρίζεται σαν να είναι σκουπίδια. Δεν χωρεί αμφιβολία ότι πρόκειται για είδος ρατσισμού. Όταν πηγαίνουν να ζητήσουν ταπεινά μία δουλειά και ο εργοδότης αντιληφθεί πού μένουν, δεν τους προσλαμβάνει. Επίσης τούς απαγορεύουν την είσοδο σε μπαρ και χώρους ψυχαγωγίας. Και μετά οι πολιτικοί ξαφνιάζονται. Μιλούν σαν να ήταν πολιτικοί στην Ολλανδία ή τη Γουατεμάλα».
Δεν είναι λίγοι εκείνοι που αναρωτιούνται αν υπάρχει σχεδιασμός, και βλέπουν από πίσω σενάρια ισλαμικού φανατισμού. «Ούτε η Αλ Κάιντα βρίσκεται από πίσω, ούτε κάνουν φασαρίες "διεφθαρμένοι αλήτες", όπως τους αποκαλούν, ή άτομα αναμεμειγμένα με εμπόριο ναρκωτικών, όπως ορισμένοι αφήνουν να εννοηθεί. Οι έμποροι ναρκωτικών είναι με την τάξη. Γιατί μόνο σε συνθήκες τάξης μπορούν να κάνουν αθόρυβα τη δουλειά τους».
«Πλανάται ένα μεγάλο ερωτηματικό», επισημαίνει ο Βασίλης Αλεξάκης. «Τι επιπτώσεις θα έχει το μέτρο της απαγόρευσης της κυκλοφορίας όχι μόνο στο Παρίσι αλλά και στην επαρχία. H κυβέρνηση έδωσε το δικαίωμα στους νομάρχες, σε συνεννόηση με δημάρχους, να ενεργοποιούν στις περιοχές τους έναν νόμο του '55 που είχε εφαρμοστεί τον καιρό του πολέμου της Αλγερίας και είχε αποτύχει. Πρόκειται για έναν πρόχειρο στρατιωτικό νόμο χωρίς βέβαια στρατιωτική παρουσία - προς το παρόν. Αφορά μόνο απαγόρευση κυκλοφορίας. Αν όμως εμποδίσουν την κυκλοφορία σε περιοχές του Παρισιού, είναι πιθανό να αυξηθεί το ρεύμα διαμαρτυρίας στην επαρχία. Ήδη προχθές, για πρώτη φορά, τα επεισόδια στην επαρχία ήταν περισσότερα από την περιοχή του Παρισιού».
Το οικονομικό σύστημα είναι επίσης μία παράμετρος αστάθειας, εκτιμά ο Έλληνας συγγραφέας. «Ο αχαλίνωτος καπιταλισμός μεγαλώνει το χάσμα. Το ενδιαφέρον θα ήταν να έβγαιναν στους δρόμους συνολικά οι άνεργοι. Να οργανώσουν κίνημα διαμαρτυρίας... Τα τωρινά γεγονότα θα τα έβλεπα πάντως σε συνδυασμό με το "όχι" στο Ευρωσύνταγμα. Είναι συνολική η αμφισβήτηση ενός συστήματος που έχει αποτύχει τελείως».
«Έφηβοι ξένοι και εχθροί»
Ποιοι είναι οι εξεγερμένοι; «Στην πλειοψηφία τους είναι παιδιά κάτω των 16 ετών!», λέει ο Βασίλης Αλεξάκης. «Είναι παιδιά ξένων εργατών που ήρθαν κυρίως από την Αλγερία. Αισθάνονται περισσότερο ξένοι και από τους γονείς τους. Παρά το γεγονός ότι, σε αντίθεση με εκείνους, έχουν γαλλική υπηκοότητα, είναι μετανάστες στο πολλαπλάσιο. Είναι ξένοι, είναι εχθροί. Το χάσμα ανάμεσα σ' αυτούς και τη γαλλική κοινωνία είναι απείρως μεγαλύτερο από εκείνο που χώριζε την κοινωνία από τους πατεράδες τους. Αυτή τη στιγμή και οι ίδιοι οι γονείς τους - με τους οποίους τα παιδιά δεν αποκλείεται να βρίσκονται σε ρήξη - δεν καταλαβαίνουν καλά τι συμβαίνει. Γιατί οι μετανάστες της πρώτης γενιάς, είναι κατά κανόνα φοβισμένοι άνθρωποι και δεν θέλουν φασαρίες. Τα παιδιά τους όμως διεκδικούν ισότητα, διεκδικούν μια κανονική ζωή. Και βρίσκονται αντιμέτωποι με την ανεργία και τον ρατσισμό. Τον ρατσισμό που επιτείνει η ίδια η ανεργία και η περιθωριοποίηση».
Τι πήγε όμως στραβά; «Όλα αυτά αποδεικνύουν την τραγική αποτυχία της Γαλλίας στον τομέα αυτό», λέει ο Έλληνας συγγραφέας. «Δεν είχε καμία πολιτική ενσωμάτωσης. Και μεταχειρίστηκε τους μετανάστες σαν άτομα τελείως ξένα προς τη γαλλική κοινωνία. Αυτά όμως είναι παιδιά μεγαλωμένα με την κουλτούρα της τηλεόρασης και με όνειρα καθημερινά, όπως όλοι οι άλλοι Γάλλοι. Μόνο που εκείνοι δεν έχουν καθόλου χρήματα. Και καίνε τ' αυτοκίνητα. Γιατί; Γιατί αυτά καίγονται πιο εύκολα. Και ας πρόκειται και για το αυτοκίνητο του θείου τους. Αυτά τα παιδιά επιπλέον δεν έχουν άλλη υπηκοότητα. Οι γονείς τους δεν τα δήλωναν στο προξενείο της Αλγερίας. Ούτε αυτά θέλουν βέβαια να πάνε στην Αλγερία. Και η γαλλική πολιτική, τους μετατρέπει σε πολίτες του πουθενά».
ΤΑ ΝΕΑ , 09/11/2005

Synoriofylakas είπε...

Donnie, είχες δίκαιο τελικά. Ο αγανακτισμένος τσιμουδιά γιατί δεν ξέρει να κάνει διάλογο, μόνο να βρίζει

Ανώνυμος είπε...

8uma den eimai katarxas ths pareas sas.aplws e8esa kapoia erwthmata -oxi se'sena parepiptontws- kai den ta apanthse kaneis.kai ksereis giati den ta apanthseqgiati den exete apanthsh;to mono ksereis na kaneis einai na vrizeis me opoion diafwneis.mia fora se apostomwsa gia ta kala.deuterh den exw skopo.to poios loipon kserei na kanei dialogo fanhke.ante kalh sunexeia kai kalhnuxta!
pros k.Kapllani apanthsh kserw oti den prokeitai na parw kai auto giati den exete.auta gia to poioi mas sevontai kai mas ektimoun...

Synoriofylakas είπε...

:)))))

alvanoktonos είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
nikosagios είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
Gazmend Kapllani είπε...

Αγαπητοί φίλοι, αυτές τις δυο τελευταίες μέρες διάφοροι ψυχοπαθείς ρατσιστές (γιατί υπάρχουν και ρατσιστές μη ψυχοπαθείς)την έχουν πέσει πάλι στο μπλόγκ μου και είμαι αναγκασμένος να σβήσω τα σχόλια τους. Προφανώς θέλουν να διώξουν όσους θέλουν να συζητήσουν σοβαρά. Εύχομαι να μην το πετύχουν. Επίσης κάνω έκκληση σε όλους να μην απευθύνουν τον λόγο στα εν λόγω μπλογκοκαθάρματα γιατί απλώς χάνουν τον χρόνο τους και τους δίνουν λόγο ύπαρξης.
Γεια και χαρά.

Ανώνυμος είπε...

Gazmend Kapllani mi svineis ta comments mou re,einai thema xronoy na pesei to site sou,gia arxi gia merikes meres

Synoriofylakas είπε...

Προς κάθε ανώνυμο που απειλεί να ρίξει το site - «δεν θα γίνεις άνθρωπος ποτέ, κομπλεξικέ, κομπλεξικέ!». K. Καπλάνι σας υπόσχομαι ότι είναι η τελευταία οξύθυμη παρέμβαση που κάνω

Donnie είπε...

Op! Maresoun aytes oi epitheseis tou styl "tha sas riksoume" kai etsi. Re guys...omoideates tou Kaplani...prepei na eimaste poly epikindynoi re! Pssss...thn vrisko! Anonyme,asto re file..den soy paei.

Ανώνυμος είπε...

Μάλλον εκτός συζήτησης είμαι, αλλά τι να γίνει. Ήρθα στην Ολλανδία πριν από 3 χρόνια και φαίνεται ότι θα κάτσω εδώ για πολλά χρόνια ακόμα. Πρέπει να ήταν κατά τον πρώτο χρόνο μου που ο Καπλάνι είχε γράψει ένα άρθρο στα ΝΕΑ για την απερίγραπτη γραφειοκρατεία που υπάρχει όταν ένας Αλβανός (Ρώσος κτλ) προσπαθεί να βγάλει άδεια παραμονής. Θυμάμαι να περιγράφει τις ουρές, το λάδωμα, την εγκύκλιο που άλλαξε και την υπηρεσία που έκλεισε... Και το σύγκρινα με την δική μου εμπειρία που ήταν η παρακάτω φοβερή ιστορία: ένα απογευματάκι κατά την πρώτη εβδομάδα που ήρθα πέρασα από το δημαρχείο εδώ, κάθισα πέντε λεπτά (μπορεί και δέκα, δεν θα πάρω κι όρκο!), τα είπαμε με έναν υπάλληλο στα αγγλικά και τελείωσα. Μετά από κάποιον καιρό (κανένα εξάμηνο) πέρασα να πάρω και την άδεια παραμονής μου, αν και δεν την χρειάστηκα ποτέ μέχρι τότε. Παρομοίως και με την εφορία για να πάρω ΑΦΜ...

Ξέρω... ευρωπαϊκή ένωση και τα ρέστα. Η σφραγγίδα που έβαλα στο πιστοποιητικό γέννησης που πήρα από την Ελλάδα, και η μετάφραση αυτών ήταν όοοοοοοοολα τα έγγραφα που χρειάστηκα. Γκρίνιαξα κι όλας διότι έκανα τον κόπο να πάω μέχρι εκεί να πάρω την άδεια παραμονής, αντί να μου την στείλουν με συστημένο!

Το άρθρο που περιέγραφε την Οδύσσεια των μεταναστών στην Ελλάδα δημοσιεύτηκε αφού ήρθα... Ένιωσα τόσο κωλόφαρδη που είμαι μετανάστρια στην Ολλανδία και όχι στην Ελλάδα! Το θέμα για μένα δεν είναι αν το ποσοστό των Ελλήνων εγκληματιών είναι τόσο, των Αλβανών εν Ελλάδι τόσο, των Αλβανών εν Ελλάδι που κερδίζουν πάνω από τόσα χρήματα -νομίμως- τόσο και αντιστοίχως των Ελλήνων της ίδιας οικονομικής θέσης άλλο τόσο... Μαθηματικός είμαι και αν θέλετε να κάνω στατιστική θα σας τα μαγειρέψω τα νούμερα ανάλογα με τις απαιτήσεις σας. Το θέμα για μένα είναι το πώς φέρεται το ίδιο το κράτος τους μετανάστες. Και κατά τη γνώμη μου τους φέρεται ως ζώα... Νομίζω ότι η ξενοφοβία είναι κάτι που ίσως απαλύνει με τον καιρό... Ότι δηλαδή η Κατίνα και η Λίτσα που φοβούνται να βγουν από το σπίτι τους διότι στο διπλανό διαμέρισμα μετακόμισαν κάτι βρωμιάρηδες ξένοι έχουν ελπίδα να το ξεπεράσουν. Τη γραφειοκρατεία όμως που δεν σε αφήνει να νιώσεις ότι έκλεισες ένα κεφάλαιο πίσω σου (αυτό της παλιάς σου πατρίδας) και μπορείς να ξεκινήσεις πάλι -νομίμως- στην καινούρια σου πατρίδα, αυτήν την γραφειοκρατεία δύσκολο να την ξεπεράσει κανείς...

Νομίζω ότι άρθρα σαν του Καπλάνι ίσως αγγίζουν μερικούς ανθρώπους που είχαν διάφορες ...φοβίες, και ίσως κάνουν αυτούς τους ανθρώπους πιο δεκτικούς (αναρωτιέμαι αν οι γονείς που έκαναν κατάληψη σχολείου διότι ένας Αλβανός έκανε το έγκλημα να είναι καλύτερος μαθητής από τα καμάρια τους διάβασαν ποτέ αυτά τα άρθρα... Μην μου πείτε για τη σημαία! Δεν έχω πειστεί ότι αν ο Αλβανός ήταν Γερμανός θα είχαν τις ίδιες ενστάσεις. Αν κάνω λάθος και οι ίδιοι γονείς καλούσαν και τον Γερμανό μαθητή "ναζί" ή κάτι παρόμοιο, τότε μάλλον θα έπρεπε να ξανασκεφτώ ποιο είναι το πρόβλημα στην Ελλάδα).

Για να κλείνω, νομίζω ότι το πρόβλημα στην Ελλάδα ξεκινά από το κράτος. Ναι, το κράτος ταλαιπωρεί με την γραφειοκρατεία χωρίς διακρίσεις όλους τους πολίτες. Θα ήθελα να δω ωστόσο να ταλαιπωρεί τους Αλβανούς όσο ταλαιπωρεί και τους Γερμανούς, και θα ευχόμουν στο μέλλον να τους ταλαιπωρεί όσο ταλαιπωρεί η Ολλανδία τους Έλληνες. Δεν είμαι από τους Έλληνες που πιστεύουν ότι όλες οι άλλες χώρες της ΕΕ είναι "μπροστά" και μόνο εμείς είμαστε "ανατολίτες" και "πίσω". Είμαι ξένη σε αυτήν την χώρα (ακόμα -ίσως κάποτε γίνει η δεύτερη πατρίδα μου), στην χώρα αυτή που ταράζεται από προβλήματα βίας με, από και προς ξένους (=μουσουλμάνους για να είμαστε ακριβείς), ωστόσο δεν ένιωσα να γίνονται διακρίσεις εις βάρους μου από τη διοίκηση. Και ίσως αυτό έκανε τη ζωή μου πολύ πιο ομαλή εδώ από του πιο (οικονομικά) πετυχημένου Αλβανού στην Ελλάδα...

Ανώνυμος είπε...

oloi oi filoalbanoi einai eite poustides eite tourkomoggoloarbanitaria.

Ανώνυμος είπε...

exoume gemisei pousthdes. poustaria 3eskismena

Ανώνυμος είπε...

ma toso poustario!!!! ts ts ts