Τρίτη, Νοεμβρίου 08, 2005

«Δεν θα γίνεις Γάλλος ποτέ, Aλγερινέ, Αλγερινέ!»

«Sheryo: Θα τα κάψουμε όλα, μέχρι που να μη δούμε τη γ... φάτσα του Σαρκό στην tv»...
Omar: «Ο Λεπέν μένει σε κλεμμένο κάστρο, εσύ καις το αυτοκίνητο του γείτονά σου, το σχολείο της αδελφής σου, το μαγαζί όπου δούλευε ο πατέρας σου. Εμείς παλέψαμε και βγήκαμε από τα σκατά, εσύ θες να μείνεις, να πάρεις και εμάς μαζί... Ούτε τη μνήμη των Ζαγιέντ και Μπούνα σέβεσαι... Δεν είστε μουσουλμάνοι, είστε απλώς μαλάκες»...
Minuit: «Εσένα καριόλη δεν σου έχει χώσει καμιά φορά το πιστόλι ο μπάτσος στον κ...; Δεν σου ελέγχουν τα χαρτιά τρεις φορές την ημέρα;... Δεν σου έχουν πει πως θα σε στείλουν πίσω στην έρημο να γ... τις καμήλες;... Φωτιά στους μπάτσους... Ο Αλλάχ είναι μεγάλος...».
Είναι μερικοί από τους «διαλόγους» στο Bouna93. skyblog. com: το μπλογκ των εξεγερμένων-πυρομανών στα banlieue της Γαλλίας. Σε αργκό πιτσιρικάδων που περνούν ώρες με τα SMS και το Διαδίκτυο, οι απόγονοι των μαγκρεμπίνων μεταναστών, Γάλλοι πολίτες, ανταλλάσσουν σκληρές κουβέντες. Από τη μια πλευρά βρίσκονται όσοι τα κατάφεραν. Από την άλλη, «τα αποβράσματα» όπως τους αποκάλεσε ο Σαρκοζί. Εκείνοι που μισούν τον Σαρκοζί, τις αδελφές τους, τους γονείς τους, τη ζωή τους, την Ecole Normale: κυρίως όμως τους «μπάτσους» που τους ταπεινώνουν και άμα λάχει τους σκοτώνουν, ατιμωρητί ως συνήθως... Είναι τα παιδιά της βίας για τη βία. Δεν καίνε εκκλησίες - αυτό δεν έπρεπε να κάνουν ως θρησκόληπτοι; -, αλλά κυρίως αυτοκίνητα: το σύμβολο της καταναλωτικής ευμάρειας. Και το «γαλλικό όνειρο» των παππούδων τους οι οποίοι ήρθαν να εργαστούν στην εύπορη Γαλλία... Τους παππούδες τους η Γαλλία τούς είδε ως αναγκαίο κακό, αφήνοντάς τους ξένους. Τους γονείς τους ως ιστορικό ατύχημα: ο Ζισκάρ ντ' Εστέν προσπάθησε τον βίαιο επαναπατρισμό τους στα τέλη του '70. Οι ίδιοι μεγάλωσαν με το ρεφρέν «Αλγερινέ, δεν θα γίνεις Γάλλος ποτέ!»: όχι από το κράτος, από την κοινωνία. Τώρα γιουχάρουν τον εθνικό ύμνο της νέας τους πατρίδας, στέλνουν φωτιά στο αυτοκίνητο του αθώου γείτονά τους και νερό στον μύλο του Λεπέν...
Εν τω μεταξύ, ξεφυλλίζω το σατιρικό βιβλίο του Ιασίρ Μπενλιμούντ (ο εξαιρετικός Γάλλος συγγραφέας αραβικής καταγωγής), το Αλλάχ σούπερ σταρ*: «Το Ισλάμ», γράφει, «είναι η εκμετάλλευση του ανθρώπου από τον Θεό. Ο ισλαμισμός, το αντίστροφο. Αλλά δεν είναι αυτό το θέμα... Το θέμα είναι πως ο πατέρας μου δούλευε σαν άλογο είκοσι πέντε χρόνια σε αυτήν τη χώρα και η υπάλληλος τον έκανε να νιώθει σκουπίδι κάθε φορά που πήγαινε να ανανεώσει την άδεια παραμονής του, μέχρι την ημέρα που πέθανε... Ότι όταν πας να νοικιάσεις ένα διαμέρισμα, μόλις λες το όνομά σου ξαφνικά γίνεται νοικιασμένο... Ότι κάθε φορά που μιλούν για την ανασφάλεια λένε "εκείνοι", όταν μιλούν για την καταστολή λένε "εμείς"... Ότι σου λένε πως πρέπει να ενταχθείς, δεν σου δίνουν όμως δουλειά, αλλά σε σπρώχνουν στο τζαμί... Ότι για όσους έχουν αραβική καταγωγή είναι πιο εύκολο να κάνουν καριέρα στην Αλ Κάιντα παρά στη γαλλική τηλεόραση... Ότι οι ρατσιστές σε λίγο θα ζητήσουν λυσσαλέα να απαγορευθεί το πορνό και τα ναρκωτικά: γιατί είναι οι μόνοι χώροι στους οποίους επικρατεί ακόμα η πολυφυλετικότητα και αναμειγνύονται τα αίματα... Ότι ο πατέρας μου πάντα το 'λεγε πως ο ήλιος βλάπτει σοβαρά το δέρμα και τα ανθρώπινα δικαιώματα. Αν και ο ήλιος χαρίζει το ίδιο χρώμα στους ανθρώπους: το χρώμα του χρήματος, αδελφέ μου»...
Το θέμα είναι εάν μπορούμε στην Ελλάδα να πάρουμε κάποια μαθήματα απ' όλα αυτά...
* Υ.Β. Allah Superstar, ed. Grasset.
ΤΑ ΝΕΑ , 08/11/2005

12 σχόλια:

COSTANTINA είπε...

"Το θέμα είναι εάν μπορούμε στην Ελλάδα να πάρουμε κάποια μαθήματα απ' όλα αυτά..."

Μην γελιέσαι φίλε μου, ο καθένας παίρνει πάντα, ότι θέλει να πάρει, φιλτραρισμένο μέσα απ΄τα δικά του μάτια, την δική του ιδεολογία, το δικό του κεφάλι.
Αν παίρναμε αληθινά μαθήματα θα πηγαίναμε μπροστά και όχι πίσω.

Alberich είπε...

"η υπάλληλος τον έκανε να νιώθει σκουπίδι κάθε φορά που πήγαινε να ανανεώσει την άδεια παραμονής του"

Για την ώρα στην ελλάδα είναι πολύ χειρότερα.
Μόνο και μόνο αυτός ο παράλογος εξευτελισμός που υφίστανται καθημερινά στις νομαρχίες άνθρωποι καθ' όλα νόμιμοι και επί πλέον παραγωγικοί, μπορεί να στείλει, οποιονδήποτε με αξιοπρέπεια, κατ' ευθείαν στο δρόμο να κάψει ότι βρεί.

Νίκος είπε...

Ο τίτλος τα λέει όλα, το κείμενο φαντάζει σχεδόν επίμετρο. Πολύ δυνατό ςλπίζω να ταρακουνήσει κάποιους αν και ώρες ώρες κάνω μελαγχολικές σκέψεις για την ικανότητα του ανθρώπου να αποφύγει το κακό και το χειρότερο

ultrasonic15 είπε...

Άμα στο ελλάντα μαθαίναμε από τα λάθη μας, θα ήμασταν οι καλύτεροι (αφού έχουμε κάνει πάρα πολλά, δυστυχώς).
Πολύ ενδιαφέρον ποστ για το γαλλικό φαινόμενο

raffinata είπε...

Ο Γάλλος είτε είσαι Αλγερινός είτε Ιταλός είτε Έλληνας ή Αμερικάνος, αν τον ρωτήσεις ένα δρόμο, απο τη στιγμή που δεν μιλάς γαλλικά, θα σε κοιτάξει με υπεροψία...
Ο Έλληνας, μπορεί και να σε πάρει κι απ' το χέρι να σε πάει...
Η ειδοποιός διαφορά!!!

βασίλης είπε...

Raffinata, πολλοί γάλλοι, κι αν δε με πήραν απ' το χέρι, (που έγινε κι αυτό) με ευγένεια με εξυπηρέτησαν σ' ό,τι ζητούσα. Σε σημείο που σχεδόν δε θυμάμαι κανέναν να με υποτιμήσει. Θυμάμαι, απ' την άλλη, κάτι ελεεινές εθνικιστικές τραμπουκόφατσες σε δρόμο του Παρισιού, να μας βρίζουν (μια μικρή παρέα ελλήνων) γιατί μιλούσαμε ξένη γλώσσα. Έχω δει κι άλλα τέτοια περιστατικά. Ασφαλώς καθάρματα υπάρχουν παντού.
Μήπως όμως, θα μπορούσες έστω και για μια στιγμή ν' αναλογισθείς τι θα γινότανε αν επί δώδεκα (12) νύχτες οι έλληνες συμπατριώτες μας έβλεπαν τα αυτοκίνητά τους να καίγονται; Εκεί πάντως σφαγή δεν έγινε. Εδώ δυστυχώς θα γινόταν.
Ένα ποδοσφαιρικό ματς χάσανε και η Αθήνα παρ' ολίγο να γίνει τάφος για πολλούς αλβανούς συμπολίτες μας.
Έγινε όμως τάφος η Ζάκυνθος, για ένα νεαρό.
Οι εκφράσεις «σκυλάραπα», «σκατόγυφτε», «κωλοαλβανέ» είναι ή όχι στην ημερησία διάταξη;
Έχεις ποτέ δει τη συμπεριφορά των αγαπητών συμπατριωτών μας όταν κάποιος «ξένος» βρεθεί στην ανάγκη τους; Όταν απευθύνεται στις υπηρεσίες για να καταθέσει τα χαρτιά του π.χ.;
Είδα ασφαλώς και έλληνες να παίρνουν ξένο απ' το χέρι για να τον εξυπηρετήσουν.
Φοβικοί προς τους «ξένους» μπορούν να γίνουν όλοι. Ανάλογα με τον πολιτισμό τους.
Τα περί ελλήνων «μη ρατσιστών» έμειναν από την εποχή που υποδέχονταν τους ξένους (τουρίστες όμως) με «σουβλάκι, συρτάκι και Κουρτάκη» (και κάμποσα dollars στην τσέπη).
Μόνο η απόδοση όλων (στην κυριολεξία) των πολιτικών δικαιωμάτων σε όλους τους διαμένοντες σε κάθε χώρα (ντόπιους και ξένους) είναι η διέξοδος από το τραγικό αδιέξοδο. Τα κράτη είναι αυτό που θα μπορούσαν να κάνουν. Αλλά δεν το θέλουν. Κακά τα ψέματα.

raffinata είπε...

'Οπως υπάρχουν "φυλές" μεταξύ των ελλήνων, υπάρχουν και "φυλές" μεταξύ των μεταναστών. Προσωπικά, δεν θα μπορούσα να βάλω στο ίδιο τσουβάλι τους ινδούς και πακιστανούς ναυτικούς που είχα δει να δουλεύουν σε ελληνικά καράβια με τους ρουμάνους π.χ. πορτοφολάδες ή τους κουτοπόνηρους αλβανούς...Ούτε την αλβανή που μεγαλώνει και σπουδάζει 3 παιδιά καθαρίζοντας σκάλες με τη βουλγάρα που "προσέχει" την τσέπη του συνταξιούχου παπού... Όπως δεν ήταν στην ίδια μοίρα ο Έλληνας μετανάστης στην Αμερική που κοίταγε μόνο να στείλει λεφτά πίσω στην οικογένεια με αυτόν που πήγαινε να "πλουτίσει" με κάθε αθέμιτο τρόπο!

Synoriofylakas είπε...

Δυστυχώς η συζήτηση για τους μετανάστες στην Ελλάδα δεν έχει καν ανοίξει, μέχρι σήμερα επιδιδόμαστε σε φολκλορικές κουβέντες του τύπου: εμείς οι γενναιόδωροι και εκείνοι (διάβασε Αλβανοί) οι μαχαιροβγάλτες (αν και όπως είπε ο Πάγκαλος είχαμε τύχη βουνό που μας ήρθαν οι Αλβανοί γιατί είναι ουνα φάτσα ουνα ράτσα με μας, αλλά άστο γιατί είναι μεγάλη συζήτηση). Λοιπόν οι Έλληνες δεν είναι ούτε χειρότεροι ούτε καλύτεροι από τους Γάλλους,( η διαφορά είναι ότι οι Γάλλοι γνωρίζουν τους μετανάστες στο δικό τους σπίτι εδώ και ογδόντα χρόνια ενώ εμείς εδώ και μια δεκαετία, επομένως κάτι περισσότερο από μας ξέρουν οι άνθρωποι). Εάν δεν σου αρέσει η πορδή του Αλβανού ή της Βουλγάρας μην τους παντρεύεσαι ρε αδελφέ. Αλλά αυτή η πλάκα πρέπει να τελειώσει κάποτε, για το δικό μας συμφέρον προπαντός. Ας δούμε επιτέλους την πραγματικότητα, ας αποφασίσουμε τι θέλουμε, τους θέλουμε ή όχι τους μετανάστες;. Εάν δεν τους θέλουμε ας τους διώξουμε (πως; μπορούμε;) εάν τους θέλουμε ας τους ενσωματώσουμε, εντάξουμε, αφομοιώσουμε πείτε το όπως γουστάρετε.
Γιατί η σημερινή κατάσταση είναι απαράδεχτη. Να δεχτώ πως η ελληνική κοινωνία είναι φιλόξενη, και είναι όντως. Αυτό όμως έχει τα όρια της. Εκτός από ένα κομμάτι ψωμί οι άνθρωποι χρειάζονται πολιτικά δικαιώματα (και υποχρεώσεις), τα παιδιά τους θέλουν να κάνουν καριέρα (γιατί όχι να μην προσφέρουν στην Ελλάδα;), δεν επιθυμούν να είναι εσσαεί τα καημενούλικα και πολίτες δεύτερης κατηγορίας, δεν επιθυμούν να τους δείρει ο μπάτσος κάθε φορά που του καπνίζει και να τους ελέγχει τα χαρτιά δυο φορές την ημέρα, δεν επιθυμούν να τους ταπεινώσει η κάθε ηλίθια και ο κάθε ηλίθιος που τους έχει στο χέρι για μια σφραγίδα, δεν επιθυμούν να τους ταπεινώνουν κάθε φορά που ζητούν να νοικιάσουν ένα διαμέρισμα, τα παιδιά τους θα θελήσουν να γίνουν Έλληνες πολίτες…. Η ιστορία μας είναι γνωστή από τους δικούς μας μετανάστες, … Τι κάνουμε λοιπόν; Τους αφήνουμε στην μοίρα τους, θα το βρούμε τότε μπροστά μας… Ας διδαχθούμε κάποτε από την ιστορία των άλλων.
Παρεπιμπτόντως Raffinata έχεις ακούσει κανένα Καρδινάλιον στην Γαλλία να κάνει κηρύγματα μίσους ενάντια στους μετανάστες όπως συμβαίνει εδώ με τον Χριστόδουλο και πάμπολλους Μητροπολίτες (τι θα συνέβαινε άραγε στην Γαλλία εάν έβγαινε ο επικεφαλής της Καθολικής Εκκλησίας και έλεγε πως οι μετανάστες θα μας διώξουν από τον τόπο μας, τους αποκαλούσε εισβολείς και εγκληματίες;).

Gazmend Kapllani είπε...

Καλή μέρα σε όλους. Το κακό είναι πως δεν έχει ανοίξει ακόμα στην Ελλάδα μια σοβαρή συζήτηση περί μετανάστευσης. Μερικές απο τις παρατηρήσεις του "συνοριοφύλακα" τις βρίσκω πολύ εύστοχες (αν και κάπως απόλυτες). Νομίζω όμως πως είνια καλή αφετηρία για συζήτηση

raffinata είπε...

... μα ειλικρινά, πιστεύετε ότι το ελληνικό κράτος θα ενδιαφερθεί ποτέ σοβαρά για τους μετανάστες; εδώ δεν ενδιαφέρεται καν για τους "γηγενείς". φταίω εγώ που νοιώθω ""σαν τον μετανάστη στη δική μου γη..."" ;;;;

giwrgos karudhs είπε...

o syriofulakas ekfrazei thn neosunthrhtikh deksia.me tetoies apopseis to zhthma ton metanastwn den lunetai.

Νίκος είπε...

Δεν συμμερίζομαι την απαισιοδοξία σου raffinata. Μετά το Παρίσι εισπράττω ένα πολύ θετικό κλίμα για τους μετανάστες, και στον κόσμο και στα Μέσα που ορίζουν και τα θέματα της ημερήσιας διάταξης. Βλέπω πως έχει αλλάξει η ατμόσφαιρα, το πώς βλέπουμε τους μετανάστες και αυτός ο άνεμος θα παρασύρει και τους πολιτικούς για να προχωρήσουν στα μέτρα που όφειλαν να είχαν πάρει εδώ και καιρό (μερικά τα γράφει ο Συνορ.). Προσέξατε πως ξαφνικά εξαφανίστηκαν οι Ψωμιάδηδες, οι Άνθιμοι ακόμα και οι Καρατζαφέρηδες;
Συμφωνώ με την raffinata πως ο Γαλλικός εθνικισμός είναι πολύ πιο υπεροπτικός από τον ελληνικό γιατί είναι αποικιοκρατικός, αυτό δεν πρέπει να το παραβλέψουμε