Παρασκευή, Απριλίου 29, 2005

Ουδέν νεώτερον από το εθνικιστικό μέτωπο

Βοσνία 1992. Ένας άγριος εμφύλιος πόλεμος και δυο νεαροί άνδρες: ο ένας Σέρβος και ο άλλος Μουσουλμάνος. Και οι δύο φοιτητές, εγκλωβισμένοι στο Σαράγεβο, το οποίο σφυροκοπούν μέρα-νύχτα τα «παλικάρια» των Μλάντιτς και Καράτζιτς. Οι δυο νεαροί όμως, αντί να μισούνται θανάσιμα, όπως προτάσσει το «πνεύμα της εποχής», αντί να βιάσουν τουλάχιστον τη γυναίκα ή την αδελφή του «εθνικού αντίπαλου», τολμούν (οι διεστραμμένοι) και... ερωτεύονται... (διάβασε όλο το άρθρο εδώ)
ΤΑ ΝΕΑ , 29/04/2005

Τρίτη, Απριλίου 26, 2005

Εύληπτος οδηγός χρήσης για μετανάστες

Τελικά, καθώς φαίνεται, στο θέμα των μεταναστών στην Ελλάδα θα μπει επιτέλους μια τάξη. Μετά από τους τρεις νόμους και ογδόντα ερμηνευτικές εγκυκλίους που ακύρωναν η μία την άλλη επί ΠΑΣΟΚ, ένας νέος μεταναστευτικός νόμος είναι σχεδόν έτοιμος. Η κύρια έγνοια του νόμου: η κοινωνική ένταξη των μεταναστών. Οι μετανάστες – νόμιμοι και παράνομοι – τον περιμένουν με λαχτάρα. Δεδομένου πως πολλοί αναγνώστες της στήλης μας είναι μετανάστες, παρακάτω προσφέρουμε έναν πρόχειρο κατάλογο για το πώς μπορεί από εδώ και πέρα να μείνει κανείς νόμιμα στην Ελλάδα.
Χορήγηση Άδειας Παραμονής: Ο/η ενδιαφερόμενος/η πρέπει να έχει συμβόλαιο εργασίας διετούς διάρκειας. Κατόπιν αυτού θα περάσει από εξετάσεις ήθους όπου οι κύριοι όροι είναι λίγο ως πολύ οι εξής. Θα πρέπει να μην έχει συμμετάσχει σε καμία απεργία - ζητείται βεβαίωση του εργοστασιάρχη. Να μην έχει ξενυχτήσει ποτέ για λόγους που δεν σχετίζονται άμεσα με την εργασία του/της, να μην έχει απασχολήσει ποτέ τον διαχειριστή της πολυκατοικίας – ζητείται βεβαίωση του διαχειριστή. Να υπογράψει υπεύθυνη δήλωση πως είναι ενάντια στον γάμο ομοφυλοφίλων στην χώρα προέλευσής του/της και στην Ελλάδα. Επίσης θα πρέπει να εκκλησιάζεται τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα – ζητείται βεβαίωση του Μητροπολίτη της περιοχής. Εάν πληρεί τις παραπάνω προϋποθέσεις του/της χορηγείται Άδεια Παραμονής διετούς ισχύος και αφού πληρώσει 500 ευρώ.

Χορήγηση Άδειας Παραμονής για τους επί μακρόν διαμένοντες (ενσωμάτωση κοινοτικής οδηγίας): Εκτός από τους όρους που ορίζονται για την χορήγηση της Άδειας Παραμονής, ο/η ενδιαφερόμενος/η θα πρέπει να διαθέτει ΑΦΜ το οποίο να το έχει ανοίξει ένα χρόνο πριν την άφιξή του/της στην Ελλάδα. Να ξέρει να διαβάζει και να γράψει στην δημοτική και την καθαρεύουσα. Επιπλέον πρέπει να ξέρει απ’έξω τουλάχιστον τα εξής: όλα τα ποιήματα του Τυρταίου (στα αρχαία ελληνικά), το «Πηδάλιον» του Νικόδημου του Αγιορείτη, μια όπερα του Σκαλκώτα - της αρεσκείας του/της - και όλα τα τραγούδια της Κοκκίνου. Γι’αυτό τον σκοπό αναμένεται να λειτουργήσουν εντατικά φροντιστήρια για μετανάστες, από τις 24.00 η ώρα το βράδυ έως 07.00 η ώρα το πρωί – δηλαδή τις ώρες όπου οι μετανάστες δεν εργάζονται και διαθέτουν άφθονο ελεύθερο χρόνο. Το κόστος μιας ώρας μαθήματος θα κοστίζει στον κάθε μετανάστη 27 ευρώ. Εάν ο/η ενδιαφερόμενος/η πληρεί τις παραπάνω προϋποθέσεις του/της χορηγείται άδεια παραμονής – από πέντε έως απεριορίστου χρόνου –και αφού πληρώσει 2500 ευρώ.

Οικογενειακή συνένωση: Εκτός από τους όρους που ορίζονται για την χορήγηση Άδειας Παραμονής και της Άδειας για τους επί μακρόν διαμένοντες, ο/η ενδιαφερόμενος/η που θέλει να φέρει στην Ελλάδα την/τον σύζυγό του/της και τα ανήλικα τέκνα πρέπει να έχει στην κατοχή του/της Ι.Χ. πάνω από 1500 κυβικά. Να έχει εισόδημα τέτοιο ώστε να του/της επιτρέπει να κάνει οικογενειακώς τουλάχιστον δυο μήνες διακοπές στα πιο ακριβά μέρη της Ελλάδας. Να μένει σε περιοχή όπου δεν έχει σημειωθεί ληστεία τα τελευταία 38 χρόνια. Να έχει ιδιόκτητο σπίτι χωρητικότητας 210 + τετραγωνικών.

Ελληνική ιθαγένεια: Εκτός από τους όρους που ορίζονται για την χορήγηση της Άδειας Παραμονής, της Άδειας για τους επί μακρόν διαμένοντες και για την οικογενειακή συνένωση, θα πρέπει να έχουν συμπληρωθεί δεκαπέντε χρόνια από την ημερομηνία που ο/η ενδιαφερόμενος/η έχει καταθέσει την αίτησή του/της για απόκτηση της ελληνικής ιθαγένειας. Να πληρώσει παράβολο 3000 ευρώ χωρίς δικαίωμα επιστροφής σε περίπτωση της απόρριψης της αίτησής του/της. Να μην έχει πάρει ποτέ πρόστιμο από την τροχαία για παράνομο παρκάρισμα και να ξέρει κολύμπι. Κατόπιν τούτου θα περάσει από εξετάσεις. Ή ύλη των εξετάσεων δεν έχει ακόμα καθορισθεί…
TA NEA, 26/04/2005

Τρίτη, Απριλίου 19, 2005

Το πιοτό ενάντια στον φονταμενταλισμό

«Εάν πιεις ρακί η μυρωδιά φεύγει από την ανάσα την δέκατη ημέρα. Επομένως, εάν θες να πας στον Παράδεισο, πρέπει να πεθάνεις την ενδέκατη ημέρα ώστε ο Αλλάχ να μην μπορεί να την μυρίσει». Είναι ένα από τα ανέκδοτα που κυκλοφορούν ανάμεσα στους μουσουλμάνους των Βαλκανίων σχετικά με το πιοτό… Μάλιστα, για να παραπλανήσουν την όσφρηση του Αλλάχ, οι μπεκτασίδες – μια φιλελεύθερη σέκτα μουσουλμάνων με κέντρο την Αλβανία – έφτιαχναν ρακί αναμειγνύοντας διάφορα μαντζούνια και αρώματα... Πριν από μερικά χρόνια είχα διαβάσει μια ανθρωπολογική μελέτη για το πώς το πιοτό σχετίζεται στα Βαλκάνια με το θρησκευτικό ανήκειν. Ο γνήσιος μουσουλμάνος πίνει περισσότερο ρακί παρά κρασί - το τελευταίο αναγνωρίζεται ως το κατεξοχήν πιοτό των Χριστιανών. Αλλά και για το ρακί παρεμβάλλονται οι ανταγωνισμοί της θρησκευτικής ταυτότητας: οι γνήσιοι χριστιανοί οφείλουν να πίνουν ρακί από κορόμηλο, ενώ οι γνήσιοι μουσουλμάνοι από σταφύλι… Σε κάθε περίπτωση, αφού περί πιοτού και θρησκείας ο λόγος, ίσως ο καλύτερος τρόπος για να «διαβάζει» κανείς την ιστορία του Ισλάμ, όχι μόνο στα Βαλκάνια, είναι να παρακολουθήσει τις «περιπλανήσεις» του οινοπνεύματος στις μουσουλμανικές κοινωνίες…
***
Κατ’αρχήν το Κοράνι στην σούρα XVI εγκωμιάζει το «μεθυστικό χυμό». Στην σούρα II το αποκαλεί αμαρτία… Η στάση όμως του μουσουλμανικού κόσμου προς το πιοτό βρίσκεται έξω από το Κοράνι. Και για να έρθουμε στην εποχή μας, οι μουσουλμανικές κοινωνίες του αραβικού κόσμου άρχισαν ουσιαστικά να απέχουν από το οινόπνευμα αμέσως μετά την ήττα των Αράβων στον πόλεμο του 1967. Και αυτό συμπίπτει με τον καταποντισμό της κοσμικής ιδεολογίας του παναραβικού εθνικισμού και την μετέπειτα γοργή ανάδυση του ισλαμικού φονταμενταλισμού. Η πρώτη, πλήρης απαγόρευση του πιοτού στο όνομα του Αλλάχ, επιβλήθηκε στην Σαουδική Αραβία. Μετά ήρθε η Ιρανική επανάσταση που την θεσμοποίησε. Οι διδαχές του Αγιατολλάχ ήταν σαφέστατες: ο σωστός μουσουλμάνος δεν πρέπει καν να πλησιάζει σε τραπέζι όπου υπάρχει οινόπνευμα… Έτσι, το 1999, ο Ιρανός Πρόεδρος Καταμί ακύρωσε την επίσημη επίσκεψή του στην Γαλλία για να μην καθίσει σε τραπέζι όπου θα σέρβιραν κρασί…
***
Οι φονταμενταλιστές ανήγαγαν το πιοτό - μαζί με την ελευθερία της γυναίκας - στους δυο πιο θανάσιμους κινδύνους για το Ισλάμ. Οι φυλακές του Ιράν και της Σαουδικής Αραβίας γέμισαν από ανθρώπους που τολμούσαν να δοκιμάσουν το «καταραμένο χυμό»…. Στις ίδιες χώρες όμως, η παράνομη διακίνηση του ποτού δίνει και παίρνει ειδικά στα παράνομα πάρτι που διοργανώνουν οι νεολαίοι… Στο μεταξύ, μετά την επίθεση του Μπιν Λάντεν στους Δίδυμους Πύργους παρατηρείται στον αραβικό κόσμο ένα άκρως ενδιαφέρον φαινόμενο: η θεαματική αύξηση της κατανάλωσης οινοπνεύματος. Για τον δημοσιογράφο Μάγκντι Άλλαν αυτό σημαίνει μια σαφέστατη αντίδραση των μουσουλμάνων ενάντια στους φονταμενταλιστές. Βέβαια, καμία σύγκριση με το «μεθυστικό παρελθόν», αφού ακόμα και στην Αίγυπτο, όπου δεν υπάρχει επίσημη απαγόρευση, καταναλώνουν σήμερα λιγότερο οινόπνευμα απ’ο,τι κατανάλωναν πριν από πενήντα χρόνια… Αν πηγαίναμε βέβαια πολύ πιο πίσω στον χρόνο θα ανακαλύπταμε πως για τον αραβικό κόσμο το πιοτό όχι μόνο δεν εθεωρείτο καταραμένο αλλά είχε και τους ποιητές του. Στην αραβική λογοτεχνία υπήρχε ξεχωριστό λογοτεχνικό είδος που εγκωμίαζε την αγάπη για το πιοτό, ειδικά το κρασί, το «Khamriyya». Έτσι, τον ΧΙΙ αιώνα ο Άραβας ποιητής Ίμπν Αλ-Φαρίντ έγραφε: «Μου λένε: ήπιες την αμαρτία! Όχι, ήπια αυτό που θα ήταν αμαρτία να εγκαταλείψει κανείς!... Δεν υπάρχει ζωή σε αυτό τον κόσμο για τον άπιωτο. Όποιος πεθαίνει χωρίς να έχει δοκιμάσει ποτέ την μέθη, μάταια ζωή έζησε». Η στήλη συμφωνεί και επαυξάνει…
TA NEA, 19/04/2005

Σάββατο, Απριλίου 16, 2005

ΚGΒ & Σία: από τη Pωσία έως τη Γαλλία

Στην τελευταία έκθεση βιβλίου, στο Παρίσι, τη Βουλγαρία εκπροσωπούσε ένα... γαλλικό βιβλίο. Ο τίτλος του: «KGB & Σία: η επέλαση στην Ευρώπη». Εάν δεν αναφερόταν σε αληθινά ονόματα, γεγονότα και στοιχεία, θα ήταν ένα από τα πιο συναρπαστικά αστυνομικά μυθιστορήματα της μεταμοντέρνας εποχής μας. Το βιβλίο παρακολουθεί τη μεταμόρφωση των μυστικών υπηρεσιών του πρώην σοβιετικού μπλοκ: τι απέγιναν άραγε οι εκατοντάδες χιλιάδες πράκτορες, αξιωματούχοι, συνεργάτες της σοβιετικής KGB, της τσεχικής STB, της Στάζι κ.λπ.;... (διάβασε όλο το άρθρο εδώ)
ΤΑ ΝΕΑ , 16/04/2005

Τρίτη, Απριλίου 12, 2005

«Τι νιώθεις, Αλβανός ή Έλληνας;»

Πριν από οκτώ ή εννέα χρόνια, κολακευόμουν αρκετά όταν άκουγα να μου λένε: «μιλάτε εξαιρετικά ελληνικά, συγχαρητήρια». Από όσο ξέρω, πολλοί μετανάστες αντλούν ευχαρίστηση από ένα τέτοιο κομλιμέντο. Μετά τα γεωγραφικά σύνορα, η γλώσσα είναι το αμέσως επόμενο σύνορο το οποίο πρέπει να περάσει ένας μετανάστης. Για αυτόν η γλώσσα της χώρας που επέλεξε ή έτυχε να μεταναστεύσει δεν είναι απλώς μέσο επιβίωσης. Είναι και η βασική οδός που πρέπει να διανύσει ώστε να δαμάσει τους κώδικες επικοινωνίας ενός άγνωστου κόσμου που τον αντιμετωπίζει με καχυποψία: μέσω της γλώσσας, από βουβή παρουσία γίνεται συνομιλητής. Και συνάμα κάνει τα πάντα για να εκπλήσσει το ξένο «ακροατήριό» σου… Σήμερα πάντως, μετά από δεκαπέντε χρόνια στην Ελλάδα, όταν ακούω το ίδιο «κομπλιμέντο» νιώθω λίγο άβολα. Είναι σαν να μου υπενθυμίζουν πως τα ελληνικά δεν είναι η δική μου γλώσσα αλλά μια γλώσσα… δανεική. Ξέρω ότι οι συνομιλητές μου δεν έχουν τέτοια πρόθεση. Από την άλλη πλευρά και εγώ ο ίδιος θεωρώ πως δεν κατέχω τα ελληνικά. Γι’αυτό τον λόγο ίσως με γοητεύουν ακόμα και διατηρώ μαζί τους μια σχέση μόνιμης περιέργειας. Κάθε φορά που τα γράφω είναι σαν να τα γράφω για πρώτη φορά. Όταν το κατέχεις κάτι, τότε η γοητεία και η περιέργεια αντικαθίστανται με την ρουτίνα… Τότε γιατί να με ενοχλεί αυτό το κομπλιμέντο; Παράξενο δεν είναι;
Αλλά έτσι είναι η ζωή του μετανάστη, γεμάτη παραξενιές. Είναι επίσης ένα αδιάπτωτο δούναι-λαβείν με ορατά και αόρατα σύνορα. Το σύνορο της επιβίωσης, το σύνορο της γλώσσας, το σύνορο της ταυτότητας… Δεν ξέρω πόσες φορές έχω ακούσει την ίδια ερώτηση: «νιώθεις Αλβανός ή Έλληνας;». Από ο,τι έχω καταλάβει πολλοί από εκείνους που μου κάνουν την ερώτηση αυτή, στην Ελλάδα ή την Αλβανία, ανήκουν στην σχολή των «ρομαντικών». Κατά κάποιον τρόπο έχουν την έγνοια της «καθαρής ταυτότητας». Συνήθως η ταυτότητα που εκείνοι έχουν στο μυαλό τους μοιάζει με ένα σιδερένιο κλουβί: σημαίνει κυρίως «ρίζες», «αίμα», αιώνια νοοτροπία και ουσία παντοτινή. Είναι δηλαδή μια ταυτότητα έξω από τον χώρο και τον χρόνο. Στην πραγματικότητα οι «ρομαντικοί» είναι οπαδοί της μη-αναγώγιμης ετερότητας του άλλου: ο Αλβανός δεν μπορεί – και δεν πρέπει - να γίνει ποτέ Έλληνας, ο Έλληνας δεν μπορεί – και δεν πρέπει - να γίνει ποτέ Αλβανός και κυρίως κάποιος που δηλώνει Ελληνο-Αλβανός προφανώς είναι πολιτισμικά ανώμαλος και ανάπηρος...

Μερικές φορές αυτόν τον τρόπο σκέψης τον συναντάς και ανάμεσα στους μετανάστες. «Εγώ έχω μείνει ίδιος όπως ήμουν στην πατρίδα μου» - μπορεί να ακούς κάποιον μετανάστη να καυχιέται. Η μετανάστευση είναι προπαντός μια επιλογή και δεν υπάρχει μεγαλύτερη αποτυχία για κάποιον που δεν άλλαξε καθόλου, που «έμεινε ίδιος όπως ήταν». Είναι σαν να μην ταξίδεψε ποτέ, σαν να μην συνάντησε ποτέ κάποιον άλλο εκτός από τον εαυτό του. Είναι άλλο πράγμα ο διάλογος με τον εαυτό σου και άλλο πράγμα ο φόβος να ανοιχτείς στο καινούργιο. Όπως έλεγε ο Ortega y Gasset, ο άνθρωπος είναι ένα «ανυπόστατο» ον. Με την έννοια πως αυτό που τον διακρίνει από τα υπόλοιπα ζωντανά πλάσματα είναι η ικανότητά του να αλλάζει. Ποτέ ο άνθρωπος δεν είναι ίδιος με τον εαυτό του γιατί του λείπει η «ουσία»: γιατί είναι προπαντός ένα ον «βουτηγμένο» στην προσωρινότητα και την ιστορικότητα…
TA NEA, 12/04/2004

Σάββατο, Απριλίου 09, 2005

Aλβανικό πλυντήριο... με ελληνικό καζίνο

Το «στοιχειό» των αδηφάγων αλβανικών «πυραμίδων» εμφανίστηκε ξανά αυτές τις ημέρες στα Τίρανα. Όχι όμως λόγω Απόστολου Βαβύλη. H αιτία στάθηκε μια έκθεση του αμερικανικού State Departement, σύμφωνα με την οποία η Αλβανία αποτελεί μια «εύπορη» βάση για το ξέπλυμα του μαύρου χρήματος. Μάλιστα, είπαν οι Αμερικανοί, σε αυτό εμπλέκεται άμεσα η Κεντρική Τράπεζα της Αλβανίας. H έκθεση προκάλεσε αγανάκτηση και μεγάλο πανικό... Βλέποντας πως τίποτα καλό δεν βγαίνει απ' όλα αυτά, ο εκπρόσωπος του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου στα Τίρανα κατηγόρησε για «ανευθυνότητα» το State Departement... Το ίδιο το State Departement αναθεώρησε την έκθεσή του αλλά μόνο όσον αφορά την Κεντρική Τράπεζα της Αλβανίας: τα υπόλοιπα μένουν όπως έχουν... (διάβασε όλο το άρθρο εδώ)
ΤΑ ΝΕΑ , 09/04/2005

Πέμπτη, Απριλίου 07, 2005

Ο μύθος της «Xριστιανικής Δύσης»

Στην Αμερική της δεκαετίας του '70, οι συντηρητικοί έλεγαν πως o γνήσιος χριστιανός πρέπει να είναι μη-μαύρος, μη-φτωχός και μη-νέος. Το στερεότυπο αυτό δεν απέχει έτη φωτός από όσα πιστεύουν αρκετοί χριστιανοί στην Ευρώπη: ο χριστιανισμός είναι κυρίως μια «δυτική θρησκεία». Με άλλα λόγια, είναι κυρίως η θρησκεία των πλουσίων, των λευκών και των Βορείων. Κάτι τέτοιο δεν ισχύει πια. Αυτό τουλάχιστον υποστηρίζει ο ιστορικός των θρησκειών Φίλιπ Τζένκινς στο βιβλίο του «Ο επικείμενος Χριστιανισμός»... (διάβασε όλο το άρθρο εδώ)
ΤΑ ΝΕΑ , 05/04/2005

H «εβραϊκή μύτη» και ο αντισημιτισμός

Πριν από δύο χρόνια συμμετείχα ως ομιλητής σε κάποια εκδήλωση με θέμα τις «εικόνες του Άλλου». Είχα ετοιμάσει κάτι για την ιστορία του αντισημιτισμού στην Ευρώπη. Για τη διαφορά ανάμεσα στον θρησκευτικό, τον βιολογικό και τον σύγχρονο πολιτισμικό αντισημιτισμό. Γιατί ο αντισημιτισμός αποτελεί προπαντός μια βαριά ευρωπαϊκή κληρονομιά. Εδώ διαμορφώθηκε, μεταμορφώθηκε, έγινε μύθος για την παγκόσμια συνωμοσία των Εβραίων, «κίτρινο αστέρι», Άουσβιτς... Κάποια στιγμή, μετά την εκδήλωση, με πλησιάζει μια κυρία και μου ψιθυρίζει με συνωμοτικό ύφος: «Συγχαρητήρια, αν και έχω κάποιες αντιρρήσεις... Πάντως εγώ το κατάλαβα ότι είστε Εβραίος». Και χωρίς να μου αφήσει κανένα περιθώριο να την διαψεύσω, πρόσθεσε: «Από τη μύτη σας». Αυτά είπε και απομακρύνθηκε... (διάβασε όλο το άρθρο εδώ)
ΤΑ ΝΕΑ , 25/01/2005

Tο φανταστικό ημερολόγιο ενός παιδιού

«Δεν γνωρίζω από πού κατάγομαι ακριβώς. H μάνα μου κατάγεται από τη Μολδαβία. Εγώ μπήκα στην κοιλιά της στη Βουλγαρία. Δεν ξέρω ποιος είναι ο πατέρας μου. Ξέρω ότι η μάνα μου ήθελε να φύγει από την πατρίδα της πάση θυσία. Στο σπίτι της υπήρχε μεγάλη φτώχεια. Υπήρχε και ένας άνδρας που ήταν άνεργος, μεθούσε και την έδερνε αλύπητα. Ήταν ο πατέρας της. Ένα πρωινό η μάνα μου μάζεψε τα ρούχα της και έφυγε. Ήταν μόνο δεκαεπτά χρόνων... (διάβασε όλο το άρθρο εδώ)
ΤΑ ΝΕΑ , 08/03/2005

H μπάλα, τα μπαλόνια και οι Kύκλωπες

H πρώτη και η τελευταία φορά που είδα ποδόσφαιρο από την κερκίδα στην Ελλάδα ήταν τον Οκτώβριο του 1999. Έπαιζαν η Εθνική της Ελλάδας με την Εθνική της Αλβανίας. Το ματς ήταν αδιάφορο, αφού και οι δύο ομάδες βρίσκονταν ήδη έξω από την κούρσα για το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα. Τότε, κάποιοι φίλοι μου και εγώ, σκεφτήκαμε να πάμε στο γήπεδο και να οργανώσουμε ένα μικρό «χάπενινγκ». Αγοράσαμε, λοιπόν, καμιά διακοσαριά μπαλόνια, κόκκινα και μπλε - για να συμβολίζουν τη συνύπαρξη - ώστε να τα μοιράσουμε στους Αλβανούς μετανάστες. «Επιπλέον, ας φανούμε κι εμείς οι Αλβανοί για μια φορά Ολλανδοί, να πάρει ο διάβολος!», είπαμε... (διάβασε όλο το άρθρο εδώ)
ΤΑ ΝΕΑ , 22/03/2005

Tο στυλ μαλλιών της τυραννίας

«Εκείνοι που ακολουθούν τον ξένο τρόπο ζωής αποβλακώνονται και μπορεί να προκαλέσουν την καταστροφή του έθνους»
«Minju Choson» (εφημερίδα της Βόρειας Κορέας)
Λένε οι μιντιολόγοι ότι στην επιλογή των ειδήσεων σημαντικό ρόλο παίζουν συνήθως τα βιώματά μας. Κάπως έτσι πρέπει να εξηγείται και το ενδιαφέρον μου για τα νέα που φθάνουν από το πιο γνήσιο φρενοκομείο αυτού του τρελού πλανήτη, τη Βόρεια Κορέα. Εκεί, οι ινστρούχτορες του κόμματος ανακάλυψαν ότι τα μακριά μαλλιά «καταναλώνουν μεγάλο ποσοστό τροφής, συνεπώς στερούν τον εγκέφαλο από την απαραίτητη ενέργεια» που πρέπει να διαθέτει ο «νέος σοσιαλιστικός άνθρωπος», για να απομνημονεύσει τα διδάγματα του μακαρίτη Μεγάλου Ηγέτη Κιμ Ιλ-Σουγκ και του εν ζωή Αγαπητού Ηγέτη Κιμ Γιογκ-Ιλ (γιος του μακαρίτη). Επιπλέον, ανακάλυψαν ότι... (διάβασε όλο το άρθρο εδώ)
ΤΑ ΝΕΑ , 01/02/2005