Τρίτη, Ιανουαρίου 10, 2006

H κρυφή γοητεία του «μεμονωμένου συμβάντος»

«Είμαστε δύο Ρεθυμνιώτες, ο ένας πρώην, ο άλλος νυν μετανάστης, ο ένας Έλληνας, ο άλλος Αλβανός. Θέλουμε να αφηγηθούμε μια θλιβερή φανταστική ιστορία για να διαφωτίσουμε μια άλλη, δυστυχώς πραγματική. Βρισκόμαστε στο Pforzheim, μια μικρή γερμανική πόλη. Σε ένα μπαρ, μια παρέα Ελλήνων μεταναστών, δεύτερης γενιάς, "πλακώνεται" με μια ομάδα "καθαρόαιμων" Γερμανών. Αφορμή είναι η ελληνική σημαία στην μπλούζα ενός από την παρέα των Ελλήνων μεταναστών... Ο καβγάς τελειώνει με αμφίπλευρες φάπες... Ύστερα από πέντε ώρες, οι Γερμαναράδες συγκροτούν ομάδα επτά ατόμων, συγγενείς επί το πλείστον, για να δώσουν ένα μάθημα στους dreckiger Auslaender: ένα γερμανικό αντίστοιχο του δικού μας "κωλοαλβανού". Επειδή δεν βρίσκουν κάποιον από αυτούς που ήρθαν στα χέρια, επιλέγουν έναν άσχετο με τον καβγά, αρκεί που είναι Έλληνας, επειδή τυχαίνει να ξέρουν το σπίτι του. Έτσι εισβάλλουν στο σπίτι ενός ανήλικου Έλληνα μετανάστη, τα χαράματα της Πρωτοχρονιάς, φωνάζοντας πως θέλουν να πιούν ελληνικό αίμα, δέρνουν τον άρρωστο πατέρα του, κυνηγούν τον ίδιο στην ταράτσα του σπιτιού και τον σφάζουν με 17 μαχαιριές: μέχρι που η λάμα κόλλησε στο άψυχο σώμα του...
Κανείς δεν θα είχε αντίρρηση να ονομάσουμε τη φρικιαστική πράξη λιντσάρισμα. Και τη συμπεριφορά των Γερμαναράδων ακραιφνώς ρατσιστική... Βάλετε όμως στη θέση του Pforzheim το Ρέθυμνο, στη θέση του Έλληνα μετανάστη έναν πραγματικό Αλβανό μετανάστη, ονόματι Εντισόν Γιάχαϊ και στη θέση των Γερμαναράδων μια ομάδα Ελλήνων συμπατριωτών μας. Τα πάντα αλλάζουν: το λιντσάρισμα γίνεται "μεμονωμένο συμβάν", η ρατσιστική πρόθεση "ξεκαθάρισμα λογαριασμών".
Μας λένε πως δεν είναι το ίδιο. H Κρήτη φημίζεται για τα όπλα και τη βεντέτα. Αλλά το να εισβάλεις σε ξένο σπίτι τα χαράματα το απαγορεύουν ακόμα και οι κανόνες της πιο άγριας βεντέτας. Το να εισβάλεις σε ξένο σπίτι για να κατακρεουργήσεις έναν ανήλικο Αλβανό μετανάστη με 17 μαχαιριές, γιατί θέλεις να δώσεις ένα μάθημα στους "κωλοαλβανούς", αυτό φαίνεται να το υπαγορεύουν οι κανόνες της πιο άγριας μισαλλοδοξίας.
Οι Αλβανοί μετανάστες στο Ρέθυμνο διαδήλωσαν μετά τη δολοφονία. Όχι μόνο γιατί δολοφονήθηκε ένας συμπατριώτης τους, αλλά επειδή φοβούνται πως ο καθένας από αυτούς μπορεί να είναι το επόμενο "τυχαίο" θύμα ενός τέτοιου "μεμονωμένου συμβάντος". Και ακόμα χειρότερα: γιατί νιώθουν ότι τους Αλβανούς μπορείς να τους σφάζεις με το έτσι θέλω και πάλι να τη βγάζεις καθαρή. Έχουν άδικο άραγε που νιώθουν έτσι όταν βλέπουν στα δελτία των ειδήσεων να παρελαύνουν "έντιμοι πολίτες" που λένε "καλά να πάθουν οι Αλβανοί"; Όταν ο Μαξίμ Ζελίν, που φέρεται να κατακρεούργησε μια άτυχη Ελληνίδα με 17 μαχαιριές, είναι για τα MME "κτήνος" και προ παντός "Ρώσος κακοποιός", ενώ ο Έλληνας υπήκοος που κατακρεούργησε έναν ανήλικο Αλβανό μετανάστη με 17 μαχαιριές είναι "φαντάρος", "πρωταθλητής εφήβων στην άρση βαρών", "ήσυχο παιδί που δεν είχε δώσει ποτέ αφορμή" και προ παντός ποτέ "Έλληνας"; Τα μεγάλα κακά αρχίζουν από τη μικρή διαφθορά των λέξεων.
Αύριο, Τετάρτη, 11 Ιανουαρίου 2006, εδώ στο Ρέθυμνο, στις επτά το απόγευμα, Έλληνες και μετανάστες θα διαδηλώσουν μαζί. Για να δώσουμε το μήνυμα ότι δεν πρόκειται για σύγκρουση Ελλήνων και Αλβανών, αλλά για σύγκρουση όσων θέλουν μια δημοκρατική ελληνική κοινωνία της συνύπαρξης με εκείνους που θέλουν μια ελληνική κοινωνία των φυλετικών συγκρούσεων και της μισαλλοδοξίας... Ευχαριστούμε για τη φιλοξενία.
Αλβάρο Ντιμίτρι - Θανάσης Μαρβάκης»

ΥΓ: Δεν είχα τελειώσει την αντιγραφή της επιστολής όταν το γραφείο μου άρχισε να τρέμει από τον σεισμό... Πιασμένος από τον φόβο, σκέφθηκα πως σε αυτήν τη ζωή είμαστε όλοι μετανάστες: μέτοικοι με μια προσωρινή άδεια παραμονής πάνω στη γη, αθεράπευτα περαστικοί...
ΤΑ ΝΕΑ , 10/01/2006

12 σχόλια:

Mr.Folios είπε...

Στη χωρα που η λεξη αυτοδιαθεση εχει αντικατασταθει με την λεξη αμαρτια, η λεξη φονος συγχεεται με τις λεξεις βεντετα ή παλληκαρια και ο ορος φασισμος με ορους οπως «ελληνισμος», δεν με εκπλησσει καθολου οταν χρησιμοποιειται ο ορος «μεμονωμενο συμβαν». Αυτο που δεν καταλαβαινω ομως, ειναι με τι ισοδυναμει?
Με «Εγινε, αλλα δεν θα ξαναγινει»?
«Μια φορα επιτρεπεται»?
«Εγινε, αλλα δεν πειραζει»?
«Τι να κανουμε, γινονται αυτα»?

«Η Κρητη φημιζεται για τα οπλα και την βεντετα». Την οπλοφορια, την οπλοχρησια και το εγκλημα εμεις τα λεμε παραδοση. Τελικα ισως και να μην ειναι τοσο βλακωδης η επικεντρωσή μας στο «δοξασμενο παρελθον» μας, μιά και μας αποτρεπει απο την ενασχοληση με το εμετικο παρον και το σκοτεινο μελλον μας.

cthemelis είπε...

αγαπητοί φίλοι,
εχασα συνεχειες...λοιπόν πρωτα απο ολα εστω και καθυστερημενα, ευχομαι σ'ολους σας χρονια πολλα!
πριν σχολιασω και τσαντιστει κανεις, επαναφερω την προταση και ζητω απο τον καπλανι να οργανωσει τα υπολοιπα: να βρεθουμε! να πει ο καπλανι ημερομηνια και μερος (διαβαζε: ταβερνα) και να δηλωσουν ποιοι ενδιαφερονται, ωστε να κλειστει τραπεζι. και γαμω τα οργανωτικα μου! Κυριε Καπλανι, ταβερνα ειπαμε, οχι γαλλικο εστιατοριο! και να μας κανουν και προσφορα ανα ατομο!
στο αρθρο: πολυ καλο, ακριβως γιατι βαζει στον κοπο μερικους να ελθουν στην θεση των "αλλων". Παρεμπιπτονως, την εχω ζησει την εμπειρια!, νομιζω το ξαναγραψα. Ειμασταν τρεις ελληνες και μας εδειραν 6 γερμανοι, επειδη νομιζαν, μετα απο μπυροποσια στο ιδιο, συμπτωματικα, ταβερνειο, οτι ενας μας τους στραβοκοιταξε. Και οι 3 ειμασταν μεταπτυχιακοι φοιτητες-εχω λογο που το γραφω-, ο ενας, λυκειαρχης σημερα σε καλο ιδιωτικο σχολειο, κατεληξε νοσοκομειο για μια βδομαδα. το περιστατικο πηρε μεγαλη εκταση τοτε στον τοπικο γερμανικο τυπο και στο ΕΘΝΟΣ που εγραψε κατι εντυπωσιακες μπουρδες περι φασισμου. τα υπολοιπα απο κοντα. Το αστειο ειναι οτι οι γερμανοι μπατσοι τους συνελαβαν μετα απο μερικες μερες...Ο πρωταιτιος σκοτωθηκε λιγες μερες μετα την αποφυλακιση του με την μηχανη του. τα υπολοιπα απο κοντα.

dikasths είπε...

gazmed se enoxlhse to gegonos ths dolofonias enos alvanou.giati den se exoun enoxlhsei oi toses dolofonies kai oi eglhmatikes prakseis twn omoe8nwn sou tosa xronia edw para mono anaferesai se kai katadikazeis ena memonomeno gegonos;

Synoriofylakas είπε...

Δικαστή, έλα Ελληναρά μου να σφάξουμε και τον Γκαζμέντ να ισοφαρίσουμε και να το βουλώσει και αυτός ο «κωλοαλβανός που μας τα’χει πρήξει! Για τον Γκαζμέντ δεν φθάνουν ούτε 1717 μαχαιριές, μια μαχαιριά για την κάθε καλή κουβέντα που είχε στο blog του από Έλληνες προδότες όχι από γνήσιους απογόνους του Μεγαλέξανδρου σαν και σένα (και σαν και μένα βέβαια)… Επειδή ποτέ δεν ξέρεις, αστειεύομαι παιδιά γιατί μου είναι αδύνατο να απαντήσω με επιχειρήματα στη λογική «σε σφάζω άρα σκάσε!»

Αλέξανδρος είπε...

Ante pali...vre paidia ti nohma exei ayto? de stamataei pote...ki ego pisteyo oti paei pio makria h valitsa. Einai pera ki apo to profanos politiko. Mayrh mayrila...Gazi sygxarhthria etsi ki allios

Νίκος είπε...

Μια μικρή βοήθεια χρειάζομαι, ας υποθέσουμε πως οι Αλβανοί κρατούν τα πρωτεία ανθρωποκτονίες, βιασμούς + ότι άλλο ορέγεται η ψυχή του μικροαστού ξενόφοβου και ρατσιστή. Πόσους Αλβανούς πρέπει να λιντσάρουν οι Ελληναράδες για να αποκτήσουν το δικαίωμα να ενοχλούνται και οι Αλβανοί, 10, 20, 30, 150, πόσους; Έναν συγκεκριμένο αριθμό ίσως τον βάλουμε και στο μεταναστευτικό νόμο + πόσοι πρέπει να γίνουν οι Ελληναράδες που έχουν σφάξει Αλβανούς, Κούρδους, Νιγηριανούς (μόνο και μόνο επειδή είναι Αλβανοί, Κούρδοι και Νιγηριανοί) για να διαμαρτυρόμαστε μαζί με τους Αλβανούς, τους Κούρδους και τους Νιγηριανούς ενάντια στον ρατσισμό και τους ρατσιστές; Αφού κάθε φορά που κάποιος Ελληναράς σφάζει, μαχαιρώνει, ξυλοκοπά έναν Αλβανό οι ξενόφοβοι επικαλούνται τους αριθμούς, ας μας δώσουν συγκεκριμένους αριθμούς, μη μας βασανίζουν άλλο, please!!!!

dikasths είπε...

SYNORIOFYLAKA EXW THN ENTYPWSH OTI H EPIXEIRHMATOLOGIA SOU EKSANTLEITAI STA ORIA TOY FANATISMOY POY EPIBALLEI H MIKRONOIKOTHTA SOY.
DEN EIPA POY8ENA NA SFAKSOYME TON GAZMED H' ALBANOYS.TO MONO POY 8A H8ELA 8A HTAN O GAZMED NA SUGLONIZETAI KAI NA KATADIKAZEI STON IDIO BA8MO KAI TA PLEISTA EGLHMATIKA GEGONOTA POY PROERXONTAI APO KAPOIA MEIOPSHFIA THS ALVANIKHS MEIONOTHTAS STHN ELLADA.DEN EINAI MONO H DOLOFONIA TOY ALBANOY STO RE8YMNO ALLA KAI OI DOLOFONIES,OI KLOPES,OI BIASMOI POLLWN ALBANWN EIS BAROS ELLHNWN GIA TIS OPOIES SIWPA.AS BLEPOYME TA PRAGMATA AMFIPLEYRA KAI OXI APO THN PLEYRA POY MAS BOLEYEI

βασίλης είπε...

Μα επιτέλους κύριε δικαστά μου,
Μα πράγματι επιτέλους… κύριε δικαστά μου.
Κάποιοι αλβανοί έχουν ληστέψει και σκοτώσει έλληνες, αλλά και συμπατριώτες τους αλβανούς, ρώσους, βούλγαρους, τσέχους και περουβιανούς. Θυμἀμαι και ἐναν τανζανό, μου φαίνεται κι έναν από το πράσινο ( ή το κόκκινο θαρρώ) ακρωτήρι. Αντιστοίχως κάποιοι έλληνες έχουν ληστέψει και σκοτώσει αλβανούς, αλλά και συμπατριώτες τους έλληνες, ρώσους, βούλγαρους,τσέχους, γάλλους άγγλους, ιταλούς και περουβιανούς. Δεν θυμάμαι για κάποιον από το πράσινο (ή κόκκινο θαρρώ) ακρωτήρι, πάντως σίγουρα θυμάμαι έναν λάπωνα και μια φορά κι έναν ιάπωνα. Για να μη σας κουράζω, κάπως παρόμοια έπραξαν σ’ αυτή την ψεύτικη ζωή και κάποιοι ρώσοι, τσέχοι, γάλλοι, άγγλοι, ιταλοί, περουβιάνοι, κάποιοι από το πράσινο (ή κόκκινο) ακρωτήρι, αλλἀ και λάπωνες και μερικοί ιάπωνες. Άλλες από τις πράξεις αυτές, κύριε δικαστά μου, έγιναν με κίνητρο τη ληστεία, άλλες με κίνητρο την ερωτική αντιζηλία και το ερωτικό πάθος, άλλες για άλλους λόγους και κίνητρα ων ουκ εστί αριθμός.
Στην περίπτωση που αλβανός σκοτώσει ή επιτεθεί σε έλληνα, σε ρώσο, σε βούλγαρο σε τσέχο σε γάλλο, σε άγγλο, σε ιταλό, σε κάποιον από το πράσινο (ή το κόκκινο) ακρωτήρι επειδή ακριβώς κατάγεται από εκεί, έ τότε βέβαια ο συγκεκριμένος αλβανός θα έχει διαπράξει ένα έγκλημα ΚΑΙ ρατσιστικό. Αντιστοίχως ο ρώσος, ο τσέχος, ο γάλλος, ο άγγλος, ο ιταλός, ο περουβιάνος και κάποιος από το πράσινο (ή το κόκκινο) ακρωτήρι και ο λάπωνας και ο ιάπωνας.
Επειδή εδώ που ζούμε, τα ρατσιστικά εγκλήματα (χωρίς δηλαδή ΚΑΝΕΝΑ άλλο κίνητρο παρά ΜΟΝΟ την εθνική καταγωγή του θύματος) έχουν γίνει από έλληνες (και δη ελληναράδες και μάγκες και καραμπουζουκλήδες και «… όταν εμείς είχαμε πολιτισμό και Μεγαλέξαντρους οι άλλοι έτρωγαν καρπούς από τα δένδρα σαν πίθηκοι» ) γι’ αυτό και τα καταδικάζουμε και γι’ αυτό και θα καταδικάζαμε όποιο άλλο ρατσιστικό έγκλημα, όποιος, και όποιας εθνικής καταγωγής, κι αν ήταν ο δράστης.
Επιτέλους κύριε δικαστά μου…

Synoriofylakas είπε...

Κύριε Δ. οι Έλληνες και οι Αλβανοί στο Ρέθυμνο δεν διαδηλώνουν ενάντια στους Έλληνες αλλά ενάντια στον ρατσισμό που σκοτώνει Αλβανούς και άλλους μετανάστες (μόνο και μόνο επειδή είναι Αλβανοί και άλλοι, όπως έκανε ο Καζάκος και άλλοι που έπονται αν συνεχίζει η μακάρια σιωπή μας). Τον Καζάκο (τον ξέρεις νομίζω αυτό τον Ελληναρά, μεμονωμένο γεγονός ασφαλώς) όταν τον ρώτησαν στο δικαστήριο εάν μετανιώνει για την πράξη του απάντησε όχι αφού οι Αλβανοί δεν μετανιώνουν που σκοτώνουν Έλληνες. Και αυτός καθώς βλέπετε τα είδε αμφίπλευρα τα πράγματα. Μπορείτε να μου εξηγήσετε ποια είναι η διαφορά σας από τον Καζάκο σε επίπεδο σκέψης γιατί σε επίπεδο πράξης είμαι σίγουρος πως είστε ένας έντιμος πολίτης, καλός οικογενειάρχης, αντιρατσιστής, αριστερός, ενδεχομένως ΑΕΚτζής, πατριώτης, αντιιμπεριαλιστής, υπέρ των δικαιωμάτων των μαύρων, των κίτρινων, τον κόκκινων κατά της εισβολής στο Ιράκ… Και ελεημοσύνες έχετε κάνει ασφαλώς. Εσύ καταδικάζεις τον φόνο αλλά δικαιολογείς τον ρατσισμό και τους ρατσιστές, εξ’ου και ο συμψηφισμός, «μας σκοτώσατε, σας σκοτώνουμε», προσποιούμενος πως δεν καταλαβαίνεις πως εδώ δεν αναμετρούνται οι νεκροί αλλά οι αξίες, ρατσισμός και ανοχή, συνύπαρξη και φυλετικός πόλεμος, καταπίεση και ισότητα, αποκλεισμός και ένταξη. Με συμψηφισμούς αυτού του τύπου κύριε Δ. στις Νότιες Πολιτείες δικαιολογούσανε οι ρατσιστές το λιντσάρισμα και την καταπίεση των νέγρων, στη Γερμανία των Τούρκων και των Ελλήνων, στην Ελλάδα των κωλοαλβανών και πάει λέγοντας…

buruburu είπε...

Τραγικό γεγονός – πετυχημένη σύγκριση με τους έλληνες στην Γερμανία. Έτσι είναι τα πράγματα.

cthemelis είπε...

ενδιαφέρουσα η συζήτηση. αλλά ούτε ενας δεν ασχολήθηκε με την πρότασή μου για συνάντηση...γιατι ρε παιδιά...
εχω ενα πρόβλημα με μια δομή σκέψης ή τυπο επιχειρηματολογιας, με εκνευριζει φοβερα: με την επιχειρηματολογια που περιπου λεει: "κυριε δεν δικαιουσαι να γραφεις για τον λυντσαρισμενο αλβανο, αν δεν κανεις πρωτα δηλωσεις μετανοιας και δεν εκφρασεις την λυπη σου για τους ελληνες-θυματα των κωλοαλβανων".περιπου το ιδιο λεει κι ο νικος παραπανω: πεστε μας ρε παιδια, μετα απο ποσους λυντσαρισμενους ξενους, μπορει καποιος ν'ασχοληθει με το φαινόμενο;; ειναι ο ιδιος τυπος (ηλιθιου) επιχειρηματος που λεει περιπου "μα τωρα εχουμε τοσο σοβαρα εκκρεμη θεματα, ειναι δυνατον να ασχολουμαστε με το Χ θεμα;;".
τοχω πει παντως και παλιωτερα, αλλα οπως πιθανως ειδατε, επιβεβαιωθηκε και στατιστικα: ξεχειλιζουμε απο ρατσισμο στην ελλαδα και ειμαστε στην κορυφη της ευρωπης. καποτε ελεγα οτι ο ρατσισμος στην ελλαδα τουλαχιστον δεν εχει βιαια επεισοδια,αλλα φαινεται οτι ουτε κι αυτο ειναι σωστο. παντοτε εντυπωσιαζομαι, για να μην πω οτι ντρεπομαι, οταν διαπιστωνω ποσο ρατσιστες (και ιδως κατα των αλβανων) ειναι κατα τα αλλα εξυπνοι ελληνες, οταν ερχεται το θεμα των αλλοδαπων στην συζητηση. και επιτρεψτε μου την υποψια, δεν εχει να κανει καθολου με τυχον εγκληματα αλβανων στην ελλαδα...και κανενα να μην ειχαν κανει, παλι ιδια θα ηταν τα πραγματα.

LILIANA SALIAI είπε...

Ανακοίνωση- καταγγελία του Φόρουμ Αλβανών Μεταναστών Ρεθύμνου

Το σύνολο των Αλβανών μεταναστών που ζουν και εργάζονται στο Ρέθυμνο καταγγέλλουν την άγρια δολοφονία του 17 χρονου Αλβανού Εντισόν Γιαχάϊ το βράδυ της Πρωτοχρονιάς από ομάδα επτά ατόμων. Οι δράστες, οπλισμένοι με μαχαίρια και σιδερολοστούς, εισέβαλαν στο σπίτι του Γιαχάϊ αφού έσπασαν την πόρτα, και κατάφεραν 17 μαχαιριές στον άτυχο νέο μπροστά στα μάτια του άρρωστου πατέρα του, τον οποίο επίσης τραυμάτισαν σοβαρά. Είχε προηγηθεί επεισόδιο ορισμένων ατόμων της ομάδας αυτής με άλλον Αλβανό σε νυκτερινό κέντρο στο οποίο ο άτυχος Γιαχάϊ δεν είχε την παραμικρή ανάμειξη. Το θύμα, φτωχός μετανάστης που δούλευε μεροκάματο από 15 χρονών για να συντηρήσει τον άρρωστο πατέρα του, ήταν φιλήσυχος και δεν είχε ποτέ δημιουργήσει πρόβλημα με τη συμπεριφορά του στο περιβάλλον της εργασίας ή της κατοικίας του. Το μόνο «έγκλημά» του ήταν ότι έμενε στην ίδια περιοχή με τους δράστες και ότι ήταν Αλβανός. Προφανώς οι εξαγριωμένοι «νταήδες» μη βρίσκοντας το συγκεκριμένο Αλβανό που κυνηγούσαν ξέσπασαν την οργή τους στον πρώτο Αλβανό που έτυχε να γνωρίζουν.
Εκφράζουμε την ανησυχία των Αλβανών μεταναστών γιατί παρόμοια τραγικά περιστατικά δυστυχώς έχουν προεκτάσεις που υπερβαίνουν ακόμη και αυτό τον πόνο ή την οργή που προκαλεί η άνανδρη αυτή δολοφονία. Ανησυχούμε γιατί αυτά τα περιστατικά δυστυχώς συνδέονται με μια απαράδεκτη νοοτροπία που όλοι εμείς οι μετανάστες που ζούμε και εργαζόμαστε σε αυτή την χώρα την αντιμετωπίζουμε καθημερινά και που μας πληγώνει. Πρόκειται για τη νοοτροπία που δεν κρίνει τους ανθρώπους με βάση τις αρετές ή τα ελαττώματα που έχει ο καθένας ατομικά, αλλά με τρόπο γενικευμένο, με βάση την καταγωγή, την προέλευση ή την ράτσα. Πιστεύουμε ότι αυτή ακριβώς η νοοτροπία που τροφοδοτεί το ρατσισμό σε βάρος της ισότητας και της απροκατάληπτης συμβίωσης όλων των ανθρώπων, είναι υπεύθυνη για την άνανδρη δολοφονία του 17χρονου νεαρού. Η ρατσιστική νοοτροπία και προκατάληψη είναι υπεύθυνη για πολλά εγκλήματα που έχουν διαπραχθεί και εξακολουθούν δυστυχώς να διαπράττονται σε πολλά σημεία του κόσμου. Ζώντας και εργαζόμενοι σε αυτή τη χώρα πιστεύουμε ότι ο ρατσισμός δεν αποτελεί μόνο πρόβλημα των μεταναστών αλλά και πρόβλημα για κάθε έλληνα πολίτη που οραματίζεται μια κοινωνία χωρίς διακρίσεις, μια σύγχρονη δημοκρατική κοινωνία. Γιαυτό όλοι μας είτε Έλληνες είτε Αλβανοί. πρέπει όχι μόνο να καταδικάσουμε τη δολοφονία και τη νοοτροπία που παρακίνησε τους δράστες, αλλά και να εργαστούμε στην ίδια κατεύθυνση ώστε περιστατικά ρατσιστικής βίας, με οποιαδήποτε μορφή και αν εκδηλώνονται να μην ξαναπαρουσιαστούν.
Καλούμε σε κοινή στάση και συνεργασία όλους τους δημοκρατικούς φορείς, και τις αρχές του Ρεθύμνου, τον κάθε απλό πολίτη με στόχο να απομονωθούν οι φορείς και το πνεύμα του ρατσισμού που δημιουργεί τεχνητούς χωρισμούς Ελλήνων και μεταναστών. Καλούμε επίσης τους Αλβανούς να αγνοήσουν τις όποιες προκλήσεις από μέρους οργανωμένων ρατσιστικών οργανώσεων που καραδοκούν για να ανατροφοδοτήσουν το στερεότυπο του «κακού Αλβανού» ώστε να νομιμοποιήσουν τη φασιστική τους πρακτική. Άς είναι ο αθώος 17χρονος Γιαχάϊ το τελευταίο θύμα της παράλογης ρατσιστικής βίας και η αφορμή για να βροντοφωνάξουμε όλοι ΟΧΙ ΣΤΟ ΡΑΤΣΙΣΜΟ, ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΚΑΤΑΛΗΨΗ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ. ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΙΣΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΑ.
Ρέθυμνο, 1/1/2006

ΚΡΥΒΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΧΤΥΠΑΜΕ ΤΗΝ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

Κύριε Δήμαρχε,
Νοιώθουμε πραγματικά συγκλονισμένοι ακούγοντας μετά από αυτή την άγρια δολοφονία του 17χρονου Αλβανού μπροστά στα μάτια του άρρωστου πατέρα του και το σοβαρό τραυματισμό του ίδιου, τη δήλωση σας που έδειχνε την προσπάθεια σας να κρύψετε τις πραγματικές αιτίες αυτού του άγριου εγκλήματος και να το παρουσιάσετε ως «ξεκαθάρισμα λογαριασμών» μεταξύ ομάδων νεαρών, σαν συνηθισμένο φαινόμενο.
Εμείς για άλλη μια φορά σας ξεκαθαρίζουμε ότι το θύμα δεν είχε καμία ανάμειξη στο καβγά που είχε προηγηθεί σε νυχτερινό κλαμπ, πόσο μάλλον ο άρρωστος πατέρας του. Το θύμα γνώριζε καλά τη συγκεκριμένη ομάδα επειδή ζούσαν στην ίδια γειτονιά και δεχόταν συστηματικά βρισιές και απειλές απ’ αυτούς μόνο και μόνο γιατί ήταν Αλβανός. Ο πατέρας του δηλώνει ότι του φώναζαν συχνά έξω από το σπίτι «βρωμοαλβανέ θα σε σκοτώσουμε». Γνωρίζοντας το ποιόν τους απέφυγε να αναμειχθεί εκείνο το βράδυ στο κλαμπ στον καβγά που είχαν ξεκινήσει αυτοί με άλλον Αλβανό. Ο καβγάς ξεκίνησε επειδή ο άλλος νεαρός Αλβανός φορούσε μπλούζα με την αλβανική σημαία. Κατά πόσο είναι «συνηθισμένο» κατά τη γνώμη σας κύριε δήμαρχε, να χτυπηθεί, να τραυματιστεί και να δολοφονηθεί ένας νέος άνθρωπος επειδή φοράει μια μπλούζα με τη σημαία της χώρας του; Και όλα αυτά σε μια κοινωνία που θέλει να λέγεται σύγχρονη και δημοκρατική! Κατά πόσο ήταν αυτό φρόνιμο από τη μεριά του άλλου νεαρού που γνώριζε ότι θα μπορούσε να πέσει θύμα μιας τέτοιας επίθεσης από τις ρατσιστικές συμμορίες που κυκλοφορούν στην πόλη του Ρεθύμνου, αυτό είναι ένα άλλο θέμα. Όλοι εμείς οι «πολιτισμένοι» και «δημοκράτες» έχουμε την υποχρέωση μπροστά σε αυτά τα παιδιά να συνεργαστούμε και να παλέψουμε από κοινού για να αποκτήσουν μια νοοτροπία ανεκτικότητας, για να δέχονται ο ένας τον άλλο έτσι όπως είναι, με τη καταγωγή, τη διαφορετικότητα και τη σημαία του. Να καταπολεμήσουμε από κοινού τις πραγματικές αιτίες και τους πραγματικούς ηθικούς αυτουργούς που τροφοδοτούν αυτό το τυφλό μίσος που οδηγεί στη βία με τραγικές και επικίνδυνες συνέπειες.
Εάν μια μπλούζα με τη δική σου σημαία γίνεται αφορμή να σε χτυπήσουν, εάν οι ξυλοδαρμοί, οι βρισιές και οι απειλές που δέχονται τα νεαρά παιδιά των Αλβανών μεταναστών σε καθημερινή βάση, εάν ο διωγμός τους από μαγαζιά «πολυτελείας» που δέχονται μόνο Έλληνες, μόνο και μόνο επειδή είναι Αλβανοί, εάν τα χτυπήματα με αφορμή έναν ποδοσφαιρικό αγώνα που προσπάθησαν να δικαιολογήσουν με κατασκευασμένα ψέματα για δήθεν προσπάθεια ομάδας νεαρών Αλβανών να κατεβάσουν την ελληνική σημαία, με στόχο να νομιμοποιήσουν τη φασιστική τους βία και δράση εναντίον Αλβανών, εάν η επίθεση και τα συνθήματα εναντίον Αλβανών σε Αντιρατσιστικό Φεστιβάλ. Εάν οι ναζιστικές απειλές που δεχτήκαμε σε έκκληση του Α.Φ. από ραδιοφωνικό σταθμό για αυτοσυγκράτηση και των δύο πλευρών, οι οποίες πραγματοποιήθηκαν το ίδιο βράδυ με την επίθεση στο Στέκι Μεταναστών που είχε στόχο τους ίδιους τους Αλβανούς μετανάστες που πιθανόν να βρίσκονταν εκεί ( τα χειρότερα αποφευχθήκανε μόνο χάρη στην αυτοσυγκράτηση και ανταπόκριση όλων των Αλβανών που δεν βγήκαν από τα σπίτια για να μην γίνουν στόχος αυτών των φασιστικών συμμοριών), εάν η δολοφονία ενός άλλου νεαρού στο Πέραμα πριν δύο χρόνια -που θα έπρεπε και εμείς να καταγγείλουμε τότε δυναμικά για να μην φτάσουμε στη σημερινή κατάσταση και στη φρικτή αυτή δολοφονία- εάν όλα αυτά δεν είναι ρατσιστικό χτύπημα, τότε τι είναι κύριε Δήμαρχε;
Λυπάμαι για την δική σας έκφραση ότι είναι «μπούρδες».
Η «ευγενική» σας προσπάθεια να μην υπάρχει καμιά «σκιά» στην «αρμονική» σχέση μεταξύ μεταναστών -και ιδιαίτερα Αλβανών- και ντόπιων κρύβοντας τα σοβαρά προβλήματα και τη σοβαρή κατάσταση, λογαριάζοντας το πολιτικό σας κόστος (χάσιμο ψήφων που οι μετανάστες δεν μπορούν να σας προσφέρουν) έρχεται σε αντίθεση με την ειλικρινή μας προσπάθεια για πραγματική συμβίωση και φιλική, αρμονική και ειρηνική συνύπαρξη των μεταναστών και τον αγώνα μας να σπάσουμε τον πάγο μεταξύ Αλβανών μεταναστών και ντόπιων συμπολιτών μας. Απευθυνόμαστε στους ευαίσθητους Ρεθυμνιώτες και τους πραγματικά δημοκρατικούς ανθρώπους τους οποίους είχαμε πάντα δίπλα μας σ’ αυτή τη προσπάθεια ΓΙΑ ΝΑ ΠΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ STOP ΣΤΟ ΡΑΤΣΙΣΜΟ, ΣΤΟ ΜΙΣΟΣ, ΣΤΗΝ ΒΙΑ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΗ ΚΑΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ.
Λιλιάνα Σαλίαϊ, μέλος του Αλβανικού Φόρουμ
Ρέθυμνο 4-1-2006