Τρίτη, Φεβρουαρίου 28, 2006

...το Χριστό μου, τι γίνεται με τον Μωάμεθ;

H μάνα μου είναι μουσουλμάνα. Βλέποντας τον χαμό που προκλήθηκε από τα σκίτσα μού ζήτησε να τα δει. Της έδειξα αυτά που βρήκα... Τα βρήκε κακάσχημα, δεν της άρεσαν καθόλου... Την επόμενη μέρα τα είχε ξεχάσει... Είχε κάτι πολύ πιο σοβαρό να ασχοληθεί: την αρθρίτιδα που την ταλαιπωρεί... Τη μεθεπομένη είδε ξανά το μαινόμενο πλήθος και τις φωτιές... «Αυτοί δεν είναι μουσουλμάνοι» - είπε - «είναι τρελοί...». Ακούω όλες αυτές τις ημέρες αρκετούς φίλους να λένε πως τα σκίτσα του Μωάμεθ προκάλεσαν τους μουσουλμάνους. Ποιους μουσουλμάνους; Έχω φίλους μουσουλμάνους από το Ιράν έως την Αλβανία που δεν προκλήθηκαν... Χαρίζουμε τους μουσουλμάνους στους φονταμενταλιστές όταν λέμε «προκλήθηκαν οι μουσουλμάνοι»... Γιατί υπάρχουν πολλοί μουσουλμάνοι και πολλά Ισλάμ... Ήταν όμως προκλητικά τα σκίτσα; Ναι, ήταν. Όπως ήταν και η ταινία του μακαρίτη Τέο Βαν Γκογκ... Από πότε όμως ένα προκλητικό σκίτσο ή ταινία, ακόμα και άσχημη, δικαιολογεί τη βία; Από πότε αφαιρέθηκε το δικαίωμα της πρόκλησης από τη σάτιρα και την τέχνη; Υπάρχει όμως κάποιο όριο; Ναι, υπάρχει: το όριο της προσβολής της αξιοπρέπειας του Άλλου και της υποκίνησης του φυλετικού μίσους... Σε αυτή την περίπτωση, όσοι προσβάλλονται προσφεύγουν στα δικαστήρια.
Γιατί δεν προσέφυγαν εκεί οι ιμάμηδες της Δανίας; Γιατί «οι μουσουλμάνοι δεν εμπιστεύονται τη ρατσιστική Δύση», απαντούν οι φίλοι μου... Λυπάμαι, δεν είναι έτσι... Δεν προσέφυγαν γιατί ο μοναδικός νόμος που αναγνωρίζουν είναι η Σαρία: γι' αυτούς, το κοσμικό κράτος και η φιλελεύθερη δημοκρατία αποτελούν έσχατη βλασφημία... Και γιατί, στην ουσία, οι φονταμενταλιστές δεν δίνουν δεκάρα για τα σκίτσα του Μωάμεθ. Τους ενδιαφέρει το πώς θα αυξήσουν την επιρροή και θα διαιωνίσουν την εξουσία τους... Επί μήνες προσπαθούσαν να ξεσηκώσουν τους μουσουλμάνους στη Δανία και στην Ευρώπη. Όταν δεν τα κατάφεραν αποφάσισαν να κάνουν, κυριολεκτικά, ασκήσεις ελέγχου στους μουσουλμάνους της Μέσης Ανατολής... Έτσι και αλλιώς, ο δικός τους σκοπός είναι να δείξουν πως είναι οι μοναδικοί εκπρόσωποι του Ισλάμ... Το Ισλάμ στο οποίο πιστεύει η μάνα μου, γι' αυτούς είναι μεγαλύτερος εχθρός και από τη Δύση...
Μήπως όμως η ελευθερία του λόγου είναι δίκοπο μαχαίρι; Γιατί μια ιρανική εφημερίδα έκανε διαγωνισμό για σατιρικά σκίτσα του Άουσβιτς... Οι φανατικοί προδίδονται μόνοι τους... Τα σατιρικά σκίτσα του Άουσβιτς δεν γίνονται ως «απάντηση» σε σκίτσα που σατιρίζουν τη Νακμπά, την εθνοκάθαρση των Παλαιστινίων ή τα παιδιά που σκοτώνονται στο Ιράκ από τις αμερικανικές βόμβες και εκείνες των καμικάζι... Οι φανατικοί προδίδονται μόνοι τους γιατί προσπαθούν ακριβώς να μετατρέψουν τον Μωάμεθ σε Άουσβιτς για τα μυαλά και τις ψυχές των μουσουλμάνων...
Με αφορμή τα σκίτσα ας ξεκινήσουμε μια σοβαρή συζήτηση για την ηθική της ευθύνης, σε μια κοινωνία πολυπολιτισμική, σε μια τέτοια ευαίσθητη συγκυρία... Ας προσπαθούμε επίσης να καταλάβουμε καλύτερα γιατί το Ισλάμ στον αραβικό κόσμο δεν ξέρει πια να γελά... Όχι μόνο οι αναλφάβητοι υποκύπτουν στο γόητρο του φανατισμού... Οι χριστιανοί Γερμανοί που έκαιγαν βιβλία, Εβραίους, Τσιγγάνους και ομοφυλόφιλους ήταν πολύ καλλιεργημένοι... Ένας από τους λόγους που τους έκανε να υποκύπτουν στο μακάβριο γόητρο του ολοκληρωτισμού ήταν και η ταπείνωση που εισέπραξαν στον A' Παγκόσμιο Πόλεμο... Οι μουσουλμάνοι του αραβικού κόσμου βγήκαν και αυτοί ταπεινωμένοι από τον πρώτο Ψυχρό Πόλεμο και συνεχίζουν να νιώθουν τσαλακωμένοι και ταπεινωμένοι στον παρόντα δεύτερο Ψυχρό Πόλεμο... Εκεί βρίσκεται η ρίζα του κακού και με αυτό πρέπει να αναμετρηθούμε: εκείνοι και εμείς μαζί... Χωρίς όμως να κάνουμε καμία υποχώρηση στη θεοκρατία: είτε κρατά στο χέρι το Κοράνι, είτε το Ευαγγέλιο ή τη Βίβλο...
ΤΑ ΝΕΑ , 28/02/2006

20 σχόλια:

Νίκος είπε...

Εξαιρετικό!!!!!!!

irene_____ είπε...

Είναι η πιο ολοκληρωμένη άποψη που έχω διαβάσει για τον θρησκευτικό φανατισμό.

Maria είπε...

Συμφωνώ κι εγώ με το άρθρο.

Τα σκίτσα κυκλοφορούν εδώ και αρκετούς μήνες (απο τον Απρίλιο του 2005 αν θυμάμαι καλά).

Οι "θιγμένοι μουσουλμάνοι" που βγαίνουν στους δρόμους και κάνουν πορείες διαμαρτυρίας τα ανακάλυψαν πριν απο μερικές μέρες.

Αυτό απο μόνο του λέει πολλά.

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ Γκάζι σου στέλνω ένα ποίημα σχετικά με την νέα οικονο-μαχία, φιλιά, Σοφία

ΝΕΑ ΟΙΚΟΝΟ-ΜΑΧΙΑ





Σάπιο βασίλειο της Δανιμαρκίας,

τολμάς ν’ απεικονίζεις τον Προφήτη;

Να τώρα, θ’ αντιδράσουνε κι αυτοί.

Αιώνες πρώτα αποικιοκρατίας

και αλλεπάλληλων πολέμων φρίκη

του πετρελαίου ορίζει η τιμή.



Απ’ το Λονδίνο, το Μανχάταν, το Παρίσι,

οι αναλυτές κρατήσαν μόνο θεωρίες

-συγκρούσεις, είπαν, των πολιτισμών.

Ισλαμικός φανατισμός, που ‘χει γεμίσει

τον κόσμο εν δυνάμει εγκληματίες,

τους τρομοκράτες των πλουσίων χωρών.



Απ’ το Αμπου Γκράιμπ ως τα κομμένα

χέρια και ποδαράκια του Αλί

όλo κι ανακυκλώνεται η ιστορία:

Ξέχειλο το ποτήρι κι αρκεί ένα

ερέθισμα ή μια τυχαία αφορμή

για να ξεσπάσει πάλι η βία.



Συγκοινωνούντα τα δοχεία –το ποτήρι

γεμίζει πλέον και στους Δυτικούς.

Στο σκίτσο, φουσκωμένο το τουρμπάνι.

Η Κοινή Γνώμη, πλάστιγγα θα γείρει

συνδράμοντας τους πιο φανατικούς,

με Βίβλο οπλισμένη και Κοράνι.



Εμπρός λοιπόν, για νέα Εικονομαχία.

Εξάλλου, το πετρέλαιο τελειώνει

κι αρχίζει του Υδρογόνου η Εποχή.

Βολεύει πάντα η αιματοχυσία:

τον αριθμό του πλήθους ελαττώνει.

-Στη θέση τους θα μπει μια μηχανή.

Synor είπε...

Είναι η πιο τολμηρή ανάλυση που έχω διαβάσει, χωρίς «ναι μεν, αλλά…» Λυπάμαι που στη χώρα μας ο λαικισμός και η μηνσικακία ενάντια στην Δύση έχουν φθάσει σε τέτοιο σημείο ώστε να παρασύρουν ακόμα και προοδευτικούς ανθρώπους, να γίνουν αθελά τους σύμμαχοι των φανατικών… Θα τους έρθει μπούμεργκ μια μέρα γιατί όπως γράφετε η οργή των φανατικών δεν στρέφεται κατά των χριστιανών αλλά κατά του κοσμικού κράτους, της φιλελεύθερης δημοκρατίας και της ελευθερίας του λόγου… Κάτι κατάλαβε ο Χριστόδουλος και τους υποστήριξε… Προσωπικά δεν πιστεύω στη σύγκρουση των πολιτισμών αλλά στην αιώνια σύγκρουση αξιών…

cthemelis είπε...

παρα πολύ καλο! μ'εντυπωσιάζει που κανείς, μεχρι στιγμης τουλάχιστον, δεν εχει εκφράσει διαφορετική αποψη.
Ν'αναφερω εδω μια αντίθετη γνωμη που εκφραζει, αρκετά έξυπνα σε σύγκριση με αλλους, ο τσέκερης, που γενικά συμφωνω μαζί του στην τελευταια athens voice. Λεει λοιπον ως κεντρικη ιδεα, και υποστηριζοντας τους φανατικους εξεγερμενους μουσουλμανους, ότι η ελευθερία της γνωμης δεν αποτελει δικαιωμα των ισχυρών, αλλα δικαιωμα των αδυνατων και καταπιεσμενων-αναφερει και μερικα εξυπνα παραδειγματα. Και το λεει αυτο διοτι, πραγματι, κατα την ορθη σχετικη θεωρια, τα δικαιωματα που κατοχυρωνονται συνταγματικα δεν τελουν υπο την επιφυλαξη οτι συμφωνει για την προστασια τους σε καθε συγκεκριμενη περιπτωση η πλειοψηφια, αλλα τιθενται ακριβως για την προσστασια της μειοψηφιας. Αυτο ομως δεν σημαινει βεβαια οτι χρήση των σχετικων δικαιωματων δεν μπορουν να κανουν οι "δυνατωτεροι" ή η πλειοψηφια-ας αφησουμε οτι στο συγκεκριμενο παραδειγμα των σκιτσων δεν ειναι βεβαιο ποιοι ειναι η πλειοψηφια. Ανεφερα την αποψη του τσεκερη γιατι ειναι η μονη σοβαρη που διαβασα απο αυτες που υποστηριζουν στην συγκεκριμενη διαμ;αχη τους φονταμενταλιστες μουσουλμανους.

SOLON είπε...

Εύγε, άριστο το άρθρο. 'Το να μπρορούμε να εκφράζουμε οτι μας αρέσει εχει σαν τίμημα το να ακούμε και να βλέπουμε πράγματα που δεν μας αρέσουν' (Alan Isaacman - δικηγόρος του Larry Flynt απο το κινηματογραφικό έργο people versus Larry Flynt).

Στέλιος - Νέα Υόρκη

Ανώνυμος είπε...

ΖΑΡΝΤΟΖ ΛΕΕΙ


ΚΑΛΟ ,


=Ζ=

NIKOS είπε...

ΑΡΚΕΤΑ ΣΩΣΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ, ΑΠΛΑ ΤΟ ΟΛΟ TIMING ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟ ΥΠΟΠΤΟ,ΒΛΕΠΕ ΧΑΜΑΣ ΣΤΗΝ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗ, ΕΝΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΠΥΡΗΝΙΚΑ ΣΤΟ ΙΡΑΝ, ΑΛ ΚΑΙΝΤΑ Κ.Λ.Π. ΜΙΑ ΘΕΩΡΙΑ ΣΥΝΩΜΟΣΙΑΣ ΘΑ ΗΤΑΝ ΟΤΙ Η ΟΛΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΜΕΡΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ ΓΙΑ ΕΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΠΟΛΕΜΟ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΩΝ, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΚΠΟΝΗΘΗΚΕ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ 2 ''ΑΝΤΙΜΑΧΟΜΕΝΕΣ'' ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΘΟΥΝ (ΩΣ ΣΥΝΗΘΩΣ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ)ΤΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΤΩΝ ΙΣΧΥΡΩΝ (ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΤΟ ΧΡΗΜΑ), ΜΕ ΘΥΜΑΤΑ (ΩΣ ΣΥΝΗΘΩΣ) ΤΟΥΣ ΛΟΙΠΟΥΣ, ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΘΥΣΙΑΖΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΑΦΟΡΑ ''ΙΔΑΝΙΚΑ''. ΚΑΤΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΔΙΚΗ ΜΑΣ (ΤΩΝ ΑΠΛΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ) ΕΥΘΥΝΗ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΗΡΕΜΗΣΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΚΑΘ'ΗΜΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΚΑΘΟΛΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟΥΣ ΕΞ ΑΝΑΤΟΛΩΝ (ΚΑΙ ΔΥΣΕΩΣ!!) ΙΣΛΑΜΙΣΤΕΣ ΜΟΥΛΑΔΕΣ. ΑΝ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΜΕ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΟΥΜΕ ΕΝΑ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΚΟΣΜΟ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΘΝΗΤΗΣ ΖΩΗ ΜΑΣ, ΔΕΝ ΘΑ ΑΝΑΖΗΤΟΥΜΕ ΤΗ ΛΥΤΡΩΣΗ ΣΕ ΕΝΑ ΜΕΤΑ ΘΑΝΑΤΟΝ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ.

Νίκος Οπελάτης είπε...

Σύμφωνα με μια συνέντευξη του ιμάμη της Κοπεγχαγης στην ισπανική Λα Βανγκουάρδια, οι διαμαρτυρίες της μουσουλμανικής κοινότητας της Δανίας αντιμετωπίστηκαν με απαξίωση. Δηλαδή λέει, ότι θελήσαν να ακολουθήσουν τους κανόνες του κοσμικού κρατους, αλλά το κοσμικό κράτος αδιαφόρησε.
Δεν ξέρω κατά πόσο είναι αξιόπιστες οι πληροφορίες του ιμάμη, αλλά με βάζουν σε σκέψεις:
Όταν οι μετριοπαθείς (τουλάχιστον σύμφωνα με τα λεγόμενά του ιδίου), αντιμετωπίζονται ως τσαρλατάνοι,παίρνουν την πρωτοβουλία οι φανατικοί.
Και καθώς οι απειλές είναι πιο ανησυχητικές από τις διαμαρτυρίες, δυστυχώς φτάνουμε σ' αυτό το παράλογο: Να ασχολούμαστε με τη γνώμη του αραβικού, του μουσουλμανικού ή του τρίτου κόσμου, μόνο όταν ξεθάβεται το τσεκούρι του πολέμου.
Το ότι οι φανατικοί ούτως ή άλλως έχουν σαν κυρηγμένο εχθρό ότι δεν σέβεται τη σαρια, πρέπει να μας απασχολεί, και πολύ καλά τα λες Γκαζι.
Αλλά το ότι υπάρχει κάτι σε σχέση με τη δημοσίευση των σκίτσων που ενοχλεί (κατ εμέ, μια υπεροπτική στάση απέναντι σε έναν κόσμο με πραγματικά προβλήματα) δεν σημαίνει ότι υποκύπτω στις πιέσεις των ισλαμιστών. Τουλάχιστον ως προς την έλλειψη τακτ, η απεικόνιση του Μωάμεθ με βόμβα στο κεφάλι αντί για σαρίκι ο οποιοσδήποτε μπορεί να εκφράσει τη γνώμη του. Και το γεγονός ότι κάποιοι ανεγκέφαλοι αρχίζουν τις απειλές, δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να πάρουμε υπόψη μας την άποψη της μάνας σου, που θεώρησε τα σκίτσα προσβλητικά.

Περαστικά της, και περαστικά μας γενικότερα....

Νίκος Οπελάτης είπε...

Συγγνώμη,... κακάσχημα είπες και όχι προσβλητικά, και υπάρχει κάποια διαφορά. Εγώ τα βρήκα υπεροπτικά και άκαιρα,...
Κάποιοι (φανατικοί και όχι μόνο) είπαν ότι τα βρήκαν προσβλητικά. Σε όλο και κάποιον θα αρέσαν, αν και γενικά νομίζω ότι δεν ενθουσιάσανε κανέναν. Γενικά η συζήτηση για τα σκίτσα τελειώνει κάπου εκεί. Τα πολιτιστικά προϊόντα, είτε σ' αρέσουν και τα χαίρεσαι, είτε αλλιώς αποφεύγεις την ενασχόλησή σου μαζί τους. Μπορείς να τα κριτικάρεις ή να τα γουστάρεις.
Όλος αυτός ο χαμός δεν έγινε για τα σκίτσα. Το αν η δανέζικη σχολή γελοιογραφίας είναι καλή ή όχι, δεν θα κατέβαζε κανέναν στο δρόμο, ούτε θα προκαλούσε τόσες αναδημοσιεύσεις.

Πιστεύω ότι η δημοσίευσή τους είχε από την πρώτη στιγμή συμβολικό χαρακτήρα, οι εκδότες δεν θέλησαν να παρουσιάσουν στο κοινό τους ένα αξιόλογο πολιτιστικό προϊόν, αλλά να αποδείξουν κάποιες ιδέες. Όπως και η αντίδραση στη δημοσίευσή τους έχει συμβολικό χαρακτήρα. (μήπως τα είδανε άλλωστε όλοι αυτοί που διαδηλώσαν;)
Και κάποιον εξυπηρέτησαν.
Από τη μια κάποιους ξενόφοβους ευρωπαίους, αφού απέδειξαν την κατ' αυτούς ασυμβατότητα της μουσουλμανικής κουλτούρας με τα ανθρωπιστικά (ευρωπαϊκά) ιδεώδη.
Απ' την άλλη, τους σκοταδιστές στις αραβικές και τις μουσουλμανικές κοινωνίες που θέλουν να εμποδίσουν την κοσμική δημοκρατία στις αραβικές χώρες. Αυτούς που κόπτονται να αποδείξουν την ασυμβατότητα των ιδεωδών όπως η ελευθερία έκφρασης με τη μουσουλμανική κουλτούρα.
Νομίζω ότι εκεί έγκειται το πρόβλημα. Στο ότι σήμερα υπάρχει κοινό συμφέρον για όσους τους εξυπηρετεί η ρήξη και ο φανατισμός.
Η τακτική της αντιπαράθεσης, η δημιουργία στρατοπέδων, η απαξίωση του διαφορετικού, ΑΥΤΟΣ είναι για μένα ο εχθρός.
Και είναι κοινός εχθρός για θρησκευόμενους, άθεους, ντόπιους και ξένους.

cthemelis είπε...

πολυ καλα τα λεει ο νικος οπελατης. Βεβαια δεν ειναι σωστο οτι η αντιδραση στην δημοσιευση ειχε συμβολικο χαρακτηρα, αφου ηταν εξαιρετικα βίαιη. Εννοεί μαλλον κατι αλλο, οτι η αντιδραση ειχε αφορμη την δημοσιευση, αλλα στην πραγματικοτητα η αιτια ηταν η καταπιεση των μουσουλμανων οπου γης. Και βεβαια ειναι ετσι, αλλοιως οι φανατικοι δεν θα μπορουσαν να ξεσηκωσουν τετοια πληθη...

cthemelis είπε...

α, και κατι αλλο: στο κλεισιμο του υπεροχου αρθρου του γκ., αναφερεται, σωστα (αν και δεν ισχυει στην γενικότητά του) οτι οι γερμανοι που εκαιγαν βιβλια, εβραιους κλπ ήταν καλλιεργημενοι και η εξηγηση που δινεται ηταν οτι ειχαν υποστει υην ταπεινωση του α'παγκ. πολεμου. Δεν συμφωνω με αυτην την αποψη: Αν εισαι καλλιεργημενος, οποια ταπεινωση και ναχεις υποστει, δεν ειναι δυνατον να καις εβραιους, βιβλια κλπ. Πιστευοντας οτι ο μονος τροπος για ναχουμε πολιτες που δεν ειναι βιαιοι, ρατσιστες, μισαλλοδοξοι κλπ, ειναι η παροχη "παιδειας" και πολιτισμού (με την εννοια της Kultur), εχω παντα την απορια γι'αυτους τους λιγους μεν, αλλα πραγματικα καλλιεργημενους γερμανους που συμμετειχαν ενεργα (και οχι παθητικα) στα αισχη.

DCD είπε...

Πολυ καλο! Προσφατα διαβασα το βιβλιο του Ισραηλινου Amos Oz "Κατα του φανατισμου". Εχει πολυ μεγαλη σχεση με οσα αναφερεσαι. Μαλλον ο συμβιβασμος (ή η συνύπαρξη) ειναι ενας δρομος όχι και τοσο ασχημος... Και πολυ περισσοτερο (δεδομενου της τωρινης καταστασης) απαραιτητος!

nuvola είπε...

Ο μόνος διάλογος που μπορεί να γίνει, χωρίς να κινδυνεύσει να καταλήξει σε συζήτηση κουφών, είναι αυτός με βάση μια ηθική. Δεν μιλάω για τη μανιχαϊστική ηθική του καλού και του κακού, του σεμνού και του άσεμνου, του Θείου και του διαβολικού. Μιλάω για μια ηθική της συνύπαρξης. Μέσα από αυτή, οποιαδήποτε υποχώρηση δεν θα σημαίνει περιορισμό της ελευθερίας μας και των δημοκρατικών μας κεκτημένων αλλά προσπάθεια προσέγγισης της απέναντι πλευράς, για μια ποιοτικότερη ΄"συγκατοίκηση". Έτσι κι αλλιώς συγκάτοικοι στην ίδια γειτονιά δεν είμαστε;

Το σκοινί είναι τόσο τεντωμένο, που από όποια μεριά κι αν τραβηχτεί, είναι σίγουρο ότι θα σπάσει...

Πάνος είπε...

Αγαπητέ φίλε /φίλη (χάριν συντομίας – συγνώμη, ε;)
Για ενημέρωσή σου (και των πολυπληθών αναγνωστών σου) αντέγραψα και σου στέλνω το ποστ του ΗΜΙΑΙΜΟΥ (http://imiaimos.blogspot.com/) Περισσότερα σχετικά, στο ιστολόγιο του Ημίαιμου και στα «μτΚ». Θένξ!
-----------
Το TRISAN εξόκειλε πριν δυό μήνες στην ωραιότερη παραλία της Θάσου.
Γεμάτο μπαμπακόσπορο. Δεν είναι δα και κανένα «θηρίο» της θάλασσας.
Στη ναυτική ορολογία θα το λέγαμε «τραμπάκουλο», μεταμοντέρνο «λίμπερτυ», καραβάκι, δηλαδή, που παρακαλούσε να αποσυρθεί αλλά με την κατάσταση των ΝΑΤ (Ναυτικών Ασφαλιστικών Ταμείων) διεθνώς, όλο και παρέτεινε τον ενεργό του βίο, μέχρι που αγανάκτησε και αποφάσισε να δώσει τέλος στη σταδιοδρομία του εκεί στη μαγευτική ΘΑΣΟ.
Θα ήταν ακόμη μία θλιβερή ιστορία ναυαγίου (όπως όλα τα ναυάγια) αν δεν υπήρχε και η οικολογική διάσταση –που είναι μάλλον τουριστικοοικονομική- αφού το ναυάγιο «ρυπαίνει» και «μολύνει» την καλοκαιρινή αγελάδα με το γάλα για την εντόπια οικονομία, με τις διαρροές λαδιών, πετρελαίων κλπ, και με τον μουχλιασμένο, πια, βαμβακόσπορο να βρωμάει χυδαία.
Υπάρχουν όμως κι άλλες παράμέτροι που φαίνονται μικρολεπτομέρειες αλλά είναι άκρως αποκαλυπτικές για το τι επιφυλάσσει η Φύση όταν παραβιάζεις την διαχρονική ισορροπία της.
Αντιγράφω: «….άρχισε ήδη να παρατηρούνται αλλαγές στην ακτογραμμή. Η άμμος συγκεντρώνεται γύρω-γύρω από το ναυάγιο, απογυμνώνοντας άλλα σημεία της ακτής….»
Ένα τόσο δα καραβάκι, 500-700 τετραγωνικά μέτρα, 1000-2000 τόνων, άλλαξε τη συμπεριφορά της θάλασσας. Και σε δυό μήνες έχουμε:
Αλλαγές στην ακτογραμμή.
Απογύμνωση σημείων της ακτής και συγκέντρωση της άμμου γύρω από το ναυάγιο.
Για σκεφτείτε.
Πεντακόσια στρέμματα (πεντακόσιες χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα) διάδρομος προσγείωσης του αεροδρομίου ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ένα καράβι 7.500.000 τόνων (επτάμισυ εκατομμυρίων τόνων) ναυαγισμένο ως επέκταση μέσα στη θάλασσα.
Και, λένε, "τι να τις κάνουμε τις μελέτες; τις επιπτώσεις θα τις αντιμετωπίζουμε κατά την κατασκευή και όπως αυτές θα παρουσιάζονται".
Οι Αλήτες!

A. είπε...

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΓΝΩΣΤΕΣ ΤΗΣ ΓΑΛΛΙΚΗΣ

Le manifeste des douze : ensemble contre le nouveau totalitarisme

Le débat engagé à la suite de la publication par le quotidien danois Jyllands-Posten de 12 dessins sur le thème de Mahomet devrait se poursuivre sur le terrain des idées et non de l'émotion, des clameurs, des anathèmes et des actes de violence souvent orchestrés. Inquiets de l'autocensure que ce type de réactions suscite, 12 intellectuels ont décidé de signer ce manifeste pour appeler ensemble à la résistance face aux tentatives d'intimidation des intégristes. Certains d'entre eux ont déjà payé cher leur indépendance d'esprit et leur courage. C'est en particulier le cas des dissidents de l'islam menacés de mort et exilés en Europe ou aux Etats-Unis à cause de leurs prises de position laïques: le romancier Salman Rushdie, évidemment, qui vit traqué depuis qu'en 1989 l'ayatollah Khomeini a lancé contre lui sa fatwa de mort, la gynécologue et écrivaine Taslima Nasreen, condamnée à mort elle aussi en 1994 pour avoir osé suggérer que le Coran se trompait en opprimant les femmes, ou Ayaan Hirsi Ali, députée au Parlement néerlandais et scénariste du film qui a valu au cinéaste Theo Van Gogh d'être assassiné par un islamiste en 2004. Voici le texte du manifeste, publié le 1er mars par l'hebdomadaire Charlie Hebdo
Après avoir vaincu le fascisme, le nazisme et le stalinisme, le monde fait face à une nouvelle menace globale de type totalitaire: l'islamisme.

"Nous, écrivains, journalistes, intellectuels, appelons à la résistance au totalitarisme religieux et à la promotion de la liberté, de l'égalité des chances et de la laïcité pour tous.
Les événements récents, survenus à la suite de la publication de dessins sur Mahomet dans des journaux européens, ont mis en évidence la nécessité de la lutte pour ces valeurs universelles. Cette lutte ne se gagnera pas par les armes, mais sur le terrain des idées. Il ne s'agit pas d'un choc des civilisations ou d'un antagonisme Occident-Orient, mais d'une lutte globale qui oppose les démocrates aux théocrates.
Comme tous les totalitarismes, l'islamisme se nourrit de la peur et de la frustration. Les prédicateurs de haine misent sur ces sentiments pour former les bataillons grâce auxquels ils imposeront un monde encore liberticide et inégalitaire. Mais nous le disons haut et fort: rien, pas même le désespoir, ne justifie de choisir l'obscurantisme, le totalitarisme et la haine. L'islamisme est une idéologie réactionnaire qui tue l'égalité, la liberté et la laïcité partout où il passe. Son succès ne peut aboutir qu'à un monde d'injustices et de domination: celle des hommes sur les femmes et celle des intégristes sur les autres. Nous devons au contraire assurer l'accès aux droits universels aux populations opprimées ou discriminées.

Nous refusons le «relativisme culturel» consistant à accepter que les hommes et les femmes de culture musulmane soient privés du droit à l'égalité, à la liberté et à la laïcité au nom du respect des cultures et des traditions.
Nous refusons de renoncer à l'esprit critique par peur d'encourager l' «islamophobie», concept malheureux qui confond critique de l'islam en tant que religion et stigmatisation des croyants.
Nous plaidons pour l'universalisation de la liberté d'expression, afin que l'esprit critique puisse s'exercer sur tous les continents, envers tous les abus et tous les dogmes. Nous lançons un appel aux démocrates et aux esprits libres de tous les pays pour que notre siècle soit celui de la lumière et non de l'obscurantisme".

Signatures: Ayaan Hirsi Ali (députée au Parlement néerlandais), Chahla Chafi (écrivaine), Caroline Fourest (essayiste), Bernard-Henri Lévy (philosophe), Irshad Manji (écrivaine), Mehdi Mozaffari (essayiste), Maryam Namazie (essayiste), Taslima Nasreen (médecin et écrivaine), Salman Rushdie (romancier), Antoine Sfeir (directeur des Cahiers de l'Orient), Philippe Val (directeur de Charlie Hebdo), Ibn Warraq (chercheur au New York Institute).

Πάπιος είπε...

Το πρόβλημα με όλες τις μονοθεϊστικές θρησκείες είναι ότι εκ φύσεως προάγουν τον φανατισμό. Όταν λένε ότι ο μόνος αληθινός θεός και ο μόνος σωστός τρόπος να τον λατρεύεις είναι ο δικός μας δεν αφήνουν πολλά περιθώρια για άλλη άποψη. Από την άλλη και η φύση του ανθρώπου είναι εξαιρετικά ανταγωνιστική. Βάλ'τα και τα δύο στο ίδιο τσουκάλι και έχεις ένα εξαιρετικά εκρηκτικό μίγμα.
Από καλλιτεχνική άποψη τα σκίτσα του Μωάμεθ ήταν άκομψα. Πολύ πιο ωράιες είναι κάτι μεσαιωνικές μικρογραφίες από την Περσία...

Πάπιος είπε...

Το πρόβλημα με όλες τις μονοθεϊστικές θρησκείες είναι ότι εκ φύσεως προάγουν τον φανατισμό. Όταν λένε ότι ο μόνος αληθινός θεός και ο μόνος σωστός τρόπος να τον λατρεύεις είναι ο δικός μας δεν αφήνουν πολλά περιθώρια για άλλη άποψη. Από την άλλη και η φύση του ανθρώπου είναι εξαιρετικά ανταγωνιστική. Βάλ'τα και τα δύο στο ίδιο τσουκάλι και έχεις ένα εξαιρετικά εκρηκτικό μίγμα.
Από καλλιτεχνική άποψη τα σκίτσα του Μωάμεθ ήταν άκομψα. Πολύ πιο ωράιες είναι κάτι μεσαιωνικές μικρογραφίες από την Περσία...

ΑΝΤΙΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ είπε...

Ταλμούδ: «Κατηραμένος ας είναι εκείνος, όστις την του Ελληνος Σοφίαν διδάσκει τοις υιοίς αυτού».

«Δευτερονόμιον» (34) «Η μάχη εκτυλισσόμενη εις τους ουρανούς όπου αι κατηραμέναι πνευματικαί δυνάμεις των βασιλείων της Περσίας και της Ελλάδος ανθίστανται εις τον Κύριον, αργοπορούντες την εκπλήρωσιν του έργου Αυτού».

«Ιερεμία» (12, 3): οι εβραίοι απευθυνόμενοι προς τον εβραιοθεό γιαχβέ, του εκφράζουν την κατωτέρω επιθυμία: «Πάρε τους ω Γιαχβέ, όπως τ’ αρνιά προς το σφαγείο και ετοίμασέ τους για το μακελειό».

«αποκάλυψις»:«Ενα από τα επτά κεφάλια του θηρίου είναι η Ελλάς»

«Δευτερονόμιο»:Ο λαός του Ισραήλ είναι διάφορος των άλλων. Ο Θεός εξ’ υπ’ αρχής έθεσε αυτόν εκτός και διάχωρον των άλλων εθνών».