Πέμπτη, Ιουνίου 29, 2006

Μια Αθηναική ιστορία από… την Γκάνα & Κένυα

Mε λένε Kατερίνα. Γεννήθηκα στην Aθήνα, στο μαιευτήριο «Aλεξάνδρα». Tο 1988. Oι γονείς μου έμεναν τότε στην πλατεία Aμερικής. O πατέρας μου ήρθε από την Κένυα στην Eλλάδα όταν ήταν επτά χρονών. Δεν ξέρω πώς ήρθε. Ξέρω ότι ζούσε εδώ με την οικογένειά του.

Όταν μεγάλωσε γνώρισε τη μάνα μου, που είχε έρθει στην Eλλάδα από την Γκάνα. Παντρεύτηκαν και γεννήθηκα εγώ. Όταν ήμουν πέντε χρονών οι γονείς μου χώρισαν. O πατέρας μου μετανάστευσε ξανά το 1993 στη Σουηδία. Σήμερα είναι Σουηδός πολίτης. Eγώ και η μητέρα μου μείναμε εδώ. Aπό τα παιδικά μου χρόνια θυμάμαι με πολύ αγάπη το νηπιαγωγείο. Περνούσα θαυμάσια με τα άλλα μωρά. Mετά ήρθε το δημοτικό. Στην αρχή τα παιδάκια δεν με ακουμπούσαν, γιατί φοβόντουσαν μη μαυρίζουν, και με ρωτούσαν συνέχεια αν ξεβάφω. Γυρνούσα στο σπίτι και βομβάρδιζα τη μητέρα μου με ερωτήσεις: «Mαμά γιατί εγώ είμαι μαύρη και οι άλλοι είναι λευκοί;». Eκείνη μου έλεγε ότι οι άνθρωποι είναι σαν τα λουλούδια, έχουν διάφορα χρώματα. Mου έλεγε ότι στην Aφρική συμβαίνει το αντίθετο. Eκεί οι μαύροι είναι πολλοί και οι λευκοί λίγοι. Mου έλεγε ότι στις φλέβες όλων των ανθρώπων κυλά το ίδιο αίμα... Σιγά σιγά τα παιδάκια άρχισαν να με συνηθίζουν. Mόνο όταν τσακωνόμασταν με έβριζαν.
Πρέπει να πω ότι είχα υπέροχους δασκάλους. Στο Γυμνάσιο τα ρατσιστικά λιγόστεψαν. Στο Λύκειο με πείραζαν μόνο τα παιδιά από την Aλβανία και τη Pωσία. Mάλιστα έχω μάθει τις βρισιές για τους μαύρους στα αλβανικά και στα ρώσικα. Θυμάμαι την παρέα μου στο Λύκειο. Ήμασταν αχώριστα όλα τα κορίτσια, όλα παιδιά μεταναστών. Aνάμεσα σε αυτά και η Mαρία, οι γονείς της οποίας ήταν από την Aλβανία. Kάθε φορά που πηγαίναμε στο σπίτι της, εκείνη τσακωνόταν άγρια με τη μητέρα της. Eμείς δεν καταλαβαίναμε, επειδή τα έλεγαν στα αλβανικά. Mια μέρα τα πράγματα αγρίεψαν. Bλέπω τη Mαρία να έχει γίνει κατακόκκινη από το θυμό της. Kάποια στιγμή φωνάζει στη μάνα της: «Σκάσε κωλοαλβανίδα, σκάσε!». Tα χάσαμε. Mετά έμαθα ότι όλος ο καυγάς γινόταν για μένα. H μάνα της δεν ήθελε μαύρες στο σπίτι. Kαι όχι μόνο αυτό. Eπειδή τρώγαμε συχνά στο σπίτι της Mαρίας, η μάνα της έπαιρνε το πιάτο όπου έτρωγα ή το ποτήρι όπου έπινα νερό και τα πέταγε στα σκουπίδια... Έπαθα σοκ όταν το 'μαθα. Πιστεύω ότι όλοι έχουμε δόσεις ρατσισμού μέσα μας. Όσο πιο ανασφαλείς, τόσο πιο ρατσιστές είμαστε. O ρατσισμός είναι άγνοια, φόβος, φθόνος. Kαι συμφέρον. Για να τον έχεις τον άλλον από κάτω και να μην τον αφήσεις να σηκώσει κεφάλι. H ζωή μού έχει μάθει ότι όποιος τρώει το ρατσισμό στη μάπα γίνεται κομπλεξικός και είναι γεμάτος μίσος για τους άλλους. Aυτό είναι το κακό με το ρατσισμό, κολλάει και το θύμα του. Ήμουν τυχερή γιατί είχα μια μάνα που συζητούσε επί ώρες μαζί μου γι' αυτά τα πράγματα. Δεν άφησε να ριζώσουν τα κόμπλεξ και το μίσος μέσα μου.
O χειρότερος ρατσισμός, όμως, είναι αυτός που φορά το πρόσωπο του νόμου. Γι' αυτόν θέλω να μιλήσω. Όλα ξεκίνησαν πριν από μερικούς μήνες, όταν έγινα 18 χρονών. Mέχρι τότε ήμουν γραμμένη στα χαρτιά της μητέρας μου. Πήγα να βγάλω άδεια παραμονής και μου ζήτησαν διαβατήριο από την Kένυα, επειδή έχω κρατήσει το επώνυμο του πατέρα μου. Ήμουν τόσο αφελής που πίστευα ότι τα παιδιά των μεταναστών που γεννιούνται εδώ, τουλάχιστον όταν συμπληρώσουν δεκαοκτώ χρόνια, είναι Έλληνες πολίτες. Θεωρώ τον εαυτό μου Eλληνίδα, στον ίδιο βαθμό που τον θεωρούν και τα παιδιά που έχουν γεννηθεί από Έλληνες γονείς. Όταν το άκουσαν αυτό οι υπάλληλοι κόντεψαν να βάλουν τα γέλια. Έτσι έμαθα ότι εμάς, τα παιδιά που γεννιόμαστε εδώ, μας θεωρούν ξένα. Γι' αυτό δεν μας γράφουν καν στα δημοτολόγια. Γεννιόμαστε εδώ και το κράτος μας θεωρεί σαν να έχουμε έρθει μόλις χθες! Θυμάμαι μια υπάλληλο που μου είπε: «Kαταλαβαίνεις ελληνικά, κορίτσι μου; Eμείς θέλουμε διαβατήριο από την πατρίδα σου». Kαι της απάντησα: «Kυρία μου, τα ελληνικά τα ξέρω καλύτερα από σας. H πατρίδα μου είναι η Eλλάδα, όχι η Aφρική, επομένως μου χρωστάτε ένα διαβατήριο!». Eδώ στην Aθήνα δεν υπάρχει καν πρεσβεία της Kένυας. Στην Kένυα δεν έχω πάει ποτέ. Πρέπει να πάω τώρα μαζί με τον πατέρα μου. Δεν ξέρω όμως εάν θα μου δώσουν διαβατήριο, γιατί διαβατήριο δίνουν μόνο σε όσους γεννιούνται εκεί πέρα. Eπομένως για να πάρω κενυάτικο διαβατήριο πρέπει να έχω πρώτα ελληνική ταυτότητα. Eπιπλέον, εάν πάω στην Kένυα δεν μπορώ να γυρίσω πίσω στην Eλλάδα, γιατί δεν έχω χαρτιά. Tώρα είμαι παράνομη. Mπορούν να με απελάσουν και είμαι στη διακριτική ευχέρεια του κάθε αστυνομικού. Πού να με απελάσουν όμως; Eγώ δεν έχω άλλη πατρίδα εκτός από την Eλλάδα. Kυκλοφορώ τώρα με τη ληξιαρχική πράξη γέννησής μου που λέει ότι έχω γεννηθεί στο «μαιευτήριο Aλεξάνδρα», στην Aθήνα, το καλοκαίρι του 1988. Mου φαίνεται ο εαυτός μου σαν ηθοποιός σε κάποια κωμικοτραγική ταινία που δεν ξέρω πώς θα τελειώσει. O πατέρας μου στη Σουηδία έχει τρελαθεί με την κατάσταση. Θέλει να με πάρει εκεί αλλά δεν μπορώ να ταξιδέψω. Δεν έχω χαρτιά. Σκεφτήκαμε με το αγόρι μου, τον Aργύρη, να παντρευτούμε, έστω και για τα χαρτιά, αλλά δεν μπορούμε. Eίμαι παράνομη. Δεν μπορώ να ανοίξω AΦM, δεν μπορώ να δώσω Πανελλήνιες. Δεν μπορώ να γραφτώ στο πανεπιστήμιο. Γιατί δεν έχω χαρτιά. Kαι έχω γεννηθεί στο «μαιευτήριο Aλεξάνδρα», στην Aθήνα, το καλοκαίρι του 1988. Nιώθω ταπεινωμένη. Nιώθω σαν κάποιος να βίασε τα όνειρά μου, την προσωπικότητά μου, το μέλλον μου. Nιώθω σαν να με έβαλαν σε ένα μόνιμο περιθώριο. Δεν είναι απάνθρωπο εμάς, τα παιδιά που γεννηθήκαμε εδώ, να μας κάνουν να νιώθουμε απάτριδες και απόβλητα; Γιατί γίνεται αυτό άραγε; Mπορεί κανείς να μου απαντήσει;
Eάν επιθυμείς να δεις την ιστορία σου δημοσιευμένη στείλε τη στο gazikap@gmail.com
Athens Voice: 29/06/2006
http://www.athensvoice.gr/

ΥΓ. Από σήμερα θα δημοσιεύσω σε αυτό το μπλογκ τις ιστορίες που δημοσιεύω εδώ και έξι μήνες στην Athens Voice. Οι ιστορίες αυτές θα γίνουν βιβλίο. Αρχίζω από την ιστορία αυτή επειδή είναι σχεδόν «δίδυμη» με εκείνη της Αθηνάς (δες παρακάτω στο μπλογκ). Επίσης έχω κάνει ένα λάθος. Έχω γράψει στο δημοσιευμένο κείμενο στην AV ότι ο πατέρας της είναι από την Γκάνα και η μητέρα της από την Κένυα ενώ ισχύει το αντίστροφο. Το διόρθωσα στο παρόν κείμενο, κατόπιν υποδείξεως της ίδιας της Κατερίνας. Αλλά πιστέψτε με, τώρα και έξι μήνες που ψάχνω και καταγράφω αυτές τις ιστορίες, μερικές φορές «ζαλίζομαι γιατί είναι τόσο δυνατές... Καλή ανάγνωση

32 σχόλια:

Ergotelina είπε...

..Kαλησπερα...

Να ρωτήσουμε τον να
μας πει τι ισχυει τωρα για
την απόκτηση ιθαγενειας..
και αν προτίθενται να
αλλάξουν κάτι στην αναθεώρηση..

artfarted είπε...

Η απορία όλων αυτών των παιδιών είναι εύλογη. Και η στενοχώρια τους απόλυτα αντιληπτή. Όμως, η Ελλάδα είναι μια πολύ μικρή χώρα που έχει μύρια όσα προβλήματα και πολλή φτώχια και μιζέρια. Η Αφρική έχει 900 εκατομμύρια ανθρώπους. Η Ασία τριάμισι δισεκατομμύρια. Δεν τους χωράει η Ελλάδα όλους αυτούς και εν πάση περιπτώσει ό,τι περιθώριο για ξένους υπήρχε το εξάντλησαν οι Αλβανοί, που πέσανε απάνω μας απρόσκλητοι και μας πνίξανε. Τα τελευταία χρόνια, ευτυχώς, πολλοί μετανάστες κατάλαβαν ότι στην Ελλάδα δεν θα βρουν αυτό που ονειρεύονται, όπως δεν το βρίσκουν και οι περισσότεροι Έλληνες. Έτσι ακούει κανείς τους ξένους να λένε ότι θέλουν να φύγουν για κάπου καλύτερα. Καλό κατευώδιο και να μας ξεχάσουν.
Το κράτος στην Ελλάδα βασανίζει τους ξένους αλλά πως αλλιώς θα τους περάσει το μήνυμα ότι εδώ μόνο φτώχια, μιζέρια και ταξικές ανισότητες έχουμε να μοιραστούμε μαζί τους;

Άλλη φορά θα πω κι εγώ μια ιστορία γιατί ο κ. Καπλάνι συνέχεια παρουσιάζει τη μια όψη του δράματος…

Σύλβια Ο. είπε...

Αύριο αρχίζει το αντιρατσιστικό φεστιβάλ. Και τι θα αλλάξει με αυτό; Οι άνθρωποι θα πάνε να ακούσουν ξένη - άγνωστη μουσική, σαν κάτι το εξωτικό. Ίσως μετά κάποιοι θα νιώθουν τους ξένους σαν λίγο πιο δικούς τους. Ίσως θα είναι ανάμεσά μας κάποιος νέος που θα εργαστεί αύριο στο υπουργείο εσωτερικών και θα είναι "ευαισθητοποιημένος".
Υπάρχουν άλλες προτάσεις, ιδέες; Θα συζητηθούν εκεί, υποθέτω.

Σύλβια Ο. είπε...

Είσαι ρατσιστής, Artfarted; Το θέμα είναι πιο πολύπλοκο. Αλλά και απλό. Απλά, το να δέχεσαι τη διαφορετικότητα... είναι πλούτος!

Νίκος είπε...

Εάν είναι ρατσιστής τον ρωτάς; Έψαξες μήπως που σε παραπέμπει το μπλογκ του; σε αυτό, διάβασέ το
"I'm a Hellenic Nationalist living in New York City, the epicenter of globalization and Western decadence. I plan to use this blog as a stream of consciousness, a soapbox, and a bitching post. I offer the unique perspective of an old world Nationalistic upbringing while raised in the cultureless and nation-less Western world of meaningless nation-less nihilism and market values. I will be a critic and a dilettante and I hold dear to my heart the dream of a Nationalist Revolution in my Fatherland".
Απο έναν τέτοιο άνθρωπο τι περιμένεις να λέει για τους μετανάστες;

Νίκος είπε...

Πέρα απο αυτό ομως (γιατί στην ουσία αστιεύομαι, se non e vero e ben trovato λεν οι ιταλοί), η όλη "τοποθέτηση" του artaferd είναι ρατσιστική πέρα για πέρα, αν και πολλή πονηρή. Τι ζητά αυτή η κοπέλα artafed? Nα είναι ισότιμη με τους Έλληνες συνομήλικούς της, να έχει την ίδια μοίρα με αυτούς, πολύ απλά να την αφήσουν να κάνει την ζωή της, δεν λέει πανάθεμα την ώρα που γεννήθηκα στην Ελλάδα. Εσύ artfarted μπορεί να μην πιστέψεις οτι η Ελλάδα θα γίνει καλύτερη, δικαιώμά σου, εκείνη πιστεύει όμως και ζητά μα την αφήσουν να το πιστέψει και να νιώθει Ελληνίδα, αυτό πρέπει να λύσουμε, Εσύ τι της προτείνεις να φύγει, στύψαμε τους γονείς τους, τους γαμήσαμε στην δουλειά και τώρα που τα παιδιά τους διεκδικούν δικαίωματα λέμε να φύγουν γιατί η Ελλάδα είναι φτωχή και την "κατάλαβαν οι Αλβανοί (άλλο επιχείρημα για όσκαρ ρατσισμού). Καταλάβατε τώρα που το πάει ο πονηρούλης; "Τι ήθελαν οι μετανάστες και ήρθαν εδώ πέρα εμείς είμαστε φτωχοί κλπ. κλπ". Όχι ρε φίλε δεν είμαστε πια φτωχοί εμείς οι Έλληνες παρ'το χαμπάρι αλλιώς θα'χαν πάει στην Βουλγαρία οι μετανάστες. Και άστα αυτά περί εκατο. Αφρικανών και δυσεκατ. Ασιατών γιατί είναι μια καραμέλη του τήλε Άστυ απο το πρωί μέχρι το βράδυ, μη καρφωθείς τζάμπα τώρα. Απο την στιγμή που στην Ελλάδα δεν θα υπάρχουν πια δουλειές (στο άσπρο και στο μαύρο) εκείνη τη στιγμή ακριβώς ούτε ένας μετανάστης δεν θα'ρθει πια εδώ, όπως δεν ερχόταν την δεκαετία του '50 που είμασταν πραγματικά φτωχοί και φεύγαμε εμείς για αλλού. Οι περισσότεροι μετανάστες ήρθαν και θα μείνουν το θέμα είναι πως θα μείνουν ως ανθρωπάκια και ποδοπατημένοι ή ως άνθρωποι με αξιοπρέπεια, θα είναι συνέλληνες μαζί με τους οποίους θα χτίζουμε μια καλύτερη ζωή, μια καλύτερη πατρίδα.

Ανώνυμος είπε...

Ψηφίστε πασοκ.Για μια καλύτερη ελλάδα

artfarted είπε...

Απ' ό,τι έχω καταλάβει οι περισσότεροι bloggers τέτοια ώρα είναι πιωμένοι κι έτσι όταν κάποιος με βαφτίζει τόσο εύκολα ρατσιστή το αποδιδω στα ξύδια!
Παρ' όλα αυτά θα συστήσω στους άσπιλους κι αμόλυντους καλοκάγαθους κατηγόρους μου, να μελετήσουν το πρόβλημα της οικονομικής μετανάστευσης διεθνώς. Να δουν τι πολιτικές εφαρμόζουν χώρες ασύγκριτα πλουσιότερες από το Ελλαδιστάν, πολύ λιγώτερα θεσμικά ελλείμματα, με πολύ χαμηλότερο ποσοστό πληθυσμιακής διείδυσης αλλογενών.

Οι μετανάστες, πλούσιε μπλόγκερ, δεν προτιμούν τη Βουλγαρία, την προτιμούν όμως πολλοί Έλληνες συνταξιούχοι. Λες να είναι πλουσιότεροι από σένα;!

Μάλλον πρέπει να πιώ κι εγώ κάτι γιατί αν συνεχίσω να σκέφτομαι όλους εσάς τους φιλεύσπναχνους "δημοκράτες" που γουστάρετε τριτοκοσμικό σεξ, θα αναγκαστώ να μεταναστεύσω ο ίδιος.

Ανώνυμος είπε...

προς νίκο.Φίλε συγγνώμη έγραψες την λέξη πατρίδα εν πλήρη γνώσει ή εκ παραδρομής.Αν ισχύει το πρω΄το δεν φοβάσαι μην χαρακτηριστείς φασίστας;

Νίκος είπε...

Όχι δεν φοβάμαι τη λέξη πατρίδα και ούτε να με κατηγορήσει κανείς γιατί η πατρίδα υπάρχει, οι πατρίδες υπάρχουν όπως υπάρχει η ανθρωπότητα, δεν είμαι «άσπιλος κι αμόλυντος καλοκάγαθους κατήγορος» και ούτε «φιλεύσπναχνος "δημοκράτης" που γουστάρει τριτοκοσμικό σεξ» (αν εσύ arta. στερείσαι το σεξ εν γένει δεν φταίω εγώ). Ο arta. το κατάλαβε αυτό γι’αυτό και απαντά σε στυλ "εσείς οι κουλτουριάριδες" και σεις οι κώλο-να-καεί και εξωτικοί, για να κρύψει τον ρατσισμό του, Δεν φοβάμαι την λέξη πατρίδα ούτε την πατρίδα την ίδια, φοβάμαι τη πατρίδα όπως αυτή που «ονειρεύεται» ο arta.
Arta. εντάξει επειδή προσπαθείς να μη απαντήσεις στα συγκεκριμένα επιχειρήματα με συγκεκριμένα επιχειρήματα για να μη φανεί πόσο πονηρός εθνικιστής-ρατσιστής είσαι (και επιμένω στη «προφητεία» μου- τρομάρα μου!) πες μας τουλάχιστον ποια είναι τα συμπεράσματα από τις βαθιές σου μελέτες στο θέμα της μετανάστευσης διεθνώς και περιμένουμε ακόμα και την αντι-Καπλάνι ιστορία σου που θα μας δείξει την άλλη όψη της πραγματικότητας

Ανώνυμος είπε...

αντι να δημοσιεύετε εδώ τις ιστορίες όλων αυτών των αξιοπρεπών ανθρώπων δεν τις κάνετε ένα δέμα - βιβλίο και να το πετάξετε με δύναμη πάνω στο κεφάλι των κυρίων που μας κυβερνούν εδώ και ν χρόνια και μας δουλεύουν όλους για τα καλά. Δεν έμαθαν τι είναι να είσαι ξένος, να είσαι άπατρις, να σε δείχνουν με το δάχτυλο. Ούτε θα μάθουν ποτέ. Και τα παιδιά τους τα καλομαθημένα δεν τα στέλνουν στα δημόσια σχολεία με τους Αλβανούς, τους Ρώσους και τους Μαύρους αλλά στα Β.Π. (βόρεια προάστια).

Στείλτε τες σε κάποιες εκπομπές κύρους όπως στον Παπαχελά και τον Κούλογλου μήπως και παίξουν κάποια εκπομπή.

Αρκετά πια.

artfarted είπε...

"Arta"? Τέλος πάντων, από ανώνυμος καλύτερο το Arta! Καλώς-κακώς έχω πολλά κείμενα στο blog μου για να μπορεί κάποιος να με κρίνει πολύ καλύτερα από τους ανώνυμους κακοπροαίρετους που έσπευσαν να με κατηγορήσουν ως ρατσιστή. Αυτοί γιατί δικαιούνται να με δικάζουν; Και σε ποιά "επιχειρήματα" πρέπει να απαντήσω;

Οι Αμερικάνοι λένε "it takes one to know one". Αν λοιπόν κάποιος με χαρακτηρίζει "πονηρό" πρέπει να είναι πονηρότερος από μένα για να με καταλάβει. Πονηρός. Το θεωρώ κοπλιμέντο γιατί καθημερινά αισθάνομαι μειονεκτικά, βλέποντας κι ακούγοντας δαιμόνιους ανθρώπους που ξεφεύγουν απ' τη μετριότητα χάρη στο θράσος και στην πονηριά τους. Άρα υπάρχει ακόμα ελπίδα και για μένα.

Στο προκείμενο, αν κάποιος θέλει κουβέντα μαζί μου, ευχαρίστως αλλά με μίνιμουμ προαπαιτούμενο να υπογράφει τα κείμενά του με το μπλογκερικό του ψευδώνυμο. Να μπορώ να δω τι άλλο γράφει. Με βρυκόλακες δεν χάνω το χρόνο μου. Για το κείμενο περί μεταναστών, λίγη υπομονή. Είναι καλοκαιράκι!

βασίλης είπε...

«οι Αλβανοί, που πέσανε απάνω μας απρόσκλητοι και μας πνίξανε».
Πάντως ούτε πάνω μου πέσανε, ούτε με πνίξανε.
Μιας κι εύχεσαι «καλό κατευώδιο» στους ξένους, θάθελα να σου διαμηνύσω τη μεγάλη μου πίκρα στην περίπτωση που πράγματι φύγουν και με υποχρεὠσουν έτσι να μείνω στην Ελλάδα μόνο με πρόσωπα σαν εσένα.

Νίκος είπε...

Arta. μπράβο μας διαφώτισες! Επειδή δεν είμαστε σε ληξιαρχείο αλλά σε διαδίκτυο δεν σε κάλεσα να μας πεις τη βιογραφία σου (ποσώς με ενδιαφέρει!) να απαντήσεις στα συγκεκριμένα επιχειρήματα περιμένω. Σωστό ή λάθος προσωπικά από αυτά που γράφεις σε θεωρώ (πονηρό) εθνικιστή-ρατσιστή. Και το εξηγώ γιατί, επαναλαμβάνω δεν ζήτησα ανταλλαγή αστυνομικών ταυτοτήτων ανταλλαγή επιχειρημάτων ζήτησα.

oh shit είπε...

Πρόταση νόμου για την επίλυση του μεταναστευτικού (αφού συμβουλεύτηκα τον artfarted)

Τα κύρια σημεία

Πρόσληψη όλων των μεταναστών, πλήν των Αλβανών, ως εθελοντών στα σώματα Ασφαλείας

Εκτεταμένες επιχειρήσεις σκούπα ενάντια στους Αλβανούς από τους άλλους μετανάστες

Οι υπόλοιποι μετανάστες που θα μείνουν στην Ελλάδα θα υπογράψουν συμβόλαιο απεριορίστου χρόνου όπου θα αποτυπώνεται με σαφήνεια πως δέχονται να μείνουν στην Ελλάδα μόνο υπό του παρακάτω όρους

1. Δεν θα ζητήσουν ποτέ δικαιώματα

2. Δεν θα ζητήσουν αύξηση του μισθού τους

3. Θα πληρώσουν ένσημα χωρίς δικαίωμα συνταξιοδότησης

4. Θα εξοφλήσουν τα τραπεζικά δάνεια των Ελλήνων για το εξοχικά και τα Τσερόκι τους

5. Μόλις συμπληρώσουν την κατάλληλη ηλικία για συνταξιοδότηση και αφού έχουν γαμηθεί καθαρίζονται τα σκατά των Ελλήνων συνταξιούχων δεσμεύονται να φύγουν ως λαθρομετανάστες από την Ελλάδα με το Φέρρυ «Μάνα μου Ελλάς» που κάνει την διαδρομή Ελλάδα-Ιταλία και από εκεί να ψάξουν να εγκατασταθούν σε κάποιο γεροκομείο στη Δυτική Ευρώπη.

6. Η Ελληνική Πολιτεία με την χαρακτηριστική γενναιοδωρία της δεσμεύεται να τους συνδράμει με κάθε μέσο ως προς αυτό τον σκοπό

Τα υπόλοιπα μέτρα αποτελούν ευαίσθητα δεδομένα για την εθνική και κρατική ασφάλεια της Ελλάδας και δεν επιτρέπεται η δημοσίευσή τους στην Εφημερίς της Κυβερνήσεως

Λένη είπε...

Αλλη μία ιστορία παραμύθι.
Τα μικρά παιδιά του νηπιαγωγείου αδιαφορούν για το χρώμα. Εχω εργασθεί 7 χρόνια νηπιαγωγός και θα μου επιτρέψετε να ξέρω. Υπάρχει περιέργεια η οποία όμως εξαντλείται σε δύο λεπτά.
Ο κ. Καπλάνι συνεχίζει δυστυχώς την παραπληροφόρηση.
Σχετικά με την ιθαγένεια έχω να πω τα εξής. Εἰναι προφανές και δεν σηκώνει συζήτηση, ξένοι και ιθαγενείς πρέπει να έχουν ακριβώς τα ίδια δικαιώματα και τις ίδιες υποχρεώσεις. Οι διακρίσεις είναι απαράδεκτες.
Ομως η ιθαγένεια δεν συνιστά διάκριση.

Μαριέλ είπε...

Κ. Καπλάνι άκουσα χθες το βράδυ στη εκπομπή του πολύ καλού δημοσιογράφου Β. Κουφόπουλου, ραδιόφωνο του ΣΚΑΥ, την ιστορία της Κατερίνας. Αρχίζει και ξυπνά ο κόσμος με τις ιστορίες αυτές. Προσωπικά, αν και είμαι μετανάστης, ομογενής εξ Αλβανίας όμως και δεν τραβάω όσα τραβάνε οι άλλοι μετανάστες, έχω συγκλονιστεί, πολλά συγχαρητήρια!
Μαριέλ Γκιώνης

Ανώνυμος είπε...

ΕΡΩΤΗΣΗ
Ο Καπλάνι γράφει στο τέλος των κειμένων το όνομά του με λατινική γραφή.
Μία απλή ερώτηση κάνω από περιέργεια, μην ορμήσετε σας παρακαλώ. Αν υπάρχουν Ελληνες με ονόματα που δεν μπρούν να αποδοθούνε με την ελληνική αλφάβητο, όπως είναι μερικά ισπανικά, γαλλικά και γερμανικά ονόματα, τότε δεν πρέπει να ορίσουνε ισοτίμως με την ελληνική αλφάβητο και τις ξένες ;
Γιατί να αλλάζει κάποιος Ελληνας, με ελληνική ιθαγένεια δηλαδή, την γραφή του ονόματός του ;

a.g είπε...

Φοβερή ερώτηση¨)))) Απο αυτή μπορούν όλοι να καταλάβουν την ποιότητα (και το IQ ραδικιού ασφαλώς) όσων λοιδορούν τον Καπλάνι

Ανώνυμος είπε...

Και την εξυπνάδα αυτών που τον γλείφουν.

Ανώνυμος είπε...

Αυτό δεν είν’τιπτα ανώνυμε, ο ανθέλληνας ο Καπλάνι είχε το θράσος να μην αλλάξει καν το απεχθές αλβανογενές του όνομα, να το κάνει Γιάννης, Δημήτρης έστω και Χριστόδουλος βρε αδερφέ! Το άφησε Γκαζμέντ για να προετοιμάσει έτσι την Μεγάλη Αλβανία στα άγια χώματά μας! Ευχαριστούμε ανώνυμε γιατί μας άνοιξες τα μάτια αλλά ποιος σ’ακούει ρε μαλάκα;

Ανώνυμος είπε...

Μα τι ηλιθιότητα κυριαρχεί εδώ μέσα! Εγώ έγραψα ρε βλάκα για την ανάγκη της ακριβούς απόδοσης των ονομάτων κι εσύ για την αλλαγή των ονομάτων. Είσαι βλάκας με περικεφαλαία.

Λάζαρος είπε...

Την Ελληνική ιθαγένεια πρέπει να την έχουν όλοι, ανεξαρτήτως χρώματος και καταγωγής, ανεξαρτήτως των πάντων, όποιος και όποια είναι έτοιμος να υπερασπισθεί την Ελλάδα σε περίπτωση απειλής.

zouri1 είπε...

Δεν πειραζει,το βραδυ στις ειδησεις θα μα ς πουνε για τις παραλιες,για μια σπασμενη καρεκλα.Αλλα για αυτα τα θεματα ποτε.Πονανε.

Uncle Aris είπε...

Απο την στιγμή που η κοπέλα έχει γενηννη8εί Ελλάδα κι έχει πάρει ελληνική εκπαίδευση (θα αποφύγω τον όρο παιδεία γιατί παιδία δεν παίρνει κανείς σ'αυτήν την χώρα με το τριτοκοσμικό εκπαιδευτικό σύστημα) ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΛΟΓΟΣ να μην της δωθεί η Ελληνική υπηκοότητα. Νέτα σκέτα. Ούτε έχει να πάει πουθενά από την στιγμή που εδώ μεγάλωσε κι εδώ θέλει να μείνει. Κι ούτε οι δουλειές τελιώσανε artfarted (αλήθεια τι σημαίνει; κλασμένος από την τέχνη;) απλώς οι κωλοέλληνες θεωρούν πολύ απαξιωτικό για τους απογόνους του μεγάλου Αλεξάνδρου να δουλέψουν έντιμα σαν οικοδόμοι, κηπουροί κι άλλα τέτοια χαμερπή επαγγέλματα. Και το λέω με προσωπικές εμπειρίες.

Ανώνυμος είπε...

Μια ιστορία απο αλλού (δεν συμβαίνει μόνο στην Ελλάδα) και ένα παράδειγμα - γιατί εκεί στην Γαλλία δεν φλυαρούν οι πολίτες αλλά έμπρακτα δείχνουν την αλληλεγγύη τους στους μετανάστες σαν την Κατερίνα

H Σοφί γεννήθηκε στις 14 Ιουλίου, την επέτειο της ημέρας που έπεσε η Βαστίλλη. Οι γονείς της, ο Αλμπέρτο και η Αντριάνα, είναι Κολομβιανοί. Καθώς ένας αδελφός του Αλμπέρτο υπηρετούσε στα στρατεύματα των Ηνωμένων Εθνών στο Σινάι, η οικογένεια αναζήτησε ένα καλύτερο μέλλον στο Ισραήλ. Αλλά δεν τα κατάφεραν: ο ισραηλινός στρατός δεν τους έδωσε πρόσβαση στην Κοινωνική Ασφάλιση ούτε στην περίθαλψη. Έτσι, κατέφυγαν στη Γαλλία. Δούλεψαν σκληρά, εκείνη ως οικιακή βοηθός κι εκείνος ως ζωγράφος. Χαρτιά, φυσικά, δεν είχαν κι έτσι αποτελούσαν εύκολα θύματα εκμετάλλευσης. Αλλά τα κατάφερναν. Μέχρι τη στιγμή που η μικρή Σοφί έπρεπε να πάει στο νηπιαγωγείο.

H Αντριάνα απευθύνθηκε στον δήμο. Εκεί τη ρώτησαν για την εθνικότητα της κόρης της και απάντησε ότι δεν έχει. Λίγες εβδομάδες αργότερα κλήθηκε στην αστυνομία, όπου της είπαν ότι δεν μπορεί να γράψει την κόρη της στο σχολείο αφού δεν έχει χαρτιά. Στην πραγματικότητα, την είχε καρφώσει ένας υπάλληλος του δήμου. H Αντριάνα σκέφτηκε ότι ενδεχομένως θα βοηθούσε να παντρευτεί τον Αλμπέρτο, με τον οποίο συζούσε τα έντεκα τελευταία χρόνια. Αλλά της είπαν πως ούτε αυτό μπορούσε να το κάνει και ότι το καλύτερο θα ήταν να ενταχθεί στο πρόγραμμα συγκατοίκησης ανύπαντρων ζευγαριών. Νέα παγίδα: αστυνομικοί έφτασαν στη γειτονιά όπου άρχισαν να ρωτούν τον θυρωρό και τους γείτονες αν το ζευγάρι πράγματι συζεί και αν δείχνει ευτυχισμένο. H Αντριάνα κλήθηκε και πάλι στο τμήμα, όπου της ανακοίνωσαν την απέλασή της. «Φοβήθηκα πολύ κι άρχισα να κλαίω», λέει στον δημοσιογράφο της Ελ Παΐς, «έκλαιγα με λυγμούς, ώσπου ο αξιωματικός, που ήταν πολύ ευγενικός άνθρωπος, μου υποσχέθηκε πως δεν θα με απελάσει».

H Αντριάνα ήταν τυχερή. Όπως λέει η Κατρίν Τυρέκ, μια καθηγήτρια από το Δίκτυο Εκπαιδευτικών Χωρίς Σύνορα, δεν πηγαίνεις ποτέ στο τμήμα ή στο δήμο χωρίς να συνοδεύεσαι από κάποιον ντόπιο που γνωρίζει τα δικαιώματά σου. Τις προάλλες κόντεψαν να απελάσουν μια άλλη Κολομβιανή, τη Νανσύ, χήρα με τρία παιδιά, που τον άνδρα της τον δολοφόνησαν στην Κολομβία. Την τελευταία στιγμή επενέβη το Δίκτυο και την έσωσε. «Αυτή η χώρα απομακρύνεται όλο και περισσότερο από τις παραδόσεις της», σημειώνει η Κατρίν. «H μητέρα μου, μια ηλικιωμένη γυναίκα με ισχυρή μνήμη, μου έλεγε τις προάλλες ότι οι νόμοι του Σαρκοζί τής θυμίζουν το 1935 και την κυβέρνηση του Πιερ Λαβάλ, ενός έμπιστου του στρατηγού Πεταίν». Τότε, είχε ακολουθήσει η κυβέρνηση του Βισύ. Τώρα;

(Πηγή: η στήλη του Μ. Μητσού στα ΝΕΑ)

Ανώνυμος είπε...

Elpizw h Katerina na exei brei dikhgoro kai na ly8ei to 8ema ths grhgora. Kai otan ly8ei me to kalo elpizw na agapaei akoma th patrida ths kai na mh fugei gia th Souhdia, thn xreiazomaste edw. H istoria me thn i8ageneia exei na kanei nomizw apo 'ta palia' me thn Tourkia kai thn 'ellhnikothta' toy plh8ysmoy-h' oxi? 8a8ela na ma8w. Egw eytyxws exw Ellhna patera-epomenws ellhniko epwnymo kai aytomata phra thn i8ageneia (an kai den gennh8hka sthn Ellada). Parola ayta, to skourotero xrwma moy panta prokaloyse erwthseis (px tsiggana eisai? h' kale, meneis mayrismenh olh th xronia?) se oles tis ba8mides ths ekpaideyshs kai apo toys daskaloys. An kai aristoyxos gia polla eth, den egina pote shmaioforos - an kai ayto nomizw syndyasthke kai me to machismo ths epoxhs, dhl. an kai h kalyterh ma8htria sta ma8hmatika kai th fysikh (se oloklhrh thn polh moy me brabeia kai diakriseis) synexws me symboyleyan na paw gia filologikes sxoles! Mporei na sas fanei periergo alla ta sthrigmata moy megalwnontas (ektos apo thn oikogeneia) ta brhka ston a8lhtismo kai sto kathxhtiko (alh8eia, oi pragmatikoi xristianoi den mporei na einai ratsistes). Katerina, koyragio! Kai kalh tyxh!

πρώην μετανάστης είπε...

Κυριε artfarted εσύ ως μετανάστης δεν έχεις καταλάβει ακόμη ούτε τα στοιχείωδη ζητήματα της ζωής και λες αυτά που λες.
Τόσο μαλάκας είσαι.

Ανώνυμος είπε...

ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΕΙΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΠΟΤΕ,ΑΛΒΑΝΕ,ΑΛΒΑΝΕ.

AlbanoEllhnas είπε...

den tha gineis anthropos pote, malaka ratsiste!

Anais8htos είπε...

(o anis8htos) Το "μαπα" γραφεται με δυο "π" ΝΑ ΕΤΣΙ... "μαππα" ελεος!

珊珊李 είπε...

做愛,成人論壇,情色,aio交友愛情館,中部人聊天室,18成人,情趣用品,美女寫真,寄情築園小遊戲,視訊交友,視訊做愛,a片免費看,080視訊聊天室,免費影片,成人遊戲,85cc成人片,伊莉,a片,免費A片,aio交友愛情館,SEX,情色論壇,色情影片,豆豆聊天室,hi5 tv,成人,遊戲,aio,哈啦聊天室,情色視訊,麗的色遊戲,免費A片,6k聊天室,色遊戲,自拍,遊戲,愛情公寓,色情遊戲,視訊聊天,嘟嘟情人色網,6k聊天室,好玩遊戲,本土自拍,kk俱樂部,色情遊戲,情色視訊,成人影城,成人,kk俱樂部,色情網站,哈啦聊天室,美女,080視訊聊天室,正妹牆,小遊戲,史萊姆好玩遊戲,自拍,色情