Τετάρτη, Δεκεμβρίου 06, 2006

Η Γειτονιά των Μουσικών

Στην τρομερή υπόθεση του Αγρινίου, εκτός από τον φονιά και τους φονευμένους, «οι άλλοι πρωταγωνιστές» ήταν τα ζώα και η ιδιωτική τηλεόραση. Υπό την έννοια ότι οι μεν δράστες του φόνου ήταν βοσκοί, οι δε φονευμένοι κυνηγοί. Και η τηλεόραση στη μέση ή ακριβέστερα από πάνω, σαν γεμάτη καραμπίνα, πανέτοιμη, να εξουδετερώσει τον εγκέφαλο του τηλεθεατή. «Γιατί είναι κόκκινα τα μάτια σας; Μήπως κλάψατε για τον θάνατο του αγαπημένου σας;» ρωτά ο δημοσιογράφος μια από τις συγγενείς των θυμάτων. Και εκείνη, απροστάτευτη, «αποκαλύπτει»: πενθεί για τον θάνατο του αγαπημένου της ανθρώπου. Αυτό συνέβαινε στον ανθρώπινο κόσμο, τουλάχιστον από τότε που ο άνθρωπος από Australopithecus έγινε Homo Sapiens. Αλλά τώρα, στην εποχή της AGB, κάτι τέτοιο πρέπει να αποδειχθεί: ξανά και on camera.
Όπως θα συνέβη, υποθέτω, σε πολλούς, συνέβη και σε μένα να βρεθώ σε κάποια παρέα που η κεντρική συζήτηση αφορούσε το τρομερό φονικό. «Πώς μπορεί» είπε κάποιος στην παρέα μας, «να σκοτώσει πέντε ανθρώπους ένα παιδί που δάκρυζε στη γέννα μιας προβατίνας;». Αυτά τα ερωτήματα δύσκολα απαντώνται. Σε τέτοιες περιπτώσεις, η καλύτερη απάντηση είναι η σιωπή. Και η σκέψη ότι ο ψυχισμός του ανθρώπου είναι απρόβλεπτος: σαν τον όλεθρο...
Ας γυρίσω όμως πάλι στα ζώα. Το ότι ένας άνθρωπος είναι αφοσιωμένος στα ζώα δεν προϋποθέτει ότι αγαπά και τους ανθρώπους. Δεν ξέρω πώς, αλλά αυτή η ερώτηση που έκανε το μέλος της παρέας μας μού έφερε στον νου την περίπτωση της Νίκαιας στη Γαλλία. Και μάλιστα την περίπτωση της πιο διάσημης γειτονιάς της, της Γειτονιάς των Μουσικών (Quartier des Musiciens). Τι το ξεχωριστό έχει η γειτονιά αυτή; Έχει το μεγαλύτερο ποσοστό σκυλιών στον κόσμο. Σε περίπου 20.000 κατοίκους αντιστοιχούν 9.000 σκυλιά! Δεσποζόμενα, όχι αδέσποτα, όπως στην Αθήνα. Επομένως, ένα σκυλί για κάθε δυο κατοίκους. Γι' αυτό και τη γειτονιά τη φωνάζουν πλέον Quartier des Musi-chiens (από το chien στα γαλλικά, που σημαίνει σκυλί). Είναι τόσα πολλά τα σκυλιά, που τα ειδικά μηχανήματα μαζεύουν περίπου μισό τόνο περιττώματα την ημέρα στα πεζοδρόμια της γειτονιάς...
Και όμως, σε αυτή την γειτονιά όπου αγαπούν και φροντίζουν τόσο πολύ τα σκυλιά, υπάρχει το υψηλότερο ποσοστό ψηφοφόρων του Λεπέν: 71% των ψήφων πήρε ο Λεπέν τις τελευταίες εκλογές στο Quartier des Musi-chiens. Νομίζαμε μέχρι τώρα, διαβάζοντας καραμπινάτους πολιτικούς επιστήμονες σαν τον Ταγκιέφ και τον Μπαλιμπάρ, ότι οι λεπενιστές είναι κυρίως ιθαγενείς εργάτες που φοβούνται μη τους αλέσει ο μύλος της προλεταριοποίησης. Λάθος! Οι τελευταίες εκλογές έδειξαν ότι οι λεπενιστές, ίσως, αγαπούν πολύ τον καλύτερο φίλο του ανθρώπου, τα σκυλιά δηλαδή.
Σε αυτή την γειτονιά, τον Λεπέν τον ψηφίζουν ακόμα και οι Άραβες. Και οι Εβραίοι. Οι πρώτοι, γιατί πιστεύουν ότι ο Λεπέν θα τσακίσει τους Εβραίους. Οι δεύτεροι γιατί πιστεύουν ότι θα τσακίσει τους Άραβες. Σε αυτό ο Λεπέν μοιάζει κάπως στην (ιδιωτική) τηλεόραση. Η διαφορά είναι η εξής: αυτός πουλά φούμαρα, ξενοφοβία και τρέλα και ανεβάζει το ποσοστό του. Η τηλεόραση πουλά φούμαρα, ξενοφοβία και τρέλα και ανεβάζει την AGB της...

ΥΓ: Παρακαλώ τους αναγνώστες της στήλης να μη με θεωρούν εχθρό των ζώων και δη των σκυλιών. Ούτε εχθρό όσων αγαπούν τα ζώα και ειδικότερα τα σκυλιά. Απλώς η φορά της συζήτησης με έβγαλε στη Quartier des Musiciens. Έτσι κι αλλιώς, εάν μπορούσα να δώσω μια συμβουλή, αυτή είναι η εξής: βγάλτε τα σκυλιά σας βόλτα (όσοι έχετε βέβαια). Μπας και γλιτώσετε από τα βραδινά δελτία των ειδήσεων. Τουλάχιστον από αυτά...
ΤΑ ΝΕΑ , 05/12/2006

2 σχόλια:

N.Ago είπε...

Σε βλεπω Γκαζι μου,να εχεις μπλεξιμω με τα φιλοζωικα σωματεια.Η, και με τυος φιλοειδισοοικους(αδοκιμο ε;)!

KARAKALAS είπε...

Οι καιροί της ταμπέλας και της κατηγοριοποίησης έχουν παρέλθει ανεπιστρεπτί. Οι φιλόζωοι προφανώς δεν είναι και φιλάνθρωποι, ''προοδευτικοί'' (μα τι λέξη!)μπορεί να ψηφίζουν Δεξιά, φιλελεύθεροι ενίοτε συνασπίζονται με την Αριστερά (με την ευρεία έννοια). Στο μεταμοντέρνο κόσμο η σχετικότητα των ιδεών διαπερνά τις παγιωμένες μονολιθικές καταστάσεις, όσο πιο γρήγορα το αντιληφθούμε, τόσο το καλύτερο για μας και τη θεώρηση μας για τον κόσμο.