Τρίτη, Φεβρουαρίου 27, 2007

Δεν αφορά μόνο τον Αρμπάν

Ο Αρμπάν ήρθε σε ηλικία δώδεκα χρόνων στην Ελλάδα. Κάποτε μου είχε αφηγηθεί τα εξής: «Γεννήθηκα στο Ρουμπίκ, στη Βόρεια Αλβανία. Έφυγα δώδεκα χρόνων και πέρασα παράνομα τα ελληνοαλβανικά σύνορα παρέα με τον πατέρα μου. Ήταν χειμώνας του 1993. Έπρεπε να σώσουμε το μάτι μου. Στην Αλβανία δεν είχαμε καμία πιθανότητα. Μόλις περάσαμε τα σύνορα, πέσαμε πάνω σε ελληνική στρατιωτική περίπολο. Ο πατέρας μου προσπαθούσε να εξηγήσει στους φαντάρους ότι πέρασε τα σύνορα για να σώσει το μάτι μου. Ο αξιωματικός το κατάλαβε και έδωσε εντολή να μη μας πειράξουν. Μας πλησίασε και μας έδωσε λεφτά για το ταξί. Τότε κατάλαβα ότι η ξενιτιά είναι σαν τη ζαριά και η ζωή δεν είναι ασπρόμαυρη. Δούλεψα με τον πατέρα μου στο Μαυροχώρι, δώδεκα ώρες την ημέρα στα χωράφια για να μαζέψουμε λεφτά για την εγχείρηση. Τα πρώτα ελληνικά γράμματα τα έμαθα από τα κασόνια που γεμίζαμε με πατάτες. Το πρώτο ελληνικό νοσοκομείο που γνώρισα ήταν το ΑΧΕΠΑ, στη Θεσσαλονίκη. Οι γιατροί μού έσωσαν το μάτι και μ' έκαναν να αγαπήσω αυτήν τη χώρα. Ήρθαμε στην Αθήνα το 1996. Μπήκα στο Λύκειο. Οι τύποι με τα φαρδιά παντελόνια ήταν ελάχιστοι τότε. Έγινα ένας από αυτούς γιατί με ερέθιζε ο ήχος της ραπ... Στις 15 Ιανουαρίου του 1999 με συνέλαβαν με την κατηγορία ότι έριξα μολότοφ σε αστυνομικό των ΜΑΤ κατά τη διάρκεια μιας μαθητικής διαδήλωσης. Μέχρι τότε είχα γνωρίσει την Ελλάδα που σου βάζει το μάτι. Ξαφνικά γνώρισα την Ελλάδα που σου βγάζει το μάτι...».

Από εκείνη την ημέρα η ζωή του Αρμπάν έγινε μια κόλαση. Κακοποίηση στα κελιά. Επί χρόνια να σύρεται στα δικαστήρια. Τρεις φορές τον καταδίκασαν. Παρά το γεγονός ότι οι μαρτυρίες υπέρ της αθωότητάς του ήταν συντριπτικές. Έπρεπε παράλληλα να κάνει άλλη εγχείρηση για να σώσει το μάτι του: οι αστυνομικοί που τον συνέλαβαν έδειχναν ιδιαίτερη αδυναμία στο αρρωστημένο μάτι του. Και μια τέτοια εγχείρηση ήταν πανάκριβη. Φανταστείτε λοιπόν ένα παιδί που στα δεκαεπτά του περνά όλα αυτά. Φανταστείτε για λίγο και τους γονείς του. Μορφωμένοι άνθρωποι και οι δύο, που για να εξασφαλίσουν ένα καλύτερο μέλλον στα παιδιά τους χτυπούσαν δωδεκάωρα σε οικοδομές και καθάριζαν σπίτια. Επί χρόνια ζούσαν έναν εφιάλτη δίχως τέλος. Καταστράφηκαν οικονομικά. Και ποιο ήταν το «σφάλμα» του Αρμπάν; Προφανώς, η καταγωγή του. Προχθές ήρθε η δικαίωση. Δυστυχώς όχι από τα ελληνικά, αλλά από τα ευρωπαϊκά δικαστήρια...

Ο Αρμπάν δεν έχει ανάγκη υπεράσπισης. Έχει ο ίδιος φωνή. Είναι έξυπνος και εξαίρετος ομιλητής. Ξέρει να γοητεύει το ακροατήριό του. Έχουμε όμως εμείς ανάγκη να σκεφτούμε και να ξανασκεφτούμε την περίπτωσή του. Ο Αρμπάν είναι ένα χαρισματικό και ταλαντούχο παιδί. Μιλά αξιοζήλευτα ελληνικά. Κοντολογίς, είναι ο ιδανικός μετανάστης. Μια χώρα θα έπρεπε να θεωρεί τον εαυτό της τυχερό που έχει τέτοιους μετανάστες. Είναι ο μετανάστης που δεν αρνείται την ένταξη, αλλά την ποθεί. Και όμως τον Αρμπάν τον έβαλαν ή προσπάθησαν να τον βάλουν απέναντι. Όπως έβαλαν απέναντι και τον Τσενάι. Όπως βάζουν απέναντι και τα παιδιά που γεννιούνται στην Ελλάδα και δεν τους δίδεται ούτε ένα πιστοποιητικό γέννησης. Παιδιά που θεωρούν τους εαυτούς τους Έλληνες και στα δεκαοκτώ τους ανακαλύπτουν ότι το ελληνικό κράτος τα θεωρεί εντελώς ξένα: σαν να ήρθαν μόλις χθες. Είναι η περίπτωση της Τίτι, που «χόρευε» προχθές στο εξώφυλλο του «Ταχυδρόμου». Όταν βάζουμε όμως απέναντι παιδιά όπως τον Αρμπάν, τον Τσέναι, την Τίτι, πώς μπορούμε να μιλήσουμε άραγε για ένταξη των μεταναστών; Είναι ένα ερώτημα που πρέπει να σκεφτούμε και να συζητήσουμε ψύχραιμα και σοβαρά. Αλλιώς και δυστυχώς, αύριο, ενδεχομένως να 'ναι αργά...

ΤΑ ΝΕΑ , 27/02/2007

71 σχόλια:

ioeu είπε...

Καθημερινός κόμπος στο λαιμό όλα αυτά...
Τελικά, για να θυμηθώ και το παλιό ποιηματάκι... "τι είν' η πατρίδα μας?" Ασφαλώς και δεν μπορεί να είναι πλέον...μόνο "οι κάμποι και τ' άπαρτα, ψηλά βουνά..."
Η πατρίδα είμαστε Εμείς (και στο εμείς χωράνε όλοι όσοι το αισθάνονται...

ele είπε...

Αγαπημένε και Ιδανικέ μετανάστη...
Αγαπημένε ράπερ

Το ματι σου είναι σαν του Κύκλοπα. Για να σε μηδενίσουν, θα σε χτυπήσουν στο ευαίσθητο σημείο σου...όταν δεν τα καταφέρνουν με το μάτι της ψυχής σου, στρέφονται προς την όραση σου. Και όταν ο Κύκλοπας τυχαίνει να είναι και Αλβανός το μάτι του τερατοποιείται και οι ψυχοβγάλτες φοβούνται τα όμορφα "τέρατα" που τους θυμίζουν το τέρας που ζει και μεγαλώνει μέσα τους.

Τα σέβη μου

Τζιτζίκος είπε...

και δυστυχώς ο Αρμπάν πλέον ζει στην Σουηδία. Γιατί μας βαρέθηκε με όλα αυτά και κατάλαβε πως δεν του αξίζουμε.

can you blame him?

Γουφ είπε...

Φίλε Γκάζι
Οι πατρίδες μας μπορεί να είναι διαφορετικές αλλά όλοι αντλούμε την ίδια καταγωγή από τον πρώτο άνθρωπο ή την πρώτη αμοιβάδα.
Είναι στη φύση των ανθρώπων να είναι χωριστικοί και να εφευρίσκουν δικαιολογίες για να εκφράσουν τη χωριστικότητά τους. Αν δεν υπήρχε η εθνική καταγωγή ή η θρησκεία ή τα φυλετικά χαρακτηριστικά, θα επινοούσαν την ποδοσφαιρική ομάδα ή την πυκνότητα των μαλλιών μας ή άλλα για να δώσουν εκτόνωση στο ρατσισμό τους.
Υποτιμώντας τον άλλο νομίζουμε ότι εξυψώνουμε τον εαυτό μας, αλλά αυτό στην πραγματικότητα ξεκινάει από ένα σύμπλεγμα κατωτερότητας που αισθανόμαστε γι' αυτόν.
Ο Αρμπάν δεν είναι απλά το θύμα κάποιων αστυνομικών ή δικαστηρίων, αλλά το θύμα του τέρατος της δικής μας σιωπής. Είναι το θύμα της φαντασματικής αντίληψης των ελλήνων για την Ελλάδα, μια κενού περιεχομένου και σημασίας λέξη για τους περισσότερους ή το πολύ πολύ μια μουσειακή παράτα του ένδοξου παρελθόντος της.

www.siniparxi.blogspot.com
www.filozoia.blogspot.com

Urfurslaag είπε...

Οκ κύριε Καπλάνι.

Και τι κάνουμε εμείς για αυτό;

Θυμόμαστε παλιά ποιηματάκια;
Η φοβόμαστε μήπως απειληθεί η decency του μπλογκ μας από κάποιον που "μυρίζει" περίεργα.
Ουρφ

Urfurslaag είπε...

Φανατικός...δηλαδή κάτι σαν:

Ο φανατικός
είναι ένας
- απογοητευμένος άνθρωπος
- αποτυχημένος
- ανεπιθύμητος
- βαριεστημένος
- φτωχός, απροσάρμοστος, φίλαυτος
- φιλόδοξος
- αμαρτωλός
- ένοχος
- που θέλει να λατρεύει και να υπηρετεί ένα δαίμονα ή θεό
- εχθρός των πραγμάτων όπως έχουν τώρα
- που αποβάλλει το εγώ του και χάνεται μέσα σ’ ένα μαζικό κίνημα, για να υπηρετήσει κάποια «ιερή υπόθεση»

[ΕΡΙΚ ΧΟΦΕΡ - 1951]


από το http://keimgreek.wordpress.com/

nantia είπε...

Αναρωτιέμαι γιατί κανείς δεν ενδιαφέρεται να ψάξει τα αίτια αυτού του ρατσισμού.Γιατί δεν γίνεται αυτές οι αποκρυσταλλωμένες απόψεις να δημιουργήθηκαν από τη μία μέρα στην άλλη.Δεν είναι άλλωστε τυχαίο το ότι καθημερινά σε οποιαδήποτε είδηση που περιλαμβάνει συνήθως αρνητικά νέα,όπως π.χ.αποδράσεις,εγκλήματα,ληστείες, ΠΑΝΤΑ παίρνει μέρος και κάποιος αλλοδαπός είτε ως αυτουργός είτε ως συνεργός.Και αυτό δυστυχώς συμβαίνει πολλά χρόνια.Γιατί αρνείστε το γεγονός ότι ίσως αυτές οι άσχημες πράξεις οδήγησαν στην απόκτηση τέτοιων ρατσιστικών απόψεων,κύριε Καπλάνι?

tolisM είπε...

natia και μη ξεχνας οτι πολλοι απο αυτους ειναι παρανομα εδω. Αν, και καλα, δεν μπορουσαν τα Αλβανικα νοσοκομεια να κανουν την εγχειρηση επρεπε να ερθουν παρανομα εδω? Δηλαδη με την Αλβανια μονο η Ελλαδα συνορευει?
Για μισο ρε παιδια. Πολυ συναισθηματικα ολα αυτα αλλα το να χρησιμοποιει ενας πατερας το προβλημα του παιδιου του για να εισελθει παρανομα σε μια χωρα δεν το κριτικαρει κανεις?

Bani είπε...

tolism: an briskotan o pateras sou sth thesh tou patera mou, ti tha ekane? an den tha ekane oti ekane o pateras mou gia sena, tote na xerese to tropo pou skeytese kai ton patera sou.
oi arxeoi ellhnes tha elegan oti eisai toso idioths.

nantia: pisteyw oti ayta pou anafereis den einai ta pragmatika aitia tou ratsismou. episis hxei kapos paranoika o apohxos ths logikhs "afou panta stis listies kai sta eglimata yparxei kai enas apo aytous tous...na tous sfaksoume olous!" h "emeis den eimaste ratsistes, opoion parei h mpala" h "emeis den eimaste ratsistes, aytoi einai allodapoi". na sou pw mia periptosh sthn opoia den akoustike na emplekete kapoios allodapos. toulaxistwn oxi kapoious apo aytous twn oikodomwn kai xironaktikwn ergasiwn. einai loipon h periptosh tou skandalou mebgal. ala ayth den einai sinarpastikh eidisei profanos gia sena opote den th ypologizeis. eidish einai o albanos pou eklepse psomh kai ton pirobolisan. h alos pou eklepse karpouzi. gemisame kleytes. piroboliste tous kirie Kaplani na teliosoun ta problimata ths nantia kai tou tolism!


diabasa sta paidia edw ayta pou grafoun oi nantia kai tolism. mou eipan entelos fisika "mhn asxoliese". gia ti arage?
oso gia to 1999 pou sinebisan ayta, rikste mia matia edw:
http://www.eumc.at/eumc/material/pub/ar99/AR_1999_summary-EL.pdf

Bani είπε...

...kai kati allo nantia. egw krinomai apo tis prakseis mou, kanenos allou. oti dipote allo den stekei logika.

Donnie είπε...

Gazi poly oraio to arthro soy kai sygxaritiria kyriws gia to gegonos oti thigeis tetoia themata.
Urfurslaag...paroti germanomathis,germanofilos,germano-etwas,den katalavaino kanena apo ta sxolia sou,kai fovamai pos to idio tha lene kai oi ypoloipoi syn-bloggers. An eksareseseis toys stixous tou eric hofer,ola ta ypoloipa...i just dont get 'em. Mas eksigeis ligo ti ennoeis? (min rotiseis "me poio"....me ola).
Tolism,fovamai pos o monos logos pou antidras einai epidi h oli istoria afora ton arban,diladi ena tyxaio(alla eksairetika talantouxo kata ta alla) paidi pou ezise edo san metanastis. Giati an as poume tin mera ekeini ta pernage ta synora oxi o arban alla...o piros dimas (leme tora) to poly poly na skeftosoun "poso filokseni xora einai h ellada,kai ti kala pou synoreyoume me tin alvania kai ax....ti tyxairo to paidi pou sothike kai to mati tou. Eylogimene kyrie ekanes to thayma sou".

Bani είπε...

:)

tolisM είπε...

Φιλε bani αν καταλαβες σωστα τις αποψεις μου (ισως φταιω κι εγω που δεν ειμαι πιο ξεκαθαρος) θα εβλεπες πως η ενσταση μου ειναι ακριβως οι ετικετες που βριθει το αρθρο. Εχω βαρεθει πραγματικα αυτη την ιστορια. Ευκολοι χαρακτηρισμοι για προθυμους αναγνωστες.
Οσο για τον χαρακτηρισμο idiot, ιδιωτη που θα λεγανε οι αρχαιοι, στον επιστρεφω μιας και κατα τη γνωμη μου μαλλον εκφραζει εσενα και τον τροπο που σκεφτεσαι και αντιεπιχειριματολογεις (an briskotan o pateras sou sth thesh tou patera mou, ti tha ekane?).
Αυτη ακριβως ειναι η idiot -ιδιωτικη- νοοτροπια φιλε bani.
Οσο για τον Gazment, ειχα γραψει και σε αλλο σχολιο οτι το να βαζει καποιος ομορφες λεξεις σε ωραια σειρα δε σημαινει οτι λεει και κατι ουσιαστικο, το πολυ να χαιδευει καποια αυτια που θελουν χαιδεμα.
Θα μου πεις τι συνεχιζεις να διαβαζεις? Φιλε bani δεν ειμαι της νοοτροπιας "μην ασχολεισαι" σε κατι που δε με βρισκει συμφωνο και εκφραζεται δημοσια, αλλα μαλλον ειμαι υπερ της αντιπαραθεσεις αποψεων. Ετσι κι αλλιως πολλα κειμενα του Gazment ειναι πολυ ενδιαφεροντα. Απλα εχω ενστασεις σε καποιες απο τις αποψεις του.
Πρεπει να ξεκαθαρισεις λιγο μεσα σου τη διαφορα του idiot και του δημοσιου.

donnie μην εισαι τοσο σιγουρος τι θα ελεγα...

Bani είπε...

"Φιλε bani αν καταλαβες σωστα τις αποψεις μου (ισως φταιω κι εγω που δεν ειμαι πιο ξεκαθαρος) θα εβλεπες πως η ενσταση μου ειναι ακριβως οι ετικετες που βριθει το αρθρο."

"natia και μη ξεχνας οτι πολλοι απο αυτους ειναι παρανομα εδω."

"το να βαζει καποιος ομορφες λεξεις σε ωραια σειρα δε σημαινει οτι λεει και κατι ουσιαστικο"

"Παιδιά που θεωρούν τους εαυτούς τους Έλληνες και στα δεκαοκτώ τους ανακαλύπτουν ότι το ελληνικό κράτος τα θεωρεί εντελώς ξένα: σαν να ήρθαν μόλις χθες."

"Αυτη ακριβως ειναι η idiot -ιδιωτικη- νοοτροπια φιλε bani"

"Για μισο ρε παιδια. Πολυ συναισθηματικα ολα αυτα αλλα το να χρησιμοποιει ενας πατερας το προβλημα του παιδιου του για να εισελθει παρανομα σε μια χωρα δεν το κριτικαρει κανεις"

"Φιλε bani"

"δεν μπορουσαν τα Αλβανικα νοσοκομεια να κανουν την εγχειρηση επρεπε να ερθουν παρανομα εδω?"

"δεν μπορουσαν τα Αλβανικα νοσοκομεια να κανουν την εγχειρηση επρεπε να ερθουν παρανομα εδω?"

"Έπρεπε να σώσουμε το μάτι μου. Στην Αλβανία δεν είχαμε καμία πιθανότητα"

esy den eisai filos mou. esy an htan sto xerh soy tha me skotones sta sinora :)

Ergotelina είπε...

Ο,τι έγινε έγινε,το θέμα είναι
να παραδειγματιστούν απο δω και πέρα η αστυνομία και η δικαιοσύνη
και να ακολουθήσουν στο μέλλον το ηθικό παράδειγμα των γιατρών και των δασκάλων στην όλη υπόθεση.



Κι αν είμαι ραπ,μή με φοβάσαι..
έπρεπε να τους πεις..

Η μουσική φταίει για όλα..:-)

Το χάσμα των γενεών..
το κοπέλι έχει blog, να το στηρίξουμε

//////////////////////////////////

@Γκάζι,πρέπει να γίνεις pod-caster σαν τον Ανδρουλάκη
να ακούσουμε και τις παλιές εκπομπές σου.

Bani είπε...

den nomizw pos tethike thema rap...

oyte thema foboy ek meros toys...

zoi20 είπε...

Και ποιο ήταν το «σφάλμα» του Αρμπάν; Προφανώς, η καταγωγή του
----------------------------------
Σίγουρα κ η καταγωγή, μα το θέμα ξέρεις είναι κ ταξικό. Τα ίδια τράβηξε κ ένας φίλος, παιδί πολύ φτωχής οικογένειας από το Πέραμα κ ακόμα δεν μπορεί να ξεμπλέξει. Κ εκείνος έχει μεγαλύτερο πρόβλημα υγείας. Κ ας ήτανε γέννημα θρέμμα Αθηναίος...

Χρίστος είπε...

Νομίζω ότι αυτή η ιστορία είναι πολύ πιο διδακτική/συμβολική από ότι φαινεται: Ζούμε (ζείτε , γιατί εγώ ειμαι στο Αμστερνταμ) που χαρούμενα, ξένοιαστα και ηλίθια βγάζει τα μάτια της. Κυριολεκτικά. Στη χώρα αυτή γεμάτη από νωθρούς, πλαδαρούς ελληναράδες η μόνη ελπίδα είναι τα παιδιά αυτά - γεμάτα από ζωή, όπως κάποτε ήταν και οι ελληνες μετανάστες εξω.. Και αντί να προσέχουμε το καλυτερο ανθρώπινο δυναμικό που έχουμε (και μόνο η διαδικασία του να έρθουν στην Ελλάδα είναι μια μορφή φυσικής επιλογής, σε αντίθεση με τους παρηκμασμένους ελληναράδες), τη μόνη μας ελπίδα για το μέλλον (όπως έξω τα νόμπελ πλέον τα πάιρνουν γιοι μεταναστών) - βγάζουμε τα μάτια μας μόνοι μας. Συγχαρητήρια! Ευγε!
ΥΓ Στην Αγγλία όταν τους έλεγα την ιστορία με τον Τσενάι δεν μπορούσαν να την καταλάβουν: Νόμιζαν ότι αυτός ΔΕΝ ήθελε να σηκώσει την ελληνική σημαία και το κράτος τον ΥΠΟΧΡΕΩΝΕ! Αλλά αυτά - αργότερα....

N.Ago είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
N.Ago είπε...

Αrban @
Είτε νόμιμα ήρθες εδώ, είτε παράνομα( όπως οι περισσότεροί μας άλλωστε) έκανες γνωστό το όνομά σου λόγο της αξίας σου, κι όχι λόγο κάποιας πράξης σου.
Σου εύχομαι κάθε επιτυχία και καλή σταδιοδρομία.
Εσύ μπροστά και ο ήλιος πίσω σου!

Ergotelina είπε...

Εχει κανείς τους στίχους απ' τις "Μικρές Οδύσσειες";

Bani είπε...

Arban Përlala - Μικρές Oδύσσειες

Πρώτο κουπλέ:
Είναι, ένας θησαυρός που κρύβει
ο καθένας απ` αυτούς, που άφησαν το τόπο τους
και πάτησαν το πόδι τους σε μια άλλη χώρα.
Άρχισε μούσα να εξιστορείς τώρα
για αυτήν που έχασε και σκέφτεται όλη την ώρα
και για το καημό που άφησε οικογένεια και πατρίδα.
Είναι μια ήσυχη στιγμή σε μια καταιγίδα
και ένα χαμόγελο εμπνευσμένο από μια ελπίδα,
ότι μια μέρα θα βρει αυτό που ήρθε για να ψάξει,
ένα καλύτερο κόσμο για εκείνον και για τα παιδιά του.
Είναι δικαίωμα ταυτόχρονα και έγκλημα
να αλλάξει ουρανό για να πετάξει με τα όνειρα του.
Είναι απλά μια ματιά του για να ανοίξει τα φτερά του
σε γραμμές οριζόντων που για αυτόν δεν ήταν ίσιες
Είναι εμπόδια και βοήθεια, είναι μύθοι και αλήθεια,
περιπέτεια και συνήθεια, είναι«Μικρές Οδύσσειες»

Ρεφρέν:
Άνθρωποι που φεύγουνε και έρχονται ξανά
Έχουνε πόνο και χαρά
Κρύβουν ένα θησαυρό με στη ψυχή βαθειά
Και ταξιδιάρικη καρδιά
Κρύβουν μια ιστορία από τη ζωή
Απ` την αληθινή ζωή
Άκου τη μπορεί να μάθεις κάτι και εσύ
Άκου τη με προσοχή

Δεύτερο κουπλέ:
«Ταξίδια», «Άφιξη», «Αποδοχή», «Χαρτιά», «Συνένωση»,
«Όνειρα», «Αναμνήσεις», «Θυσία», «Μετέωροι».
«Μόνο τη Κυριακή» μα όχι πάντα βρίσκουν χρόνο
για να σου διηγηθούνε τις χαρές τους και τον πόνο.
Είναι αυτοί οι ήρωες μας, από κάθε γόνο,
Έλληνες στα ξένα, ξένοι στη Ελλάδα. Τελικά,
θέλω να ξέρω αν έχει κάποια σχέση με χαρτιά
το πώς είσαι στη ψυχή και το πώς νιώθεις στη καρδιά.
Αν έχει σχέση η χώρα από πού προέρχεσαι,
ή αν το ποιο σημαντικό είναι η συμπεριφορά σου.
Πρόσεχε τι λες όταν κατηγορείς ζωές.
Σήμερα είμαι εγώ αύριο μπορεί να `ναι η σειρά σου.

Ρεφρέν:
Άνθρωποι που φεύγουνε και έρχονται ξανά
Έχουνε πόνο και χαρά
Κρύβουν ένα θησαυρό με στη ψυχή βαθειά
Και ταξιδιάρικη καρδιά
Κρύβουν μια ιστορία από τη ζωή
Απ` την αληθινή ζωή
Άκου τη μπορεί να μάθεις κάτι και εσύ
Άκου τη με προσοχή


n. ago eyharistw gia ta kala kai elikrina soy logia.

ergotelina sto www.myspace.com/gbani355 exeis kai to komati.

tolisM είπε...

"Παιδιά που θεωρούν τους εαυτούς τους Έλληνες και στα δεκαοκτώ τους ανακαλύπτουν ότι το ελληνικό κράτος τα θεωρεί εντελώς ξένα: σαν να ήρθαν μόλις χθες."

Εσυ δηλαδη εισαι σαν αυτα τα παιδια? Θεωρεις τον εαυτο σου ελληνα? Τα παιδια αυτα πραγματι εχουν σοβαρο προβλημα και θα επρεπε φυσικα να εχουν ελληνικη υπηκοοτητα, εσυ τι παριστανεις?

"Έπρεπε να σώσουμε το μάτι μου. Στην Αλβανία δεν είχαμε καμία πιθανότητα"

Οκ, σωστα, "επρεπε" να σωσεις το ματι σου. Αυτο που δεν καταλαβα ειναι γιατι ντε και καλα στην ελλαδα και γιατι παρανομα. Θεμα χρονου? Θεμα γιατρων? Ειλικρινα, δεν εχω κατι με το ματι σου, να σωθει κι αν ειναι και τσακιρικο να σωθει δυο φορες, αλλα γιατι αυτη η περιπετεια να σωθει ντε και καλα ελλαδα.

esy den eisai filos mou. esy an htan sto xerh soy tha me skotones sta sinora :)

Σωστα, δεν ειμαι φιλος σου. Ομως το να λες πως θα σε σκοτωνα στα συνορα ειναι σαν να ισχυριζομαι κι εγω πως θα με ληστευες στην πρωτη ευκαιρια πραγμα που ειναι βλακεια οπως και να το δεις.

ele είπε...

Stin Nantia:Dibazeis ratsistika epeidhi skeftesai ratsistika. To keimeno toy Kaplani einai antiratsistiko, to sxolio soy einai ratsistiko.An o ratsismos symbadhizei me tin logiki kai tin anthropini aksioprepia pao paso. Alla mallon o ratsismos soy symbadhizei me tin eykoli kai epifaneiaki kathosprepia soy, poy merikoi Albanoi san ton Arban tin kaytiriazoyn kai tin bazoyn sta fardhia toys pantelonia kai stin argo - rap glossa toys.
Ston nomimopoihmeno Ellina Tolism. Apo olo to keimeno toy Kaplani, se peirakse to gegonos poy hrthe paranoma stin nomimi xora mas? File poly nomotageis eisai. Dhen blaptei na paranomiseis kai ligo. Kai oi "pantremenoi" exoyn psyxoi....Ase tin psyxi soy eleytheri

tolisM είπε...

ston ele: απο ολο το κειμενο του Kapllani με πειραξε ο τροπος παρουσιασης ενος θεματος που εχει πολλες αναγνωσεις.
Ο καλος και ταλαντουχος μεταναστης που ηρθε παρανομα σε μια χωρα για λογους υγειας, που τον βοηθησε ενας αξιωματικος του ελληνικου στρατου αλλα τον βαλαν απεναντι ο κρατικος μηχανισμος καταστολης.
Να αντιστρεψω λιγο την οπτικη. Ο μεταναστης (καλος η κακος, ταλαντουχος η οχι, δεν εχει σημασια) που με προσχημα θεμα υγειας αναζητα την ευκαιρια σε αλλη χωρα, που τον βοηθα ο στρατος αυτης της χωρας αλλα καποιοι κακοβουλοι αστυνομικοι τον βαζουν απεναντι (και οχι ο κρατικος μηχανισμος).
Δεν ειναι θεμα νομιμοποιησης ειναι θεμα του πως καποιος παρουσιαζει μια ιστορια για να βγαλει συμπερασματα.
Και φυσικα ο αστικος τροπος αναγνωσης του Καπλανι ειναι στον οποιο εχω ενσταση.
Το παιδι μακαρι να ευτυχησει οσο μπορει στη ζωη του (αντε και με grammy). Αλλα τα σοβαρα θεματα ισα ισα που θιχτηκαν στο αρθρο, τα παιδια μεταναστων που γεννιουνται εδω εχουν το πραγματικο προβλημα.
Και μια ερωτηση για τον G.Bani. Μιας και τελικα ηταν θεμα υγειας, πως και δεν πηγαν Τουρκια που εχει εξισου αν οχι ανωτερα νοσοκομεια απο ελλαδα? Φανταζομαι δε θα χρειαζοταν να περασουν παρανομα εκει.

Gazmend Kapllani είπε...

Bani πολύ ωραίο το blog σου! Keep going, για σένα και τους άλλους. Απο εκεί και πέρα η ζωή είναι γεμάτη απο tolism και nantia (ένα και το αυτό είναι άλλωστε, κυριολεκτικά και μεταφορικά. Ειδικά όταν βρίσκεσαι στην άβολη θέση του μετανάστη, του φτωχού, εν γένει του ανθρώπου εν ανάγκη. Τέτοιους φαντάζομαι έχεις συναντήσει πολλούς και στην Αλβανία και στην Ελλάδα και ίσως θα συναντήσεις, λίγοτερους ενδεχομένους και πιο έξυπνους και στη Σουηδία. Αν θες ρώτησε και Έλληνες μετανάστες στη Σουηδία. Προσωπικά γνώρισα πολλούς όταν ήμουν στη Στοχόλμη. Εσύ όμως έχεις δει χειρότερα... Έχεις δει την Κόλαση στα δεκαεπτά σου γι'αυτό να μη σε πειράζουν κομπλεξικοί και φαιοκόκκινοι. Χαιρετισμούς σε όλες και σε όλους

tolisM είπε...

"Ο Αρμπάν δεν έχει ανάγκη υπεράσπισης. Έχει ο ίδιος φωνή. Είναι έξυπνος και εξαίρετος ομιλητής. "

τι εννοεις "ενα και το αυτο ειναι αλλωστε, κυριολεκτικα και μεταφορικα"?

Bani είπε...

"Θεωρεις τον εαυτο σου ελληνα? Τα παιδια αυτα πραγματι εχουν σοβαρο προβλημα και θα επρεπε φυσικα να εχουν ελληνικη υπηκοοτητα, εσυ τι παριστανεις?"

1. ti se kanei na pisteyeis oti paristanw kati?
2. sobaro problima einai na mhn se afinoun na sikoneis thn simea logo katagoghs h na se kakodikasoun kai na se filakisoun logo katagoghs?


"γιατι ντε και καλα στην ελλαδα και γιατι παρανομα. Θεμα χρονου? Θεμα γιατρων?"

sthn Ellada gia ti einai h monh sxetika aneptigmenh xora pou sinoreyei me thn Albania meso ghs.
Ayto thn kanei poio eykola prosbashmh. Epishs kapoios ellhnas ergodoths enos sigkenh mou, mas eixe episkeythei sto spiti mas otan eixe erthei sthn Albania kai eixame filikes sxeseis.
Kai thema xronou, 6 mines apo thn proth exirish sthn Albania kai thema giatrikou eksoplismou.

"Σωστα, δεν ειμαι φιλος σου"

"Φιλε bani"

"Ομως το να λες πως θα σε σκοτωνα στα συνορα ειναι σαν να ισχυριζομαι κι εγω πως θα με ληστευες στην πρωτη ευκαιρια πραγμα που ειναι βλακεια οπως και να το δεις"

Egw bgazw to simperasma mou apo to tropo me to opoio blepeis to symban. O Gazi egrapse gia thn adikia pou egine eis baros mou kai katadikastike apo to Eyropaiko Dikastirio gia ta anthropina dikeomata kai esy anaferese sto oti eisiltha paranoma sthn Ellada. Ayto to tropo antidrashs sta problimata twn metanastwn ton exw synantish se periptoshs akrewn anthropwn. Oi opoioi fonazoun skotoste tous sta synora. Gia ayto sou eipa oti esy den eisai filos mou, esy an htan sto xerh soy tha me skotones sta sinora.

Esy omos gia ti les "θα με ληστευες στην πρωτη ευκαιρια" an kai paradexese oti den pisteyeis kati tetio. diladi gia ti sto mialo sou eimai synonimo tou listh. Mipos epidi katagome apo thn albania? Diladi sto mialo sou opoios katagete apo ekei einai listis? Thelw na pw, gia ti den pires ena alo paradigma alla pires ayto to paradigma.

Episis to simantikotero gia ti apofeygeis na milas gia tin ousia kai pianese apo deytereyon simasias themata. Gia ti kolas sto problima pou dimiourgw egw sthn Ellada me to na eiselthw paranoma sth xora kai den asxoliese me to problima pou dimiourgei h Ellada se emema me to na me kakodikazei kai na me filakizei enw eimai athows. Kai nomimos. Egw den ethesa thn zoi ths Elladas kai oute kapoiounou ellhna se kindino me to na perasw ta synora paranoma. H Ellada omos ethese se kindino thn zoi mou me to na me dernei, na me kakodikazei kai na me filakizei. Kai epidi me kakodikase, den brike pote ton pragmatiko enoxo piso apo thn molotof pou ekapse ton astinomiko.

Ase pou apo ideologikhs apopshs eisai aparadektos kai idoths opos sosta eipa kai astoxa antedrases. Dioti idioths einai aytos pou koitaei thn parth tou kai thn idioktisia tou kai adiaforei os pros ta koina.

Ap` ayta pou grafeis, katalabenw epishs oti esy den tha ekanes pote kati tetio gia to paidi sou an htan anagki. Epiloges einai aytes.

Den nomizw na sou ksana apantisw gia ti me prosbaloun oi diloseis sou eksarxhs. to proto pragma pou grafeis einai "natia και μη ξεχνας οτι πολλοι απο αυτους ειναι παρανομα εδω". kateythian me bazeis apenanti opos grafei xaraktiristika o Gazi. Kai epidi einai oi perisoteroi albanoi sthn Ellada (pou den einai simfona me piges episimes) sou dinei to dikeoma na tous xtipas kai na tous filakizeis? H Eyroph pantos leei oxi.

http://www.eumc.at/eumc/material/pub/ar99/AR_1999_summary-EL.pdf

oti na `nai...

ele είπε...

Tora moy ta xalases Tolism. Poy kolaei h Toyrkia edo? H anikeis kai esy se ayti tin katigoria poy xaraktirizei toys mosoylmanoys Albanoys os Toyrkoalbanoys kai toys orthodoksoys albanoys os boreiohpeirotes? An ypotheso oti o Arban einai katholikos epeidhi katagetai apo tin Boreia Albania (opoy yparxei enas aksiosimantos arithmos katholikon), mallon me ayti tin logiki tha eprepe na paei Italia.Mallon oyte esy dhen ksereis ti se enoxlei akribos. Mipos h axaristia toy Arban poy perase ta synora paranoma kai ksehase na se etyxaristisei prosopika gia tin filokseneia?

Bani είπε...

Gazi eyharistw.

ενα και το αυτο ειναι αλλωστε, κυριολεκτικα και μεταφορικα simenei pos thn idia aidia sou prokaloun me thn ratsistiki, idiotikh kai propantos exthrikh stash tous apenanti sou. kai otan exeis sobarotera problimata apo tin periptosh enos patera kai enos paidiou pou eisilthan paranoma sth hora sou gia na kanoun mia exirisi kai ergastikan sklira kai timia, tote anthropoi san kai esena kai thn nantia miazoun oloi ενα και το αυτο , κυριολεκτικα και μεταφορικα.

tolisM είπε...

Και γω δεν νομιζω να ξανασχοληθω μαζι σου (ωραιο blog παρεπιπτοντως) απλα καποιες παρατηρησεις ετσι για να μη μενει κατι μετεωρο.

"Esy omos gia ti les "θα με ληστευες στην πρωτη ευκαιρια"", αυτο στο ειπα για να σου δειξω πως ο στερεοτυπος τροπος που σκεφτεσαι δεν ειναι επικοδομητικος (ακραιος ανθρωπος, θα με σκοτωνε σιγουρα - αλβανος μεταναστης θα με ληστεψει στην πρωτη ευκαιρια).

Ο Gazi καλως εγραψε για την αδικια αλλα δεν συνεχεισε για τη μεγαλυτερη αδικια που γινεται σα παιδια μεταναστων που γεννιουνται εδω και που πιστευω πως εχουν μεγαλυτερο προβλημα απο σενα.

Οσο αναφορα το σχολιο για τη nantia θα προσεξες οτι ειναι σε ξεχωριστο σχολιο (do you know about troll?) απλα η nantia δεν τσιμπησε.

Οσο αναφορα την ουσια, την κακοδικια, δεν εχω να πω πολλα μιας και συμφωνω με τον Gazi (και το ευρωπαικο δικαστηριο), δεν διαφωνω οτι εγινε κακοδικια.

Bani είπε...

"παιδια μεταναστων που γεννιουνται εδω και που πιστευω πως εχουν μεγαλυτερο προβλημα απο σενα"

gia na mhn menei kati meteoro, tha htheles na moy peis kati perisotero se ayto?

Donnie είπε...

Tolism...fainetai den diavazeis kairo ton Gazi,alliws tha ikseres oti exei grapsei para polles fores gia ta paidia metanaston pou genniountai edo kai exei anaferthei kai se synenteykseis. Ti se kanei na pisteyeis oti ta paidia ayta exoun megalytero provlima apo ton arban? Aytoi toulaxiston den pigan filaki xoris logo.

Urfurslaag είπε...

@ Ντόννι: το ότι εσύ ντεν τα γκαταλαμπαίνεις ντεν μπά να μπει μπως ντεν έχουν νόημα γκαι άζε τουζ άλλουζ να κρίνουν μόνοι τουζ.
Αλλά μπλέπω μπός είζε εγκντός από γκερμανοπμπαθής και αγγλομπαθής. Το ελληνομπαθής λίγκο ζε ζκοντώνει γκαι θα συνεχίσει μέχρι να ΒΑΛΕΙΣ ΜΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΕΙΡΑ ζντό μπι-ζι σου.

Bani είπε...

me kritirio th gramatoshra loipon

Ira είπε...

O tropos pou milame einai poly apanthropinos. Ksexname efkola oti eimaste apla Anthropoi kai oti erxomaste poly ligo s'afth tin zwh, kai katanalonoume ton eauto mas kai thn psixh mas katastrefontas ton synanthropo mas oso boroume. Kanenas laos then epilegei na exei metanastes eite nomima i paranoma, alla oi exypnoi laoi kseroun na ektimisoun kai na ekmetalevontai tous anthropous for their best qualities, kai na xtizoun to mellon tous kalytera. Ftanei na thymomaste the USA, kai pos eftase edo pou einai kai poios einai o laos tis kai ti simainei na eisai American Citizen gia to parelthon kai to mellon tou anthropou.
Alla, den boreis na syggrineis, ftanei na dw afta ta comments kai katalavainw poso mikroi imaste kai poso ligo boroume na katalavoume poso mallon na ekfrastoume. Kai na ksekatharisw, eimai Abanian, ezisa stin Ellada gia 7 xronia kai tora eimai in the US. Pote den ektimithika stin Ellada giafto pou eimai kai edo exw kataferei sta 25 mou oti poly oneirevontai sta 40. Alla den exw hurt feelings or anything of that kind gia thn Ellada, giati ematha polla, kai ola me kanoun afto pou eimai simera. Apla thelw na pw episeis oti oi Ellines pou zoune edo otan mathenoun oti eimai apo Albania me theoroun diko tous anthropo, kai dixnoun agapi sevasmo kai stiriksh, kai den boroun na pystevoun tin katastash afth.I guess this country made them better and bigger. I wish you guys (me ta ratsistika comments, me ta stena myala, pou enas alvanos kakopoimenos metanastis katalavenei kalytera arxaia ellinika apo sas,kai asxoliste me grammatoseires otan den kserete ti na peite) could open your eyes and see better...
P.S.
Bani, edw akousame proti fora tin mousiki sou, and we loved it (both Greeks and Albanians!!!). GOOD JOB MAN, Keep it up! WE ARE PROUD OF YOU!!!! Remember what doesn't kill you makes you stronger!

nantia είπε...

Αγαπητέ bani που με κρίνεις ανελέειτα...Θέλω να σου πω πως δεν είμαι ρατσίστρια με τον τρόπο που εννοείς εσύ...δεν δέχομαι όμως στη χώρα μου άτομα που δεν διέπονται από ηθικές αξίες,ιδανικά και διάθεση για δουλειά.Αντιθέτως σέβομαι και θαυμάζω εκείνους που εργάζονται και και κοιτάζουν την οικογένειά τους.Κρίμα που ψάχνοντας τέτοιους ανθρώπους είναι σαν να ψάχνω βελόνα μέσα στα άχυρα...Κάνε λοιπόν μια βόλτα στα δημόσια σχολεία(που οι ξυλοδαρμοί είναι ένα καθημερινό και συνηθισμένο φαινόμενο)και μετά πες μου για τους Αλβανούς που κλέβουν ψωμί...Και φυσικά δεν μπορείς να μου συγκρίνεις πολιτικο-οικονομικά σκάνδαλα με κοινωνικά προβλήματα...Γιατί αν ένας Αλβανός δεν νιώθει την χώρα μου σαν δική του τότε δεν του αξίζει ούτε να σηκώσει τη σημαία μου ούτε να παραμείνει εδώ...

Donnie είπε...

@Nantia kai @ everybody like nantia.
Thelo na anafero kati poy eixe pei kapote o Kapllani. Kati san to aygo tou Kolomvou....einai diladi poly aplo...apla eprepe kapoios na to skeftei. Eipe loipon o Gazi"o kathenas apo mas gnorizei toulaxiston enan alvano. Kata periergo tropo kai entelos tyxaia ...o alvanos pou kseroume einai kalos,ergatikos,synithismenos anthropos anamesa mas. An loipon mazeyame olous tous alvanous pou o kathenas mas gnorizei...mallon tha proekypte kati diaforetiko apo tin tampela pou exoun valei ston alvano metanasti". Ayto se sena nantia pou isxyrizesai oti gia na vreis kalo alvano einai san na psaxneis velona sta axyra.

Donnie είπε...

Ah...kai kati allo nantia. Epidi den apexo kai polla xronia apo ta thrania twn dimosiwn sxoliwn (den ksero gia sena)...tosa xronia ekei mesa den eixe parousiastei pote kanena apolytws provlima. Kai an pote parousiastike ...an epese kai ksilo,sigoura aytos pou prokalese to skiniko den to prokalese epidi itan alvanos alla epidi itan malakismeno. Kai afou ethikses ayto to thema me ta sxolia...anarotiemai giati den skeftikes tin alli pleyra. Tin aporipsi diladi kai tin perifronisi pou eniwsan kata kairous ta paidia metanastwn sta ellinika sxolia. Kai min mou peis oti akoma kai ena 6xrono paidi exei kai ayto egklimatiki fysh epidi einai alvanaki....giati sigoura tote exeis provlima. Kati den paei kala.

Ira είπε...

Na pw thn alithia ithela na to afiso me toso, giati den m'aresei na asxoloume me leptomeries kai na ginomai enas apo aftous pou elega pio pano.
Apla exw, mia erwtisi gia tin Nadia,(kai osous leitourgoun me paromio tropo) poso poly ekatse kai skeftike osa eipe parapano? Kai otan pernei meros se ena blog, prosapthei katholou na diavasei ti apopsi exoun oi ypolipoi kai an thelei na mathei kati kainourgio, i apla thelei na pei afto pou skeftetai k'as min exei noima? Na pw pali, anoikste ligo ta matia sas, i mipos egina vareth???

Ergotelina είπε...

@Ira
respect..
και καλή τύχη


@nantia
Αλλοδαποί και εγκληματικότητα: τα πραγματικά στοιχεία..


Ας συμμαζέψουμε πρώτα τους Ελληνες που καίνε τις ελληνικές σημαίες...

Bani είπε...

"Αναρωτιέμαι γιατί κανείς δεν ενδιαφέρεται να ψάξει τα αίτια αυτού του ρατσισμού.Γιατί δεν γίνεται αυτές οι αποκρυσταλλωμένες απόψεις να δημιουργήθηκαν από τη μία μέρα στην άλλη.Δεν είναι άλλωστε τυχαίο το ότι καθημερινά σε οποιαδήποτε είδηση που περιλαμβάνει συνήθως αρνητικά νέα,όπως π.χ.αποδράσεις,εγκλήματα,ληστείες, ΠΑΝΤΑ παίρνει μέρος και κάποιος αλλοδαπός είτε ως αυτουργός είτε ως συνεργός"


edw genikeyeis nantia. bazeis sto idio kazani pos na sou to po. o kathenas prepei na krinete apo tis prakseis tou. oti dipote alo einai ratsismos, oxi opos ton enow egw ala opos enoihte. katalabenw ostoso oti otan poloi anthropoi apo thn idia xora paranomoun eis baros allon anthropon apo mia alh hora, dimiourgei mia disareskia kai mia prokatalipsh. ala ekei prepei na parembenei o nomos me sosto tropo oxi me ksilo.
kai oson afora thn genikeysh na sou eksigiso to aytonoito oti genaei ratsismo. diladi den mporei na les oti oles oi kopeles pou legontai nantia einai ptns epidi mia kopela pou thn elegan nantia se eixe keratosei.


"δεν δέχομαι όμως στη χώρα μου άτομα που δεν διέπονται από ηθικές αξίες,ιδανικά και διάθεση για δουλειά"

kala kaneis kai den dexese tetious anthropous. oi albanoi metanstes omos sthn pleopsifia tous den exoun sxesh me aytous pou perigrafeis. kai an ontos den dexese tetious anthropous, balta me aytous pou exoun thn dinamh kai epireazoun arnitika thn oikonomikh kai dimourgikh sou eleytheria amesa me thn ntempelia kai tis anithikes aksies tous.



"Κρίμα που ψάχνοντας τέτοιους ανθρώπους είναι σαν να ψάχνω βελόνα μέσα στα άχυρα..."

kamia fora ayto pou psaxneis einai megalitero apo esena kai katalambanei olo to paidio ths orashs sou. kai se aytes tis periptoshs, an den blepei kai to mialo sou, symbenei ayto pou leme "den blepeis thn tifla sou"



"Γιατί αν ένας Αλβανός δεν νιώθει την χώρα μου σαν δική του τότε δεν του αξίζει ούτε να σηκώσει τη σημαία μου ούτε να παραμείνει εδώ"

1. me mperdeyeis me kapoion allon kai milas gia symaies?

2. ti ginete an thn niothei th xora ayth san dikia tou xora?


"Κάνε λοιπόν μια βόλτα στα δημόσια σχολεία(που οι ξυλοδαρμοί είναι ένα καθημερινό και συνηθισμένο φαινόμενο)"

emena mou thn exoun mpei panta ellhnes kai sto gimnasio kai sto lykeio protoi kai xoris logo. opos kserw kai albanous pou thn mpenoun se ellhnes kai albanous xoris kanena logo. ayto omos exei sxesh me to oikogeniako background kai tis asximes paidikes tous empiries kai oxi me to apo pou katagete o kathenas. exeis thn entiposh oti sthn albania mas mathenan na pirazoume sta sxolia? alla kai pali den les tipota. ti sxesh exei ayto me emena kai to arthro pou grafei o Gazi edw?

egw pisteyw oti den asxoliese me thn ousia problimatos. kai se parakalw diladi, "Αγαπητέ bani που με κρίνεις ανελέειτα"

"δεν δέχομαι όμως στη χώρα μου άτομα που δεν διέπονται από ηθικές αξίες,ιδανικά και διάθεση για δουλειά"

"θαυμάζω εκείνους που εργάζονται και και κοιτάζουν την οικογένειά τους.Κρίμα που ψάχνοντας τέτοιους ανθρώπους είναι σαν να ψάχνω βελόνα μέσα στα άχυρα"

"οι ξυλοδαρμοί είναι ένα καθημερινό και συνηθισμένο φαινόμενο"


"οι άσχημες πράξεις οδήγησαν στην απόκτηση τέτοιων ρατσιστικών απόψεων"

"σε οποιαδήποτε είδηση που περιλαμβάνει συνήθως αρνητικά νέα,όπως π.χ.αποδράσεις,εγκλήματα,ληστείες, ΠΑΝΤΑ παίρνει μέρος και κάποιος αλλοδαπός είτε ως αυτουργός είτε ως συνεργός"

poios krinei poion edw? esy krineis emena kai tolmas na dikeologeis to ksilo, thn anisi metaxirish kai thn adikh filakish mou, epidi ola ayta pou les poio pano. eleos. oxi kai se krinw aneleita. kai otan les oti einai h xora sou. egw th mish mou zoi thn exw zisei sth selinh h sthn Ellada. emena den einai h xora mou. egw den ezisa edw. kai toswn allwn paidiwn pou megalonoun ekei den einai h xora tous?
dekton na sikoneis thn fonh sou otan kapoioi katastrefoun thn koinonia pou zeis, ala esy eisai den kaneis ayto. esy strefese pros tous adynatous kai to theoreis magkia na tous baras.

Bani είπε...

Μην κακολογείτε τους Αλβανούς


Της ΔΗΜΗΤΡΑΣ ΚΑΔΔΑ


Η εγκληματικότητα των «ξένων» αυξάνεται, αλλά στη συντριπτική τους πλειονότητα τα εγκλήματα γίνονται από Ελληνες: λιγότερο από το 10% διαπράττονται από αλλοδαπούς. Ποιοι είναι αυτοί;





Οσο και αν φαντάζει απίστευτο, δεν είναι Αλβανοί. Πρόκειται κυρίως για Γιουγκοσλάβους, Ιρακινούς αλλά και Ρουμάνους και Πολωνούς!

Στα παραπάνω συμπεράσματα κατέληξε, μεταξύ άλλων, νέα έρευνα του Κέντρου Προγραμματισμού και Οικονομικών Μελετών για την «Εγκληματικότητα των αλλοδαπών».

Σύμφωνα με αυτή, συνολικά παρανομούν 37 στους 1.000 Ελληνες και 32 στους 1.000 αλλοδαπούς. Η αναλογία όμως είναι εν μέρει μόνο αληθής.

Οι αλλοδαποί δεν μπορούν με την ίδια ευκολία να προβούν σε σειρά από εγκλήματα, τα οποία, για παράδειγμα, εμπίπτουν στη νομοθεσία περί αυτοκινήτου, δημόσιας υγείας, οικοδομικού κανονισμού ή αγορανομικού κώδικα.

Ετσι, το ΚΕΠΕ εξετάζει οκτώ συγκεκριμένες κατηγορίες αδικημάτων, για να μπορεί να γίνει σύγκριση μεταξύ Ελλήνων και μεταναστών: τα εγκλήματα σωματικών βλαβών, κατά ιδιοκτησίας (κυρίως κλοπές και ληστείες), η επαιτεία και η αλητεία, η παράνομη κατοχή όπλων και η οπλοχρησία, εγκλήματα που εμπίπτουν στη νομοθεσία περί ναρκωτικών, βιασμοί, καθώς και ανθρωποκτονίες από πρόθεση.

Τα βαριά εγκλήματα

Σε αυτές τις κατηγορίες, η εγκληματικότητα των «ξένων» είναι σχεδόν διπλάσια των Ελλήνων: ανά 1.000 αλλοδαπούς οι 8 έχουν κατηγορηθεί για παρόμοια πράξη έναντι 5 Ελλήνων και σύμφωνα με τη μελέτη πρέπει να περιμένουμε αυξητική τάση στο μέλλον.

*Η εγκληματικότητα των αλλοδαπών πάντως δεν αφορά πολλά «βαριά» εγκλήματα, βιασμούς και πρόκληση σωματικών βλαβών. Εκεί, σύμφωνα με τους μελετητές Θεόδωρο Λιανό (πρόεδρο του ΚΕΠΕ και καθηγητή του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών) και Θεοφάνη Μπένο (καθηγητή του Πανεπιστημίου Πειραιώς) υπερέχουν οι Ελληνες.

*Αντίθετα, μεγάλη είναι η υπεροχή των μεταναστών σε αδικήματα πλαστογραφίας και επαιτείας - αλητείας.

Στα όπλα και στα ναρκωτικά, η αύξηση είναι μεγάλη και οφείλεται και στις δύο ομάδες, Ελληνες και ξένους. Μάλιστα σύμφωνα με τη μελέτη, υπάρχει συνεργασία τις περισσότερες φορές, με σκοπό το καλύτερο αποτέλεσμα...

*Σύμφωνα με τη μελέτη, μόνο το 6,1% των δραστών είναι αλλοδαποί, στο σύνολο των κατηγοριών.

Επαιτεία - πλαστογραφία

Αν ληφθούν υπόψη μόνο οι 8 «συγκρίσιμες» κατηγορίες εγκλημάτων, τότε οι ξένοι αποτελούν το 10,8% των παρανομούντων (έναντι του 5,4% το 1994), τη στιγμή που υπολογίζεται ότι σήμερα κατοικούν στη χώρα μας 761.000 μετανάστες, οι οποίοι αποτελούν το 7% του πληθυσμού, αλλά και έναν στους δέκα εργαζόμενους.

*Ωστόσο, σε κάποια αδικήματα, η αναλογία των «ξένων» είναι πολύ πιο μεγάλη, τόση που ξεπερνά ακόμη και σε απόλυτους αριθμούς τη δράση των Ελλήνων. Πιο έντονο είναι το πρόβλημα στην επαιτεία και στην αλητεία: αντιστοιχούν 143 ξένοι σε 100 Ελληνες, αλλά και στην πλαστογραφία (κυρίως διαβατηρίων, ταυτοτήτων κ.λπ.). Αναλογούν 118 ξένοι σε κάθε 100 Ελληνες.

*Αντίθετα, οι «ντόπιοι» υπερέχουν σε σωματικές βλάβες (244 έναντι 164 ανά 100.000 άτομα) και σε ναρκωτικά.

Η κοινή γνώμη πολλές φορές έχει λάθος άποψη για την εγκληματικότητα. Οι αλβανοί μετανάστες είναι πολυάριθμοι, πιο πολλοί από τους μισούς αλλοδαπούς που μένουν στην Ελλάδα και «αυτό φαίνεται να εντυπωσιάζει την κοινή γνώμη, που δημιουργεί το πρότυπο του μετανάστη- εγκληματία», επισημαίνει το ΚΕΠΕ.

- Ομως, η αλήθεια είναι πολύ διαφορετική: Γιουγκοσλάβοι και Ιρακινοί έχουν τα πρωτεία, με 123 και 113 παρανομούντες ανά 1.000 μετανάστες.

- Επονται οι Πακιστανοί, οι Ρουμάνοι, οι Πολωνοί και οι Βούλγαροι. Τελευταίοι στην κατάταξη βρίσκονται οι Ινδοί και οι Αλβανοί. Η διαφορά στον βαθμό εγκληματικότητας αποδίδεται στον τρόπο διαβίωσης αλλά και στην οικογενειακή κατάσταση κάθε πληθυσμού, καθώς οι Αλβανοί, όπως εξηγεί το ΚΕΠΕ, σε μεγάλο βαθμό ζουν με την οικογένειά τους. Και στις δύο εθνικότητες καταγράφονται 11 μόλις εγκληματικές πράξεις στα 1.000 άτομα.

Οι δαπάνες του Δημοσίου

- Πόσο κοστίζει όμως η εγκληματικότητα των αλλοδαπών; Συνολικά το κόστος για την κοινωνία, από τις συνέπειες των πράξεων είναι πολύ μεγάλο, αλλά μπορεί να μετρηθεί μόνο η δαπάνη της αστυνομίας, των δικαστηρίων και των σωφρονιστικών υπηρεσιών.

*Το ΚΕΠΕ υπολογίζει ότι από το 1995 έως και το 2001 η δαπάνη αυτή έφτασε στα 1,322 δισ. ευρώ, ισούται δηλαδή με την αύξηση των δαπανών υγείας και πρόνοιας που προγραμματίζει το οικονομικό επιτελείο έως και το 2008 στο πλαίσιο της Χάρτας Πραγματικής Σύγκλισης.

Bani είπε...

sygnomh paidia pou to ekana copy paste alla na einai edw na to blepoun prin arxisoun kai lene to idio paramithi

N.Ago είπε...

Απ'όλα τα παραπάνω σχόλια, εντύπωση κάνει αυτό που λέει η Ναντια.
Δεν θέλω λέει στη χώρα μου άτομα που δεν διέπονται από ηθικές αξίες, ιδανικά και διάθεση για δουλειά.
Καταρχήν αγαπητή μου, η χώρα αυτή, δεν είναι μόνο δική σας.Αν ήταν, θα μπορούσατε να διαλέξετε εσείς τους κατοίκους της. Όλους.
Και κατά δεύτερων και σημαντικότερων ο Bani, έχει αποδεδειγμένα και ηθικές αξίες, και ιδανικά και διάθεση για δουλειά, μια που βάλατε και τους κανόνες και τα στάνταρ που πρέπει να έχει ένας ξένος.
Μακάρι, λέω εγώ, όλα τα παιδιά της ηλικίας του Bani, να είχαν τη διάθεση το ταλέντο, όπως και τις αξίες του.
Και για να μην παρεξηγηθούμε, δεν το γνωρίζω από κοντά το παλικάρι αλλά, παρακολουθώ τη πορεία του γιατί, τέτοιοι άνθρωποι και τέτοια παιδιά, μου προσθέτουν περηφάνια .
Όπως όλα τα παιδιά με ιδανικά και με αξίες. Και μπόλικο ταλέντο.

mars είπε...

Κατ'αρχάς θα ήθελα να πω συγχαρητήρια στον Gazmend που δίνει συνεχώς εναύσματα για τέτοιες συζήτήσεις. Διαβάζοντας τα σχόλια κάποιων καταλαβαίνω γιατί αν και βρίσκομαι 16 χρόνια σε αυτή την χώρα νιώθω "σαν να ήρθα μόλις χθες".
Arban, το να πω ότι λυπάμαι πολύ για όλα αυτά που έχεις περάσει θα ήταν περιττό, ο καθένας που θα ευελπιστούσε να ονομάζεται Άνθρωπος το νιώθει αυτό..εκτιμώ όμως πάρα πολύ το σθένος σου..κ την υπομονή σου βέβαια, που ακόμα μπορείς κ εξηγείς σε αυτούς τους "κάποιους" καταστάσεις κ γεγονότα που δεν μπορούν να τα αντιληφθούν. Ζητήματα όπως ο ρατσισμός, η ξενοφοβία, η μετανάστευση, έχουν πολλές προσεγγίσεις, αποτελέσματα, αλλά κυρίως αιτίες εμφάνισης που δεν σχετίζονται μόνο με ατομικές αποφάσεις. Αποτελούν κοινωνικά φαινόμενα κ προϋποθέτουν αλληλεπίδραση...αλληλεπιδρούμε κ εμείς λοιπόν, οι παραπαίοντες τη εθνική συνειδήσει..
Όπως πολύ εύστοχα το θέτεις στο Μικρές Οδύσσειες:"Πρόσεχε τι λες όταν κατηγορείς ζωές.
Σήμερα είμαι εγώ αύριο μπορεί να `ναι η σειρά σου"..Των Ελλήνων η σειρά έχει έλθει κ παρέλθει, σε Γερμανία, ΗΠΑ, Αυστραλία..αλλά η συλλογική μνήμη είναι εύθραυστη..η σειρά μπορεί κ να επανέλθει..
Arban κ Gazmend, αν κ με όλα όσα έχετε πει, με καλύψατε απόλυτα, δεν μπόρεσα να αντισταθώ να πω κ εγώ κάτι, καθώς βρίσκομαι ακόμα στον κυκεώνα του αυτοπροσδιορισμού κ συμφιλίωσης των πολλαπλών ταυτοτήτων μου..
Φιλικά,
marsela

tolisM είπε...

nantia δεν υπαρχουν διαφορετικοι τροποι να εννοησει κανεις τον ρατσισμο, ο τροπος ειναι ο ιδιος, το φαιο προσωπο του ρατσισμου ειναι το ιδιο.
Μια υπενθυμιση ναντια, πριν καποια χρονια και καποιοι αλλοι λεγαν πως δεν ανεχονται ατομα "που δεν διέπονται από ηθικές αξίες,ιδανικά και διάθεση για δουλειά", τους κολλησαν λοιπον ενα αστερι στο μπρατσο και τους στειλαν για "διαπεδαγωγηση" μακρια απο τις αμολυντες κοινωνιες τους. Ετσι αντιλαμβανεσαι εσυ τη σημερινη ελληνικη κοινωνια?
Ο καθε μεταναστης δεν ειναι υποχρεωμενος να εχει και την "εθνικη" συνειδηση της χωρας που βρισκεται. Μηπως θα επρεπε περα απο εθνικη διαπεδαγωγηση να τους βαφτιζουμε κιολλας? Μην ξεχνας εμεις οι "ελληνες" ποσο περηφανοι ειμαστε που οι κοινοτητες μας μεταναστων διατηρουν την ελληνικοτητα τους στα περατα της οικουμενης.
Η εικονα που εχουμε για την πραγματικοτητα, η εικονικη πραγματικοτητα που μας παρουσιαζεται απο ΜΜΕ και αλλες πηγες ελεγχομενης πληροφορησης μπορει να υπαχθει σε εναν ελεγχο σχεδον αλανθαστο. Βαλε τον εαυτο σου στη θεση τους. Δεν ειναι δυσκολο, πριν λιγα χρονια ετσι ηταν. Ισως να μην υπηρχε το "παρανομος" αλλα και παλι κανεις δεν ειναι σιγουρος.
Παρανομη ζωη, παρανομα ονειρα, παρανομες επιθυμιες. Εχουμε μαθει να χωριζουμε τον κοσμο σε παρανομο και νομιμο. Πως ομως θα εξηγησουμε στα παιδια που γεννηθηκαν εδω οτι γεννηθηκαν παρανομα?

ele είπε...

Stin Ira: Je Ira Gj nga S? An ontos eisai esy, telika o kosmos einai para poly mikros afoy xorame oloi sto blog toy kaplani

Urfurslaag είπε...

@ bani: Όχι. Με κριτήριο τον χρόνο που διεκδικείς από τους άλλους.

(να σε ακούνε ή όπως συμβαίνει εδώ, να σε διαβάζουν.)

Urfurslaag είπε...

@ bani (δεν το λέω κακοπροαίρετα) γιατί δεν σχολιάζεις με ελληνική γραματοσειρά; θα το έκανες πιο εύκολο για τους άλλους (να σε διαβάζουν.)

Μήπως είσαι λίγο ανορθόγραφος και διστάζεις; και εγώ είμαι. :)

tolisM είπε...

προφανως δε θα εχει ελληνικη γραμματοσειρα στο συγκεκριμενο PC και ισως δεν ειναι ευκολο να κατεβασει, πχ το PC μπορει να μην του ανηκει (internet cafe, university, library etc.) Δεν ειναι κουραστικο να διαβαζεις greeklish, το νοημα που βγαζει κουραζει.

Ira είπε...

@ele: Po. Une jam, ti kush je??

Donnie είπε...

@ ELE + IRA....koritsia...den einai chatroom edo! :))))
Alla mias kai to thiksate....SR RULEZ! ;)

ele είπε...

Stin Ira. Kapoia palia soy fili poy tin exeis ksehasei. Ta arxika moy einai Ele..a Zh..o Zito sygnomi stoys ypoloipoys bloggers gia to chatroom

Donnie είπε...

Πλέον και με ελληνική γραμματοσειρά για να μην μίνει κανείς παραπονεμένος. (Urf...νιώθεις καλύτερος άνθρωπος τώρα?) Διάβασα το σχόλιο του TOLISM προς την νάντια και προς στιγμήν ένιωσα μια κάποια ικανοποίηση. "΄κοίτα που άλλαξε μυαλά ο τολισμ" σκέφτηκα. Μέχρι που είδα οτι μέσα σε αυτο το σχόλιο υπάρχει κάτι άλλο. Υπάρχει αυτη η περίφημη φράση "Ο καθε μεταναστης δεν ειναι υποχρεωμενος να εχει και την "εθνικη" συνειδηση της χωρας που βρισκεται." Τι θες να πεις ρε συ τολισμ....οτι οι μετανάστες διέπονται από διαφορετικές ηθικές αξίες από οτι οι ντόπιοι? Αυτό είναι καθαρά ρατσιστικό,δεν μπορεί να είναι κάτι αλλο. Φίλε....οι ηθικές αξίες είναι παντού οι ίδιες. Δεν μπορεί να είσαι πολύ ηθικός ή λίγο ηθικός. Είτε είσαι..είτε δεν είσαι.

Ergotelina είπε...

Ο Αρμπάν τραγούδησε και στην Αλβανία.Κι εκει τα πήγε ακόμη καλύτερα.Μια μερα μετα από συναυλία στην Αλβανία οι ελληνικές αρχες του απαγόρευσαν την εισοδο διότι «το διαβατήριό του ηταν σε πολύ κακη κατάσταση».
Τότε ηταν που ειπε δεν πάει άλλο.
Μίλησε σε μια σουηδέζα φίλη του .Την άλλη μέρα πήγαν μαζι στην σουηδική πρεσβεία στην Αθήνα και εκαναν μια αιτηση.Δυο μερες μετα ηρθε η αδεια παραμονής για δυο χρόνια(στην Ελλάδα ηταν -μετα από 10 χρονια -ακόμη παράνομος με ληγμένη αδεια).Ο σουηδός υπάλληλος του ειπε δινοντας του την αδεια: «Θέλουμε νέους και δημιουργικούς ανθρωπους όπως εσείς».


Τάκης Καμπύλης

tolisM είπε...

@donnie: τι δουλεια εχει το εθνικο με το ηθικο?

tolisM είπε...

@donnie : με την ηθικη εννοω

Urfurslaag είπε...

@ donnie: ευχαριστώ. Νομίζω πως ναί, νιώθω καλύτερος άνθρωπος γιατί τα κείμενά σου τώρα διαβάζονται ευκολότερα και είναι σαφέστερα.

:)

tolisM είπε...

@ergotelina: χμμ, πραγματι, σωστη και φιλοξενη χωρα η Σουηδια, θελει νεους και δημιουργικους ανθρωπους κοντα της. Ε, φανταζομαι πως και να μην ειναι και τοσο νεοι ή τοσο δημιουργικοι, και παλι δε θα εχει προβλημα. Και μονο δυο μερες λοιπον για τις γραφειοκρατικες διαδικασιες.
Τι λετε, δεν ειναι καλη σαν ιδεα? Απο το να ταλαιπωρειται ο κοσμος με την ελληνικη ανοργανωσια...

gerasimos είπε...

Στη χώρα που οι κάτοικοί της προτιμούν να "ψοφήσει ο γάιδαρος του γείτοντα" παρά να αποκτήσουν έναν οι ίδιοι, όπως λέει μια παλιά παροιμία, δεν προκαλούν, δυστυχώς, έκπληξη τέτοια και παρόμοια περιστατικά, όπως αυτό που περιγράφει ο gazi. Οι Έλληνες έχουμε πολλά καλά ως λαός, είμαστε όμως και βαθιά συμπλεγματικοί άνθρωποι. Αισθανόμαστε άνετα όταν μας εκπροσωπεί στη Eurovision ένας αλλοδαπός τραγουδιστής, εφόσον πρόκειται για έναν pop διαγωνισμό, που κανείς σοβαρός άνθρωπος δεν ασχολείται μαζί του στα σοβαρά. Υποσυνείδητα θεωρούμε αυτόν τον άνθρωπο κατώτερό μας πολιτισμικά, αισθητικά, και γενικότερα, κι έτσι κοιμόμαστε ήσυχοι τα βράδια, ικανοποιημένοι με τον εαυτό μας. Όταν όμως είναι καλύτερος μαθητής από τα παιδιά μας στο σχολείο, όταν γράφει καλύτερα από εμάς στις εφημερίδες και μάλιστα γράφει και ωραία βιβλία (αν είναι ποτέ δυνατόν!), όταν είναι καλός μουσικός, ποιητής, καλός σε ο,τιδήποτε και, κυρίως, καλύτερός μας, αυτό το γεγονός αφυπνίζει τον εγωισμό μας. Και τότε, αχ τότε, αλίμονό του...

melanhappy είπε...

πρέπει σύντομα να ξεπεραστούν τέτοια φαινόμενα και "κολλήματα", με εκκίνηση από τις νομικές διαδικασίες και συνέχεια με τις εκδηλώσεις συμπεριφοράς. δείχνει και τόσο άχαρο, εφόσον συζητάμε πλέον για Ε.Ε., να θίγεται παραδειγματικά στον τύπο λες και προέκυψε μόλις χθες τέτοιο ζήτημα.

gerasimos είπε...

Και μόνο το γεγονός ότι ένα τόσο αξιόλογο blog το επισκέπτονται τόσο λίγοι Έλλληνες είναι ενδεικτικό των όσων προανέφερα...

Γεωργία είπε...

Καλησπέρα...

Δεν ξέρω αν το πρόβλημα ξεκινάει από την "ειδική" καταγωγή των μεταναστών -ή κάποιων εξ αυτών- είτε από άλλη ρίζα...

Ακόμη και Έλληνες που επιστρέφουν στην πατρίδα τους μετά από πολλά χρόνια, αντιμετωπίζονται συχνά με την ίδια παθογένεια που πολλές φορές αντιμετωπίζονται και οικονομικοί μετανάστες.

Αυτό που με απασχολεί πολύ είναι ΑΠΟ ΠΟΙΟΥΣ ή ΑΠΟ ΤΙ αντιμετωπίζονται έτσι.

Δεν είναι η πλειοψηφία των Ελλήνων ξενοφοβικοί, αυτό είναι σίγουρο. Όπως δεν είναι και η πλειοψηφία των Αλβανών -πχ- εγκληματίες. Για τ' όνομα του Θεού.

Κι όσο σκέπτομαι ότι το ζήτημα είναι μάλλον καθαρά και μόνον πολιτικό, τόσο φρίττω που εξακολοθούμε και αναδεικνύουμε συγκεκριμένης νοοτροπίες ηγεσίες...Χρόνια τώρα...

Την καλησπέρα μου και πάλι.

DCD είπε...

Οσο θα υπαρχουν συνορα, τηλεοραση, εξουσια, αιχμαλωσια της ιστοριας, θρησκειες, αισθηματα ανωτεροτητας και μια ψευτοηθικη που κουμανταρει τον κοσμο, τοσο θα βλεπουμε παρομοιες συζητησεις. Ειναι κι αυτα, βεβαια, ανθρωπινα χαρακτηριστικα που κανουν τον κοσμο οπως ειναι. Ουτε καλο, ουτε κακο. Απλα οπως ειναι.

Και προσωπικα δε μου αρεσει.

vain είπε...

http://lostinmusic-vain.blogspot.com/

vain είπε...

eixa dei symptwmatika ton arban se mia ekpompi stin kratiki tileorasi-pragamti milouse sygkinitika polu wraia ellinika gia metanastis kai exei talento sti hip-hop mousiki

Viola είπε...

@gerasimos

"Και μόνο το γεγονός ότι ένα τόσο αξιόλογο blog το επισκέπτονται τόσο λίγοι Έλλληνες είναι ενδεικτικό των όσων προανέφερα..."

Ενδεικτικό των όσων προανέφερες, κατά τη γνώμη μου πάντα, δεν είναι το μικρό "γηγενές" αναγνωστικό κοινό, όσο η συχνότητα των αρνητικών σχολίων απο αυτό. (αρνητικών με την έννοια του ρατσιστικού ή/και un-politically correct).

Επίσης πολλοί μπορει να διαβάζουν το blog χωρις να αφήνουν σχόλιο...

Τέλος, όντας ένα blog που υποστηρίζει τα δικαιώματα των μεταναστών (και σε μια χωρα που ο ρατσισμός είναι διάχυτος), είναι φυσικό να "τραβάει" πολλούς μετανάστες, με αποτέλεσμα, όσοι και να είμαστε οι Ελληνες αναγνώστες, να υπερτερούν εκείνοι σε αριθμό.

gerasimos είπε...

@ Viola:

Δεν νομίζω ότι αυτό το blog δημιουργήθηκε για να υποστηρίζει τα δικαιώματα των μεταναστών. Αντιθέτως, βλέπω ότι αναφέρεται σε διάφορα θέματα, πάσης φύσεως. Επίσης, είμαστε 10 εκατομμύρια Έλληνες και μερικές εκατοντάδες χιλιάδες μετανάστες στην Ελλάδα...και γι'αυτό τον λόγο ΔΕΝ το βρίσκω φυσικό, οποιοδήποτε blog, να το επισκέπτονται τόσο λίγοι Έλληνες.

Viola είπε...

@ gerasimos

Δεν είπα ότι αυτος είναι ο μόνος λόγος που το επισκέπτονται πιο πολύ μετανάστες απ'ότι γηγενείς. Προφανως και ενοχλει να ακούς κάποια πράγματα. Απλώς ήθελα να τονίσω ότι υπάρχουν πολλές πλευρες να δεις το ίδιο θέμα. Ούτε μόνο το ένα, ούτε μόνο το άλλο ισχύει. Αλίμονο...

Meropi είπε...

Καλό απόγευμα.
Έμαθα το blog αυτό από το Γεράσιμο και να μαι κι εμένα. Μ' έπιασε το στομάχι μου όσο διάβαζα την ανάρτηση. Αντί να χαιρόμαστε με την πλήρη ένταξη στην Ελληνική κοινωνία παιδιών σαν και τον Αρμπάν, κοιτάμε να τους βγάλουμε το μάτι στην κυριολεξία. Τι ντροπή ένιωσα!!!
Να ξέρεις ότι κι εγώ ως Κύπρια ένιωσα λίγο από το ρατσισμό των Ελλαδιτών. Όχι όμως στο σημείο που τον ένιωσαν οι Αλβανοί.