Τρίτη, Αυγούστου 07, 2007

Μια βαλκανική προσευχή


Τις προάλλες επισκέφθηκα ξανά την Βaarle. Αυτή τη μικρή πόλη, στα σύνορα Βελγίου και Ολλανδίας, η οποία ανήκει ταυτόχρονα στην Ολλανδία και στο Βέλγιο. Έχω ξαναγράψει για αυτήν. Όσοι επιθυμούν να ξέρουν περισσότερα ας πάνε στο αρχείο, Δεκέμβριος 2006, τελευταίο ποστ. Τις προάλλες λοιπόν πήγα ξανά στη Baarle. Την προηγουμένη φορά που ήμουν εδώ έβρεχε καταρρακτωδώς. Τώρα έλαμπε ο ήλιος. Τα σύνορα, όμως, παρέμειναν τα ίδια. Κάτι λωρίδες με λευκά σταυρουδάκια, που νομίζεις ότι έχουν φτιαχτεί για να διακοσμήσουν τα πεζοδρόμια και τους δρόμους. Αριστερά και δεξιά των διακοσμητικών λωρίδων γράφει ΝL (Ολλανδία) και Β (Βέλγιο).
Σύνορα-διακοσμητικές λωρίδες που διασχίζουν τα μαγαζιά και τα σπίτια. Μπαίνεις στο σούπερ μάρκετ «Ζeeman», ψωνίζεις στο Βέλγιο και πληρώνεις στο ταμείο, το οποίο βρίσκεται... στην Ολλανδία. Μπαίνεις στο «Απαγορευμένο Φρούτο» (γνωστή μπιραρία της πόλης), παραγγέλνεις στη σερβιτόρα που βρίσκεται στην Ολλανδία ενώ εσύ κάθεσαι στο Βέλγιο. Είσαι στο σπίτι σου, μαγειρεύεις το φαγητό στην κουζίνα, η οποία βρίσκεται στην Ολλανδία, και το τρως στο καθιστικό σου, το οποίο βρίσκεται στο... Βέλγιο. Ή και το αντίστροφο. «Σε ποιο κράτος ανήκει τότε το σούπερ μάρκετ ή το σπίτι;», ρωτά ο επισκέπτης. «Ανάλογα με το πού βρίσκεται η κεντρική είσοδος», σου απαντούν. Εάν βρίσκεται στην Ολλανδία, ανήκει στην Ολλανδία. Εάν βρίσκεται στο Βέλγιο τότε ανήκει στο Βέλγιο. Μερικές φορές, όταν κάποιος ιδιοκτήτης- για λόγους φορολογίας ή άλλους - θέλει να αλλάξει κράτος η κατοικία του, τότε παίρνει την κεντρική πόρτα του σπιτιού και την μεταφέρει στο άλλο κράτος. Σε κάθε περίπτωση, όταν περπατάς στον δρόμο δεν ξέρεις ποτέ με σιγουριά σε ποιο κράτος βρίσκεσαι.
Και με όλα αυτά τα μπερδεμένα πράγματα οι άνθρωποι εδώ νιώθουν μια χαρά! Δεν πάσχουν καθόλου από κάποια σύγχυση ή κρίση ταυτότητας. Το διασκεδάζουν κιόλας. Την ημέρα που έφτασα στην Βaarle οι δύο δήμαρχοι της πόλης- γιατί, εδώ, σχεδόν τα πάντα είναι επί δύο- αποφάσισαν να βάλουν κάτι σαν συνοριακό φυλάκιο στην είσοδο της πόλης. Για μισή ώρα μόνο. Ακολούθησε ένα απίστευτο κυκλοφοριακό κομφούζιο. Για μια στιγμή οι κάτοικοι τα έχασαν. Αναρωτιούνταν ποιος ηλίθιος ή βάρβαρος αποφάσισε να βάλει συνοριοφύλακες σε αυτή την πόλη. Εδώ η λέξη συνοριοφύλακας είναι ισότιμη με τη λέξη εξωγήινος ή φάντασμα... Γαμώτο, πώς τα κατάφεραν έτσι αυτοί οι άνθρωποι; Να γελούν με τα σύνορα, να τα περιγελούν, να τα μετατρέπουν σε παιχνιδάκια, σε φάρσα, σε τουριστική ατραξιόν; Να, λοιπόν, γιατί μ΄ αρέσει να επισκέπτομαι την Βaarle κάθε φορά που βρίσκω την ευκαιρία. Για «συνοριακή αποτοξίνωση». Είναι το μοναδικό μέρος όπου παύω να υποφέρω από το σύνδρομο το συνόρων.
Ίσως, σκέφτομαι τώρα, εδώ πρέπει να έρθουν να διαπραγματεύονται οι Σέρβοι και οι Κοσοβάροι. Τι τους τρέχουν στα Ηλύσια Πεδία και σε άλλα σημεία γεμάτα μεγαλεία; Εδώ, σε αυτό το ταπεινό χωριό πρέπει να ΄ρθούν, μήπως και τα βρουν τελικά. Ίσως, λέω πάλι, να οργανώνονται εδώ και summer schools για Βαλκάνιους φοιτητές. Ποτέ δεν βλάπτει να δεις τον κόσμο και αλλιώς. Ποτέ δεν βλάπτει να δεις και ένα μέρος όπου τα σύνορα ενώνουν και δεν σκοτώνουν τους ανθρώπους. Ποτέ δεν βλάπτει να χαμογελάς αντί να κλαις βλέποντας τα σύνορα. Ποιος ξέρει, με την Ευρωπαϊκή Ένωση, οι επόμενες γενιές των Βαλκανίων ίσως εισάγουν από εδώ και καμιά έξυπνη ιδέα για την τουριστική αξιοποίηση των συνόρων... Σκεπτόμενος όλα αυτά, λοιπόν, βρέθηκα ξανά στην οδό Loveren. Εκεί όπου το σύνορο διασχίζει ένα σπίτι ακριβώς στη μέση. Κάθησα πάνω στη λωρίδα με τα άσπρα σταυρουδάκια σε στάση προσευχής και προσευχήθηκα: «Θεέ μου, κάνε τα σύνορα των Βαλκανίων να μοιάζουν έτσι. Έστω και έπειτα από εκατό, διακόσια, τριακόσια χρόνια. Αμήν!»...


Ιnfo
: www. vvvbaarle. com

ΤΡΙΤΗ: 7 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2007

43 σχόλια:

maria_pin είπε...

Και γω συμμερίζομαι την ευχή σου αγαπητέ Γκασμέντ. Αλλωστε πριν από (πολλά) χρόνια, υπήρχαν και αυτοί στην Ελλάδα που έλεγαν ( απογοητευμένοι από την υποβάθμιση της Μακεδονίας)"αχ, ας είναι να ενωθούμε και μεις με τους άλλους Μακεδόνες τους από το βορά. Βέβαια όλα αυτά ούτε για αστείο πλέον.

Μην ξεχνάς όμως οτί σ'αυτές τις χώρες έτσι ήταν τα σύνορα εδώ και πολλές δεκαετίες. Εμείς μέναμε στο Βέλγιο στις αρχές τις δεκαετίας του 80, και πηγαίναμε για βόλτα στην Ολλανδία, περνούσες τα σύνορα και σε χαιρετούσε ο φρουρός. Που οι ουρές στη Γιουγκοσλαβία, πού οι βίζες και οι άδειες, που οι οπλισμένοι φρουροί.

Αλλά πάντως, απέδειξαν οτί γίνεται και χωρίς σύνορα! ( Αν και έχουν και αυτοί τα δικά τους με τις διάφορες εθνότητες- τί να πω...)

harlequinos είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
harlequinos είπε...

Με την τελευταία φωτογραφία τι ήθελες να πεις βρε Γκαζμέντ? Μοιράζονται και τις γυναίκες τους? :)))


Άντε καλές διακοπές.

Ανώνυμος είπε...

Πολύ ενδιαφέρουσα η ιστορίας σου αγαπητέ Γκαζμέντ. Ομολογώ πως δεν γνώριζα την ύπαρξη αυτής της "παράξενης" πόλης. Ωστόσο θα μου επιτρέψεις να σε προσγειώσω στη σκληρή πραγματικότητα.
Όπως ίσως θα γνωρίζεις, στο Βέλγιο έχει ξεκινήσει από καιρό μια συζήτηση για το κατά πόσο η συνέχιση της συνύπαρξης των δύο βασικών εθνοτήτων (των Φλαμανδών και των Γαλλόφωνων) είναι εφικτή ή ακόμα και επιθυμητή.
Φαντάζομαι πως στη Βaarle οι κάτοικοι είναι Φλαμανδοί που θα πει πολιτιστικά και εθνοτικά όμοιοι με τους Ολλανδούς, επομένως η αναλογία με τα βαλκανικά πράγματα είναι μάλλον αποτυχημένη.
Νομίζω πως το γεγονός ότι σε μια χώρα όπως το Βέλγιο με υψηλό βιοτικό επίπεδο και στην καρδιά της Ευρώπης η εθνική ταυτότητα εξακολουθεί να διαδραματίζει τόσο σημαντικό ρόλο στην ζωή των ανθρώπων, δεν αφήνει πολλές ελπίδες για την μεσοπρόθεσμη ή έστω και μακροπρόθεσμη επίλυση των προβλημάτων στα Βαλκάνια.

Gazmend Kapllani είπε...

Στο προηγούμενο κείμενό μου για τη Baarle (δες αρχείο, Δεκέμβριος 2006, τελευταίο ποστ) γράφω:

«Αποχωρίζομαι τον πρώην Δήμαρχο και συνεχίζω την περιπλάνησή μου στην κωμόπολη. Σταματώ μπροστά σε μια καφετέρεια. Βλέπω το σημείωμα στην πόρτα: «τώρα είστε στην Ολλανδία. Μόλις περάστε το κατώφλι, θα βρίσκεστε στο Βέλγιο». Κάνω δυο βήματα. Περνάω από την Ολλανδία στο Βέλγιο. Κάθομαι στο τραπέζι. Παραγγέλνω: ‘un capuccino s’il vous plait’. Δεν ξέρω πως μου βγήκαν τα γαλλικά, μέχρι τώρα μιλούσα στα αγγλικά. Ίσως γιατί η καφετέρεια μου θύμισε μπιστρό του Παρισιού. Και διαπιστώνω πως έχω κάνει το μοιραίο λάθος. Βλέπω στα μάτια της σερβιτόρας να εμφανίζεται κάτι σαν τρόμος. Λες και της είπα ότι είμαι καμικάζι και ήρθα για να τιναχθώ στον αέρα. Στους Φλαμανδούς Βέλγους δεν αρέσει καθόλου να τους μιλάς στα γαλλικά. Και εδώ, σε αυτή την σουρεαλιστική κωμόπολη, με τα σύνορα που μοιάζουν παιχνιδάκια για παιδάκια, υπάρχει ο φόβος για την απώλεια της ταυτότητας, η αντιπάθεια για τα σύμβολα του Άλλου. Ίσως, γιατί η ανθρώπινη ανοησία δεν εξαφανίζεται: ούτε σε αυτό το παραδεισένιο μέρος…»


Κατά τα άλλα οι ρατσιστές του Vlaams Blok στη Φλάνδρα θέλουν την βαλκανιοποίηση του Βελγίου. Ρατσιστές είναι άλλωστε. Οι θεσμοί πάντως εκεί λειτουργούν άψογα και ούτε οι ρατσιστές δεν μπορούν να μεταλλάξουν τους βασικούς κανόνες της συνύπαρξης και της ευημερίας. Όσο για Φλαμανδούς και Ολλανδούς είναι λιγότερα συγγενείς μεταξύ τους από όσο είναι οι Σέρβοι και οι Κροάτες (και γενικώς οι βαλκανικοί λαοί που έχουν κοινό παρελθόν μείξεων, επιμειξιών και συμβίωσης). Απλώς στην εποχή του έθνους κράτους οι Βαλκάνιοι κλήθηκαν να αποδείξουν ότι είναι εντελώς διαφορετικοί ο ένας από τον άλλον (τον άλλον με τον οποίον είχαν συμβιώσει με και χωρίς προβλήματα για αιώνες). Έπρεπε δηλαδή να εξαλείψουν δια πυρός και σιδήρου κάθε ίχνος ομοιότητας ή συνύπαρξης. Και κάτι τέτοιο δεν μπορεί να γίνει παρά με μεγάλες δόσεις βίας, υστερίας, μυθολογίας και σχιζοφρένειας. Γιατί είναι σχιζοφρένεια να ακούσεις έναν Κροάτη να σου λέει «η γλώσσα μας δεν έχει καμία σχέση με τα σέρβικα» και ούτω καθεξής… Ένας Φλαμανδός, ακόμα και ακραίος εθνικιστής να είναι, ακόμα και μαλάκας, δεν θα σου πει ποτέ ότι η γλώσσα του δεν έχει καμία σχέση με τα Ολλανδικά. Ούτε ένας Ολλανδός (ακόμα και ακραίος εθνικιστής να είναι, ακόμα και μαλάκας) ότι η γλώσσα του δεν έχει καμία σχέση με τα Γερμανικά. Έστω και αν δεν χωνεύει τους Γερμανούς, του έμαθαν στο σχολείο τους στοιχειώδεις κανόνες του ορθολογισμού και του κοινού νου. Όσο για την Baarle εύχομαι όχι μόνο τα Βαλκάνια αλλά όλος ο ντουνιάς να μοιάζει με αυτή την μικρή πόλη… Σταματώ εδώ γιατί αλλιώς πάω για δοκίμιο¨)))

Ariel είπε...

Αμίν!!! αγαπητέ Γκασμέντ.
Ενδιαφέρον το ποστ σου.
Αναρρωτιέμαι όμως πέρα από ομοιότητες, κοινές αναφορές, συνειδήσεις, κουλτούρες κλπ κατά πόσο οι ίδοι οι λαοί ορίζουν τελικά τη μοίρα τους? και κατά πόσο πίσω από κάθε πρόβλημα που εμφανίζεται ή τεχνηέντως υφέρπει κρύβεται κάποιο ή κάποια συμφέροντα άλλων τινών μακρινών και εξ' αποστάσεων πολιτικών?

Gazmend Kapllani είπε...

Αγαπητέ Ariel,έχοντας ταξιδέψει σχετικά πολύ στα Βαλκάνια η δική μου γνώμη είναι ότι καιρός είναι οι Βαλκάνιοι να πάψουν να παίζουν το αιώνιο θύμα ψάχνοντας τις αιτίες όχι μέσα τους αλλά αλλού. Κάνοντας αιωνίως το θύμα είναι μια βολική τέχνη γιατί δεν αναλαμβάνεις ποτέ την ευθύνη για τις πράξεις σου. Οι άλλοι, οι μεγάλοι κλπ. πάντα θα επηρεάζουν εξελίξεις αλλά η αιτία του κακού βρίσκεται μέσα μας και όχι έξω μας. Εάν δεν το καταλάβουμε αυτό, θα μας καταδυναστεύουν πάντα οι πατριοδόληποι και οι θρησκόληπτοι, καθώς λέει και ο εξαιρετικός Γιάννης Χάρης

Ανώνυμος είπε...

Είσαι πολύ τυχερός φιλαράκο που ηλθες και ζεις στην Ελλάδα και μπορείς και γράφεις ελεύθερα αυτά που γράφεις (και μάλιστα έχεις και ένθερμο ακροατήριο...)

Για πήγαινε να τα πεις αυτά σε κάποια άλλη χώρα,στην Τουρκία ας πούμε ή στο Ισραήλ. Ακόμα και στις ΗΠΑ, πήγαινε να τους πεις να ρίξουν τα σύνορα με το Μέξικό... να δεις για πότε σε στέλνουν πακέτο απο εκεί που ήλθες.

Αλλά είπαμε... είσαι πολύ τυχερός που ζεις εδω. Γι αυτό να είσαι ΕΥΓΝΩΜΩΝ στη χώρα αυτή. Και τα διεθνιστικά κηρύγματα αλλού.

τουκιθεμπλομ είπε...

Αγαπητέ κύριε Καπλάνι, πρέπει ίσως και οι φοιτητές από το Βέλγιο και την Ολλανδία να έρχονται στα δικά μας σύνορα, όπου κυριάρχησε η βία και το φονικό. Αν δούνε τα δικά μας σύνορα, τα ποτισμένα με αίμα, τότε πιστεύω ότι θα εκτιμήσουν ακόμα περισσότερο την δική τους ζωή.
Te jesh mire!

Gazmend Kapllani είπε...

Τουκιθεμπλομ βρίσκω την ιδέα σου εξαιρετικά ενδιαφέρουσα!

Αχιλλέας είπε...

Το ότι υπάρχουν ακόμα ψήγματα πολιτικού πολιτισμού στην Ελλάδα και δεν σε στέλνουν από κει πούρθες, όπως λες ανώνυμε, μάλλον θετικό φαίνεται.
Πάντως πολλοί, όλο και περισσότεροι, ευγνωμονούν εκείνους που συμβάλλουν σ' αυτό τον πολιτισμό.

Nisafi είπε...

τη καλύτερη απάντηση στον ανώνυμο την έδωσε ο περαστικός, Μ...Π... - αυτό είναι ακριβώς τα φασιστόμουτρα αυτού του είδους

idimon είπε...

Και οι δυο παντως πλευρες της πολης εχουν κοινη καταγωγη... την φλανδρα!

Ανώνυμος είπε...

Σιγά ρε γλυφτρόνια των Αλβανών. Λίγο ακόμα και θα τον ψηφίσετε για βουλευτή!

Κομπλεξικοί θολοκουλτουριάρηδες του κώλου!

DCD είπε...

Τι "πλακα" εχουν μερικοι ανθρωποι (οι περισσοτεροι). Γεννηθηκαν σε μια "μπαλα" την οποια καποιοι την εκοψαν σε πολλα μικρα κομμματακια κι επειτα τους εκπαιδευσαν να υπερασπιζονται το κομματακι τους με ψευτικες ιστοριες κι ανυπαρκτους Θεους. Κι αυτοι υπακουσαν (!) -σαν κατοικιδια που ειναι.
Αν υπαρχουν "ξενες" σειρες σε αλλους πλανητες, σιγουρα το reality της ανθρωποτητας θα'χει τη μεγαλυτερη ακροαματικοτητα.
Ανωνυμε, κοιτα ψηλα και πες... cheeeeeze!

Ira είπε...

First of all I loved this blog topic. I would love to go visit this place. It's amazing. Parolo pou mou thymizei ligo United States, pou einai mia xwra, exei 50 sates and one district :), kai as poume edo pou meno (south cali) oxi mono pou einai poio efkolo na pas vegas, nevada, i arizona, para san francisco,alla oute kan katalaveneis oti eisai se allo state. Fovero einai, pos to kathe state exei dikous tou nomous, governors,structure, kai pali ola mazi litourgoun san ena. Bravo tous, pragmatika.

O anthropos pou pistevei se kati, kai prostatevei tin gnomi tou me opiodipote logiko tropo dynaton, einai pragmatika dynatos. O anthropos pou prostatevei tin gnomi tou xoris na ypologizei tipota kai xanei tin logiki einai aplos xamenos. Kai akoma xeirotera otan xrisimopoiei facts ta opoia ta exoun pigi mono to myalo tou ginetai epikindinos, epidi, oxi oloi gnorizoun tin pragmatikotita.
Otan loipon o anonymos milaei olo sigouria gia to ti ginetai stin ameriki mou sikonete i trixa.
Ean tha ekane ligo parapanw research tha anaklypte polla pragmata pou den tha ithele na dei. H amerikh einai mia xwra pou den boreis na anafereis etsi apla epidi kati akouses, i nomizes oti akouses, kai etsi afto pou ipes exei pio poly dynamh. Egw to mono pou thelw na anaferw einai pos stin Ameriki yparxei nomos, gnostos kai enas gia olous. Paris Hilton went to jail, for driving with a suspended license! E nai loipon, if you break the law you gotta live with the consequences, if you say something that insults another being, you gotta face the music, try to use the word "nigger" or "fag" in the media and see what you have to deal with. It's exaclty what they say it is, your freedom ends where the other's begins. Eseis? Boreite na peite to idio?
Wishing for peace and harmony I doubt, the se steilei apo kei pou irthes, only an ignorant would say that.
In the end I just have to agree with dcd cheers!!!

Ανώνυμος είπε...

ira

Ασε τα σάπια γιατί έχω ζήσει πολλά χρόνια στην Αμερική - ενώ εσ'υ μου φαίνεσαι μάλλον τουρίστας.
Αφου ζεις λοιπόν South Cali τόλμησε να βγείς δημόσια να πείς να ανοίξουν τα σύνορα με το Μεξικό και να μπαίνουν ελεύθερα οι Μεξικάνοι - θα ξέρεις βέβαια οτι ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΗΛΕΚΤΡΟΦΟΡΑ ΚΑΛΩΔΙΑ ΕΚΕΙ, έτσι;

Στην Αμερική βεβαώςκαι υπάρχει νόμος. Που λέει οτι αν συλληφθεί κάποιος που μπήκε στη χώρα παράνομα (όπως π.χ. οι Αλβανοί εδώ) HE GETS DEPORTED RIGHT AWAY (απελαύνεται αμέσως και χωρίς διαδικασίες)
Am I right buddy?

Ασε λοιπόν τις παπαριές -cut the bullshit!

Ira είπε...

Anonymos,

OMG, poso poly se pirakse afto pou ipa. To mono pou mou emine apo ola afta einai oti eisai poly anorimos anthropos, pou to pas prosopika ena thema pou ontos thelei na deis ton kosmo me ta matia poly pio anoixta. Den tha pesw sto epipedo sou na se vriso kai tha sou po ti ekana molis diavasa tis apantiseis sou.
Kalesa two coworkers in my office who are mexican, with family members both legal and illegal, and I asked them to give me their thoughts on your response.
1. They think you lived either in a hole or in your imagination.(and most likely in a different century)
2. They believe everybody gets what they deserve and this country gives you what you deserve.
3. They consider their selves lucky to be able to be given the opportunity to show what they are made of and be appreciated and rewarded equally.
4. Freedom of speech- not even to worry about- check out the news on the pedofile who is made sure to express his thoughts as long as he doesn't step on somebody's freedom.
5. FYI, deportation is not what you think it is- there is a whole process, and depending on your case you might suprisingly end up with the green card.What a paradox huh? Check the immigration law, you might be surprised.
By the way I speak with facts, not with junk, and I know my purpose - in this case just trying to show the other readers a piece of reality - how minorities think in this country, where by the way they don't like the affirmative action at all, where minorites get treated better, cause they don't want to feel like they are stepping on somebody's toes. How can you possibly take that in that blind world of yours?
Oh, how about usage of both sapnish and enlgish in most institutions? I would love to see albanian right there with greek, Im sure you would too, my friend especially when you have to!
Learn to respect people for who they are and you might get some appreciation, even though reading what you said on this blog makes that impossible. have a good life my friend, I am sorry you are stuck with who you are...

Ira είπε...

PS. I meant English and Spanish usage - sorry for the misspelling, wrote in a hurry.

julian είπε...

"Mister" Anonimos, if u used to live in america, i dont think my friend u would return in that country of yours, which by the way is beautiful, but i had to leave beacause of ppl like you. Its true that the borders are wired but it is also true that almost half of california is illegal; and believe me its almost 30 million. All you had over there is 500 000 albanians, which half of them u made em vorioepirotes and the other half you keep em hangin for how many years now for a freakin piece of paper. So cut the crap and accept it that u dont have a freagin choice and maybe you alredy have voted for an albanian in the parliament.
I appreciate u like to argue, that makes u a real balkanian.

sacate la verga, pendejo

Nisafi είπε...

Κάτι φασιστόμουτρα Μ…Π… σα τον ανώνυμο πανηγύριζαν για τις επιθέσεις στους Δίδυμους Πύργους ενώ οι Έλληνες της Αμερικής θρηνούσαν και μετρούσαν πτώματα, τι περιμένετε από τέτοιους ανθρώπους; Η πραγματικότητα είναι ακόμα πικρότερη ως έθνος είχαμε πάντα πάρα πολλούς ανώνυμους, ποτέ δεν δείξαμε γενναιοδωρία στους κατατρεγμένους που μας χτύπησαν τη πόρτα, συμπαραστεκόμαστε στους Παλαιστίνιους, Κούρδους, Μεξικανούς, Ιρακινούς εξ αποστάσεως και εκ του ασφαλούς μόλις έρχονται εδώ τους αλλάζουμε τα φώτα, τους μεταχειριζόμαστε σαν ζώα, αποτελεί μια από τις μαύρες σελίδες της ιστορίας μας που αρνούμαστε να δούμε γιατί μια ζωή το παίζουμε θύμα και δεν μιλώ για αλλογενείς και αλλόθρησκους, Αλβανούς, Πακιστανούς μιλώ για τους δικούς μας πρόσφυγες από τη Μικρά Ασία. Παραθέτω απλά από το τελευταίο άρθρο του Γιάννη Χάρη (ΤΑ ΝΕΑ): «Μα πιο πολύ να μάθουμε έπειτα στα παιδιά μας, αυτά τα οποία ενοχοποιούμε επειδή [τα βάζουν κατά κανόνα οι πατεράδες τους να] αντιδρούν στο κάθε Αλβανόπουλο που είναι να κρατήσει τη σημαία, να μάθουμε λοιπόν στα παιδιά πώς υποδέχτηκαν τότε οι παππούδες τους όχι τίποτα «λαθρομετανάστες», αλλά τους ομοαίματους αδερφούς τους, αυτούς ντε τους οποίους είχαν πάει να τους σώσουν απ΄ τους Τούρκους, κι όταν βρέθηκαν ανέστιοι ικέτες στη γη των πατέρων τους και των αδερφών τους, αυτοί οι πατέρες και αδερφοί μόνο που δεν τους ξανασυνώστισαν, έτσι όπως σήμερα «επαναπροωθούν» τους όντως ξένους. Να τους πούμε λοιπόν τι υποδοχή επιφυλάξαμε στο αίμα μας, το τι πουτάνες τις ανεβάζαμε, τι παστρικές τις κατεβάζαμε τις «κωλοσμυρνιές», που το «Σμυρνιά» ήταν έτσι κι αλλιώς βρισιά, κι η λέξη «πρόσφυγας» φοβέρα για τα παιδιά, να τρώνε το φαΐ τους: «άντε, γιατί θα ΄ρθει η πρόσφυγα να σε πάρει»!" No comment

atoli είπε...

Pros ton anonimo tis 11:59 kai gia allous anonimous anexartitou wras kai topothesias….

Mia mikri ypenthymisi,ean einai poli yperifanos gonos ellinikis rizas…:Oi ellines tis ellinistikis epochis anagnorizan tin koinotita ton xenwn ws pros tin Poli(ellines diaforetikou politikou plaisiou )mesa apo ti gennisi diethnous diakaiou kai ti synyparxi,enw tin koinotita twn xenwn(diladi ta atoma diaforetikis koultouras kai fylis) mesa apo ti dimiourgia terastiwn diethnikwn i polifyletikwn polewn,opws i Alexandreia….
Exw mia periergeia pou tha sas katatassei i istoria esena kai tous “sygxronous” omoioideates sou etsi wste na min faineste gelioi sto perasma tis….katafronontas opoiondipote ETYXE(giati peri tou tyxaiou prokeitai) na gennithei apo tin ekei plevra tou ….thamnou….
San na leme…. na min ta vriskoun …to pefko me to elato….asxetws an moirazontai to idio xwma kai ilio…Einai poli prwtogonos ratsismos aftos pou ekfrazeis kai pragmatika einai axion lypisis i kalliergeia tetoiou klimatos ,se mia xora pou tis teleftaies dekaeties filoxenei ypologisimo alvaniko dynamiko kai oxi mono!
Gazi,tha sou proteina mesa stin valkaniki sou prosevxi na aradiaseis kai kapoious “anonymous” mpas kai exaeristei o richos egkefalos tous kai doune ton kosmo me allo mati….

Ανώνυμος είπε...

atoli

γραφεις στα φραγκολεβαντίνικα για να σε διαβάζουν και οι φίλοι σου οι Αλβανοί ή γιατί ντρέπεσαι να γράψεις ελληνικά;

Ανώνυμος όπως και εσύ (διότι το hyperlink του ονόματός σου παραπέμπει στο πουθενά)

Greek Town είπε...

Grafo greeklish oxi mono gia na diavasoun oi filoi mou Albanoi ( edo sthn Ameriki exo kapoious) epeidi grafo me polla orth. lathi. Nisafi exeis apolito dikeo kai ego paidi prosfigon apo tin Mikrasia eimai ta ksero, anthropoi san ton anonymous yparxoun pantou omos, legontai nazi, fasistes, kou klux klan. Ena megalo talento san ton Gazmend pou h Ellada exei thn tyxh na vrisketai ekei htan sthn Ameriki edo tha eixe ginei poli megalos, stin Ellada prepei na anteksei agrianthropous san ton anonymous, exei omos megalo koino kai einai Ellines osoi to diavazoun kai ego diavasa to yperoxo vivlio tou mou to sistisan filoi apo thn Ellada. Avto simainei oti h Ellada allazei siga siga, gi’ayto lyssane oloi oi anonymous, avtoi panta ypirxan stin Ellada, avto pou den ypirxe itan to koino tou Gazmed kai den einai ligoi.

Ανώνυμος είπε...

Από τα σημερινά νέα. ALTER.
2 δις καταθέσεις έχουν οι Αλβανοί στην Ελλάδα.
Την ίδια στιγμή πάνω απο το 80% των ελληνικών νυκοκοιριών είναι χρεωμένα στις τράπεζες.

Τα χρήματα αυτά θα μπορούσαν να ανήκουν σε Ελληνες, αν δεν τους έπαιρναν τις δουλειές οι λαθρομετανάστες.

Τα συμπεράσματα δικά σας.

atoli είπε...

Vlepo anonyme tou 4:19 oti xanaperases na staxeis dilitirio...Kalosyni sou!Theoro atopo kai askopo na exigiso i na apologitho giati grafo me ellinikous xaraktires....Profanos to noima oson eipa to katalaves.Oso gia tin geografiki mou topothetisi,pou den moiazei na einai to monadiko sou provlima,afino tin fantasia sou na voskei elefthera.Systino na "mas" episkeptesai pio syxna edw....Isos,en'kairo,epofelitheis esy kai glitosoun osoi "atyxoi" ,symptomatika,skontapsoun pano stis kosmotheories sou.Ta sevi mou!

atoli είπε...

*diorthosi...latinikous xaraktires

Αχιλλέας είπε...

Όσο βλέπουν ότι φιλίες αναπτύσσονται, ανταλλαγές πολιτιστικές γίνονται, τα δεδομένα καταρρίπτονται, ότι οι αλβανοί συμπολίτες μας και στα πανεπιστήμια μπαίνουν και δουλειές δικές τους ανοίγουν και αλβανές-αλβανοί σχετίζονται με έλληνες - ελληνίδες, τόσο και σκυλιάζουν οι ανεγκέφαλοι. Πολύ το χαίρομαι. Ειλικρινά.

Ανώνυμος είπε...

atoli -αχιλλέα

Τέτοιοι που είστε δεν αξίζετε και τίποτε περισσότερο απο Αλβανούς φίλους. Ο καθένας εκεί που του αρμόζει.
(ποιός ξέρει τι παιδικά τραύματα απόρριψης κουβαλάτε, δείτε ένα ψυχαναλυτή το συντομότερο δυνατόν)

Greek Town είπε...

Ta idia arguments xrisimopoiousan oi ratistes enantia stous ellines metanastes pantou, diavaste ton tipo tis epoxis kai tha deite tous xaraktirizan, eglimaties, apolitistoous, apergospastes, fernoun fimatiosi (eidika avti tote ekane thravsi stin Ellada akoma kai o papus tou anonymous eixe fimatiosi), ipatitidia, foveres arrosties. Stin Ameriki i kou klux klan tous evaze stin idia katigoria me tous negrous kai stin Australia to idio, sti Souidia kleftes tous anevazane kleftes tous katevazane, stin Gallia sto leksiko tis gallikis glossas Grecque = apateonas, keratas, kleftis. Na thimiso ligo pou yparxoun ellines metanstes sto kosmo? Ollandia, Belgio, Italia, Souidia, Germania, Dania, Norvigia, Gallia, Agglia, Irlandia, Kenia, Zimbaboue,Uganda, USA,Canada,Venezuela, Argentini, Brasilia,Australia etc. etc. Oxi na to po allios, as mou pei kapoios se poia xora den yparxoun ellines metanstes? Yparxei omos mia pikri alitheia ta kalytera myala tis elladas efygas kai emeinan piso poloi anonymous, oi pio amorfotoi kai deiloi. dystyxos gia tin ellada kai tous metanastes. Oi ratsistes oi fasistes xrisimopoioun ta idia arguments kai i propaganda tous pianei topo stous adiavastous kai apelpismenous anthropous. i alitheia einai alli
1) ean den ypirxan oi metanastes stin Ellada den tha ypirxan oute avtes oi theseis ergasias. Avto legetai anaptiksi - economic development
2) oi metanastes eprepe na eixan polla perissotera xrimata alla stin Ellada tous plironoun akoma me to 1/3 tou kostous ergasias
3) epitides to elliniko kratos afinei xoris xartia tous metanastes gia na mporesoun ta afentika typou anonymous na kanoun oti theloun kai na tous dioksoun opote theloun
4) apo to megalo ypoloipo tis ekmetallevsis kerdizoun polla ta afentika alla eyimeroun kai epizoun kai parasita typou anonymous, xari stin anaptiksi pou fernei i ergasia ton metanston
5) Bravo stous metanstases olou tou kosmou pou ergazontai sklira kai proodeyoun. Me to aima kai ton idrota tous.
6)oi metanastes ergazontai sklira kai den avnanizontai (me to sympathio) opos kanoun kati fasistomoutra typou anonymous pou i doulia tous einai na xinoun dilitirio kai na xtizoun stratopeda sigkentrosis
7) to elliniko kratos na anagnorizei tin megali simvoli ton metanaston kai na min tous koroidepsei allo.
8) i koroidia ftanei se tetoio simio pou ta paidia ton metanaston pou geniountai stin Ellada menoun apatrida giati den grafontai kan sta dimotologia. Kanena kratos pou filoksenise ellines metanastes den to ekane avto.an synexistei tote arga i grigora i Ellada tha ginei Parisi
9)i ofeleia einai amivaia gia metanstes kai ellines
10) koino nou xreiazetai kai sto diaolo ta fasistromoutra typou anonymous

atoli είπε...

Anonyme…tou 11:34 pm ,tha sou proteina na episkefteis….genetisti…dioti i pathisi einai vathytati valkaniki.Ta istorika dromena dystixos exoun epireasei me atherapefto tropo tin nootropia kai symperifora ton fainomenika dynaton kraton apenanti se alla ypodeestera,opoias morfis,oikonomikis kyriws….en’prokeimeni tis Alvanias.400 xronia ypodoulosi stous geitones….amfivalleis oti exei perasei sto aima sou?!
Ean sou elega oti kanw parea me germanous i gallous tha me “ektimouses”perissotero?!
Mathe loipon oti i parea mou einai polixromi kai xoris ta dika sou complex.
Edo stamatao na asxolitho mazi sou…tha synyparxoume omws etsi….. gia tin isorropia tou Olou.

Oson afora ta lefta pou exoun oi alvanoi se ellinikes trapezes ….,Anonyme tou 8:21pm,arkeiste stin pliroforisi tou Alter?!Poli egkyri pigi !!!...Prostheste kai tis diarroes pou eixan apo ta fakelakia stis astynomies gia mia adeia paramonis….plin tin prosfora ergasias xoris tin ypotypodis asfaleia,as anaferoume kai osa xathikan stis ntopies paratrapezes to 1997.Ara…oi alvanoi exoun paragei i paragoun perissotero xrima apo tis statistikes tou Alter….kai ola afta se ergasies pou oi pleiopsifia ton ellinon perifronei.
I analysi tou greek town kalyptei kai alla simeia tis kerdoforas ekmetallevsis ton metanaston.

(Gazi ,sose mas me kanena pio analfro thema dioti kontevoume na ta anoixoume ta kefalia mas edo pera,...me tropo .....entelos ...arvanitiko! :-)) )

Ανώνυμος είπε...

Τιμή για μια χώρα είναι να δέχεται μετανάστες ΑΦΟΥ ΠΡΩΤΑ εξασφαλίσει τα στοιχειώδη μιάς αξιοπρεπούς διαβίωσης για τους πολιτες της (παιδεία, υγεία, συντάξεις, εργασία κλπ)

Διαφορετικά, είναι μια ΧΩΡΑ - ΜΑΝΤΑΜ ΣΟΥΣΟΥ και οι "ανθρωπιστές" που κόπτονται για τα δικαιώματα των μεταναστών ΜΑΝΤΑΜ ΣΟΥΣΟΥΔΕΣ που μεγαλοπιάνονται προς τα έξω (στους ξένους) αλλά στο σπίτι τους (στην ίδια τους τη χώρα) παραμένουν αξιοθρήνητα φτωχαδάκια.

Ανώνυμος είπε...

Βλέπουμε, λοιπόν, κάθε φορά που κάποιος προσπαθεί, με επιχειρήματα λογικά και τεκμηριωμένα, να παρουσιάσει τις αρνητικές συνέπειες της ανεξέλεγκτης μετανάστευσης –ως μέσου στα χέρια της καπιταλιστικής παγκοσμιοποίησης για την αποδόμηση και αποσύνθεση των εθνικών κοινωνιών- να φθάνει στο σημείο να στηλιτεύεται και να αφορίζεται ως «ρατσιστής» από τους ινστρούχτορες της «πολυφωνικής δημοκρατίας». Πρόκειται για ένα παιχνίδι εντυπωσιασμού, το οποίο αναμφίβολα βολεύει τους «αντιρατσιστές», καθώς η συζήτηση για το μεταναστευτικό μετατοπίζεται εντέχνως από την σφαίρα του πραγματικού, στην αναζήτηση της ιδεολογικής προέλευσης του «αντιφρονούντος», ο οποίος σπεύδει σε δηλώσεις μετανοίας του τύπου: «δεν είμαι ρατσιστής, δεν είμαι φασίστας, δεν είμαι ακροδεξιός».

Με αυτά τα χιλιοειπωμένα τσιτάτα έχουν καταφέρει να παραπλανήσουν έναν ολόκληρο λαό, προσβλέποντας, διά της συνεχούς επανάληψής τους, να εξουθενώσουν ηθικά οποιονδήποτε τολμήσει να αρθρώσει μια λέξη ενάντια στον πρωτοφανή και άνευ προηγουμένου μαζικό εποικισμό της χώρας μας από απειράριθμους βαλκανικούς και τριτοκοσμικούς συρφετούς, πολιτικά και πολιτισμικά καθυστερημένους.

Κάθε ένας, λοιπόν, που θα τολμήσει να καταγγείλει την απάνθρωπη τακτική του καπιταλισμού, ο οποίος εισάγει εκατοντάδες χιλιάδες εξαθλιωμένους ανθρώπους χρησιμοποιώντας τους ως ΔΟΥΛΟΥΣ –με όσες παρενέργειες έχει αυτό στον ντόπιο πληθυσμό (αύξηση εγκληματικότητας, ανεργίας, γκετοποίηση κ.ο.κ.) βαπτίζεται αυτομάτως από τις «αντιρατσιστικές» ύαινες ως… μέλος της Κου-Κλουξ-Κλάν ή ως δεσμοφύλακας στο Άουσβιτς!

Το πού αποσκοπούν με την ιδεολογική αυτή τρομοκρατία είναι φανερό: στο να κάμψουν την αντίθεση του μέσου Έλληνα στην πληθυσμιακή και πολιτισμική αλλοίωση, χαρακτηρίζοντας αυτή του την αντίθεση ως… ακροδεξιά νοοτροπία, που πρέπει πάραυτα να αποβάλει. Παράλληλα, το Σύστημα, γνωρίζοντας καλά τις διογκούμενες λαϊκές αντιδράσεις, πολύ έξυπνα, δημιουργεί και τις απαραίτητες «ακροδεξιές» ασφαλιστικές δικλείδες, στις οποίες θα καταφεύγει ο απελπισμένος μικροαστός, που βλέπει το έδαφος να χάνεται κάτω από τα πόδια του. Έτσι, όποιος καταφέρεται εναντίον της εισβολής των ξένων, κατατάσσεται αυτομάτως στους οπαδούς του Καρατζαφέρη!

Ανώνυμος είπε...

Συνοψίζοντας, βάλλεται ο εθνικισμός ή η πνευματική παράδοση, η συλλογική συνείδηση και αυτογνωσία, ώστε να μετατραπεί ο πολίτης σε homunculus, σε ένα πολυπολιτισμικό υβρίδιο χωρίς αντιστάσεις;
Ο Μαρξ, στα 1866, επισημαίνει: «Χτες έγιναν συζητήσεις στο Γενικό συμβούλιο της Διεθνούς για το σημερινό πόλεμο…Οι συζητήσεις κατέληξαν, όπως και έπρεπε να το περιμένουμε στο ζήτημα των «εθνοτήτων» και στη στάση μας απέναντί του…Οι αντιπρόσωποι της νεαρής Γαλλίας (όχι εργατικοί) διατύπωσαν την άποψη ότι όλες οι εθνότητες και το ίδιο το έθνος είναι απαρχαιωμένες προλήψεις. Προυντονικός στιρνερισμός…Όλος ο κόσμος θα πρέπει να περιμένει ώσπου να ωριμάσουν οι γάλλοι για να κάνουν την κοινωνική επανάσταση…Οι άγγλοι γέλασαν πολύ όταν άρχισα το λόγο μου λέγοντας ότι ο φίλος μου Λαφάργκ και οι άλλοι που κατάργησαν τις εθνότητες, απευθύνονται σε μας στα γαλλικά, δηλαδή σε μια γλώσσα που δεν την καταλαβαίνουν τα 9/10 της συνέλευσης. Παρακάτω έκανα υπαινιγμό ότι ο Λαφάργκ, χωρίς να το καταλαβαίνει ο ίδιος με την άρνηση των εθνοτήτων εννοεί όπως φαίνεται, την καταβρόχθισή τους από το πρότυπο γαλλικό έθνος» (Το απόσπασμα από το «Για το Δικαίωμα της αυτοδιάθεσης των εθνών» του Λένιν).

Μήπως «με την άρνηση των εθνοτήτων» επιδιώκουν κάποιοι την καταβρόχθισή μας από το πρότυπο αμερικανικό έθνος ώστε ο πολίτης να γίνει ο homunculus των «largely cocacola-ized countries»; (η φράση του Σεφέρη, Μέρες ΣΤ, σελ.73 εκδ. Ίκαρος).

Ανώνυμος είπε...

Για όσους θέλουν να δουν και την άλλη πλευρά:

http://www.resaltomag.gr/154.mag

Nisafi είπε...

Me to Manifesto tou Faiokokkinou Fasismou pou anartise o anonymos den yparxei pia kamia amfivolia gia to apo pou krata i skoufia tou. Prepei na tous eyxaristisoume pou apokalyptontai kathe fora monoi tous. Prepei na po oti ektos apo tempelides pou peroun olo ton xrono xinontas dilitirio kai avnanizomenoi omadika (trogontas omos opos mporoun ta lefta tou misitou kapitalismou) oi anthropoi aytoi einai kai entelos gelioi. Eytixos gia tin ora einai grafikoi alla pote den ksereis giati oloi oi diktatores kai diktatoriskoi os grafikoi ksekinoun. Dystyxos gi'aytous kai eytyxos gia mas i Ellada den einai kai oute prokeitai na ginei Iran (me Proedro kai Pnevmatiko Hgeti ton Allatollax Xristodoulo Paraskevaidi), Stalinistan i Lybia. Oson afora tis anafores tou anonymou gia to peridiko resalto to opoio propagandizei edo pera opos kai paromoies patsavoures o "Ios" eixe egkairos episimainei to fainomeno tis Faiokokkinis symmaxias. Diavaste ayta edo sas parakalo:

"ΤΟ WHO IS WHO ΚΙΝΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΔΙΚΩΝ

Ο νέος «εθνικός χώρος»

Την ώρα που οι αναλυτές αναρωτιούνται αν είναι δυνατόν η αναγέννηση του κόμματος Παπαθεμελή να κόψει ψήφους από το κόμμα Καρατζαφέρη, οι ζυμώσεις συνεχίζονται μεταξύ των στελεχών και αρθρογράφων του «χώρου».

http://www.iospress.gr/ios2007/ios20070311.htm


Η ταυτότητα του «εθνικού χώρου»

Ρεσάλτο στις σελίδες του «Ιού» επιχειρούν ο Θύμιος Παπανικολάου κι οι συνεργάτες του. Δεν πρόκειται ούτε για Ρήξη με το παρελθόν, ούτε για Αρδην ανατροπή των συσχετισμών. Την τελική έκβαση θα κρίνει ο Λαός ή, εν ανάγκη, ο Ελεύθερος Κόσμος.

http://www.iospress.gr/ios2007/ios20070324.htm


ΤΟ «ΚΙΝΗΜΑ» ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΣΤ' ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

Η μεζούρα της εθνικοφροσύνης

Ο καλύτερος τρόπος για να «σταθεί» ένα προϊόν στη ζούγκλα της αγοράς είναι να βγουν εκτός νόμου οι ανταγωνιστές του. Αν, λοιπόν, πολτοποιηθεί το νέο βιβλίο Ιστορίας της Στ' Δημοτικού, τότε ίσως επιβιώσουν τα «λυσάρια» των εθνικοφρόνων.
http://www.iospress.gr/ios2007/ios20070218.htm

Ανώνυμος είπε...

ΙΟΣ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑΣ = ΣΥΝΟΝΘΎΛΕΥΜΑ ΑΠΟ ΦΙΛΟΣΚΟΠΙΑΝΟΥΣ ΞΕΠΟΥΛΗΜΕΝΟΥΣ ΠΡΟΔΟΤΕΣ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΕΣ ΤΟΥ ΟΥΡΑΝΙΟΥ ΤΟΞΩΝ, ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ, ΚΛΠ ΚΛΠ

ΝΑ ΤΟΥΣ ΧΑΙΡΕΣΤΕ

ele είπε...

Kapoios prepei na kanei ton dhikigoro toy diaboloy edho, alla esy dhen to kaneis sosta agapite moy ANONIME

ioannisk είπε...

Κύριε Καπλάνι, δεν καταλαβαίνω για ποιο λόγο αφήνετε τον κάθε ανώνυμο-κρετίνο (ο τύπος χρησιμοποιεί σαν πηγή το Alter!) να βγάζει τα κόμπλεξ του έθνους (και είναι πολλά) "μας" στο blog σας. Καταστρέφει την συζήτηση και είναι ενοχλητικό στους αναγνώστες.

Όσον αφορά το θέμα του post, χωριά σαν το Baarle υπάρχουν πολλά ανάμεσα στο Βέλγιο και την Ολλανδία. Όπως το Putte που μόνο και μόνο από το όνομα του είναι ενδιαφέρον :) Στα Βαλκάνια θα αργήσουμε πολύ να δούμε κάτι αντίστοιχο :(

Gazmend Kapllani είπε...

Αγαπητέ Ioannisk για πολύ καιρό κράτησα το μπλογκ υπό moderation ακριβώς γιατί διάφοροι ανώνυμοι κυκλοφορούσαν εδώ πέρα. Μέχρι που με παρότρυνε η φίλη μου η xpsilikatzou να αφήσω ελεύθερα τα σχόλια. Το έκανα, ιδού το αποτέλεσμα. Έβαλα ξανά moderation λοιπόν για να προστατέψω τους επισκέπτες από τους ανώνυμους. Θα ψάξω για το Putte πραγματικά ενδιαφέρον, αν και απ'όσα ξέρω η Baarle είναι μοναδική στο είδος της.

ioannisk είπε...

Σύμπτωση! Στα σύνορα του Putte υπάρχει Ελληνικό εστιατόριο: Putte Border.

Να στείλουμε τον ανώνυμο-κρετίνο στην "κουτόφραγκους" για να τους πει ότι είναι πολύ επικύνδινο ένας ξένος να έχει μαγαζί σε μία τόσο ευαίσθητη περιοχή όπως είναι τα σύνορα μιας χώρας; :P

τουκιθεμπλομ είπε...

κύριε Καπλάνι, σας τιμά που αφήσατε ελεύθερα τα σχόλια όπως επίσης σας τιμά που αφήνετε τις προκλήσεις ασχολίαστες. Πρέπει να απαντάμε μόνο σε πολιτισμένους συνομιλητές που ξέρουν να κάνουν διάλογο χωρίς να προσβάλλουν.

Filandeza είπε...

Αχ, πείτε τα, πείτε τα! Ποτέ μα ποτέ δεν μπόρεσα να καταλάβω αυτό το κακό με μας τους "Ανατολικούς". Κι με αυτό εννοώ και το κακό στη Γάζα όπου στο τέλος δε θα μείνει κανείς με ολές τις βόμβες που βάζουν.
Είχα αυτη τη συζήτηση με μία μουσουλμάνα από τη Γαλλία, έναν Καναδό και δύο Αμερικάνους. Και έδωσαν οι εκ της Αμερικής την αιώνια απάντηση στο σχόλιο μου. Σκότωσε για να μη σε σκοτώσουν. Κιόσο τα έλεγαν, τόσο πιο παράλογα μου φαίνονταν. Μήπως αυτός που σηκώνει όπλο και σκοτώνει παιδιά, δεν ξέρει πως και ο άλλος θα χτυπήσει τα δικά του; Πως είναι δυνατόν και δεν βρίσκεται ένας λογικός άνθρωπος να πει σε όποια γλωσσα κι αν είναν, ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ! Κι εμείς, εμείς οι απλοί άνθρωποι, γιατί φοβόμαστε τόσο το διαφορετικό και βουτάμε τα όπλα να το σκοτώσουμε. Ή να μην το αφήσουμε να γίνει μέρος της κοινωνίας μας.