Πέμπτη, Μαρτίου 06, 2008

Καμένα ΜcDonald's & Κινέζοι πρόσφυγες

Παρασκευή μεσημέρι στην Πρίστινα. Περιμένω το ταξί στην κεντρική πλατεία, για να με πάει στον σταθμό των λεωφορείων. Από εκεί στα Τίρανα. Οι πανηγυρισμοί για την ανεξαρτησία έχουν κοπάσει. Οι σημαίες από τα ταξί έχουν κατέβει... Απέναντί μου βλέπω ένα πανό γιγαντιαίων διαστάσεων. Γράφει: «Welcome ΜcDonald΄s to Republic of Κosovo». Το προηγούμενο βράδυ, στις ειδήσεις, είχα δει το κάψιμο του ΜcDonald΄s στο Βελιγράδι. Τι ειρωνεία. Εδώ τα ορέγονται τα ΜcDonald΄s. Στο Βελιγράδι τα καίνε. Το πρωί μίλησα στο τηλέφωνο με μια φίλη μου στο Βελιγράδι, τη Γιέλενα. «Οι ίδιοι άνθρωποι που έβαλαν τη Σερβία στο περιθώριο της ιστορίας», μου είπε, «τώρα δεν τους μένει παρά να καίνε το ίδιο το Βελιγράδι. Και να ζητούν επί πίνακι την κεφαλή των “προδοτών” του έθνους»... Βλέποντας το πανό, θυμήθηκα την ωραία και απλοϊκή διαπίστωση του Φρίντμαν στο βιβλίο του «Το Lexus και η ελιά», ότι δυο χώρες που έχουν McDonalds δεν πολέμησαν ποτέ μεταξύ τους. Ανησυχητικό. Τώρα ούτε στο Βελιγράδι ούτε στη Πρίστινα δεν υπάρχουν McDonalds. Εκεί τα έκαψαν, εδώ δεν έχουν φθάσει ακόμα…

Το λεωφορείο είναι γεμάτο. Οι περισσότεροι είναι νέοι Αλβανοί Κοσοβάροι που σπουδάζουν στο Πανεπιστήμιο των Τιράνων... Στα σύνορα, ο Κοσοβάρος αστυνομικός ανεβαίνει στο λεωφορείο για να ελέγξει τα διαβατήρια. Κάποιος νεαρός μιλά, εκείνη την ώρα, στο κινητό. «Κύριε, εάν δεν σταματήσετε να μιλάτε στο κινητό θα γυρίσω πίσω το λεωφορείο», του λέει με αυστηρό ύφος. Ο νεαρός κατεβάζει αμέσως το κινητό. «Εδώ υπάρχει κράτος» προσθέτει ο αστυνομικός. Και κράτος σημαίνει, προπαντός, συνοφρυωμένος αστυνομικός...


Παρασκευή μεσημέρι στα Τίρανα. Πανηγυρισμοί για την ανεξαρτησία του Κοσόβου έγιναν και εδώ. Πέρασαν γρήγορα. Τώρα το πρώτο θέμα της συζήτησης είναι η ακρίβεια. Ομάδες πολιτών προαναγγέλλουν διαδηλώσεις, γιατί οι τιμές, ξεκινώντας από το ψωμί, έχουν πάρει την πάνω βόλτα. Το δεύτερο μεγάλο θέμα των ημερών είναι το «Βig Βrother». Το διάσημο ριάλιτι έφθασε τελικά και στα Τίρανα. Αναμένεται να γίνει χαμός, γράφουν οι εφημερίδες. Να κολλήσουν οι Αλβανοί στις τηλεοράσεις κάθε βράδυ- εφόσον υπάρχει ηλεκτρικό ρεύμα- μπας και ξεχάσουν λίγο τα καθημερινά προβλήματα. Το βράδυ, στο ξενοδοχείο «Βroadway» όπου μένω, κάνω ζάπινγκ στα ελληνικά κανάλια. Μου είχαν λείψει τόσες μέρες. Τα δελτία ειδήσεων στην Ελλάδα ασχολούνται με τη «Μεγάλη Αλβανία». Τα δελτία ειδήσεων στην Αλβανία ασχολούνται με τον «Μεγάλο Αδελφό»...

Το Σάββατο το πρωί ανηφορίζω προς την China Τown των Τιράνων. Βρίσκεται κοντά σε ένα από τα τζαμιά της πόλης. Κινέζικα μαγαζιά δεξιά και αριστερά του δρόμου. Κινέζοι πωλητές που μιλούν άριστα αλβανικά. Πρέπει να πω ότι, ακούγοντάς τους, παθαίνω ένα πολιτισμικό σοκ. Για πρώτη φορά είχα δει Κινέζους στα παιδικά μου χρόνια. Την εποχή του μεγάλου έρωτα ανάμεσα στον Ενβέρ Χότζα και τον Μάο. Οι Κινέζοι τότε ήταν ανέκφραστοι, ντυμένοι όλοι με τα ίδια ρούχα και κρατούσαν στο χέρι ένα κόκκινο βιβλίο. Οι Κινέζοι που βλέπω σήμερα στα Τίρανα χαμογελούν και παίζουν με τα κινητά τους. Όταν καταλαβαίνουν, όμως, ότι είμαι δημοσιογράφος μού απαντούν: «νουκ φλας σκιπ» («δεν μιλώ αλβανικά»). Πάω στο μαγαζί δίπλα. Η πωλήτρια είναι ευγενέστατη, αλλά αρνείται να μου μιλήσει. «Είμαι σε ώρα εργασίας», λέει, ενώ καλωσορίζει τους πελάτες. Στο βάθος του μαγαζιού ένα μικρό παιδί ξεφυλλίζει ένα βιβλίο στα αλβανικά. Είναι ο γιος της πωλήτριας, ο Τζι Φο. Λέει ότι πάει στο αλβανικό δημόσιο σχολείο. Αφού ανταλλάσσει ένα βλέμμα με τη μάνα του, σταματά να μιλά. Μου δίνει και αυτός τη γνωστή απάντηση: «νουκ φλας σκιπ»...

Ο μόνος που δέχεται να μου πει δυο λόγια είναι ο Γιάνι. Μου λέει πως ήρθε στην Αλβανία από τα χωριά της Κίνας, πριν από τρία χρόνια. Τον έφερε εδώ ο αδελφός του, που είχε έρθει πριν από αυτόν. Ο σκοπός ήταν να πάει στην Ιταλία αλλά τελικά δεν τα κατάφερε. Η Αλβανία αποτελεί χώρα μετάβασης για χιλιάδες Κινέζους, που θέλουν να περάσουν παράνομα στην Ιταλία. Μαζί με τα κινέζικα μαγαζιά εδώ ευδοκιμεί και η πολυεθνική μαφία των λαθρεμπόρων. «Πώς πάει η δουλειά;» τον ρωτάω. «Έχει πέσει πολύ φέτος» απαντά. Τα μαγαζιά των Κινέζων είναι, ίσως, ο καλύτερος δείκτης της οικονομικής κατάστασης μιας χώρας. Όταν ο κόσμος δεν αγοράζει στα κινέζικα μαγαζιά σημαίνει ότι η οικονομική κρίση είναι βαριά. Ο Γιάνι παραπονιέται για την άδεια παραμονής. Πρέπει να λαδώνεις συνέχεια τους Αλβανούς αστυνομικούς και τους δικηγόρους για να τη βγάλεις, λέει. Σε τι παράξενο κόσμο ζούμε, σκέφτομαι. Οι Αλβανοί ταλαιπωρούνται για να βγάλουν άδεια παραμονής αλλού. Οι Κινέζοι ταλαιπωρούνται για να βγάλουν άδεια παραμονής στην Αλβανία...

Την άλλη
μέρα έχω ραντεβού με έναν άλλον Κινέζο. Από τους πιο διάσημους στα Τίρανα. Τον λένε Αμπού Μπακέρ. Η ιστορία του έχει κάνει τον γύρο του κόσμου. «Έχω βαρεθεί να την αφηγούμαι ξανά και ξανά», μου λέει σε καλά αλβανικά. Ο Αμπού είναι μουσουλμάνος της Κίνας, Ουιγούρος από την αυτόνομη περιοχή Ξιανγίνγκ (αλλιώς Ανατολικό Τουρκμενιστάν), όπου αναπτύσσεται ένα ισχυρό αποσχιστικό κίνημα. Τον συνέλαβαν οι πακιστανικές αρχές το 2001 στο Πακιστάν, μαζί με 17 άλλους συμπατριώτες του, ως ύποπτο για τρομοκρατία. «Δεν είχα ποτέ σχέση με τρομοκράτες», λέει ο ίδιος. «Το μόνο που έψαχνα στο Πακιστάν ήταν η βίζα για να πάω στην Τουρκία. Στην Κίνα υπήρχε πολλή φτώχεια και καταπίεση». Στο Πακιστάν, τον Αμπού και τους άλλους Ουιγούρους τους παρέλαβαν οι Αμερικανοί. Τους μετέφεραν στο Γουαντάναμο, όπου τους υπέβαλαν σε καθημερινά βασανιστήρια. Ύστερα από κάποιους μήνες βρέθηκαν στο στρατοδικείο. Εκείνος και άλλοι τέσσερις αθωώθηκαν. Δεν μπορούσαν όμως να επιστρέψουν στην Κίνα. Πιθανότατα να κατέληγαν με μια σφαίρα στο κεφάλι για «αποσχιστική δράση». Καμία χώρα δεν τους δεχόταν στο έδαφός της. Η Αλβανία ήταν η μόνη που τους δέχτηκε, κατόπιν αμερικανικής προτροπής. Τον Μάιο του 2005 οι πέντε Ουιγούροι προσγειώθηκαν, άγρια μεσάνυχτα και με χειροπέδες στα χέρια, στα Τίρανα. «Έτσι άρχισε η ζωή μου στην Αλβανία», λέει. Οι κινεζικές αρχές συνεχίζουν να ζητούν την έκδοσή του, ώστε να δικαστεί στην Κίνα...

Τον Αμπού τον συνάντησα σε ένα τούρκικο εστιατόριο, γνωστό γαστρονομικό στέκι για ξένους που επισκέπτονται τα Τίρανα. Όχι πολύ μακριά από την ελληνική ταβέρνα «Filoxenia». Είναι χαμογελαστός και συναχωμένος. Διευκρινίζει ότι δεν μισεί την Αμερική αλλά το Γκουαντάναμο και εκείνους που το έφτιαξαν. Μου μιλά για τα παιδικά του χρόνια. Για την πόλη όπου γεννήθηκε το 1969, τη Γκόλτζα. Τις διώξεις ενάντια στους Ουιγούρους στην Κίνα. Τη σκληρή δουλειά από τρυφερή ηλικία. Τη μητέρα του που έχει οκτώ χρόνια να τον δει. Τη γυναίκα του και τα τρία παιδιά του που δεν ξέρει εάν θα τα δει ποτέ ξανά. «Εγώ δεν μπορώ να επιστρέψω. Εκείνοι δεν μπορούν να φύγουν», λέει. Παρ΄ όλα αυτά ο Αμπού λέει πως είναι αποφασισμένος να αρχίσει τη ζωή του από την αρχή... Μιλά με τα καλύτερα λόγια για τον Αχμέτ, τον ιδιοκτήτη του εστιατορίου, που τον βοήθησε να ενταχθεί σε ένα πρόγραμμα δενδροφύτευσης στα δημοτικά σχολεία των Τιράνων. Στο τέλος μου δείχνει μια επιστολή που είχε γράψει στη μητέρα του και που οι ιδιοκτήτες την έβαλαν στο μενού του εστιατορίου: «Αγαπητή μητέρα. Μια χειμωνιάτικη νύχτα, που χιόνιζε, άρχισες να μου μαθαίνεις να γράφω με λατινικούς χαρακτήρες... Πόσο προσεκτική ήσουν για να έχω ωραία γράμματα. Θυμήθηκα όταν σε ρώτησα πώς είναι η θάλασσα... Προσπάθησες πολύ να μου την περιγράψεις, αφού ούτε εγώ ούτε εσύ την είχαμε δει ποτέ με τα μάτια μας... Αγαπητή μητέρα. Τα μάτια μου έχουν δει πολλά. Έχω ανέβει ακόμα και σε αεροπλάνα. Έχω δει τον ωκεανό, αν και κανένα από τα βιβλία που μου διάβαζες πριν κοιμηθώ δεν μιλούσε γι΄ αυτόν. Πολλά έχω δει μητέρα... αλλά πάντα καθαρός...».
Δευτέρα μεσημέρι, επιστροφή στην Αθήνα. Έχω ρίγη και πυρετό. Ίσως να κόλλησα τη γρίπη από τον Αμπού. Ένας Αλβανός μετανάστης στην Ελλάδα κολλάει τη γρίπη από έναν Κινέζο πρόσφυγα στην Αλβανία, σε ένα τούρκικο εστιατόριο στα Τίρανα, κοντά σε μια ελληνική ταβέρνα. Ο ορισμός της παγκοσμιοποίησης, σκέφτομαι...

ΥΓ. Το κομμάτι γράφτηκε πριν την χθεσινή τραγωδία στη λίμνη Φάρκα, κοντά στα Τίρανα, όπου πνίγηκαν 16 άτομα, ανάμεσα στα οποία και τρία ανήλικα παιδιά. Η τραγωδία συνέβη λόγω της μέθης και της περιφρόνησης των κανόνων του ορθολογισμού. Όπως συμβαίνουν συνήθως οι τραγωδίες στα Βαλκάνια...

Φωτό: Enri Canaj

Πρίστινα-Τίρανα-Αθήνα: 22-25 Φεβρουαρίου 2008

48 σχόλια:

Neli είπε...

Ωραιο κειμενο.
Αυτο που δεν καταλβα ειναι γιατι δεν θελουν οι κινεζοι να μιλανε αλβανικα?
Πως πουλανε τι πραματια τους εαν δεν μιλανε αλβανικα,εκτος εαν αρχισαμε να μαθαινουμε εμεις κινζεικα!!!

Somsietha-VetemShqip-AlbanianBrother είπε...

Gja ta tirana ke tin pagkosmiopisi mboris na milas gja oloklires ores, ta tirana ine mia magiki poli pou mbori na sou prosferi ta panta, apo tous ftoxous kinezous pou poulane pseftika mexri tous intelektual pou pernane mesa stis laspes gja na pane sta komunistika spitia tous pou apo pano dhiafimistikes plaketes grafoun PEPSI, me sfondo merikes dhekadhes mercedes agorasmenes apo ta pola magazia BMW, BENZ, PORCHE, AUDI ke ala pou anigoun sinexia, ta Tirana alazoun prosopo kathe mera, liga xiliometra apo ta tirana iparxoun xoria pou kiriarxi to apolito skotadhi, i xoriki anti na kaliergisoun sta xorafia, poulane ageladhes ke protimoun na agorazoun mercedes, pinoun gala agorasmeno se mboukalia, trone se fast-food ke xorevoun stis disko eno to vradhi girnondas sto xorio mbori na iparxi provlima ilektrodhotisis.lol.
Stous xlidhatous dromous tou kentrou vlepis plousiopedha na forane armani ke na tin pezoun sta kafenia olimeris afou ta idhiotika sxolia(pou gnorizoun anthisi stin alvania) anigoun meta tis 10.lol gnorizontas ti dhiskolia ton "neon" alvanon gja na ksipnisoun noris ke xoris kafe.lol, dhiafores kopeles se enan agona gja na forethi oti pio proklitiko ke trendy kanoun shoping sta magazia pou stis vitrines antanaklate o ferexhes ton fanatikon mouslimanon pou mbori na min ine poli ala sigoura dhen lipoun, mbrosta apo ta megala mall-center(dhen ksero pos ta lete) vriskonte Tzamia ke eklisies pou episkeptonte poli spania apo tous neous, oute kan apo tous aporous astegous pou menoun kato apo ta terastia ktiria pou xtistikan stin metakomunistiki epoxi, i opii molis sou zitane lefta me mias to dhiakoptoun afou mia siskevi pano tous kani dring, dring ke arxizoun na milane astamatita me autin, auta ine ta tirana pou opos ipa oxi apla aksizi na tin episkeftis gja ta pola aksiotheata ala ke ta mi aksia theata pou omos stin alvania tou 2008 metamorfononte mbori oxi se aksia ala sigoura se endhiaferonta theata.
Ta tirana ine i poli ton trelon antitheseon, mia poli sta valkania sta simerina valkania prospathoun na pagkosmiopithoun ke na ftasoun to xameno treno-xrono

Alexandros είπε...

Γουστάρω! Όπως Αθήνα!

Donnie είπε...

Absolutely excellent job Gazi. Thaymasia perigrafi. Ta Tirana einai pragmati mia synarpastiki poli,me antitheseis syxna kourastikes alla taytoxrona toso paradokses pou aporeis "yparxei pragmati mia tetoia poli?". Tha simfoniso se arketa me ton Albanian brother omws diafwnw se merika simia,kyriws oson afora tin sxesi tis alvanikis neolaias me tin thriskia. Oi neoi kathe allo para adiaforoi einai gia tin thriskia (kyriws tin Xristianiki,einai idiaitera tis modas). Ta tirana einai mia poli pou h neolaia dipsaei na kanei kainourgia pragmata kai na anaplirosei osa den ypirksan epi xronia se aythn. En th prokeimenh...to idio symvainei kai me tin thriskia. Oi neoi to diaskedazoun poly na pigainoun (kyriws) stin ekklisia,ftanei na pas mia fora Pasxa na deis ti ginetai stin Anastasi,einai gemati h ekklisia me neous anthropous. Den exoun perasei akoma tin diadikasia tis "amfisvitis". Einai akoma stin fasi pou dokimazoun,pisteyoun sto Theo..etsi gia moda. Ta tirana alloste einai h poli pou ta panta ginontai gia tin moda,ola einai efimera,apo to ntysimo mexri ta "in" stekia pou allazoun kathe 2 vdomades.
Gazi ksexases sto arthro sou na anafereis ena sima katatethen twn Tiranwn. Tis kaligrames kai kalontymenes (mexri ypervolis) kopeles. Mia volta sta Panepistimia ftanei gia na pareis mia eikona,proi proi foititries ntymenes les kai pane se parti. H neolaia twn Tiranwn einai h neolaia tis ypervolis,trexoun na prolavoun ta "xamena xronia". Kata ta alla ta Tirana einai mia poli pou talanteyetai anamesa stοn eksygxronismo kai to kits.

Donnie είπε...

Syggnomi gia to megalo sxolio,alla thelo na paratheso merikous stixous (se proxeiri metafrasi,sygxoreste mou tyxon lathi) pou perigrafei akrivws ayto pou einai ta Tirana simera. Tragoudoun oi West Side Family me ton Dimarxo Tiranwn Edi Rama.
Ta nea Tirana, Lapraka, Kombinati, Ali Demi (perioxes ton tiranwn)
Ta Tirana einai to simio pou ksekinaei h eykairia/ekei opou exo to mellon mou …exo ta oneira mou/ ekei pou synyparxoun tzami kai ekklisia/ xorizoun kai ta vriskou o Nano k o Mperisa/ ekei pou dinetai panta mia nea eykairia/ exo filous exo geitonia, dromous, spiti/ Ti einai ta Tirana? To pio megalo paradokso/ pou o allos psonizei apo ta Second-hand forontas sto xeri Rolex/ pou oi aytokinitares parelaynoun sti laspi/ pou dipla sta etimoropa ktiria einai mia super-polykatoikia/ ekei pou to potami vromaei..ta magazia pouloun aromata/ pou niotheis tin eyxaristisi…tin piesi kai to stres/ ekei pou exei dianooymenoys alla kai xoriates/ ekei pou oi zitianoi kai oi anergoi miloun sto kinito.
Eykairies stous xilious dromous einai gia mas ta Tirana/ pou mazi me tis apogoiteyseis pragmatopoiountai kai ta oneira mas.
Ayta einai ta dika mas Tirana/ ta Tirana twn antithesewn/ tou polemou kai tis eirinis/ tou skotadiou kai tou fwtos/ tis apatis kai tis alithias, twn psematwn kai twn symferontwn, tou kefiou kai tou stres , tou glentiou kai tou business/ opou oloi emeis leme …Tirana kardia mas ..gia mas eisai panta protathlitria./ Otan mpeite sto Kombinat (sinikoia) eiste stin poli mas pou ..eytixws..mia tampela grafei „Kalws irthate sta Tirana“.
Tirana..stis kardies mas ,poli zontani, Oso treli …opos kai an eisai..tha eisai panta diki mas. Tirana exeis ta oneira mas/zeis oles tis ores/ methysmeni..opos kai na eisai ..eisai diki mas.
Ekei opou o Dimarxos fonazei sto megafwno, ta panta mporoun na symvoun ..vriskesai sta Tirana/ opou oi anthropoi kolympoun se apoksirameni limni/ pou o eparxiotis leei „eimai proteyousianos“/ ekei pou makigiarontai oxi mono oi gynaikes alla kai oi polykatikies/ pou h neolaia fonazei „ftanei pia! Mas exete skasei“
Kafe kai kouventoula san tous arxaious tourkous/ kato apo ta koromila kanoun ntefile/ den exei mono zesti ….exei kai xasisi/ kykloforia xrimatos…xeirafetimenes gynaikes/ psonia stin odo “Dyrraxiou” / file apo to Blloku (kentro) ekei pou psareyeis gkomenes roufas kai to kaysaerio/ skylia kai kadous skoupidiwn gyro apo ta ypourgia/ ekei pou exei vasilia kai proedro mazi/ ola tha ta vreite stin poli mas pou mia stravi tampela leei “kalosirthate sta Tirana”.
Thoryvos…thoryvos…polys thoryvos.

Somsietha-VetemShqip-AlbanianBrother είπε...

i neoi to diaskedazoun poly na pigainoun (kyriws) stin ekklisia,ftanei na pas mia fora Pasxa na deis ti ginetai stin Anastasi.
To pasxa ke ego pu ime atheos ke poli fili mou muslumani ke ala pigenoume gjati mazevete kosmos ke ine xavales, omos afto dhen simeni oti i nei i genika i alvani ine konta se kapia thriskia i pigenoun sta xhamia ke tis eklisies to antitheto i alvani, idhika i nei istorika itan pantelos adhiafori gja tin thriskia.
Ine sta oria tou astiou na les oti i nei stin alvania ine thriski ke pigenoun stis eklisies i xhamia, kata ta ala simfono me esena

Somsietha-VetemShqip-AlbanianBrother είπε...

kala ti metafrasi pos tin ekanes?
ine artia i metafrasi!

Donnie είπε...

Albanian brother,nomizw pos h frasi mou "pisteyoun sto Theo..etsi gia moda" den xriazetai peraiterw analysi. Leme to idio akrivos pragma.
Les episis "istorika itan pantelos adhiafori gja tin thriskia". Fantazomai fysika pos anaferesai stis istorikes syggiries kai oxi sto ...DNA ton alvanwn,etsi?
Ayto pou ksero file mou einai pos to 1991...se ilikia 5 xronwn...anoikse ekklisia stin poli mou kai ego gia 6 xronia pigaina kathe kyriaki sto katixitiko. Kai mazi me mena ola ta paidia tis polis. Oxi giati pisteyame sto Theo (ayto egine argotera...gia na kseginei akoma argotera)Gia mas itan apla san na anoikse Luna Park.
Oso gia tin metafrasi...eytixos pou einai entaksi.As poume oti h metafrasi einai o klados mou. Min mou zitiseis na kano to antistrofo(apo ellinika sta alvanika) eimai mia apotyxia :)))

ΦΑΙΔΩΝ ΘΕΟΦΙΛΟΥ είπε...

Πολύ ζωντανό κείμενο "Τα καμένα ΜcDonalds και οι Κινέζοι πρόσφυγες" , μόνο που οι Κινέζοι δεν είναι πρόσφυγες. Απλά εκτελούν διατεταγμένη υπηρεσία του υπουργείου εξωτερικού εμπορίου της Κίνας, ώστε τα κινεζικά προϊόντα να φτάσουν σε κάθε γωνιά της γης. Γιατί δεν θα μπορούσα να φανταστώ ότι θα υπήρχαν Κινέζοι που αντί να πάνε στο Παρίσι ή στη Μαδρίτη θα πήγαιναν στα Τίρανα. Ταυτόχρονα οι Κινέζοι που μεταναστεύουν γι αυτό το λόγο στο εξωτερικό αφήνουν ελεύθερες θέσεις εργασίας γι αυτούς που μένουν πίσω στην Κίνα. Αυτά σε ότι αφορά το θαυμάσιο ρεπορτάζ. Θα ήθελα όμως κ. Καπλάνι να σας κάνω και μια ερώτηση και να μου απαντήσετε αν θέλετε: Ποια είναι η δική σας γνώμη για την ανεξαρτησία του Κοσσόβου;

sapere aude είπε...

-----------------------------------
albanianbrother:
> ... i alvani, idhika i nei istorika itan pantelos adhiafori gja tin thriskia.
-----------------------------------
Now, that's music to my ears! :-)))

Γιώργος Μαργαρίτης είπε...

καταπληκτικό κείμενο...

harrygrath είπε...

Ειχα αφησει παλιοτερα σχολιο που δεν απαντηθηκε.

Το νοημα της παρεμβασης μου ειναι οτι πρεπει να παψετε να απευθυνεστε σε " Ελληνες " αλλα μονο σε Γραικους.

Οσοι δηλωνουν "ελ" ειναι μυθολογικοι φασιστες,αντιστοιχοι των γερμανων ναζιστων. Νομιζουν οτι ειναι αρχαιοι,4 χιλ. ετων,καθαροαιμοι & θεωρουν τους Αλβανους ξενους & κατωτερη ρατσα.

Οσοι ειναι Γραικοι,ειτε ξερουν ,ειτε πρεπει να μαθουν οτι ειναι εκγραικισμενοι Αλβανοι,Αλβανογραικοι,αρβανιτες ...

Οι τωρινοι Αλβανοι ειναι αδελφια τους.

Τουλαχιστον το 60% των Γραικων,ιδιως στο Νοτο,
Ηπειρος,Ρουμελη ,Μοριας,Κρητη,
αλλα & αρκετοι Ποντιοι & Μικρασιατες ειναι αρβανιτες.

Για να μη κανετε λοιπον διαλογο με κουφους,μη μιλατε σε " ελ" αλλα μονο σε Γραικους.

Η χωρα λεγετα Κοσόβα,οχι Κόσοβο ή αλλιως.

Οτι εγινε στη Greece / Γραικια το 1830,εγινε εκει το 1999. Οι Μεγαλες Δυναμεις επενεβησαν & απελευθερωσαν την γραικοφωνη χριστιανικη αρβανιτια του Μορια & της Ρουμελης το 1830 & την ...αλβανικη μωαμεθανικη αρβανιτια της Κοσόβα to 1999.

Τοσο απλα.

ele είπε...

Oraio reportaz....
Ston Harrygrant: Ta "istorika" sxolia poy probaleis den tairiazoyn me to pneyma toy keimenoy

ΦΑΙΔΩΝ ΘΕΟΦΙΛΟΥ είπε...

@harrygrath
Aφού είναι τόσο απλά τα πράγματα, άντε να παίρνετε και την Ελλάδα αλλά και την μισή Αμερική που είναι Αλβανοί, να γίνει η μεγάλη...Αλβανία, και ίσως κάποτε να καταλάβετε ότι ο εθνικισμός δεν τρώγεται. Μόνο από την εργασία που κάνουν οι Αλβανοί στις ξένες χώρες μπορούν να ζήσουν , να ευημερήσουν και να επιστρέψουν στη χώρα τους ή να παραμείνουν στις χώρες που δουλεύουν και να πάρουν την υπηκοότητα. Έχει πλάκα, ότι κανένας Αλβανός δεν σκέφτεται ότι μπορεί να αποκοπεί ένα κομμάτι από τη χώρα του και να το πάρει άλλη χώρα. Μέχρι στιγμής σκέπτονται πως θα πάρει η Αλβανία κομμάτια από άλλες χώρες, όχι επειδή τα δικαιούται αλλά γιατί απλά κατοικούσαν στη ξένη χώρα Αλβανοί.
Μ ' αυτή τη λογική και οι Τούρκοι της Γερμανίας θα κηρύξουν ανεξάρτητο κράτος το Βερολίνο! οι Αφρικανοί ένα νομό της Γαλλίας και πάει λέγοντας... Εμένα δεν μ' ενδιαφέρουν όσες ανθρωπογεωγραφικές και αλβανικές ή αρβανίτικες ιστορίες λες. Όποιος ξένος μένει στη χώρα μας παίρνει την υπηκοότητα και εργάζεται εδώ, είναι Έλληνας. Το ίδιο συμβαίνει και στη Γαλλία και στη Γερμανία, άκουσες τι απάντησε η Μέρκελ στον Ερντογάν όταν άρχισε τις εθνικιστικές σαχλαμάρες λέγοντας στους Τουρκογενείς ότι είσαστε Τούρκοι;
Κάνετε λάθος του είπε η Γερμανίδα. Οι άνθρωποι αυτοί εργάζονται εδω, πληρώνουν τους φόρους τους ,πηγαίνουν στο γερμανικό σχολείο, το γερμανικό κράτος τους φροντίζει, είναι λοιπόν Γερμανοί.Η Ελλάδα, (εσύ μπορείς να τη λες Γραικία και να ζεις με τα ανιστόρητα ιστορικά φαντάσματα του παρελθόντος,ενώ ο κόσμος προχωράει μπροστά) είναισύμφωνα με τα στοιχεία του Ο.Η.Ε. μέσα στις 20 πιο ευημερούσες και πλούσιες χώρες του κόσμου. Με όλα τα προβλήματα που έχουν οι σύγχρονες κοινωνίες. Και η ευημερία των Βαλκανικών κρατών περνάει μέσα από την Ελλάδα. Και για ότι εγώ λέω, υπογράφω με ο όνομά μου κι όχι με ψευδώνυμο...

ΦΑΙΔΩΝ ΘΕΟΦΙΛΟΥ είπε...

@harrygrath
Aφού είναι τόσο απλά τα πράγματα, άντε να παίρνετε και την Ελλάδα αλλά και την μισή Αμερική που είναι Αλβανοί, να γίνει η μεγάλη...Αλβανία, και ίσως κάποτε να καταλάβετε ότι ο εθνικισμός δεν τρώγεται. Μόνο από την εργασία που κάνουν οι Αλβανοί στις ξένες χώρες μπορούν να ζήσουν , να ευημερήσουν και να επιστρέψουν στη χώρα τους ή να παραμείνουν στις χώρες που δουλεύουν και να πάρουν την υπηκοότητα. Έχει πλάκα, ότι κανένας Αλβανός δεν σκέφτεται ότι μπορεί να αποκοπεί ένα κομμάτι από τη χώρα του και να το πάρει άλλη χώρα. Μέχρι στιγμής σκέπτονται πως θα πάρει η Αλβανία κομμάτια από άλλες χώρες, όχι επειδή τα δικαιούται αλλά γιατί απλά κατοικούσαν στη ξένη χώρα Αλβανοί.
Μ ' αυτή τη λογική και οι Τούρκοι της Γερμανίας θα κηρύξουν ανεξάρτητο κράτος το Βερολίνο! οι Αφρικανοί ένα νομό της Γαλλίας και πάει λέγοντας... Εμένα δεν μ' ενδιαφέρουν όσες ανθρωπογεωγραφικές και αλβανικές ή αρβανίτικες ιστορίες λες. Όποιος ξένος μένει στη χώρα μας παίρνει την υπηκοότητα και εργάζεται εδώ, είναι Έλληνας. Το ίδιο συμβαίνει και στη Γαλλία και στη Γερμανία, άκουσες τι απάντησε η Μέρκελ στον Ερντογάν όταν άρχισε τις εθνικιστικές σαχλαμάρες λέγοντας στους Τουρκογενείς ότι είσαστε Τούρκοι;
Κάνετε λάθος του είπε η Γερμανίδα. Οι άνθρωποι αυτοί εργάζονται εδω, πληρώνουν τους φόρους τους ,πηγαίνουν στο γερμανικό σχολείο, το γερμανικό κράτος τους φροντίζει, είναι λοιπόν Γερμανοί.Η Ελλάδα, (εσύ μπορείς να τη λες Γραικία και να ζεις με τα ανιστόρητα ιστορικά φαντάσματα του παρελθόντος,ενώ ο κόσμος προχωράει μπροστά) είναισύμφωνα με τα στοιχεία του Ο.Η.Ε. μέσα στις 20 πιο ευημερούσες και πλούσιες χώρες του κόσμου. Με όλα τα προβλήματα που έχουν οι σύγχρονες κοινωνίες. Και η ευημερία των Βαλκανικών κρατών περνάει μέσα από την Ελλάδα. Και για ότι εγώ λέω, υπογράφω με ο όνομά μου κι όχι με ψευδώνυμο...

sapere aude είπε...

-----------------------------------
harrygrath:
> Οσοι δηλωνουν "ελ" ειναι μυθολογικοι φασιστες,αντιστοιχοι των γερμανων ναζιστων. Νομιζουν οτι ειναι αρχαιοι,4 χιλ. ετων,καθαροαιμοι & θεωρουν τους Αλβανους ξενους & κατωτερη ρατσα.
-----------------------------------
Κι εγώ αυτοαποκαλλούμαι Έλληνας, αλλά κάθε άλλο παρά αναγνωρίζω τον εαυτό μου στην πιο πάνω περιγραφή σας. Γννωρίζω πολύ καλά ότι (νεο)Έλληνας = Γραικός, αλλά δεν νομίζω ότι έχει νόημα να προσπαθούμε πια να αλλάξουμε το όνομα της χώρας και των κατοίκων της. Αυτό που πρέπει σίγουρα να κάνουμε είναι να συνειδητοποιήσουμε και να παραδεχτούμε όλοι ποιοί πραγματικά είμαστε. Δεν νομίζω ότι διαφωνούμε επί της ουσίας.
Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με τους σημερινούς Ούγγρους και Βούλγαρους: Ενώ γνωρίζουν πολύ καλά ότι προέρχονται από επιμιξίες (όλοι οι Ούγγροι γνωρίζουν πχ ότι ο εθνικός τους ποιητής ήταν Σλαύος), εν τούτοις εξακολουθούν να αυτοαποκαλλούνται Ούγγροι και Βούλγαροι όπως οι "πρόγονοί" τους.
Ήθελα να σας τα πω αυτά από τότε που ήμουν lurker στα blogs του Νίκου Δήμου.

harrygrath είπε...

Σχολιαστες στους οποιους δεν απευθυνω το λογο,δεν θελω να ασχολουνται μαζι μου.

Αντιθετα,πιστευω οτι τα ονοματα ειναι συμβολα & πρεπει να δωσουμε τη μαχη των συμβολων.Βλεπετε ποσο εμπαθεις ειναι οι γραικοναζιστες να περασουν τους ορους Hellas & Hellenic αντι για Greece & Greek.
Και πως συνεχεια αλλαζουν τα αλβανικα,βλαχικα,μακεδονικα,τουρκικα τοπωνυμια με αρχαια ελ...

sapere aude είπε...

-----------------------------------
φαιδων θεοφιλου:
> Και για ότι εγώ λέω, υπογράφω με το όνομά μου κι όχι με ψευδώνυμο...
-----------------------------------
Δεδομένου ότι ζούμε σε μια χώρα που την χαρακτηρίζει ο φανατισμός και η έλλειψη ανοχής για οτιδήποτε το διαφορετικό, δεν νομίζω ότι έχει κανείς το παραμικρό δικαίωμα να μέμφεται όσους από εμάς χρησιμοποιούμε ψευδώνυμο στο ίντερνετ. Αν ήμουν Βρετανός δεν θα είχα κανένα απολύτως πρόβλημα να δηλώσω άθεος και αντιεθνικιστής, εδώ, όμως, είναι Βαλκάνια και όποιος απομακρύνεται από την αγέλη υφίσταται τις συνέπειες. (Δεν ξέρω γιατί πρέπει να επισημαίνω τα αυτονόητα...)

Neli είπε...

αχαχαχ ο εθνικισμος μερικες φορες ειναι πολυ αστειος ,μονο οταν παζει στο διαδυκτιο ,ουδαλως την πηδηξαμε
Εαν σχολειασω την μαλακια του harrygrath και την αλλη του ΦΑΙΔΩΝ ΘΕΟΦΙΛΟΥ τοτε θα γινω και εγω ενας επιπλεον λαλακας.
Με στεναχωρουν ιδιαιτερα παντως οι τοσο καθυστερημενς αποψεις ειδικα με τοις εξελειξεις που εχουμε σε αυτον τον πλανητη.Εδω βαλκανια ,εθνικισμος εν ωψη!!!
Παντος τελευταια ανακαλυπτω και τον αλβανικο εθνικισμο (πραγμα πυ ως αλβανος το θεωρουσα κατι αδιανοητο)
αλλα τι να πεις μετα οταν χιλιαδες αλβανοι ονειρευονται να ητανε κατι αλλο ..ελληνες ιταλοι..αμερικανοι...κτλπ και τα εχουν ολα γραμμενα υπαρχουν και αλλοι που ονειρευονται αλλες λαακιες μεγαλη και μικρη αλβανια.
Η ζωη ειναι γεματη μυθους!!!

Gazmend Kapllani είπε...

Αγαπητέ harrygrath

Για να είμαι ειλικρινής το ύφος και η επιχειρηματολογία σου μου θυμίζουν τον Λιακόπουλο. Take it easy φίλε μου παναρβανίτη, γιατί εκτός των άλλων, και κατά την ταπεινή μου γνώμη, άλλο πράγμα η εθνολογία και άλλο πράγμα η ζωολογία.

Αγαπητέ sapere,

μιας και ανέφερες τους ποιητές. Ο πιο αγαπημένος μου Αλβανός ποιητής – Migjeni, Millosh Gjergj Nikolla - είναι Σλάβος στην καταγωγή, ίσως Σέρβος. Δυστυχώς πέθανε πολύ νέος. Έλα όμως να το πεις σήμερα στους Αλβανούς εθνικιστές αυτό. Θα σε φάνε λάκανα. Εμείς είμαστε Βαλκάνιοι και έχουμε μάθει οτι η εθνική ταυτότητα δεν βρίσκεται στο κεφάλι και στη καρδιά μας αλλά στις φλέβες μας. Άλλο πράγμα ο "φυλετικός εθνικισμός" που ευδοκιμεί στα Βαλκάνια και άλλο πράγμα η εθνική ταυτότητα, καθώς εύστοχα παρατηρείς...

Αγαπητέ Φαίδων,

Εάν ψάξεις στο «Εδώ Πρίστινα: Ημέρες ανεξαρτησίας» έχω απαντήσει στο ερώτημά σου για την ανεξαρτησία του Κοσόβου. Για να μην επαναλάβω τον εαυτό μου πήγαινε μέχρι εκεί. Να σας κάνω και εγώ όμως μια ερώτηση. Την υπόθεση-θεωρία-πληροφορία ότι οι Αλβανοί στο Κόσοβο, και σε άλλα μέρη της πρώην Γιουγκοσλαβίας, είναι «μετανάστες» σε ποιο βιβλίο ιστορίας το έχετε διαβάσει. Θα μ’ενδιέφερε επιστημονικά κάτι τέτοιο.

Αγαπητέ/η Neli,

μην εκπλαγείς καθόλου. Ο Αλβανικός εθνικισμός υπήρχε και υπάρχει. Απλά παρατηρούμε πιο εύκολα τον εθνικισμό των άλλων. Και δεν είναι ούτε καλύτερος ούτε χειρότερος απο τον εθνικισμό των άλλων Βαλκανίων. Και αν οι Αλβανοί αφήσουν να τους οδηγήσει ο εθνικισμός, σίγουρα θα τους οδηγήσει εκεί όπου οδήγησε τους Σέρβους και άλλους Βαλκάνιους επίσης. Όπως έγραφε ο Ντάνιλο Κις το μότο του εθνικιστή είναι "εγώ πίνω αλλά εσύ είσαι μπεκρής. Εγώ είμαι εθνικιστής αλλά εσύ είσαι κακός εθνικιστής"

harrygrath είπε...

Δεν φταις εσυ,Γκασμα,φταιω εγω που απευθυνθηκα σε υπαλληλο του Λαμπρακη.

Καλα κανουν οι Αλβανοι & σε θεωρουν προδοτη του Αλβανισμου.

Κατσε δω,να μιλας με..."ελ".

Gazmend Kapllani είπε...

Αγαπητέ harrygrath,

την προδοσία του κάθε "–ισμού" – συμπεριλαμβανόμενου και του ανοητ-ισμού – το έχω στα «αλ-ελ -αλ - ουμ» γονίδια μου…

Neli είπε...

χμ δεν ξερω νομιζω οτι οι εθνικιστες στην αλβανια μου φαινονται ακινδυνοι..ειναι παραλογο με σχεδον τον μισο πληθυσμο να ειναι εκτος αλβανιας και να αφομοιωνονται μα ταχυτατους ρυθμους και απο την αλλη να υπαρχουν εθνικιστες στην αλβανια.Περισσοτερο μου φαινονται για βλακες χωριατες ατομα με παντελη αγνοια των συμβαντων στον κοσμο μας παρα για επικυνδυνα ατομα.
Αλλα η αληθεια ειναι οτι πιο ευκολα διακρινεις το κακο στους αλλους παρα σε σενα!!!
Migjeni μπορει να εχει σλαβικη καταγωγη αλλα εγραφε στην αλβανικη γλωσσα οποτε δεν μας απασχολη και πολυ απο που ηταν η καταγωγη του.
Η Μελινα Μερκουρη ηταν αρβανιτισα και το ειχε δηλωσει ...οποτε ειχε αλβανικη καταγωγη μπορεις τωρα να πεις οτι ηταν λιγοτερη ελληνιδα απο καποιους αλλους και απο την αλλυ μπορεις να πεισεις καποιον ελληνα οτι ατομα με αλβανικη καταγωγη εχουν συμβαλει τα μεγιστα στον ελληνικο πολιτισμο!!!

Donnie είπε...

Neli,den einai ligotero epikindynoi oi ethnikistes tis Alvanias. Exeis alloste ena zontano paradeigma anamesa mas. O Liakopoulos anoikse parartima stin Alvania kai onomazetai Harrygrath.

milena barili είπε...

"την προδοσία του κάθε "–ισμού" – συμπεριλαμβανόμενου και του ανοητ-ισμού – το έχω στα «αλ-ελ -αλ - ουμ» γονίδια μου…"

Αγαπητέ κύριε Καπλάνι,

αρχίζω να σας ερωτεύομαι...

Neli είπε...

donnie
ειναι franchise η κατι αλλο...διοτι ο Ηαrrygath τελικα νωμιζο οτι ειναι ελληνας...αλλα αρβανιτικης καταγωγης μαλον η αρρωστεια του εθνικισμου τον χτυπησε βαρια...

Donnie είπε...

Gazi exeis tetoia apixisi pou se eroteyontai kai apo to yperperan :)))

Somsietha-VetemShqip-AlbanianBrother είπε...

Ο πιο αγαπημένος μου Αλβανός ποιητής – Migjeni, Millosh Gjergj Nikolla - είναι Σλάβος στην καταγωγή, ίσως Σέρβος.



Telika tin ipes ti malakia, file kapllani kalitera na masas para na milas, to na les enan alvano ethnikisti-komunisti piiti servo ine apla crazy, emena prosopika mou fenete too much komunistis ke "patriotis" gjauto dhen ton poligoustaro(dhiavazo), ala oti ine servos, ahahaahaha auto ine entelos koulo

Donnie είπε...

Re sy albanian brother,giati einai toso periergo na einai servikis katagogis? Giati einai toso crazy? Alloste o Migjeni tin mesi tou ekpaideysi tin ekane se serviko lykio stin poli Monastiri,poly pithano na exei kai servikes rizes. Ayto den simainei oti den einai alvanos poihths. Giati oi iroes tis ellinikis epanastasis na mporei na einai Arvanites,eno o alvanos poihths na min einai -oute kata dianoia- servos? Epidi einai dikos mas? Esy pou paleyeis gia antikeimenikotita...xalarose ligo. Valkania eimaste. Eimaste ta panta,kai servoi kai alvanoi kai ellines kai oti theleis.
Exo paratirisei epipleon pos molis diafonisoume me ton allon petame etsi eykola kai ena "tin eipes tin malakia". Ayth h anesi kai elleipsi sevasmou deixnei pos eimaste varvatoi valkanioi.

sapere aude είπε...

-----------------------------------
albanian brother:
> Telika tin ipes ti malakia, file kapllani kalitera na masas para na milas ...
-----------------------------------

Συγχαρητήρια για το πλούσιο λεξιλόγιο και το γλαφυρό ύφος του λόγου σας, albanian brother. Έχω μείνει άφωνος.

Σχετικά με το θέμα του pedigree των ποιητών:
Στην Ουγγαρία είναι γνωστό στους πάντες ότι ο εθνικός τους ποιητής Sandor Petofi (1823-1849) γεννήθηκε σαν Alexander Petrovics. Συγκεκριμένα ο πατέρας του ονομαζόταν Stefan Petrovic' και ήταν ουγγρόφωνος Σέρβος, ενώ η μητέρα του, Maria Hruzova, ήταν Σλοβάκα και δεν μιλούσε σχεδόν καθόλου Ουγγρικά. Μήπως είναι και αυτά μαλακίες, αδελφέ;

Somsietha-VetemShqip-AlbanianBrother είπε...

Exo paratirisei epipleon pos molis diafonisoume me ton allon petame etsi eykola kai ena "tin eipes tin malakia". Ayth h anesi kai elleipsi sevasmou deixnei pos eimaste varvatoi valkanioi.

sostos, ke lathos pu ekfrastika etsi ala itan kati pragmatika crazy na les ton Migjeni servo, ala afto dhen me dhikeologi ke to anagnorizo!
apla thimosa gja to pos ginomaste alvani, servi, elines simera sta valkania, idhika gja ton Migjeni(pu gja mena ligi simasia exi ean ine servos) o opios ine enas big "patriotis", i mitera tou ke o pateras ine apo alvanikes rizes dhioti itan mia askisi sto sxolio gja ton Migjeni ke to gnorizo to thema vathia, oxi oti exi megali simasia.

Oxi kathe vorios exi sxesi me tin servia, oxi kathe notios exi sxesi me tin eladha afto me eksorgise

Donnie είπε...

Albanian brother,kaneis den eipe oti kathe vorios einai servos kai loipa. Ayto pou eipa kai ego kai o sapere aude itan pws...DEN APOKLEIETAI KIOLAS. Tipota den einai apithano sta Valkania pou zoume.

Julius είπε...

O Migjeni pithanon na itan servos. Gia na ksekatharistei afto tha prepei na prosdiorisoume ti itan i mikri orthodoksi kinotita sti poli tis Shkodra. O Migjeni ekei anike.
Bebaia merika pragmata tha prepei na ginoun ksekathara apo tous noimon anthropous giati merikoi alloi anengefaloi kanoun kataxrhsh me afta. Opote an kapoios thelei na polemisei ton ethnikismo, prota prota tha prepei na tous sterisei ta epixirimata.
Ap'tin alli, pistevo oti exete pareksigisei ton Harry.
Mesa apo ta epixeirimata tou aplos thelei na pei oti OLOI i arbanites-albanoi (mousulmanoi kai orthodokoi) einai "una faccia una raca".

Aneksigito gia mena paramenei to misos metaksi arbanitwn kai albanwn. Einai san na malwsoun vazeloi kai gavroi, GAP-ites kai ND-ets, i orthodoksoi kai mousulmanoi.
E, gia mena kuries kai kurioi, kapoioi tous emathan lanthasmena na misountai.

Donnie είπε...

Julie...simfonw apolyta se osa les alla oson afora ston Harrygrath ayto pou prospathei na mas pei einai pos den yparxei KAN elliniko ethnos kai OLOI eimaste arvanites. Edo kala kala den katadexetai na xrisimopoiei tin leksi "ellinas" alla kotsarei kati asxeta "el" mes stis protaseis. Nomizw pos apantise poly kala o Gazi : Allo ethnologia kai allo zwologia.
Katholou den pareksigisame ton Harry.

Julius είπε...

Julius file mou. To Julie einai gynaikeio.
Den diafwno bebaia alla den tha ithela na exw idiaiteres times pou den mou anhkoun.
O Harry exei ton tropo tou na ta pei merika pragmata. Na des to blog tou na pareis mia idea: http://harrygrath.blogspot.com/

To "el" einai efevrima tou Liakopoulo, xaneis ama den ton ksereis.

cortlinux είπε...

Πολύ ωραία απάντηση κ. Καπλάνι.

-----

Ο ποιητής που αναφέρετε έχει μεταφραστεί στα ελληνικά;

-------

Ένα είναι σίγουρο: με ανάποδους ενθνικισμούς ή ρατσισμούς δεν αντιμετωπίζουμε τους επικρατόντες ρατσισμούς και εθνικισμούς.
Ελλήνας ή Αλβανός ή Σέρβος κτλ εθνικιστής κοινή κουλτούρα έχουν και τα ίδια κλειστά με παροπίδες μάτια.

Donnie είπε...

Ήταν απλώς κλητική προσφώνηση Ιούλιε (και οχι Τζούλι) :)))
Tespa,variemai na sizitao gia ton Harrygrath,niotho na xano xrono,alla exo kanei polles gyres sto blog tou kai ekeinos aplws svinei ta sxolia mou giati aplws diafono se orismena pragmata. Tora...an o idios diavazei Liakopoulo perissotero apo vivlia istorias...ayto kati leei :))

ΦΑΙΔΩΝ ΘΕΟΦΙΛΟΥ είπε...

@ Γκαζμεντ Καπλάνι
Όχι κ. Καπλάνι. Δέν έχω διαβάσει σε κανένα βιβλίο ιστορίας, ότι οι Αλβανοί ήταν μετανάστες στο Κόσσοβο. Απλά γνωρίζω όπως και ο κάθε πολίτης οποιασδήποτε χώρας ότι το Κόσσοβο είναι σερβικό έδαφος.

ΦΑΙΔΩΝ ΘΕΟΦΙΛΟΥ είπε...

@ Sapere aude
Ασφαλώς και έχεις το δικαίωμα να έχεις ψευδώνυμο και να εκφράζεις τις απόψεις σου και αυτό κάνεις και μάλιστα με ευπρέπεια και αξιοπρέπεια. Αν εγώ τόνισα τόσο πολύ ότι υπογράφω με το όνομά μου, είναι γιατί κάποιοι κρύβονται πίσω από το ψευδώνυμο για να λένε απρέπειες και να πουλάνε σαχλαμάρες ως ιστορική εγκυρότητα.
Τέλος η συμμετοχή μου σ' αυτό το Blog οφείλεται στην εκτίμησή μου στον κ. Gazmet Kaplani . Αλλιώς ούτε που θα το σκεφτόμουν να επισκεφθώ το Blog.

Neli είπε...

@φαιδων θεοφιλου
Παρουσιαζει την προπαγανδα ως κατι το φυσιολογικο.
Το Κοσοβο ανηκει στους κατοικους που το κατοικουνε εδω και χιλιαδες χρονια και αυτοι οι κατικοι ειναι οι αλβανοι.
Τωρα το οτι αυτο δεν αρεσει σε εθνικιστικα καθαρματα οπου με την βια και τα οπλα θελουν να κρατησουν ενα λαο υπο την κυριαρχια τους,σκασιλα μας,εχασαν και φταινε.
Ο καθε πολιτης (εκτοσ απο τα ατομα που ειναι αρρωστημενα με την επιδημια τους εθνικισμου και του αντιαλβανισμου) αυτου του κοσμου γνωριζει οτι ο εθνικισμος ειναι υπαιτιος για αυτα που συνεβησαν στο Κοσοβο.
Κια ο καθε πολιτης τωρα γνωριζει οτι το Κοσοβο ανηκει στους Κοσοβαρους!

ΦΑΙΔΩΝ ΘΕΟΦΙΛΟΥ είπε...

Προσωπικά είμαι εναντίον της κάθε αλλαγής των συνόρων. Όχι μόνο των άλλων χωρών αλλά και της δικής μου χώρας. Επειδή όμως διάβασα μια άποψη που μάλλον συμφωνούν όλοι (Ε! κ. Καπλάνι;) αφού κανείς δεν διαφώνησε με αυτήν, μου δημιουργήθηκε μια απορία. Ειπώθηκε λοιπόν "ότι το Κόσσοβο ανήκει σ' εκείνους που το κατοικούν". Η απορία μου είναι: Αυτή η Αλβανική λογική ισχύει και για την Βόρειο Ήπειρο και για την Τρανσυλβανία της Ρουμανίας κ.λ.π. κ.λ.π. ή η λογική αυτή ισχύει μόνο για τα μέρη όπου κατοικούν Αλβανοί;;;

sapere aude είπε...

Καλό θα ήταν να βρίσκατε άλλα παραδείγματα: Η πλειονότητα των κατοίκων της Νότιας Αλβανίας (Β. Ήπειρος κατά τους Έλληνες σωβινιστές) είναι εθνοτικά Αλβανοί. Η πλειονότητα των κατοίκων της Τρανσυλβανίας είναι εθνοτικά Ρουμάνοι.

Jeff Ament είπε...

Kyrie Fedon pikrathikate gia ti Kosova perissotera apo tous serbous ethnikistes Isos tha prepei na diavaste to vivlio H ANIERI SYMMAXIA na katalavete giati

sapere aude είπε...

Jeff Ament said:
> ... na diavaste to vivlio H ANIERI SYMMAXIA ...

Τι φοβερό βιβλίο! Ο κ. Μίχας είναι μια από τις ελάχιστες φωνές που σπάνε τη συνωμοσία της σιωπής και των ψευδολογιών. A must.

Τάκης Μίχας
Ανίερη συμμαχία - Η Ελλάδα και η Σερβία του Μιλόσεβιτς
(Ελάτη, 2003)

ΦΑΙΔΩΝ ΘΕΟΦΙΛΟΥ είπε...

Κλείνω τη συμμετοχή μου σ' αυτό το θέμα, με την άποψη ότι ούτε η Ελλάδα ούτε οι Έλληνες μπορούν να σταματήσουν την εθνικιστική βλακεία που αναζωπυρώνεται πάλι στα Βαλκάνια και που καταδικάζει τους λαούς να μείνουν πίσω. Η Ελλάδα εδώ και αρκετές δεκαετίες έχει διαλέξει το δρόμο της. Ας διαλέξουν και οι ΄λαοί των Βαλκανίων το δικό τους δρόμο και θα είναι οι ίδιοι υπεύθυνοι για το μέλλον καιτη μοίρα τους.

sapere aude είπε...

@ φαίδων θεοφίλου:
> ... ούτε η Ελλάδα ούτε οι Έλληνες μπορούν να σταματήσουν την εθνικιστική βλακεία που αναζωπυρώνεται πάλι στα Βαλκάνια ...

Αν υπονοείτε και τους Αλβανούς του Κοσόβου επιτρέψτε μου να υπενθυμίσω ότι ένα από τα κοινά σημεία που είχε η επανάσταση του 1821 με τον αγώνα των Κοσοβάρων ήταν ότι η ..."εθνικιστική βλακεία" των επαναστατών είχε να αντιμετωπίσει τη λυσσαλέα αντίδραση των υπερμάχων του στάτους κβο (Μέττερνιχ et al).
Δυο ακόμη κοινά σημεία:
* υποστήριξη των επαναστατών από ξένες (υπερ)δυνάμεις -> δημιουργία προτεκτοράτου
* κάθε άλλο παρά "αγνοί" / ηθικά ανεπίληπτοι πολέμαρχοι

> Η Ελλάδα εδώ και αρκετές δεκαετίες έχει διαλέξει το δρόμο της.

Η Ελλάδα καλά θα κάνει να αναγνωρίσει πρώτα τις εθνικές μειονότητες που ζουν στο έδαφός της και *μετά* να αρχίσει να δίνει μαθήματα σαβουάρ βιβρ στους δήθεν "καθυστερημένους" γείτονές της.

珊珊李 είπε...

免費小遊戲,免費A片,走光,A片下載,正妹,色情網站,a片免費看,情色論壇,a片免費看,尋夢園聊天室,成人漫畫,080苗栗人聊天室,080聊天室,ut聊天室,性愛,85cc免費影片,嘟嘟成人網,美女交友,愛情公寓,plus,AV,後宮電影院,情色文學,成人文章,成人光碟,校園正妹牆,維克斯論壇,成人光碟,史萊姆好玩遊戲,遊戲口袋,尋夢園聊天室,情色論壇,色色網,6k聊天室,免費影片,hilive,美女,色情影片,A片,尋夢園聊天室,嘟嘟情人色網,色色網,色情網站,好玩遊戲區,ut聊天室,a383,a片,自拍,080聊天室,中部人聊天室,色情,遊戲基地,性愛,我的遊戲口袋,成人文學,免費影片,微風論壇,A片,成人文章,成人圖片區

AIKATERINH KARAGIANNAKH είπε...

Αυτό το κείμενο μου άρεσε πάρα πολύ και δίνω συγχαρητήρια στον δημιουργό του.Θέλω να κάνω μερικά σχόλια (για τα σχόλια εδώ κυρίως)
1)αυτά τα πράγματα περί γραικών μάλλον διδάσκονται στα αλβανικά σχολεία
2)όντως υπήρχαν πληθυσμοί στην Ελλάδα που μιλούσαν αρβανίτικα και οι περισσότεροι εδώ είναι αρβανίτες
το 1830 η ελλάδα(ΠΟΤΈ ΔΕΝ ΠΕΘΑΙΝΕΙ)αγωνιζόταν για την ανεξαρτησία της!από το 1821..επομένως διαβάζουμε λίγο περί επαναστατικού αγώνα των Ελλήνων!!δεν υπήρχε μόνο η Γαλλική επανάσταση!!!
3)Λίγο σεβασμός στην Ελλάδα και τους Έλληνες για αυτά που έχουν προσφέρει στην ανθρωπότητα πρέπει να συνειδητοποιήσουμε εμεις οι νεο-έλληνες οτι πρέπει να προστατέψουμε την αρχαία κληρονομιά μας να αγωνιζόμαστε για αυτήν όχι να κυνηγάμε και να δέρνουμε μετανάστες να φερόμαστε απολίτιστα, πρέπει να κερδίσουμε τον σεβασμό απο τους λαούς.