Σάββατο, Μαΐου 30, 2009

Συνάντηση με τον Ενβέρ Χότζα στο Λονδίνο


Ήταν Σάββατο όταν προσγειώθηκα στο αεροδρόμιο Stanstead του Λονδίνου. Μπροστά στον έλεγχο διαβατηρίων ξαναθυμήθηκα ότι δεν κουβαλάω «cool διαβατήριο»... Έτσι πήγα στην ουρά με εκείνους που κουβαλούν «κακό διαβατήριο». Η αστυνομικός ήταν μια όμορφη ξανθιά νεαρή κοπέλα. Αρκετά μουτρωμένη… Πέρασα τον έλεγχο και τις ερωτήσεις της με επιτυχία και συνέχισα προς την βαλίτσα μου… Θα έμενα σε ένα ξενοδοχείο κοντά στην Τραφαλγκάρ Σκουέρ και τον Τάμεση. Citadines το όνομά του. Στην είσοδο, μια αναμνηστική πλάκα ενημέρωνε ότι την πρώτη πέτρα στα θεμέλιά του την έβαλε κάποιος Πρίγκιπας της Ουαλίας του οποίου όμως το όνομα δεν συγκράτησα. Γύρω του pubs του 16ου αιώνα και μεσαιωνικές εκκλησίες. Η κοπέλα στη ρεσεψιόν ήταν μελαψή και χαμογελαστή. Καμία σχέση με τη μουτρωμένη αστυνομικό. Μου είπε ότι το δωμάτιό μου είναι στον έβδομο όροφο. Χάρηκα. Μου αρέσει το ύψος. Μόλις έφθασα στο δωμάτιο, έβγαλα το laptop μου για να συνδεθώ στο Ίντερνετ. Έχω αποκτήσει εξάρτηση. Ίσως, γιατί από όλες τις πατρίδες που μου έτυχε να γνωρίσω, το Ίντερνετ αποδείχθηκε η πιο γενναιόδωρη… Δεν κατάφερνα όμως να συνδεθώ. Κάλεσα τότε στη ρεσεψιόν και η ίδια φωνή που με είχε καλωσορίσει μου είπε ότι ένας συνεργάτης θα ερχόταν σύντομα στο δωμάτιό μου για να λύσει το πρόβλημα. Δεν πέρασε ούτε ένα λεπτό όταν ένας ευγενικός κύριος με μπλε στολή εμφανίστηκε στη πόρτα. Είπαμε «hello» και σκέφτηκα ότι πρέπει να είναι Κινέζικης καταγωγής, γύρω στα σαράντα πέντε. Ξαφνικά, ενώ εκείνος προσπαθούσε να βρει τι έτρεχε με το Ίντερνετ παρατήρησα το όνομά του, κρεμασμένο επάνω, στην αριστερή πλευρά της στολής του: Enver. Για μια στιγμή, ένας μικρός κεραυνός «διέσχισε» τον εγκέλαφό μου. «Είναι το Ενβέρ κινέζικο όνομα;» είπα μέσα μου. Προσπάθησα να το ξεπεράσω αλλά δεν τα κατάφερα. Είναι ένα όνομα που έχει ορίσει ένα σημαντικό μέρος της ζωής μου. Ξανακοίταξα το όνομα πάνω στην στολή του: Enver. «Είναι το Ενβέρ κινέζικο όνομα;» είπα ξανά μέσα μου. «Συγνώμη, είστε από την Κίνα;» - τον ρώτησα. «Ναι» μου απάντησε ευγενικά. «Συγνώμη για την αδιακρισία αλλά το Ενβέρ είναι κινέζικο όνομα;». Εκείνος χαμογέλασε και έκανε μια χειρονομία του τύπου «που να σου εξηγώ». «Είναι παλιά ιστορία» απάντησε. «Το όνομά μου προέρχεται από έναν Αλβανό δικτάτορα, τον Ενβέρ Χότζα»…

***

Στην αρχή σκέφτηκα ότι είχε μάθει πως είμαι από την Αλβανία και ήθελε να μου κάνει πλάκα. Είχα ταξιδέψει στο Λονδίνο για να μιλήσω την επομένη για το βιβλίο μου. Για να μιλήσω, ανάμεσα στα άλλα, για τα φρικτά σύνορα του ολοκληρωτισμού, στην Αλβανία του Ενβέρ Χότζα. Και αυτή την στιγμή, σε ένα βροχερό λονδρέζικο απόγευμα, βρισκόμουν στο δωμάτιο ενός Βρετανικού ξενοδοχείου, στον 7ο όροφο, δίπλα στον Τάμεση, περικυκλωμένος από βικτωριανά κτήρια, και μπροστά μου είχα έναν τύπο από την Κίνα που είχε πάρει το όνομά του από τον Ενβέρ Χότζα… Ε, αυτό πήγαινε πολύ… Δεν ξέρω τι ύφος πρέπει να είχα πάρει εκείνη τη στιγμή. Όταν συνήλθα κάπως είδα ότι ο Ενβέρ με κοιτούσε με ανήσυχο βλέμμα. Τον ρώτησα αν είχα ακούσει καλά ότι είχε πάρει το όνομά του από τον Ενβέρ Χότζα. Έγνεψε «ναι» με το κεφάλι. Τότε του εξήγησα την αιτία της μεγάλης μου έκπληξης. «Είμαι από την Αλβανία» του είπα, περιμένοντας για την αντίδρασή του. Ήταν η σειρά του να γουρλώσει τα μάτια από την έκπληξη.

«Απίστευτο» είπε.

«Απίστευτο» είπα.

«Απίστευτο» είπαμε…

***

Ξεχάσαμε το Ίντερνετ και ο Ενβέρ άρχισε να μου αφηγείται την ιστορία του ονόματός του. Το πλήρες του όνομα είναι Ενβέρ Τόχτι. Γεννήθηκε το 1963 στην επαρχία Ξιανγιάνγκ, η οποία κατοικείται από μουσουλμάνους Ουιγούρους. Όταν γεννήθηκε η Κίνα και η Αλβανία ήταν στο αποκορύφωμα της «καθαρής σοσιαλιστικής αγάπης». Η Κίνα είχε γίνει εχθρός με την Σοβιετική Ένωση. Η Αλβανία είχε γίνει εχθρός με όλο τον κόσμο. Η Αλβανία ήταν για την κομμουνιστική Κίνα η μοναδική φίλη χώρα στην Ευρώπη. Η Κίνα ήταν για την Αλβανία του Ενβέρ Χότζα η μοναδική φίλη χώρα στον κόσμο. «Εγώ γεννήθηκα σε μια μικρή πόλη, ανατολικά του Ξιανγιάνγκ, Κομούρ το λένε. Τον καιρό που γεννήθηκα εγώ, το ραδιόφωνο - δεν υπήρχαν τηλεοράσεις τότε – μιλούσε μέρα νύχτα για τη μεγάλη μας φίλη, την Αλβανία, και τον μεγάλη ηγέτη και προσωπικό φίλο του Μάο, τον Ενβέρ Χότζα» συνέχισε. «Τότε υπήρχε μια έκρηξη του ονόματος Ενβέρ στην Κίνα, ειδικά στην περιοχή των μουσουλμάνων Κινέζων». Έτσι οι γονείς του, για να είναι πολιτικά trendy, του έβαλαν το όνομα Ενβέρ προς τιμή του Ενβέρ Χότζα. «Υπήρχε τέτοια έκρηξη του ονόματος Ενβέρ που στο δημοτικό σχολείο από τα δεκαοκτώ αγόρια που ήμασταν, τα έξι τα έλεγαν Ενβέρ» προσέθεσε. Εδώ και καιρό μου έχει γίνει έμμονη ιδέα ένα ταξίδι στην Κίνα. Το να πάω και να βρω τους άλλους Ενβέρ στο Κομούρ είναι ένα καλό κίνητρο νομίζω…

***

Την άλλη μέρα συναντηθήκαμε ξανά με τον Ενβέρ στο χολ του ξενοδοχείου. Του έδωσα το βιβλίο μου και άκουσα την ιστορία του. Την επώδυνη ιστορία ενός καλλιεργημένου ανθρώπου, κυνηγημένου από το καθεστώς στην πατρίδα του και εξαπατημένου από αδίστακτους Βρετανούς δημοσιογράφους.

Στην Ξιανγιάνγκ η Κίνα κάνει εδώ και σαράντα χρόνια τις πυρηνικές της δοκιμές, με αποτέλεσμα το καρκίνο και οι «παράξενες αρρώστιες» να σαρώσουν στην επαρχία. Ο Ενβέρ σπούδασε ιατρική στην Κίνα και ήταν ιδιαίτερα ευαίσθητος στο θέμα των πυρηνικών δοκιμών, λόγω επαγγέλματος και επειδή στενοί του συγγενείς είχαν πεθάνει λόγω της ραδιενέργειας. Πριν από επτά χρόνια έκανε την ειδίκευσή του στην Κωνσταντινούπολη, όπου τον βρήκαν δυο Βρετανοί δημοσιογράφοι του Channel Four. Του ζήτησαν να τους βοηθήσει για να κάνουν μια έρευνα για τις πυρηνικές δοκιμές της Κίνας στην Ξιανγιάνγκ. Εκείνος δέχτηκε υπό τον όρο ότι θα κρατούσαν την ανωνυμία του. Αλλιώς η ζωή του κινδύνευε. Παίζοντας την ζωή του κορώνα γράμματα, με μια κρυφή κάμερα, μπήκε σε νοσοκομεία, σε εργαστήρια, σε σπίτια αρρωστημένων κατοίκων, τεκμηριώνοντας την σχέση πυρηνικών δοκιμών, καρκίνου και «παράξενων νοσημάτων». Παρέδωσε το υλικό στους Βρετανούς δημοσιογράφους. Εκείνοι όμως δεν κράτησαν τον λόγο τους. Ούτε που τους ενδιέφερε άλλωστε η ζωή του. Τον έδειξαν, ουσιαστικά τον κάρφωσαν, στο ντοκιμαντέρ που έφτιαξαν. Πάνω από όλα ο εντυπωσιασμός. Ο Ενβέρ ευτυχώς κατάφερε να φύγει στην Τουρκία πριν τον συλλάβουν. Αλλιώς σήμερα, πιθανόν, θα ήταν νεκρός. Ζήτησε άσυλο στην Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ στην Κωνσταντινούπολη, επειδή η Τουρκία έχει υπογράψει με την Κίνα συνθήκη έκδοσης των Κινέζων αντιφρονούντων. Για δυο χρόνια έμεινε άπατρις. Ζήτησε βοήθεια από τους Βρετανούς δημοσιογράφους που τον είχαν εκθέσει. Έκαναν πως δεν τον ήξεραν. Την τρίτη χρονιά, μετά από πολλά βάσανα, κατάφερε να φθάσει στο Λονδίνο. «Όπου άρχισε μια άλλη δύσκολη περίοδο. Περίμενα να εγκριθεί η αίτηση για άσυλο και μέχρι τότε δεν μπορούσα να δουλέψω» λέει ο Ενβέρ. Τελικά, μετά από τρία χρόνια, η αίτησή του εγκρίθηκε. Σήμερα ο Ενβέρ είναι Βρετανός πολίτης. «Και εσύ πρέπει να έχεις ελληνικό διαβατήριο» μου λέει. «Όχι» του απαντώ και εκείνος νομίζει ότι του κάνω πλάκα. Του εξήγησα ότι στην Ελλάδα δεν παίρνουν ελληνικό διαβατήριο ούτε τα παιδιά των μεταναστών που γεννιούνται και μεγαλώνουν εκεί. Γούρλωσε τα μάτια του από την έκπληξη. Τώρα ο Ενβέρ προσπαθεί να αναγνωρίσει το ιατρικό του δίπλωμα στην Αγγλία, για να μπορέσει να δουλέψει ως γιατρός. «Είναι πολύ δύσκολες οι εξετάσεις» μου λέει. «Έχω δώσει πέντε φορές και έχω αποτύχει. Αυτή είναι η έκτη φορά που θα δώσω». Ο όρκος του μέτοικου: «πρέπει να τα καταφέρω». Μιλώντας για τα ταξίδια μας, για το αίσθημα του ξένου, τον αγώνα για επιβίωση, το πείσμα του μέτοικου να ξεπεράσει τα αμέτρητα σύνορα που του στήνουν, ξεχάσαμε τον Ενβέρ Χότζα. Νιώσαμε πολύ πιο δεμένοι χάρη στο κοινό μας σύνδρομο: το σύνδρομο των συνόρων…


Ο Ενβέρ μου έκανε την χάρη να φωτογραφηθεί με το βιβλίο μου. Είναι ένα από τα πιο εκπληκτικά και παράξενα ενθύμια που έχω από τα ταξίδια μου


Λονδίνο, Μάιος 2009

26 σχόλια:

sapere aude είπε...

Απίστευτη και πολύ συγκινητική ιστορία.
Ήδη παράγγειλα το βιβλίο σας από το Amazon. Το είχα διαβάσει όταν πρωτοκυκλοφόρησε στα ελληνικά, αλλά δεν το χορταίνω!

Τσαλαπετεινός είπε...

Τα σενάρια της ζωής αποδεικνύονται τα καλύτερα, ακρεί να μπορείς να τα 'διαβάσεις'.
Καλή επιτυχία στην παρουσίαση.

Meropi είπε...

Απίστευτο αναφωνώ κι εγώ!!! Να και κάτι που δεν το ήξερα. Ότι οι Κινέζοι βγάζανε Ενβέρ!!! Τι έχετε περάσει κι εσείς! Ο Ενβέρ (ο Κινέζος) κι εσύ εννοώ. Ξέρεις Gazmend μου, έχω κι εγώ κάτι, ας το πούμε, κοινό με σας. Είμαι Ελληνοκύπρια, διωγμένη κι εγώ από τον τόπο που γεννήθηκα (την Κερύνεια της Κύπρου). Έχω νιώσει κι εγώ λίγο ξένη εδώ, μη νομίζεις.
Καλό σου απόγευμα

Dimitris είπε...

Εκπληκτικό post, για άλλη μιά φορά. Οι βρετανοί δημοσιογράφοι της ιστορίας είναι ανεκδιήγητοι. Ο Ενβέρ έπρεπε να έχει γραπτές διαβεβαιώσεις και να μη στηριζόταν στο "λόγο" τους. Αυτός ο "παράλληλος κόσμος" του υπαρκτού σοσιαλισμού, ωστόσο, δε σταματά ποτέ να με εκπλήσσει.

ΞΕΝΗ είπε...

Α Π Ι Σ Τ Ε Υ Τ Ο.
Αγαπητέ Γκαζι απο κει που πήγες να ξεφορτωθείς τον Ενβερ τον βρήκες μπροστά σου.Σκέφτομαι και τον Ιατρο Ενβερ πως θα αισθάνεται που έχει το όνομα ενος δικτάτορα...

karina είπε...

Επαναλαμβανω: Ποσο διαφορετικα εγινε η παρουσιαση του βιβλιου του κυριου Καπλανι στην Αγγλια (με διθυραμβικη κριτικη στην εφημεριδα Guardian) και ποσο διαφορετικα ΔΕΝ εγινε η παρουσιαση του βιβλου του εδω στην περιοχη του Αγ.Παντελεημονα.
Και ποσο σημειολογικα απιστευτη συναντηση με τον Dr Ενβερ. Great photo, Gazi! 'Επομενη σταση : Κινα.'

anepidoti είπε...

καμμιά φορά η ζωή είναι σαν ταινία, για να μας ξαφνιάζει περίεργα...απίστευτο!
για τους δημοσιογράφους δεν ξαφνιάστηκα...παντού υπάρχουν παρόμοιοι τύποι..
καλό ταξίδι στο βιβλίο!

sapere aude είπε...

Να και η εκστατική βιβλιοκριτική της εφημερίδας The Guardian:
http://tinyurl.com/moorro

Blogger_girl είπε...

Καλησπέρα!! Τα σύνορα είναι για να σπάνε και το ίντερνετ είναι ένα εργαλείο. Και εγω είμαι εξαρτημένη, όπως το λέτε!! Η ιστορία με τιν κινέζι γιατρό είναι απλά τρομερή!!!

Gazmend Kapllani είπε...

@Karina το θέμα του Αγ. Παντελεήμονα είχε και συνέχεια. Η Επιτροπή Κατοικων με παρακάλεσε να καταθέσω τη μαρτυρία μου για την φασιστική επίθεση που δεχτήκαμε στο Δημαρχιακό Συμβούλιο της Αθήνας. Πήγα λοιπόν, γιατί το ένιωσα ως επαγγελματικό και προσωπικό καθήκον ως πολίτης αυτής της πόλης. Ο εκπρόσωπος του ΣΥΝ με έβλεπε σχεδόν με μίσος γιατί θεωρούσε οτι είχα πάει εκεί για να χτίσω πολιτικό προφίλ! Αφού είπα μπροστά στο Συμβούλιο τη μαρτυρία μου ο Δήμαρχος, κ. Κακλαμάνης είπε οτι ξέχασα να πω πως ο Δήμος ήταν αρωγός στην εκδήλωσή μας! Μετά παρενέβη ένας δεξιός Αντιδήμαρχος - Γοτζομάνης το όνομά του ή κάτι τέτοιο, δεν κατάφερα να το μάθω καλά - και είπε οτι δεν μίλησα για τις καταστροφές που είχα προξενήσει οι μουσουλμάνοι στην Αθήνα στην διάρκεια της διαδήλωσης! Κατάλαβα οτι είχα χάσει απλά τρεις ώρες απο την ζωή μου και έφυγα για να προλάβω τις χίλιες άλλες δουλειές που έχω. Τα σχόλια περισσεύουν

Gazmend Kapllani είπε...

Σας ευχαριστώ όλους για τα σχόλια

@sapere aude χαίρομαι πολύ που σε βλέπω ξανά στο μπλογκ μου

@Meropi το "σύνδρομο των συνόρων" συνδέει πολλούς άγνωστους ανθρώπους. Να'σαι καλά και δυνατή.

@Dimitris δυστυχώς την έθαψαν στην λήθη εκείνη την εποχή. Σαν να μην υπήρχε ποτέ

@ Ξένη. Απίστευτο, έχεις δίκιο. Όπως λέει και η @Anepidoti "η ζωή είναι σαν ταινία, για να μας ξαφνιάζει περίεργα". Εμείς πάντως που ερχόμαστε απο αυτά τα καθεστώτα γράφουμε ιστορίες γιατί μας κηνυγάνε, δεν τις κηνυγάμε. Πως πάει το βιβλίο;

gerasimos είπε...

Μια και περί Αγγλίας ο λόγος νομίζω (έχω ζήσει και κάποια χρόνια στη Γηραιά Αλβιώνα) ότι στα εκεί δελτία ειδήσεων δεν υπάρχουν οι λέξεις/φράσεις 'αλλοδαπός/αλλοδαποί', 'μετανάστης', 'Αλβανός', 'Πακιστανικής καταγωγής', 'μιλούσαν σπαστά ελληνικά' κοκ...

Gazmend Kapllani είπε...

Πολύ σωστή παρατήρηση. Αυτή η εποχή έδυσε στην Αγγλία και ανατέλλει, καθώς φαίνεται, στην Ελλάδα, σε όλο της το μεγαλείο. Αρκεί να δει κανείς τη διαφήμιση του ΛΑ.ΟΣ. στο Τήλε Άστυ, με τον βρώμικο μαύρο που απειλεί τον ελληνικό λαό με δικαίωμα ψήφου. Μόνο στην χιτλερική γερμανία θα μπορούσε να προβληθεί τέτοια εικόνα. Είδατε να παρέμβει κανείς, ακούσατε ποτέ τίποτα; Το ΚΚΕ και ο ΣΥΝ ειναι απασχολημένοι. Προσπαθούν να αναχαιτήσουν τους Οικολόγους - μαζί με το ΛΑ.ΟΣ φυσικά. Για ΝΔ και ΠΑΣΟΚ δεν το συζητώ.

Gazmend Kapllani είπε...

Μιας που έφερες στην κουβέντα την Αγγλία. Μετά τα γεγονότα του Αγ. Παντελεήμονα με πήραν τηλέφωνο απο το PEN club - διεθνή εταιρία συγγραφέων με κέντρο το Λονδίνο - για να με ρωτήσουν τι συνέβη (είχαν μάθει την είδηση απο την Kathimerini English Edition) και αν χρειαζόμουν έμπρακτη συμπάρασταση. Στην Ελλάδα δεν με πήραν τηλέφωνο ούτε γνωστοί μου συνάδελφοι. Στην Ελλάδα το μεγαλύτερο πρόβλημα δεν είναι οι φασίστες. Είναι η απάθεια και η μικροψυχία.

Giorgia_is_coming_to_town είπε...

Καλησπέρα. Νομίζω ότι σε πολλά κράτη με κομμουνιστικό καθεστώς, συνηθιζόταν αυτό. Στην Βουλγαρία, την δεκαετία του πενήντα, ήταν της "μόδας" τα ονόματα ρωσικής προέλευσης, τα οποία ουδεμία σχέση έχουν με τα παραδοσιακά, βουλγαρικά. Φαντάζομαι ότι οι γονείς του Ενβέρ, στην Κίνα, θα ήταν πολύ περήφανοι εκείνα τα χρόνια, με το όνομα που έδωσαν στο μικρό τους.
Σχετικά με την απάθεια και την μικροψυχία θα προσέθετα "αδιαφορία και ισοπέδωση".

Gazmend Kapllani είπε...

@Giorgia, υπήρχαν και άλλα ονόματα "απείρου κάλλους" στα καθεστώτα του υπαρκτού, όπως Συνέδριο (Kongres), Στρατιώτης, μέχρι και Τρακτέρ! Επίσης στην Αλβανία στη δεκαετία του ΄60 υπήρχε το όνομα Μάο, το οποίο το άλλαξαν μόλις ο Ενβέρ Χότζα κήρυξε το Μάο εχθρό. Πολύ πέραση είχαν τα ονόματα Marenglen (Marx-Engels-Lenin) και Melsi (Marx-Engels-Lenin-Stalin). Αντί για "αδιαφορία και ισοπέδωση" να πω "αδιαφορία και μηδενισμός". Θεωρώ οτι ο ηθικός και ιδεολογικός μηδενισμός αποτελεί μια πολιτιστική διάσταση της ελληνικής κοινωνίας - ειδικά της ελληνικής αριστεράς - που δεν την έχει προσέξει κανείς όσο πρέπει.
ΥΓ. Φέρε μας ειδήσεις απο την Βουλγαρία

admiljan είπε...

Έχω εντυπωσιατεί και εκπλαγεί από όλα όσα έχω διαβάσει και δεν ξέρω από πού να ξεκινήσω.
Δεν θα ξεκινήσω καθόλου με αυτά. Εκείνο που θα πω είναι ότι σ' αυτή τη γωνία του κόσμου στην οποία ζούμε, είμαστε πολύ πίσω, τόσο πολύ που νομίζουμε ότι βρισκόμαστε στο μέλλον.

Υ.Γ. Γκάζι, εκείνη τη διαφήμηση του ΛΑΟΣ την είδα και πικράθηκα πάρα πολύ. Πιο πολύ όμως με πίκρανε το γεγονός ότι κανείς, μα ΚΑΝΕΙΣ, δε βγήκε να την καταδικάσει ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ. Θα πω μόνο αυτό: ΝΤΡΟΠΗ!

Gazmend Kapllani είπε...

@Admiljan, που να βρουν χρόνο να βγουν να τη καταδικάσουν. Κόμματα και κανάλια είναι απασχολημένοι με τα παπαγαλάκια της ΝΔ, με το γιατί είπε ο Γιώργος Παπανδρέου "Αλλάζουμε ή Βουλιάζουμε" (παρεμπιπτόντως την βρήκα την πιο πετυχημένη και ρεαλιστική ατάκα των εκλογών), και με το να ανακρίνουν τους Οικολόγους εάν σκοπεύουν να πουλήσουν τα δάση που θα γλιτώσουν απο τις πυρκαγιές και τα αυθαίρετα των Ελλήνων στους Τούρκους, τους Σκοπιανούς ή στον Σόρος; Κρίμα...

Blogger_girl είπε...

@Gazi
μία ερώτηση: γνωρίζετε αν υπάρχει κάπου στο youtube η βρωμερής έμπνευσης διαφήμιση για να τους κράξουμε και από τα μπλογκς;

Ευχαριστώ!!!

marianaonice είπε...

Καλησπέρα!
Σας βρήκα από τη φίλη @Μερόπη!
Απίστευτη ιστορία!!

Συγχαρητήρια για το τόσο αληθινό και ανθρώπινο μπλογκ σας!!
Το σύνδρομο των συνόρων, ναι, ενώνει πολλούς ανθρώπους!!!

Gazmend Kapllani είπε...

@blogger_girl. Έψαξα και δεν βρήκα τίποτα. Εάν κάποιος απο τους αναγνώστες ξέρει κάτι περισσότερο παρακαλώ να μας το επισημάνει

Gazmend Kapllani είπε...

@marianaonice, καλώς όρισες στο μπλογκ μου. Όντως όσο πιο πολύ ταξιδεύω και γνωρίσω ανθρώπους τόσο πιο πολύ πείθομαι οτι το "σύνδρομο των συνόρων" το μοιράζονται πάρα πολλοί άνθρωποι. Ισως σε μια εποχή που φαντάζει χωρίς σύνορα είναι το κατεξοχήν σύνδρομο της εποχής μας

harrysmatic είπε...

Η πολη λεγεται Ιστανμπουλ...

Εχω βαρεθει τους Γκρεκους που πουλανε προοδευτιλικι για Αλβανους & ξενους,ενω οι ιδιοι νομιζουν οτι ειναι "ελληνες"...

Αλβανοι,Γραικοι & Τουρκοι ειναι ομογενεις & αδελφοι λαοι.

Οποιος δεν μιλαει σε αυτη τη βαση ,ειναι φασιστας...

Filandeza είπε...

Αγαπητέ κύριε Καπλανί,

λυπήθηκα πολύ με την συνέχεια της περιπέτειάς σας στο Δημαρχιακό Συμβούλιο αλλά ήταν αναμενόμενο. Αν άξιζε τίποτα ΄κανείς από αυτούς, ίσως και να μην υπήρχε καν λόγος να διηγηθείτε τα συμβάντα. Πάντα πρέπει να προσπαθεί κανείς όμως. Κι εσείς προσπαθείτε και σας ευχαριστώ γι αυτό. Γιατί πιστέυω πως όταν οι Έλληνες θα δεχτούν επιτέλους τους ανθρωπούς αυτούς σαν ανθρώπους και καταλάβουν την αξία της ανθρωπιάς και τα ωφέλη της, θα έχουν γίνει καλύτεροι κι εκείνοι, και θα το χρωστάνε και σε σας.
Ελπίζω μόνο να μην πάρει πολύ καιρό ακόμα.

Filandeza είπε...

Δεν είμαι σίγουρη αν εννοείτε αυτή τη διαφήμηση γιατί αποφέυγω παντελώς να ασχολούμαι με τα του ΛΑΟΣ αλλά βρήκα αυτό στο Youtube. Και είναι και 10 λεπτά δυστυχώς και με δυσλολία κρατιόμουν να το δω όλο για να βεβαιωθώ μιας και η αναφορά στο δικαίωμα ψήφου των μεταναστών ήταν στο τέλος.

http://www.youtube.com/watch?v=vopHDEGLlt0

sa είπε...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,a片,AV女優,聊天室,情色,性愛