Κυριακή, Ιουνίου 21, 2009

«Τι δουλειά έχεις εσύ με αυτούς;»


"Αγαπητέ «Υπάρχουμε... Συνυπάρχουμε;». Με λένε Νίκη και μένω στην Αθήνα. Ανήκω σε εκείνους τους λίγους που δεν έχουν αυτοκίνητο και δίπλωμα οδήγησης. Θα μπορούσα να έχω, αλλά επέλεξα να κάνω ταξίδια για να δω τι γίνεται πέρα από τη μύτη μας. Έτσι κι αλλιώς φοβάμαι την οδήγηση και προτιμώ τα μέσα μαζικής συγκοινωνίας... Επειδή μένω κοντά σε νοσοκομείο, στο λεωφορείο βλέπω κάθε μέρα γυναίκες μετανάστριες μεγάλης ηλικίας που εργάζονται ως αποκλειστικές νοσοκόμες. Μιλάνε μεταξύ τους ελληνικά, αν και είναι από διαφορετικές χώρες. «Να πληρώσω τους λογαριασμούς και να φάω κάτι», άκουσα να λέει κάποια μέρα μια κυρία γύρω στα 60. «Τι σύμπτωση», σκέφτομαι. Αυτό εύχομαι και εγώ. Δεν έχω κλείσει ακόμη τα τριάντα. Σπούδασα σε δύσκολη σχολή, μιλώ άπταιστα δύο ξένες γλώσσες και πριν από τρία χρόνια άρχισα να εργάζομαι ως ελεύθερη επαγγελματίας... Αν το σύστημα δεν ήταν αναξιοκρατικό, θα είχα μια σταθερή δουλειά και θα προσέφερα τις υπηρεσίες μου στην πατρίδα μου. Τώρα νιώθω συχνά πιο ξένη και από τις ηλικιωμένες αλλοδαπές του λεωφορείου. Γιατί σε αυτή τη χώρα, όποιος αρνηθεί να περάσει από την ταπείνωση του πολιτικού γραφείου, παραμένει φτωχός πλην τίμιος...

***

Ο πρώην φίλος μου ήταν μουσουλμάνος μετανάστης. Κάποτε έβρισκε δουλειά. Έστελνε χρήματα και στους δικούς του. Τα πράγματα άλλαξαν από τότε που άρχισαν όλοι να μιλούν για την οικονομική κρίση. Μια φορά είχαμε πάει μαζί σε έναν εργοδότη. Μας άφησαν να περιμένουμε αρκετή ώρα. Δεν μας μιλούσαν ξεκάθαρα. Περάστε ξανά αργότερα και τέτοια... Τελικά μας μίλησαν ξεκάθαρα: «Δεν προσλαμβάνουμε αλλοδαπούς!». Και με ύφος περιέργειας, αλλά και περιφρόνησης με ρώτησαν: «Τι σας είναι το παιδί»; «Φίλος μου», απάντησα με ντροπή... Και εκείνοι ξαναρώτησαν: «Και τι δουλειά έχεις εσύ με αυτούς;». Σε αποτυχημένες συνεντεύξεις είχα πάει αρκετές φορές. Αλλά η απόρριψη τώρα ήταν διπλή. Πολλαπλή. Για να πω την αλήθεια, πολλές φορές ένιωσα πιο ξένη και από τον πρώην φίλο μου. Σε αυτό συνέβαλε και η συμπεριφορά των δικών μου, επειδή επέλεξα έναν «φτωχό». Με έβλεπε στενοχωρημένη και με ρωτούσε: «Τι σκέφτεσαι;». «Τίποτα», του απαντούσα. Και όμως, κάτι σκεφτόμουν. Ότι το χρήμα όλα τα καλύπτει. Ότι στην οικογένειά μου θα χαίρονταν αν παντρευόμουν έναν πρώην έμπορο ναρκωτικών με μεγάλη περιουσία, ξεπλυμένο από κάποιο καλό ποινικολόγο. Και Αλβανό και Πακιστανό, και Ρώσο και Αφρικανό και φονιά και σωματέμπορο και σχιζοφρενή ακόμα θα δέχονταν με χαρά, αν είχε «πολλά λεφτά». Δυστυχώς η σχέση μας δεν άντεξε. Διαλύθηκε εξαιτίας αγεφύρωτων διαφορών κουλτούρας, που ήρθαν στην επιφάνεια με το πέρασμα του χρόνου (η εχθρική στάση των δικών μου και του περιβάλλοντος γύρω μου, επειδή επέλεξα να ερωτευτώ έναν μετανάστη θα με συνοδεύσει για πάντα). Αυτή είναι η προσωπική μαρτυρία που ήθελα να σας εμπιστευθώ.

Ευχαριστώ για τη φιλοξενία

Νίκη Φ.
Αθήνα"

ΥΓ: Τα πλήρη στοιχεία της Νίκης Φ. όπως και το προσωπικό της e-mail είναι στη διάθεση της στήλης. Οφείλω να γνωστοποιήσω στους αναγνώστες της στήλης ότι ειδικά οι μετανάστριες γυναίκες που «τόλμησαν» να μας στείλουν τις μαρτυρίες τους, τις οποίες δημοσιεύσαμε τις προηγούμενες εβδομάδες, έχουν δεχτεί χυδαίες φραστικές επιθέσεις και απειλητικά μηνύματα στα e-mails τους από άγνωστους «αγανακτισμένους πολίτες». Η βία των φασιστόμουτρων φαίνεται πως δεν περιορίζεται μόνο στις πλατείες. Εξαπλώνεται και στο Διαδίκτυο...

8 σχόλια:

BUTTERFLY είπε...

Μπραβο σου Νικη! Δεν εχεις εσυ για τιποτα να ντρεπεσαι, αυτοι που θελουν να βαλουν φραγμους και συνορα στην αγαπη, θα επρεπε να ντρεπονται!

patsiouri είπε...

Μπράβο ρε Νίκη.
Μπράβο ρε κοπελιά.
Χίλια μπράβο!

Ξέρετε, είμαι από εκείνους που πιστεύουν πως οι Ελληνες δεν είναι ρατσιστές με τους αλλοδαπούς.
Είναι με ΟΛΟΥΣ.
Με όποιον διαφέρει οικονομικά, κοινωνικά, φυλετικά, θρησκευτικά...ιδίως με τους ανάπηρους.
Και ναί, με τους φτωχούς.
Πολύ σωστά το έθεσες Νίκη.

ΥΓ: Εχω ένα θείο που είναι ρατσιστής με τους...ανύπαντρους!
Κι'όμως ναί!
Όποιος έχει περάσει τα τριανταπέντε και δεν έχει κάνει παιδί, η έστω δεν είναι παντρεμμένος, αντιμετωπίζει την απαξίωση, την περιφρόνηση και, ω ναί, τα δημόσια σχόλια του συμπαθέστατου αυτού συγγενή μου!

Μόλις του πεις "μετανάστης" θα στραβώσει τη μούρη του.
Αν του πείς "Εχει και οικογένεια", θα του κάνει το τραπέζι!
Άβυσσος...

Ερμής είπε...

@patsiouri lol!

Καλά αυτό το "τι σας είναι το παιδί;" το έχω φάει στη μάπα! Το ωραιότερο σκηνικό ήταν με έναν τύπο που είχε συνεργείο αυτοκινήτων που είχα πάει με τον Μάριο για κάτι επιδιορθώσεις και ο συνεργειατζής μόλις με είδε με το βιβλίο αρχαιολογίας αγκαλιά τρελάθηκε και μου έπιασε κουβέντα για την αρχαία Ελλάδα κλπ. Μόλις βεβαιώθηκε οτι είμαι Ελληνίδα (είχε βεβαιωθεί ήδη οτι ο Μάριος είναι Αλβανός)μου λέει σιγά σιγά "Καλά και τι κάνεις εσύ μορφωμένη κοπέλα με αυτόν;". Και κοιτώντας τον στα μάτια απαντάω : "Θέλεις να σου δείξω;;;". Έμεινε κάγκελο! Χαχαχαχαχα είχα ρίξει πολύ γέλιο εκείνη την μέρα. Μετά το γύρισε στο άλλο άκρο και έλεγε οτι θα μας παντρέψει αυτός κλπ. Εμένα κάτι τέτοια με διασκεδάζουν παντως...σιγά μην κάτσω να σκάσω. Ίσα ίσα τέτοιες κατάστάσεις είναι καλά τέστ, και προσωπικότητας και τέστ της σχέσης και απ'όλα. Άποψη μου.

Δύο τόνους μακαρόνια είπε...

Egw palli, eimai anergos, prospa8-ontas na parw to ptyxio pou exw parei alles dyo fores (dinw DOATAP), afrangos kai to kyriotero oi gwneis mou den exoun na mou poun typote oyte gia metanastria filh, oute kan gia Ellhnida, afou apla eimai mpakouri... Eilikrina eimai ena bima prin ta paratisw olla kai apla arxisw na kanw ton agrwth se kati xorafia pou exoume mpas kai arxisw na bgazw epitelous ta pros to zhn kai kyriotero mias kai arxise h nea ekpomph gia tous agrotes pou einai monoi, na mporesw ki egw mesa ap afthn na brw to teri mou... :P

patsiouri είπε...

"Δύο τόνοι μακαρόνια":
Όντως, ξεχάσαμε το ρατσισμό προς τους ανέργους...
Και ναι, πήγαινε να καλλιεργήσεις τα χωράφια σας.
Εχει μελλον η δουλειά, φτάνει να είσαι έξυπνος.
Να το κάνεις γρήγορα όμως γιατί γύρω στο 2012 θ'αρχίσουν να μας κόβονται οι επιδοτήσεις της Ε.Ε, οπότε να έχεις ήδη σταθεί στα πόδια σου.

airgood@gmail.com είπε...

Oπως και νάχει f.uc.k.

sapere aude είπε...

Εξαιρετικό σημερινό άρθρο του Γιάννη Χάρη στα Νέα:
http://tinyurl.com/ko9vq8

Thomai είπε...

tin katalavainw tin Nikh , k egw poy eimai alvanida k den fovamai na to pw ta idia provlimata exw me tin oikogeneia mou k me ton kosmo otan vgainw me ellines