Κυριακή, Μαρτίου 31, 2013

Το παιδί και ο διχαστής


  • Μαμά ποια είναι η διαφορά μου που γεννήθηκα και ζω στην Ελλάδα απο τον δικαστή του ΣτΕ που θέλει να παραμείνω για πάντα ξένος;
  • Εσύ είσαι Έλληνας πολίτης που δεν σε αναγνωρίζει το ελληνικό κράτος. Εκείνος είναι Έλληνας καραρατσιστής που αποφασίζει τι θα κάνει με σένα το ελληνικό κράτος...

Κυριακή, Μαρτίου 24, 2013

Όλα ρέουν...


Επειδή η κατάσταση σε όλη την Ευρώπη θυμίζει Γολγοθά και το καθολικό Πάσχα πλησιάζει... 

Οπως γνωρίζουν οι περισσότεροι, (πιστεύω), η λέξη Πάσχα είναι εβραϊκής καταγωγής (Πεσάχ) και σημαίνει «πέρασμα», «μετάβαση», «περνάω απέναντι». Περνάω από μια κατάσταση στην άλλη. Λίγες φορές όπως φέτος η αρχική σημασία της λέξης είναι τόσο συγκλονιστικά ταιριαστή με την εποχή. Η ελληνική κοινωνία βιώνει το πιο σκληρό πέρασμα στη νεότερη ιστορία της. Και είναι ακόμα πιο σκληρό το πέρασμα, γιατί κανείς δεν ξέρει τι θα βρούμε απέναντι. Για αυτό μάλλον αφθονούν αυτή την εποχή τα Μέντιουμ στα Πατήσια και οι «προφήτες» στα mainstream ΜΜΕ και στα μπλογκς.
Οι μεταβάσεις είναι πάντα επώδυνες, αλλά και λυτρωτικές. Εάν δεν τις δοκιμάζεις, δεν ωριμάζεις ποτέ. Αυτό που συμβαίνει στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή πολλοί το βλέπουν σαν την κραυγή ενός οργανισμού που ξεψυχάει. Προσωπικά θέλω να το δω σαν τις οδύνες μιας καινούργιας γέννας. Γιατί η μόνη βεβαιότητα είναι ότι θα αλλάξουμε. Ισως σε κάποια πράγματα προς το χειρότερο, μάλλον προς το καλύτερο σε πολλά άλλα. Κανείς από μας έπειτα από αυτή την κρίση δεν θα είναι πια ο ίδιος άνθρωπος που ήταν πριν. Ακόμα και εκείνοι που αρέσκονται να ζουν ακόμα με ψευδαισθήσεις ότι τίποτε δεν άλλαξε. «Ολα ρέουν, δεν μπορείς να μπεις δυο φορές στον ίδιο ποταμό», έλεγε ο Ηράκλειτος. Εδώ που τα λέμε, αυτό που υπήρχε μέχρι τώρα δεν ήταν ποταμός. Κατάντησε βάλτος. Εάν το νιώθουν αυτό πραγματικά οι περισσότεροι πολίτες, τότε το πέρασμα έχει πολλές πιθανότητες να γίνει δημιουργικό. Εάν όμως βουλιάξουμε στη νοσταλγία για ένα φαντασιακό παρελθόν, εάν το εξωραΐζουμε με ψέματα και προβολές, γιατί δήθεν τότε όλα ήταν τέλεια, γιατί ήμασταν μεταξύ μας, χωρίς μετανάστες και χωρίς τον έξω κόσμο, τότε πιθανόν θα γκρεμοτσακιστούμε.
Στις μεταβάσεις και στα περάσματα αφθονούν συνήθως οι «λαθρέμποροι». Αυτοί που σου υπόσχονται εύκολα περάσματα και χωρίς σκοτούρες. Αυτοί που προτείνουν το μίσος για τον άλλον, για τον ξένο, για τον «αντίπαλο», ως μαγικό φάρμακο για τις αγωνίες και τους φόβους που γεννάει το άγνωστο αύριο. Είναι η μαγική φόρμουλα της αυτοκαταστροφής. Μια κοινωνία που εθίζεται στο μίσος για τον πλησίον, κάποια στιγμή αυτό το μίσος, πολλαπλασιασμένο, θα της έρθει πίσω σαν μπούμερανγκ. Σήμερα είναι ο μετανάστης, αύριο ο ομοφυλόφιλος, μεθαύριο ο οπαδός της αντίπαλης ομάδας ή του αντίπαλου κόμματος.
Θα αλλάξουμε και εμείς και θα αλλάξει και όλη η Ευρώπη. Εάν δεν θέλει να καταντήσει μουσείο για Κινέζους τουρίστες. Απέναντι, μας περιμένει μια εποχή σκληρή, αλλά και συναρπαστική. Είναι κρίμα να χαραμίζουμε το χρόνο μας κυνηγώντας φαντάσματα, μιζεριάζοντας και μεμψιμοιρώντας…

Πέμπτη, Μαρτίου 21, 2013

Αντίσταση

Επειδή,με την ευκαιρία του αυτοκαταστροφικού "ΌΧΙ" των Κυπρίων, βλέπω ότι κάποιοι άρχισαν ξανά να εξυμνήσουν τις "αρετές της αντίστασης της ενάρετης Ελληνικής φυλής", ξαναδημοσιεύω ένα όχι και τόσο παλιό μου κόμματι στη Metropolis περί "αντίστασης" και άλλων δαιμόνων


«Αντίσταση» είναι μια λέξη «μπεστ σέλερ» στην Ελλάδα. Επειδή ζούμε σε καιρούς δύσκολους, διαισθάνομαι ότι σύντομα θα υπάρξει πληθωρισμός των λέξεων «αντίσταση» και «αντιστασιακός». Για αυτό θα ήθελα να πω δυο λόγια για το πώς φαντάζομαι τον πραγματικό αντιστασιακό του σήμερα και του αύριο. Πραγματική αντίσταση σήμερα στην Ελλάδα είναι να μην παραδίνεσαι στην επικρατούσα αισθητική του τσαμπουκά, της μαγκιάς και του φθόνου.
Να αντιστέκεσαι στο ρατσισμό και στη ρατσιστική βία. Απέναντι στο ρατσιστή να νιώθεις Πακιστανός, Αλβανός, Εβραίος, γκέι, κακοποιημένη γυναίκα, άστεγος. Με λίγα λόγια, Ανθρωπος. Να αντιστέκεσαι όχι μόνο στη φυλετική βία, αλλά και στην ιδεολογική. Γιατί ρατσιστής και μισαλλόδοξος είναι και ο φανατικός που σε θεωρεί εχθρό εάν δεν συμφωνείς με τη γνώμη του ή εάν δεν ανήκεις στο συνάφι του - και ας κυματίζει σημαίες αντιρατσιστικές και διεθνιστικές.
Η πραγματική αντίσταση στην Ελλάδα του σήμερα είναι να μην προσπαθείς να βρεις άλλοθι για τις αποτυχίες και το αίσθημα μειονεξίας απέναντι στο σήμερα πιασμένος με παιδιάστικο πείσμα από το άδειο πουκάμισο των «ένδοξων προγόνων». Αντίσταση είναι να λες: «Εγώ και μόνο εγώ είμαι υπεύθυνος για τη μοίρα μου». Αντίσταση είναι να μη βολεύεσαι με τον πανεύκολο ρόλο του θύματος και να μην ατροφήσεις το μυαλό σου με θεωρίες συνωμοσίας.
Αντίσταση είναι να μην κάνεις ιδανικό σου το Ακίνητο, να μη φοβάσαι την αλλαγή και το διαφορετικό. Αντίσταση είναι να ξέρεις να ακούς, να μην κλειστείς στο καβούκι σου, να αφήσεις ανοιχτή την πόρτα του μυαλού σου και ας σου λέει ο μπαμπάς, η μαμά και όλο το σόι ότι έτσι θα «πουντιάσεις». Να σιχαίνεσαι τους ξερόλες και να έχεις περισσότερες απορίες παρά απαντήσεις. Αντίσταση σημαίνει να μην παραδίνεσαι στο λαϊκισμό, να μην μπερδεύεις την ατελή δημοκρατία με τη χούντα. Αντίσταση είναι να μη συνηθίζεις το πρόσωπο του Τέρατος.
Να μην περιμένεις τη σωτηρία σου από τους σωτήρες, αλλά να χτίζεις το μέλλον με υπομονή και κόπο, μαζί με τους διπλανούς σου. Αντίσταση είναι να αγαπάς χωρίς συμπλέγματα την πατρίδα σου, να μη φοβάσαι την ευθύνη, να φοβάσαι τους ανεύθυνους, τους βίαιους, τους πατριδοκάπηλους, τους θρησκόληπτους, τους ανθρώπους που τόσα χρόνια έκαναν πως δεν είχαν πάρει χαμπάρι... "και μία ωραία πρωία -μεσούντος κάποιου Ιουλίου- βγήκαν στις πλατείες με σημαιάκια κραυγάζοντας «Δώστε τη χούντα στο λαό» ...

Δευτέρα, Μαρτίου 18, 2013

Η "κρυφή Ελλάδα"



Πόσες φορές έχω ακούσει την φράση: «υπάρχει και μια άλλη Αλβανία, μια «κρυφή Αλβανία». Στην Ελλάδα το ίδιο άκουσα και ακούω και μάλιστα με πολύ μεγαλύτερη συχνότητα: «Υπάρχει και μια άλλη Ελλάδα, μια «κρυφή Ελλάδα». Μα γιατί ο,τι καλύτερο έχουν αυτές οι χώρες προτιμάει να φύγει ή να μείνει “κρυφό”; Ποιους φοβάται και σιχαίνεται; Στην απάντηση, λοιπόν, μπορούμε ίσως να βρούμε που «κρύβεται» η Ελλάδα…

Παρασκευή, Μαρτίου 15, 2013

Καραμανλής


Ξέχασα να ρωτήσω. Στο Μνημόσυνο του κ. Καραμανλή (όχι του Οσμάν Εφεντί Καραμανλή, μυθοπλαστικός χαρακτήρας του Ι. Άντριτς) μίλησε μήπως κάποιος απο τους δικαστές του ΣτΕ που ακύρωσαν τον νόμο για την ιθαγένεια, για την καθαρότητα της ελληνικής φυλής;

Πέμπτη, Μαρτίου 14, 2013

Habemus Papam!


Τώρα με την εκλογή του νέου Πάπα θυμήθηκα αυτό που είπε ο προηγούμενος: ότι ο Θεός του ψιθύρισε στ' αυτί να παραιτηθεί και να πάρει τα βουνά. Καλά αυτός ο Παντοδύναμος μόνο με τους καθολικούς μιλάει; Στους δικούς μας δεν τους λέει λίγο να χωρίζουν απο το κράτος και απο υπαλληλίσκοι του κράτους, που κρατούν ακόμα οθωμανικά φιρμάνια στα σεντούκια τους, να γίνουν επιτέλους ιερείς σε μοντέρνο κράτος;

Κυριακή, Μαρτίου 10, 2013

εκταφή...


Ο Στόχος ζητά να εκταφεί ο Χριστόδουλος. Άντε, και να μπούν όλοι οι Έλληνες ναζί μέσα. Αμήν!

Σάββατο, Μαρτίου 09, 2013

«Μετανάστες είμαστε κι εμείς»


Ένα ωραίο κείμενο του Metropolis για την παράσταση ΞΕΝΟΙ απο το Θέατρο Κωφών Ελλάδας. Οι παραστράσεις συνεχίζονται. ΘΕΑΤΡΟ ΚΩΦΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ, ΣΑΧΤΟΥΡΗ 8-10 ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΟΥΜΟΥΝΔΟΥΡΟΥ. Κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή. ΤΗΛ.ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 6945390799 

Από τις αρχές του μήνα, το Θέατρο Κωφών παρουσιάζει την παράσταση «Ξένοι», που βασίζεται σε κείμενα του Γκαζμέντ Καπλάνι από το βιβλίο του «Μικρό ημερολόγιο συνόρων». Μια ομάδα Αλβανών μεταναστών, τρεις άντρες και τρεις γυναίκες, ξεκινούν να περάσουν τα σύνορα της Ελλάδας, παράνομα, για να αντιληφθούν λίαν συντόμως ότι η πραγματικότητα απέχει πολύ από το «όνειρο». Διαβάζοντας το λιτό αλλά πλούσιο βιογραφικό του Θεάτρου Κωφών, το πρώτο πράγμα που σκέφτηκα είναι η γνωστή παροιμία «όσο θέλεις βρόντα», αλλά το αστειάκι πήγε κάπως έτσι: «Οσο θέλεις βρόντα στου αρτιμελούς την πόρτα». Θέατρο που υπάρχει 29 χρόνια και η γράφουσα πρώτη φορά το συναντούσε. 
Αρτιμελής (αρτιμελέστατη) είναι η Σοφία Ρομπόλη που έχει αναλάβει εδώ και χρόνια τη διερμηνεία και διδασκαλία των κειμένων στη νοηματική στη μικρή αλλά σταθερή ομάδα των ηθοποιών του θεάτρου, που ενίοτε εμπλουτίζεται και με περαστικά πρόσωπα. Η ίδια κάνει και το δελτίο για κωφούς στην τηλεόραση του Alpha. «Αρα και εγώ ανήκω στο σύστημα», λέει, «αλλά παρόλα αυτά είναι εξαιρετικά δύσκολο να προσεγγίσει κανείς τα μέσα ενημέρωσης και να επικοινωνήσει. Η λέξη ‘κωφός’ είναι ένας τοίχος. Ενας δεύτερος αποκλεισμός».

Να τα πάρουμε όμως όλα από την αρχή. Πώς γίνεται ένα θέατρο για κωφούς; Oι ηθοποιοί είναι (προφανώς) κωφοί. Ο σκηνοθέτης όμως; Και πώς επικοινωνούν μαζί του; Mε τους θεατές;
Οι ηθοποιοί είναι κωφοί, αλλά συμμετέχουν και ακούοντες ηθοποιοί, που «ατακάρουν» πάνω σε αυτά που ειπώνονται (στη νοηματική) πάνω στη σκηνή. Ο σκηνοθέτης Βασίλης Βηλαράς είναι ακούων. Σκηνοθέτης και κοινωνικός λειτουργός μαζί. Είμαστε και οι δύο αναπόσπαστα μέλη της ομάδας και δουλεύουμε άπειρες ώρες. Το κείμενο του Καπλάνι που εκείνος έχει διασκευάσει εγώ το αποδίδω στη νοηματική. Μετά το αναλύουμε, μοιράζουμε ρόλους και μετά οι φωνές των ομιλούντων ηθοποιών. Είναι πάρα πολλή η δουλειά. Μήνες.

Δηλαδή;
Συνήθως ξεκινάμε από το καλοκαίρι και πιάνουμε το θέμα από όλες τις πλευρές. Ξέρετε, οι άνθρωποι που δεν ακούν έχουν μεγάλες ελλείψεις σε βασικά πράγματα γιατί είναι σχεδόν αποκλεισμένοι από την τηλεόραση – αν εξαιρέσει κανείς τα δελτία ειδήσεων στη νοηματική. Δεν έχουν ισοτιμία στην ενημέρωση. Στο θέμα, ας πούμε, της μετανάστευσης, τα πιο νέα παιδιά δεν ήξεραν ότι κάποτε είχε και η Ελλάδα το ίδιο πρόβλημα. Οτι έφευγαν τα καράβια από τον Πειραιά για την Αμερική. Και είναι πολύ εύκολο να γίνεις ρατσιστής αν δεν έχεις γνώσεις. Μπορεί κάλλιστα κάποιος να πει «εμένα δεν μου δίνουν δουλειά και δίνουν στους Αλβανούς».

Για αυτό επιλέξατε το συγκεκριμένο έργο;
Οταν βλέπει κανείς το φαινόμενο Χρυσή Αυγή, κάτι πρέπει να κάνει. Εμείς το βλέπουμε και λίγο εκπαιδευτικά το θέμα. Να μάθουμε λίγο Ιστορία.

Εννοιες όπως ανεξαρτησία, αυτογνωσία κλπ. -αφηρημένες έννοιες δηλαδή- πώς μεταφέρονται στους ηθοποιούς;
Κάθε Τετάρτη υπάρχει ειδικό σεμινάριο από ψυχολόγο για να βγουν οι ρόλοι. Είναι οργανωμένη η ομάδα. Υπάρχουν ηθοποιοί που ακολουθούν πάνω από 20 χρόνια πρόγραμμα διδασκαλίας.

Μου μεταφέρετε μια πραγματικότητα που είναι άγνωστη για μένα. Φαντάζομαι και για πολύ κόσμο.
Η νοοτροπία είναι κάπως σαν «Αχ τα καημένα, θέλουν λεφτά να παίζουν μεταξύ τους θέατρο». Αλλά πώς να μην είναι. Εδώ, ακόμη και σήμερα, ο νόμος απαγορεύει σε έναν κωφό να φοιτήσει σε δραματική σχολή. Πρέπει να είσαι «ημεδαπός και αρτιμελής» – έτσι λέει. Τρώμε πολλούς αποκλεισμούς, πάρα πολλούς, για αυτό δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι είμαστε και εμείς μετανάστες μέσα στην ίδια μας τη χώρα. Το έργο του Καπλάνι μιλάει και για μας. Αν έρθετε, θα καταλάβετε.

Χέρια, μάτια, πρόσωπο, ένταση, έκφραση, η νοηματική είναι μια ολοκληρωμένη γλώσσα που έχει ρυθμό και εκφραστικότητα από μόνη της. Αλλά όλοι εμείς, που δεν έχουμε λόγο να προσέξουμε τις αποχρώσεις της, είναι δύσκολο να εκτιμήσουμε τη θεατρικότητά της. Στην πράξη, βέβαια, έχουμε μια ολοκληρωμένη θεατρική εμπειρία. Νοηματική σε συνδυασμό με λόγο (από τους ακούοντες ηθοποιούς) είναι ένας πλήρης κώδικας επικοινωνίας, που φτάνει με φυσικότητα στο κοινό που παρακολουθεί. Σίγουρα είναι και ένα καλό πρώτο βήμα για να μπορεί να βλέπει από δω και πέρα αλλιώς. «Η προκατάληψη δημιουργεί τα μεγαλύτερα προβλήματα μεταξύ μας», λέει η Σοφία Ρομπόλη.«Αυτήν προσπαθούμε να χτυπήσουμε, εδώ και χρόνια. Και η γλώσσα είναι ένα μεγάλο εμπόδιο».
«‘Ο μετανάστης είναι ένα ον περικυκλωμένο από σύνορα’ είναι η φράση-κλειδί στο ‘Μικρό Ημερολόγιο Συνόρων’ του Καπλάνι. Τα συμβατικά σύνορα, εκείνα που χωρίζουν τις χώρες μεταξύ τους, δεν είναι για αυτόν παρά το μεγάλο ορατό σύνορο. Υπάρχουν όμως χιλιάδες άλλα. ‘Η γλώσσα: ιδού το πρώτο αόρατο σύνορο’». Ο,τι ακριβώς μας λένε και οι έξι ηθοποιοί από τη σκηνή του Θεάτρου Κωφών Ελλάδος (Σαχτούρη 8-10, Πλατεία Κουμουνδούρου). Και μας το λένε καλά με όλο το σώμα και όλη την ψυχή - πιο φωναχτά δεν γίνεται - κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή μέχρι τις 28 Απριλίου.

Παρασκευή, Μαρτίου 08, 2013

“Ο Κασιδιάρης αθώος”. Τσίπα δεν έχετε;




“Νοιώθεις βρώμικος. Τόσες ώρες ανάμεσά τους…”
Για πρώτη φορά στα χρονικά, βουλευτής της Χρυσής Αυγής κάθισε στο εδώλιο κατηγορούμενος… Για συνέργεια σε επίθεση (και με μαχαίρι) και ληστεία… Κακούργημα… Αθωώθηκε γιατί “το δικαστήριο έχει αμφιβολίες” όπως ψέλλισε ο πρόεδρος του δικαστηρίου. Ψέλλισε την ώρα που η κατάμεστη αίθουσα από μέλη της Χρυσής Αυγής ξαφνικά φάνηκε να… ήρθε ένα βήμα μπροστά. Συντεταγμένα, τρομακτικά προς το μέρος του.

Ψέλλισε ο πρόεδρος την αθώωση του κατηγορουμένου (σ.σ στον οποίο ουδέποτε αναφέρθηκε ως ‘κατηγορούμενο’ αλλά πάντοτε με το επώνυμό του και το ΄’κύριε’).
Ψέλλισε και το σκεπτικό: “Αποδυναμώθηκε η κατάθεση της αυτόπτη μάρτυρα… Δεν επιβεβαιώνεται…”.

Δεν επιβεβαιώθηκε, όμως και το “άλλοθι” του βουλευτή… Λεπτομέρειες… Λεπτομέρειες για μια τρομαγμένη έδρα, λεπτομέρειες για έναν εισαγγελέα που έδειχνε να έχει την πρόταση έτοιμη στο μυαλό του… Λεπτομέρειες…

Λεπτομέρεια ήταν για το δικαστήριο και ο τραυματισμός με μαχαίρι του φοιτητή… “Μόνο μια μικρή… τομή”… Λεπτομέρειες για την ανήθικη “ηθική” τους και η επίθεση στη μάρτυρα σε προσωπικό επίπεδο, με ασέβεια… Τουλάχιστον ασέβεια…

Τα πάντα κρίθηκαν στις… λεπτομέρειες εκεί στη Γ. 100 αίθουσα του εφετείου…Με την διαδικασία να ξεκινάει στις 9, ήδη μιάμιση ώρα πριν η αίθουσα είχε γεμίσει από μέλη της Χ.Α. Και από τις 8 και μετά δεν επιτρέπονταν σε κανέναν να μπει… Ακόμη και οι δημοσιογράφοι έδωσαν μάχη για να τους επιτραπεί η… είσοδος. Απειλές έξω από την αίθουσα, απειλές και μέσα… “Με εσας θα τα πούμε μετά…”.
Τα… είπαν μετά μέσω της δήλωσης του “αρχηγού” τους.

Εξι χρόνια πριν… “Ετοιμαζόμουν να πάρω τη μηχανή μου έξω από το πανεπιστήμιο… Κάποιος με πλησιάζει:
“Είσαι αναρχικός ρε μουνί;” Τον κοίταξα με απορία… Πριν προλάβω να καταλάβω τι συμβαίνει, στο σημεία έφτασαν άλλα τέσσερα άτομα, έβγαλαν ξύλινα γκλομπ και άρχισαν να με χτυπούν. Καταφέρνω να διαφύγω και να τρέξω προς την είσοδο. Με προλαβαίνουν. Νέα σφοδρότατη επίθεση, κλωτσιές, ρόπαλα, γροθιές. Προσπαθούσα να προφυλάξω το κεφάλι μου. Μου ζητούν ταυτότητα. Αρνούμαι. Νέα χτυπήματα κι εκεί που με σκυμμένος βλέπω αίματα… Δεν είχα καταλάβει ότι μαχαιρώθηκα….”

Δέχεσαι δολοφονική επίθεση (και) με μαχαίρι… Το καταγγελίες και χρειάζεται να περιμένεις έξι ολόκληρα χρόνια μέχρι τη δίκη…Εχεις και μάρτυρες. Αγωνία, απειλές, τρομοκρατία… Αλλά εξακολουθείς να εμπιστεύεσαι την δικαιοσύνη… Κι έρχεται η στιγμή… Και την δικαιοσύνη εκπροσωπεί μια τρομαγμένη, αν όχι εχθρική έδρα…Ο εισαγγελέας σου στέλνει το μήνυμα απ το ξεκίνημα… Βρίσκεσαι εσύ απέναντι σε μια συμπεριφορά σαν… κατηγορούμενος. “Εάν ήθελαν να σας κάνουν κακό γιατί δεν το καναν βραδυνές ώρες;” Έκπληξη.

Οι δικοί σου μάρτυρες “ανεπαρκείς”… Οι δικοί τους “αξιόπιστοι”… Τα δικά σου στοιχεία “ανεπαρκή” επίσης… Τα δικά τους απλώς ανύπαρκτα… Λεπτομέρειες…

“Συμπάσχω με το θύμα. Αυτές είναι πράξεις αλητείας και τέτοιου είδους πράξεις τις καταδικάζω απ όποιον χώρο κι αν προέρχονται” είπε με έμφαση στην απολογία του ο Κασιδιάρης. Νωρίτερα, υποστήριξε πως ήταν σε δουλειά με το αυτοκίνητό του, το οποίο πάρκαρε σε πάρκινγκ καφετέριας, ενώ έχει και την απόδειξη… Η απόδειξη, βέβαια, δεν βρέθηκε ποτέ… Λεπτομέρειες…

Είχε και μάρτυρα γιατρό με τον οποίο φέρεται να συνεργάστηκε την μέρα εκείνη… Μεγάλη η απόκλιση στο χρονικό διάστημα…
Είχε και μάρτυρα την Νάντια Αλεξίου, γνωστή αστυνομική ρεπόρτερ, η οποία μάλιστα παραδέχτηκε στο δικαστήριο πως αυτή ενημέρωσε τον Κασιδιάρη ότι οι πινακίδες του “κυκοφορούν” στα Indymedia. Αλήθεια, γνώριζε… απ έξω τις πινακίδες του Κασιδιάρη; Αλήθεια, πράγματι “κυκλοφόρησαν” στα Indymedia; Αυτό δεν αποδείχτηκε ποτέ… Ηταν όμως μια καλή ευκαιρία να “δικαστούν” και τα indymedia. “Στοχοποιούν κόσμο, στοχοποίησαν τον Κασιδιάρη, έχουν στοχοποιήσει κι εμένα, κι εσάς κυριε συνήγορε” είπε η Νάντια Αλεξίου.

Η Νάντια Αλεξίου, η οποία είχε αντιδράσει στο “εγέρθουτο” του μεγάλου “αρχηγού”. “Στημένους” μας έχουν; Και πόσο; Πολλοί θεωρούν ότι η δική της κατάθεση έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην αθώωση του Κασιδιάρη καθώς στην ουσία ενίσχυσε την υπερασπική γραμμή περί σκευωρίας της αριστεράς. Θα διαφωνήσω.

Καμία απολύτως κατάθεση δεν έπαιξε ρόλο στην ετυμηγορία. Η απόφαση ήταν μία. Αυτή. Από την αρχή. Από πάντα. Σε αντίθετη περίπτωση – λέμε τώρα – δεν μπορώ να φανταστώ τι θα συνέβαινε στην αίθουσα. Οσο για τα περί σκευωρίας της αριστεράς, αναρωτιέμαι εάν η συγκεκριμένη δίκη μπορούσε να μαγνητοσκοπηθεί και ο συνήγορος υπεράσπισης, αραχτός στην σπιταρόνα του, την έβλεπε σε βίντεο δεν θα ντρεπόταν; Ο εισαγγελέας; Ο πρόεδρος; Ντροπή. “Σκευωρία” με επιχειρήματα που…. έμπαζαν από παντού.

Γύρω στις 15:00 ανακοινώθηκε η απόφαση… Οι χρυσαυγίτες περιμένουν τον μεγάλο αρχηγό και τον αποθεώνουν. Αποχωρούν σαν στρατός, φωνάζοντας “Αίμα, Τιμή, Χρυσή Αυγή”… Στην άκρη εμείς, δίπλα σε μια διμοιρία… Ψάχνω τρόπο να φύγω δίχως να ακολουθήσω το “τάγμα” του Κασιδιάρη…
Εκανε και δήλωση. Ετριψε την απόφαση του δικαστηρίου στα μούτρα των δημοσιογράφων. Δεν έμεινα να τον ακούσω. Οχι άλλο.
Εβαλα στη θέση της Μ. τον εαυτό μου. Πόση δύναμη, πόση αξιοπρέπεια. “Ναι” βιάζομαι να… σκεφτώ, θα κανα το ίδιο. Αλλά τελικά έχει νόημα; Για ποια δικαιοσύνη; Για ποια “¨ηθική”; Με ποιο κόστος;
Στόχος τους είναι ο φόβος. Και δεν πρέπει να τον πετύχουν. Με όποιο κόστος.

ΥΓ. Σε ένα διάλειμμα της δίκης Κασιδιάρη, ο ΙΔΙΟΣ πρόεδρος δίκασε και καταδίκασε έναν μετανάστη που δήλωνε αθώος. Η διαδικασία κράτησε δέκα λεπτά. Χωρίς μάρτυρες και στοιχεία. Με μοναδικό στοιχείο μαρτυρία ιδιοκτήτη ίντερνετ καφέ, ο οποίος στη συνέχεια ανασκεύασε. Εξι χρόνια φυλακή και απέλαση. Ο μετανάστης δήλωνε αθώος.

ΥΓ2. Κατά τη διάρκεια της… μίνι δίκης του μετανάστη, μέλη της Χρυσής Αυγής φώναζαν “Εις Θάνατον”

ΥΓ3. Σύσσωμη η κοινοβουλευτική ομάδα της Χρυσής Αυγής στο δικαστήριο. Μετά το τέλος, οι βουλευτές έδιναν εντολές στους “οπαδούς” για το πως θα κινηθούν.

ΥΓ4. “Τι κάνει η μητέρα σου; Δώσ της χαιρετίσματα”. Διάλογος μέλους της Χ.Α με τον… εισαγγελέα.

Το κείμενο είναι αναδημοσίευση απο το μπλογκ ΠαραλληλοΓραφος: http://parallhlografos.wordpress.com


Πέμπτη, Μαρτίου 07, 2013

Τσαβεζαρία...


Βλέποντάς το από την Αμερική, όπου βρίσκομαι αυτή την στιγμή - λίγο πιο κοντά στη Βενεζουέλα, από ό,τι βρίσκεται η Ελλάδα - έχω την εντύπωση ότι κανείς σε αυτόν τον ταραγμένο κόσμο δεν ενδιαφέρεται για το τι νομίζουν οι Έλληνες για τον Τσάβεζ. Οι Έλληνες, όμως, ειδικά οι «διανοούμενοι», είναι έτοιμοι να τσακωθούν για τον Τσάβεζ, στο διαδίκτυο και εκτός. Κατάρες γράφουν οι μεν, ύμνους οι δε, φασίστα τον λένε οι μεν, μεγάλο ηγέτη οι δε. Μια γλώσσα που θυμίζει τη δεκαετία του ’50. Όχι, τι λέω, καν του ’50, τη δεκαετία του ’30 – αλλά, δυστυχώς, χωρίς τη γενιά των καλλιτεχνών και των συγγραφέων του ’30 - Συνέχισε ΕΔΩ

Τρίτη, Μαρτίου 05, 2013

Να στηρίξουμε την Χρυσή Αυγή


Διάβασα ότι η Χρυσή Αυγή σκοπεύει να ιδρύσει βρεφονηπιακούς σταθμούς - μόνο για «παιδιά Ελλήνων» - για να συνεχισθεί, όπως είπαν, «η διάπλαση των Παίδων». Έβαλα τη φαντασία μου να δουλέψει για το πώς θα είναι ένας τέτοιος «σταθμός». Κρεμασμένα στους τοίχους και στα παράθυρα θα έχει κεφάλια μεταναστών (ειδικά έγχρωμων, επειδή οι Αλβανοί και λοιποί Βαλκάνιοι έχουν τα ίδια κεφάλια που έχουν και οι Έλληνες και μπορεί να γίνει μπέρδεμα). Θα έχει εικόνες του Αγίου Γεωργίου σκοτώνοντας Τούρκους αντί για τον δράκο (ήδη υπάρχει αυτή η εικόνα σε κάποια μέρη, πιο σκληρά από βρεφονηπιακούς σταθμούς) - Διάβασε ΕΔΩ

Παρασκευή, Μαρτίου 01, 2013

Αρχίζει η Παράσταση


Σημερα είναι η πρεμιέρα της παράστασης "ΞΕΝΟΙ" απο το Θέατρο Κωφών Ελλάδας. Η παράσταση βασίζεται σε κείμενα του βιβλίου μου Μικρό Ημερολόγιο Συνόρων (εκδ. Λιβάνης). Ευχαριστώ αυτό το τόσο ιδιαίτερο θέατρο και όλους τους συντελεστές του που με τίμησαν επιλέγοντας το βιβλίο μου ως λιμπρέτο. Νιώθω πραγματικά ευγνώμων, ειδικά σε αυτή την δύσκολη συγκυρία που η ελληνική κοινωνία και ιδιαίτερα η ελληνική Πολιτεία γίνονται όλο και πιο εχθρικοί σε όλους αυτούς που θεωρούνται "ξένοι" και "παράξενοι".
Εύχομαι ολόψυχα καλή επιτυχία στην παράσταση. Προσωπικά την αφιερώνω σε όσους δεν τους χάρισε κανείς τίποτα. Σε όσους δεν βρήκαν ούτε ανοιχτές πόρτες ούτε κόκκινα χαλιά ούτε χειροκροτήματα. Σε όσους όλα αυτά τα δημιούργησαν μόνοι τους και συνχά ενάντια σε ολες τις προδιαγραφές και υπό εχθρικά βλέμματα. Σε όσους παρέμειναν άνθρωποι με αξιοπρέπεια, ανοιχτό μυαλό και έξυπνη καρδιά. Η πραγματική τους χώρα, θα είναι πάντα, πέρα και πάνω απο τα όποια σύνορα...

Πληροφορίες για την παράσταση θα βρείτε στην αφίσα.